LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op met datingcommunity's op facebook

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Gentlemann
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2015 11:12

Pas op met datingcommunity's op facebook

Ongelezen bericht door Gentlemann »

Beste mensen

Hierbij wil ik iedereen, en zeker de ouders/verzorgers van minderjarige kinderen waarschuwen voor de gevaren van dating communities op facebook en in het bijzonder voor de pagina "vrijgezellen van zuid holland"
Als je je op deze laatstgenoemde pagina als vrouw aanmeld dan word je beoordeeld door de beheerder(s)
Val je in de smaak bij hem/hun dan wordt je benaderd en proberen ze je te verleiden tot seks, ga je daar niet op in dan stelen ze je profielfoto en zetten vervolgens een zelfverzonnen en beledigend verhaal over je op hun pagina, en reageer je hier vervolgens op met de vraag om het bericht en foto te verwijderen dan word je door hem/hun geblokkeerd.

Dit is mijn kleindochter recentelijk ook overkomen, deze heeft vervolgens de politie gebeld met de vraag wat ze eraan kon doen, maar ze kreeg als antwoord dat er pas na 48 uur door hun actie kon worden ondernomen, maar tegelijkertijd wordt je goede reputatie om zeep geholpen.

Omdat er op deze pagina ook minderjarige meisjes zich kunnen aanmelden waarschuw ik met klem alle ouders om in de gaten te houden of hun kind(eren) op deze community staan aangemeld.
Indien dit het geval is, waarschuw uw kind dan voor de gevaren van deze community en waarschuw de politie, wij hebben dit overigens inmiddels al gedaan.

Gesloten