LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PAS OP MET TELE2

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
01klaas
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 okt 2006 13:10

PAS OP MET TELE2

Ongelezen bericht door 01klaas »

Op 18 september 06 heb ik bij KPN een nieuwe telefoonlijn aangevraagd. Op de zelfde dag heb ik ook op de website van tele2 een nieuwe aanmelding gedaan voor tele2compleet internet & bellen.

Op de datum 25 september werkte mijn KPN telefoon aansluiting, en heb dan ook direct gebruik gemaakt van het telecom bedrijf 1643. Met deze aanmelding kan je overdag, in de avond zoals in het weekend totaal gratis bellen. Dit werkte perfect tot de tijd dat alles overgenomen zal worden door tele2.

Voordat ik het modem zal ontvangen van tele2 maak ik alvast de voorbereiding voor de aansluiting van internet & telefonie klaar, zodat ik op de dag van aflevering alles direct aan kan sluiten. Op 27 september krijg ik het pakket binnen van tele2 voor de aansluiting internet & telefonie. Te gelijk krijg ik van tele2 een brief dat mijn aansluiting opgeleverd zal worden op de datum 29 september.

Na het ontvangst van het modem om te kunnen internetten & telefoneren heb ik de bijgeleverde stappenplan boekje stap voor stap nagelopen welke instructies ik als nieuwe klant moet opvolgen om alles naar behoren te laten werken. In de brief staat duidelijk vermeld dat na activiteit van telefonie de lijn bij KPN op geleverd zal worden. Op de dag dat ik mijn modem binnen kreeg heb ik dan ook de stappen opgevolgd met name bladzijde 30.

De instructies
KPN telefoonlijn *21* naar je tele2 telefoonnummer #
Sluit je KPN telefoonlijn af en sluit deze aan op het modem van tele2, op poort tel1. Nu is het van belang dat je als klant via deze poort EERST een telefoontje gaat plegen om de telefoonlijn actief te maken. Tevens door deze activatie zal direct je KPN lijn worden opgeleverd. Nadien zal de klant van KPN een brief ontvangen dat waar in staat vermeld dat je KPN telefoon afgesloten zal worden.

Ondanks de juist instructie die tele2 opgeeft, gaat het alsnog fout.

Nadat ik tele2 had geactiveerd heb ik de telefoonlijn terug gezet op de KPN lijn. Dit gezien dat ik zelf wel kon bellen maar zodra iemand mij opbelde ging mijn telefoon niet over. Hier kwam ik pas achter nadat ik diverse smsjes kreeg van mijn kennissen waarom ik niet opnam. Direct heb ik dan ook weer alle lijnen terug gezet op de KPN telefoonlijn, en wacht wel af totdat ik een brief zal binnen krijgen van KPN dat mijn telefoonlijn afgesloten zal zijn en overgedragen is naar tele2. Immers kon ik gebruik maken van 1643, dus dit was dan geen man overboord.

Echter heb na een tijdje geen opzeg brief binnen gekregen van KPN. Tevens kon ik ineens geen gebruik meer maken van de service 1643. Hiermee wordt dan ook de volle pond betaald voor het bellen naar alle telefoonnummers. Op de datum 11 oktober krijg ik ineens een telefoonrekening van KPN waarop alle gebelde nummers staan vermeld en alle gemaakte gesprekskosten. Niets was dus overgenomen door tele2 en of doorgegeven voor het opleveren van de telefoonlijn bij KPN.
Op 11 oktober heb ik dan ook 3 keer gebeld naar KPN zoals meerdere malen naar Tele2 betreffende dit probleem. Hierbij heb ik dan wel duidelijk aangeven dat ik absoluut niet deze kosten door fouten bij Tele2 zal betalen. KPN dacht het zelfde hierover en heeft dan ook mijn aansluitkosten in mindering gebracht op mijn factuur. Echter doordat ik geen gebruik kon maken van 1643 betaalde ik wel even de volle pond aan belkosten dit wat totaal niet nodig was geweest zodra Tele2 alles op de juiste manier had opgeleverd. Deze kosten zoals Tele2 mij beloofde zal voor hun rekening komen. Zo ook de totale afrekening na de oplevering die daarop zal volgen.

