Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
JohanKraaj
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2023 19:38

Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Ongelezen bericht door JohanKraaj »

Hallo mede-forumleden,

Ik wend mij tot dit forum in de hoop advies en steun te vinden bij een probleem dat ik momenteel ondervind. Als zzp'er ben ik gewend aan zakelijke oproepen, maar de frequentie van telefoontjes van KPN Zakelijk is onlangs exponentieel toegenomen. Dagelijks word ik gebeld met aanbiedingen en promoties waarin ik herhaaldelijk heb aangegeven geen interesse te hebben.

Ondanks mijn duidelijke verzoeken om niet meer gebeld te worden, blijft het sales team van KPN Zakelijk mij benaderen. Dit is niet alleen erg irritant, maar het verstoort ook mijn dagelijkse werkzaamheden. Ik heb geprobeerd om dit probleem bij KPN zelf aan te kaarten, maar tot nu toe zonder enig resultaat.

Heeft iemand anders soortgelijke ervaringen gehad met KPN Zakelijk of andere bedrijven? En belangrijker, hoe zijn jullie omgegaan met deze situatie? Ik sta open voor alle adviezen of suggesties om dit op een effectieve manier aan te pakken.

Alvast bedankt voor jullie hulp en inzicht!

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Vraag een niet openbaar telefoonnnummer aan :lol:

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je ZZP-er bent, kan je klagen bij de ACM (zie hier). Ermee dreigen bij KPN kan sowieso, wellicht is dat al afdoende.

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Ik kan dit bericht niet goed plaatsen. Als ondernemer krijg je vast veel marketing telefoontjes van verschillende bedrijven, (telecom, schoonmaak, vastgoedbeheer, onderhoud ) maar niet iedere keer van hetzelfde bedrijf.

Het lijkt me zeldzaam ineffectief als je iedere keer hetzelfde bedrijf gaat bellen met dezelfde vraag

JohanKraaj
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2023 19:38

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Ongelezen bericht door JohanKraaj »

Vind het gewoon onbegrijpelijk dat, ondanks dat ik elke keer aangeef geen interesse te hebben en ondanks dat ik in het bel me niet register sta, dat KPN gewoon maar blijft bellen. Continu met een 033 nummer.... super irritant. Eerst was het die energie allemaal, maar dit is nog 100x erger...

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Ongelezen bericht door Redfloor »

Mijn telefoon geeft bij dat soort belletjes al voor ik opneem aan dat het waarschijnlijk spam is. Dan kan ik ze gewoon wegklikken en verder met mijn leven.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

JohanKraaj schreef:
19 dec 2023 13:47
Vind het gewoon onbegrijpelijk dat, ondanks dat ik elke keer aangeef geen interesse te hebben en ondanks dat ik in het bel me niet register sta, dat KPN gewoon maar blijft bellen. Continu met een 033 nummer.... super irritant. Eerst was het die energie allemaal, maar dit is nog 100x erger...
Volgens mij is een nr. beginnend met 033 helemaal niet van KPN. Aangezien het wel een bedrijf is, wat is het complete telnr. waar mee gebeld wordt?

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op het KPN-forum vond ik even heel snel dit topic van een jaar oud over een vergelijkbaar geval. (Misschien zijn er nieuwere topics over, daar heb ik niet naar gekeken.) Er komt geen definitief antwoord van de moderator, maar het lijkt geen zuivere koffie.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
19 dec 2023 16:53
Er komt geen definitief antwoord van de moderator, maar het lijkt geen zuivere koffie.
Met name de ontwijkende moderator wekt bij mij als objectieve lezer wel heel erg de indruk dat KPN dit gewoon accepteert en/of initieert, maar zich achter "dat zijn wij niet" verschuilt.

Veldt01
Berichten: 991
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Ongelezen bericht door Veldt01 »

"dat zijn wij niet" = dat zijn zij (aantoonbaar) indirect wel. KPN levert actief pesonendata aan derden die deze potentiële klanten kunnen benaderen voor een abonnement. Dat deze personen niet in dienst zijn bij KPN geloof ik meteen maar ze identificeren zich wel met een legitimatie van KPN (bij deur aan deur verkoop) en deze partijen mogen geen klanten van andere glasvezelleveranciers benaderen (en die informatie krijgen ze ongetwijfeld doorgespeeld van KPN).

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Er worden in kranten berichten geplaatst dat we of 3 miljoen arbeidskrachten moeten importeren danwel tot 70 moeten doorwerken.
Als we dit soort sales en marketingbaantjes nu eens zouden schrappen snijdt het mes aan 3 kanten. Deze gasten kunnen zinvvol werk gaan doen, de ondernemers scheelt het tijd en frustratie en kunnen zich focussen op het werk, en de tarieven kunnen omlaag omdat dit soort parasieten weggesaneerd zijn.
Goed, off topoc misschien, maar van mij mag er wetgeving komen om dit fors te beteugelen.

JohanKraaj
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2023 19:38

Re: Overweldigd door Aanhoudende Telefoontjes van KPN Zakelijk - Advies Nodig!

Ongelezen bericht door JohanKraaj »

Echt serieus, net WEER GEBELD. Heb gevraagd of ze zelf van KPN zijn of dat ze voor een callbureau werken.
Kreeg eerst een ontwijkend antwoord. Ik bleef er op aandringen dat ik een helder antwoord zou krijgen. Ze bellen namelijk dat ze van KPN Zakelijk zijn. Niet van een partij die iets van KPN mag aanbieden.
Kreeg te horen dat ze letterlijk in opdracht van KPN bellen en dat ze mogen bellen als KPN. KPN huurt ze blijkbaar exclusief in om mensen als KPN zakelijk te benaderen. Zelf was hij werkzaam bij Belme uit Nijkerk. Maar hij verzekerde me dat het allemaal 100% legitiem was, geen oplichting, als ik met hem sprak dan was het gewoon met KPN dus.
Het is me wel duidelijk dat KPN ze dus gewoon een opdracht geeft om mij o.a. dus continu lastig te vallen. Hoe komen ze aan mijn telefoonnummer? Waarom blijven ze bellen ondanks dat ik aangeef dat ze ermee moeten stoppen.
Jongen aan de lijn beloofde me ook weer dat ik niet meer gebeld zou worden. Maar ja, dat heb ik al heeeeeel vaak gehoord.

KPN STOP ER GEWOON MEE

Plaats reactie