Overstappen van KPN naar Budget (energie)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Overstappen van KPN naar Budget (energie)

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik heb een dilemma,

Ík ben al jaren klant bij KPN en nooit problemen gehad.
Ik zit nu met Energie bij Budget Energie.
Ze willen mij TV en internet aanbieden voor 15 E per maand en na 6 maanden 44 E.
Bij KPN ga ik van 55 naar 58,50 E.
Ik heb KPN gebeld,
KPN wil mij het leed niet aan doen om over te stappen naar Budget.
Ze zeggen dat het internet erg bagger is.
Wat zouden jullie adviseren?
Alles werkt nu perfect en die garantie heb ik niet als ik overstap.
Of beter bij KPN blijven en dan maar wat meer per maand betalen?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Overstappen van KPN naar Budget (energie)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het is maar net wat u wilt. Budget maakt gebruik van het netwerk van KPN. Ze hebben een mindere aftersales, een mindere klantenservice en je krijgt ook minder in het pakket. Bij KPN kan je overal tv kijken en op diverse plekken (zoals vakantieparken) kan je inloggen met je KPN gegevens voor gratis internet.

Het is dus maar net wat u belangrijk vindt en wat u wilt hebben.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Overstappen van KPN naar Budget (energie)

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik heb 1 kastje en 1 Smart TV die staat in huiskamer en daar wil ik internetten en TV kijken en meer niet.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Overstappen van KPN naar Budget (energie)

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Informeer of u bij KPN korting kunt krijgen :D

Bij Budget kunt u gewoon thuis internetten (mogelijk lagere snelheid) en TV kijken inclusief TV programma's terug kijken. Wel heeft u iets minder zenders.

Voordelen van KPN (zoals tv kijken op smartphone en maandelijks verassing voor klanten) is exclusief voor KPN klanten.


(Onlangs ben ik van Budget naar KPN gegaan vanwege een aanbieding van hun)

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Overstappen van KPN naar Budget (energie)

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee wat wijsheid is. Ik heb ook een aantal keren gekeken naar andere aanbieders dan KPN, want KPN is best wel duur. In geld zal het zeker wel schelen, maar het overstappen - je moet een ander kastje ophangen, dat installeren - toen ik van Ziggo naar KPN ging moest er ook een monteur bij komen omdat het me niet lukte. Of een andere aanbieder dat zal doen weet ik niet. Dus ik blijf zelf maar zitten waar ik zit, want Ziggo is sowieso bagger.

Een paar maanden geleden had ik trouwens een storing, werd prima geholpen door de helpdesk van KPN. Die hebben op afstand de boel weer gangbaar gemaakt. Bij een goedkopere aanbieder weet ik niet wat ze zouden doen.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Overstappen van KPN naar Budget (energie)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Wat ik gemerkt heb na al die jaren internet, is dat het per adres verschilt, of ze goed zijn.
Wat je wil vanuit mag gaan, omdat je sws over dezelfde lijn gaat dat het grootste verschil zit in de service.
Budget en kpn gaan over dezelfde lijn.
En zoals hier boven aangegeven is, bij kpn minder zenders en via je mobiel te kijken.
Het is dus de vraag, kies je voor een lagere abonnement, of het duurdere?
Als het puur om wat tv kijken gaat, en wat soft internetten, zou ik in jouw geval kiezen voor het geld, dus budget.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Overstappen van KPN naar Budget (energie)

Ongelezen bericht door rwolters »

Als het veel goedkoper is kan je ook minder verwachten. De lijn is weliswaar hetzelfde maar internet is meer dan die glasvezel of koperkabel in de meterkast. Wat daarachter zit bepaalt de kwaliteit. Het kan zo maar zijn dat Budget minder capaciteit heeft ingekocht in de hoop dat toch niemand de maximale capaciteit gebruikt (het kostenvoordeel moet ergens vandaan komen), en dan zullen ze af moeten knijpen in de PoP of AMS-IX verbinding.

lpc
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jan 2004 15:37

Re: Overstappen van KPN naar Budget (energie)

Ongelezen bericht door lpc »

Ik ben momenteel klant bij KPN omdat ik een goede aanbieding heb gekregen. Daarvoor was ik klant bij Budget en ik moet zeggen dat ik beter internet had via Budget alles in 1. Nu heb ik geen internet op mijn telefoon als ik op zolder ben en voorheen dus wel.
Ik heb bij KPN het allersnelste internet (omdat hetzelfde kost als het langzaamste) dus daar ligt het niet aan.
En bij Budget heb je dezelfde tv app en ik heb geen zenders gemist die ik nu wel zou hebben.
Gewoon overstappen naar de goedkoopste dus. Mijn contract loopt over een paar weken af en ik stap over naar T-Mobile omdat die voor mij momenteel als goedkoopste en toch goede provider uit de bus komt.

Borg Queen
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 sep 2017 14:52

Re: Overstappen van KPN naar Budget (energie)

Ongelezen bericht door Borg Queen »

Ik heb nu al enkele jaren de combi Budget Energie en Budget alles in 1. Nooit problemen, ook niet na de verhuizing. Alles ging gewoon mee. Ik heb alleen een basis pakket televisie en heb ook niet meer nodig, internet is met 100 mb ook genoeg. Prima setup box met opnemen, terugkijken enz. Maandprijs is licht gestegen, zoals alles bij iedereen, maar het is maar wat je wil. KPN is een gesettelde naam, waarvoor je ook betaald. Veel providers gaan over dezelfde lijn en zijn goedkoper.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Overstappen van KPN naar Budget (energie)

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik ben dus toch overgestapt.
Mijn internet is sneller en bovendien alles werkt!.
Ik blijf hier lekker zitten!

Plaats reactie