Nu wordt ik toch wel heel erg bang, gezien dat een vriendin die ook sinds kort een tele2 aansluiting heeft het zelfde probleem heeft die ik had met tele2. Echter hierbij wordt niets vergoed door tele2. Dit gezien dat er duidelijk vermeld werd dat zij van Tele2 geen bestand terug kunnen vinden dat er gebeld is via de telefoon poort 1 van het modem van Tele2. Deze vriendin heeft inmiddels wel tot 2 keer aan toe een factuur gekregen van KPN en abonnement kosten van Tele2 erbij.

Kijk dit is nog eens heel erg duur internetten & telefoonneren gezien dat op de factuur van KPN zoals op de factuur van Tele2 absoluut niet de kosten van gratis bellen na 19:00 uur in de avond zoals in het weekend in m9indering zijn gebracht. Tevens dit is bij mij ook niet de situatie.

Het is toch wel heel erg fijn zodra je dus een nieuwe telefoonlijn hebt en een nieuwe provider dat je direct in de geld problemen komt te zitten. Schande tele2 voor de “service” die absoluut niet werkt op deze manier. Inmiddels heb ik dan ook direct contact opgenomen met diverse instanties die jammer genoeg ook geen betekenis hebben. Zoals de onbudsman & consumentenbond. Deze instanties kunnen alleen advies geven hoe te handelen naar Tele2, echter heb je er geen klap aan gezien dat als tele2 zegt dat zij totaal geen bestanden terug kunnen vinden dat jij als klant hebt gebeld of dat jij als klant zoals zij dit mij vertelde hiervan ook geen bestand van terug kunnen vinden.

Mijn advies is naar Tele2
Lever pas de modem op naar de klant zodra jullie zelf alles hebben geactiveerd, en zodra de klant een brief krijgt van KPN dat uw telefoonlijn afgesloten zal worden. Dan pas het modem leveren naar de klant en aan laten sluiten op de manier zoals het beschreven staat in de stappenplan boekje.

Osirus
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2006 17:26

Re: PAS OP MET TELE2

Ongelezen bericht door Osirus »

Klaas, ook ik ben net overgestapt op tele2. Ook bij bij kon ik niet gebeld worden nadat ik via *21* was over gezet. Maar ik heb eerst getest of ik wel gebeld kon worden. Dat lukte dus niet. Maar zelf bellen ging wel. Dus ik bel de helpdesk van tele2, en die melde dat het nog een aantal uren kan duren voor die actie werkt. Dus de boel terug gezet met #21# en de kabel weer in de splitter. Aan het einde van de dag heb ik het nog eens geprobeerd, en jawel, nu werkt het als een zonnetje.

01klaas
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 okt 2006 13:10

Re: PAS OP MET TELE2

Ongelezen bericht door 01klaas »

Dank je wel voor je reactie,

echter bij een vriedin bij mij is het helemaal slecht afgelopen, die heeft al twee maanden een rekening gehad van KPN zoals van Tele2. Ondanks de vele telefoontjes naar Tele2 blijkt zij (mijn vriendin) de vole pond te betalen terwijl die toch echt een fout blijkt te zijn van Tele2. Echter dit dit laatste wordt dan ook afgedaan door antwoorden te geven van, wij kunnen geen bestanden terug vinden dat u hierover heeft gebeld, wij vinden uw verhaal vaag en zo verder.

