LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overeenkomst Hostingbedrijf

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jovi198
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jun 2006 15:08

Overeenkomst Hostingbedrijf

Ongelezen bericht door jovi198 »

Sinds twee weken ben ik een overeenkomst aangegaan met een hostingbedrijf voor mijn websites. Echter nadat alles was onderbracht bij dit hostingbedrijf kwam de factuur, een jaarbedrag van enige honderden euro's. Dit terwijl er op alle pagina's van hun site melding wordt gemaakt van maandelijkse bedragen. Behalve die ene zin in de offerte, die zo is verstopt in allerlei blabla dat je hem makkelijk over het hoofd ziet.

Hiermee geef ik ... opdracht tot levering conform deze offerte, en ontvang binnen 24 uur (behalve in het weekend) mijn account gegevens. Indien ik deze offerte "definitief" heb aangevraagd dien ik nog wel de nodige documenten te ondertekenen. In een Registratiecontract (dat ik overeenkom met SIDN door het ondertekenen van deze offerte) verklaar ik altijd volledig verantwoordelijk te zijn voor de content die op de domeinnamen geplaatst wordt. Facturering geschiedt jaarlijks voor alle lopende producten. *Alle prijzen zijn exclusief 19% BTW en onder voorbehoud van prijs-wijzigingen en typefouten. Per factuur wordt er € 2,50 administratiekosten in rekening gebracht. Tevens heb ik kennis genomen van de algemene voorwaarden.

Ben daar nogal van geschrokken aangezien ik er vanuit ging dat de overeenkomst maandelijks voldaan kon worden. Het hostingbedrijf weigert dit en volhard met de woorden dat de overeenkomst is aangegaan en ik een jaar lang vast zit aan ze. Ik weiger dit en wil de overeenkomst ontbinden, zij niet!

Mijn vraag is nu, is er geen periode van een aantal dagen waarin ik alsnog kan afzien van de overeenkomst of zit ik er gewoon definiteif aan vast voor een jaar.

cygnum
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:34

Re: Overeenkomst Hostingbedrijf

Ongelezen bericht door cygnum »

U zegt dat u twee weken een contract heeft met het bedrijf. In dat geval geldt in ieder geval niet meer de Wet Koop op Afstand, die geeft namelijk een termijn van 7 dagen. U bent accoord gegaan met de voorwaarden. Het bedrijf staat mijns inziens in haar recht. Persoonlijk vind ik het ook niet netjes. Ik kijk zelf altijd de voorwaarden door als er maandelijkse prijzen staan, aangezien er meestal in de voorwaarden staat dat het om een jaarlijkse betaling gaat. In een dergelijk geval ga ik niet met dat bedrijf in zee.

Kortom: ik ben bang dat u dit jaar zal moeten uitzingen.

jovi198
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jun 2006 15:08

Re: Overeenkomst Hostingbedrijf

Ongelezen bericht door jovi198 »

Bedankt voor je reactie.....

In de algemene voorwaarden word geen melding gemaakt van het feit dat de betaling jaarlijks plaats vindt. Ze verwijzen in de voorwaarden naar de offerte. En daar staat één zin, tussen velen anderen dat facturatie jaarlijks plaatsvindt.

Gesloten