Schande om zo met nieuwe klanten om te gaan die eem bepaalde vertrouwen hebben in een nieuwe en wellicht goede provider, en dit laatste blijkt in Nederlands zeer schaars te zijn. Echter met dit ertikel wat ik heb geschreven probeer ik ook andere mensen te waarschuwen wat zij kunnen verwachten zodra jij je aanmeld bij Tele2 en welke handelingen jij zelf als nieuwe klant in de gaten moet houden om geen dubbele telefoon rekekening te ontvangen. Wndt een nieuwe aansluiting met een telefoonrekening die boven de 180 euro komt voor 1 maand telefonie en internet is dan toch wel een beetje te hoog lijkt mij.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: PAS OP MET TELE2

Ongelezen bericht door ?? »

Overigens: toevallig een BudgetBellen abonnement afgesloten bij KPN? Daar kan officieel helemaal geen 1643 op gebruikt worden, dus dat dat eraf is geknikkerd is logisch en terecht...

01klaas
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 okt 2006 13:10

Re: PAS OP MET TELE2

Ongelezen bericht door 01klaas »

had ik ergens dat woord ergens geschreven budget bellen???????? Lees eerst voordat je iets schrijft wat te maken heeft met het onderwerp.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: PAS OP MET TELE2

Ongelezen bericht door ?? »

Pardon? Ik stel gewoon een normale vraag omdat >90% van de mensen die een telefoonlijn neemt om ADSL aan te kunnen vragen een budgetbellen abo neemt. Je hebt nergens vermeld wat voor abo je hebt aangesloten bij KPN, dus is het een legitieme vraag.

Sarcastische opmerkingen zal ik verder maar achterwege laten...

01klaas
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 okt 2006 13:10

Re: PAS OP MET TELE2

Ongelezen bericht door 01klaas »

gaat in zijn geheel niet om de KPN zoals blijkt uit het kopstuk van deze topic. Het gaat ook totaal niet erom welke abo iemand neemt voor dat zij over zullen stappen naar tele2.

Echter ik heb namelijk wel een andere abo aangevraagt gezien dat ik tot die tijd dat ik over zou stappen naar tele2 alsnog niet in de hoge kosten terecht zou komen. daarom dus 1643 dit wat totaal niets te maken heeft met het overstappen naar tele2.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: PAS OP MET TELE2

Ongelezen bericht door pvd »

@klaas01:

Even beginnen met een quootje:
Op de datum 25 september werkte mijn KPN telefoon aansluiting, en heb dan ook direct gebruik gemaakt van het telecom bedrijf 1643. Met deze aanmelding kan je overdag, in de avond zoals in het weekend totaal gratis bellen. Dit werkte perfect tot de tijd dat alles overgenomen zal worden door tele2.
Ik kan me voorstellen dat ?? vraagt of je een belbudget abbo hebt van de KPN bij je TELE2 abbo :!:

Nog maar een quootje:
Nadat ik tele2 had geactiveerd heb ik de telefoonlijn terug gezet op de KPN lijn. Dit gezien dat ik zelf wel kon bellen maar zodra iemand mij opbelde ging mijn telefoon niet over. Hier kwam ik pas achter nadat ik diverse smsjes kreeg van mijn kennissen waarom ik niet opnam. Direct heb ik dan ook weer alle lijnen terug gezet op de KPN telefoonlijn, en wacht wel af totdat ik een brief zal binnen krijgen van KPN dat mijn telefoonlijn afgesloten zal zijn en overgedragen is naar tele2. Immers kon ik gebruik maken van 1643, dus dit was dan geen man overboord.
Zoals je zelf aangeeft heb je alle lijnen teruggezet naar de KPN (en bel je dus niet via voIP), dus een reden temeer om te vragen wat voor KPN-abbo je naast het TELE2 abbo hebt. Indien alles door TELE2 wordt afgehandeld is dat inderdaad een belbudget, omdat Tele2 ervan uitgaat dat je via het modem belt (voIP) Dat doe je zoals je aangaf niet, dus betaal je inderdaad het volle pond.

Tot slot nog een quootje:
Nu wordt ik toch wel heel erg bang, gezien dat een vriendin die ook sinds kort een tele2 aansluiting heeft het zelfde probleem heeft die ik had met tele2. Echter hierbij wordt niets vergoed door tele2. Dit gezien dat er duidelijk vermeld werd dat zij van Tele2 geen bestand terug kunnen vinden dat er gebeld is via de telefoon poort 1 van het modem van Tele2. Deze vriendin heeft inmiddels wel tot 2 keer aan toe een factuur gekregen van KPN en abonnement kosten van Tele2 erbij.


Als je vriendin ook alles terug heeft gezet naar de KPN, dan is het logisch dat TELE2 geen bestand kan vinden. Er is dan namelijk nooit via het modem gebeld!

01klaas
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 okt 2006 13:10

Re: PAS OP MET TELE2

Ongelezen bericht door 01klaas »

Met basis bellen kan je wel gebruik maken van 1643. Dus als iemand wel gebruik wil maken van 1643 dan kan dit alleen met basis bellen en dus niet met budget abo.

Om een abo te krijgen bij tele2 compleet van tele2, dan moet je toch als eerst een actieve telefoonlijn hebben. Al heb je dit niet dan kan je ook geen internet & bellen van tele2 krijgen. Als je dan een abo hebt van KPN dan wordt deze weer automatisch opgezegd nadat je zelf de installatie hebt uitgevoerd zoals geactiveerd.

Al gaat dit fout doordat het signaal niet doorkomt bij tele2 dan blijft je abo bij KPN zoals bij Tele2 gewoon doorlopen. Het gaat hier dus om de instructies van tele2, deze instructies (stappen plan) klopt niet. Dit is door een medewerker van tele2 al bevestigd. KPN daarin tegen geeft zelfs ook al aan dat het zeer regelmatig voorkomt dat de overzetting niet correct verloopt. Dit is dan ook de reden dat ik wel met veel geluk geld heb terug gekregen van KPN, echter nu nog de bel kosten.

01klaas
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 okt 2006 13:10

Re: PAS OP MET TELE2

Ongelezen bericht door 01klaas »

Voordat je als klant zal gaan beginnen met het activeren van de tele2 telefoonlijn op de modem, moet je eerst je telefoonlijn van KPN doorschakelen naar je tele2 telefoonnummer zoals dit vermeld is in de stappenplan boekje van tele2. en dat moet de klant dan zo doen.

Op de KPN telefoonlijn moet je al je telefoonnummer doorschakelen naar je tele2 telefoonnummer. En niet zoals dit wordt beschreven in de stappenplan boekje wordt aangegeven dat je dit moet doen als de telefoonlijn al is aangesloten op de modem zelf poort 1. Gezien dat je dan al op de telefoonlijn zit van tele2 (poort1) en als je dan doorschakelt met * 21 * heb je dus telefoonlijn al doorgeschakeld naar tele2 telefoonnummer. De stappenplan is dus al verkeerd beschreven hoe je KPN lijn door te schakelen naar je tele2 telefoonlijn.

Als je dus vanaf de KPN al doorgeschakeld heb, dan pas moet je de telefoonkabel van je splitter over zetten naar de modem poort 1 (tele2 lijn). Nu moet je dan ook via de modem je eerste telefoontje plegen om de telefoonlijn te activeren en op die manier dus ook je KPN telefoonlijn op te zeggen.

Hier gaat dan ook al bepaalde dingen in fout voor het activeren van die tele2 telefoonlijn en de opzegging van je KPN telefoonlijn. Als klant kan je namelijk zelf niet zien dat als de activering goed is verlopen nadat je voor de eerste maal een telefoontje pleegt naar iemand. De enige persoon die dit kan zien dat het eerste telefoontje goed is verlopen is Tele2 en niet de klant.

Als klant hoor je een kiestoon dit zou moeten betekenen dat je telefoonlijn correct werkt. Niet dus gezien dat je zelf wel kan bellen via het modem op je tele2 telefoonlijn, maar jij als klant kan niet gebeld worden. Daar kom je pas achter dat als mensen je ineens smsjes sturen waarom jij niet bereikbaar bent????. Ik was dan nog wel zo slim geweest om dit zelf te controleren of dit daad werkelijk zo zal zijn. Ik bel dus naar mijn KPN nummer gezien dat deze dan volgens de instructies door geschakeld moest worden naar je Tele2 telefoonnummer. Inderdaad mijn telefoon ging absoluut niet over, maar ik kon wel horen via mijn mobiel dat hij wel overging, maar de huis telefoon dus niet.

Hierbij dus weer een foutje gezien dat toch wel duidelijk wordt aangegeven dat je tele2 telefoonlijn direct zal werken volgens tele2. Een telefoonlijn is ervoor om gebeld te worden zoals dat je zelf ook kan bellen toch!!. Als dit dus niet werkt zet je deze terug naar de KPN telefoonlijn om alsnog bereikbaar te blijven.

Bij een vriendin heb ik des tijd de zelfde installatie procédé uitgevoerd. Echter nu weet ik dan ook wat je als klant binnen moet krijgen van Tele2 en van KPN. En dit laatste weet je namelijk niet als nieuwe klant van tele2, gezien dat dit namelijk niet wordt vermeld. De klant moet namelijk het volgende ontvangen van tele2.

1. Een brief dat waarin staat vermeld je klantnummer: Die heeft mijn vriendin zoals ik niet gehad.
2. Een brief van KPN dat de telefoonlijn van KPN opgeleverd word naar tele2. : Die heeft mijn vriendin zoals ik niet gehad.
3. Een email waarin het volgende vermeld is: Wij hebben uw bestaande telefoonnummer succesvol omgezet van KPN naar Tele2. Dit laatste heeft mijn vriendin zoals ik niet gehad.

Bij een vriendin van mij werkte poort 1 van tele2 van de modem eerst wel. Nadien werkte deze poort 1 nog wel alleen met bellen naar andere mensen. Daarna werkte deze poort totaal niet meer. Ik moest die telefoonlijn wel terug zetten op de kpn lijn, dit gezien bepaalde situatie. Gezien het feit dat zij zoals dit al eerder is beschreven totaal geen post, email of wat dan ook heeft ontvangen van tele2 en KPN zou je gaan denken dat de telefoonlijn nog niet opgeleverd is. Echter is het wel zo dat jij als klant dit allemaal niet weet dat hoe de afwerk procédé verloopt bij tele2, dan kom je zoals die vriendin van mij toch wel degelijk in de problemen. Dit gezien dat je ineens met de verassing komt te staan met een telefoonrekening van KPN zoals tele2. Je hebt dus als klant ineens 2 Abo voor de zelfde service betreffende de telefoonlijn.

DE installatie instructies zijn dus niet correct, en daarbij zoals een medewerker van tele2 zelf ook al aangaf, dat deze specifieke installatie procédé niet uit handen had moeten gegeven worden naar de klant. Hiermee word dan ook al duidelijk aangeven dat de installatie procédé niet helemaal klopt zoals het had moeten gaan. Maar goed de klant komt dan wel door deze verkeerde instructies en dat bepaalde instellingen die tele2 uit handen geeft in de problemen.

De installatie had in priciepe zo moeten zijn dat tele2 alles pas op zal leveren naar de klant nadat zij van tele2 eerst zelf alles zelf opleveren en dus niet de klant. Bij een klant moet een bedrijf ervan uitgaan dat zij alleen de modem aansluiten en dat dit werkt en dan nog gaat het fout met de bijgeleverde installatie CD van tele2.

Gezien dat met de installatie CD van tele2 namelijk ook al heel erg veel fout gaat zoals je email instellingen. Zodra jij als klant deze CD gebruikt klopt namelijk je smtp zoals pop3 al niet eens, laat staan je paswoord. In een brief die jij als klant krijgt van tele2 staat namelijk je email adres en je gebruikers naam, verder staat er totaal niets in dat hoe jij als klant je smtp en je pop3 moet invullen. Wederom als klant zal je ervan uit moeten gaan dat als jij je installatie CD gebruikt dat je bij deze installatie procédé die namelijk ook stap voor stap werkt de juiste gegevens invult. Ook al doe je dit het contact met de email server komt totaal niet tot stand. En dit komt door het feit dat als je al versatel hebt stelt de cd deze in op tele2. Kijk en dit word namelijk niet vermeld in de probleem oplosser van tele2 daar kom je dan wel weer achter als je uren aan de telefoon hebt gehangen met de helpdesk van tele2. Dan alsnog blijkt achteraf dat de email alsnog niet werkt, zoals is gebleken uit de lange uren die je hebt met de helpdesk van tele2. Zelf die persoon begreep er totaal niets van. Alle gegevens waren na controle van tele2 helpdesk goed door mij ingesteld, zelf de medewerker van tele2 voerde de zelfde invoergegevens in die hij ziet in zijn scherm en kreeg het niet voor elkaar. Echter na uren aan de telefoon te zijn komt de helpdesk medewerker er achter dat bij tele2 een bepaalde instelling of activering niet ingesteld blijkt te zijn.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: PAS OP MET TELE2

Ongelezen bericht door ?? »

Allemachtig wat een l*lverhaal zeg. Beste klaas01, als je niet snapt waar je mee bezig bent (op zich niet zo erg), laat dan gewoon een monteur aanrukken om de boel aan te sluiten en werkend te krijgen. Die monteurs weten namelijk wél waar ze mee bezig zijn en vinden het niet vreemd dat een installatie-CD geen wachtwoord bevat (duh!).

Pogingen van van een mug een olifant te maken in een forum lossen het probleem niet op. Gewoon toegeven dat je er niets van snapt (en waarschijnlijk ook nooit zult snappen, hoe goed een handleiding ook in elkaar steekt) en het door mensen met technisch verstand laten doen wel.

Tot slot nog een retorische opmerking: tig mensen sluiten dit soort dingen normaliter zonder problemen aan...

01klaas
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 okt 2006 13:10

Re: PAS OP MET TELE2

Ongelezen bericht door 01klaas »

Zodra er goed gelezen wordt, zal je er zelf ook achter komen dat het om de SMTP en de POP3 instelling zal gaan wat niet klopt. Verder maak ik mij absoluut geen zorgen er meer om, gezien dat bepaalde mensen alleen de dingen willen lezen wat er niet staat geschreven of dat waar het geheel om draait. Het stuk dat wat ik hier heb geschreven is alleen bedoeld om mensen ervan bewust te maken dat de instellingen zoals installatie van Tele2 niet klopt. En zodra bepaalde instellingen niet kloppen kan dit nog wel eens veel geld gaan kosten wat je wellicht niet een terug zal krijgen. En als een klant dit niet weet zullen zij net zoals andere een rekening ontvangen die totaal ten onrechte was.

Echter is het dan wel vreemd dat zelf Tele2 aangeeft dat de installatie procédé niet klopt. Dus waarom zou ik een monteur in moten schakelen dat als het zelf door een kind geïnstalleerd zou worden bij wijze van spreken. En ?? wat jij doet is muggen ziften op bepaalde woorden, dit wat in zijn geheel niet helpt met het probleem. Probeer zelf ook eens iets te onderzoeken en een oplossing toe te voegen, gezien dat ik op de gehele forum alleen maar vanuit jouw zijde onbenullige opmerkingen tegen kom.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: PAS OP MET TELE2

Ongelezen bericht door ?? »

Nog steeds niet klaar met trollen? Je zou toch een hongerige troll moeten worden, want er wordt weinig gehapt. Tijd om je maar eens definitief uit te hongeren.

Trouwens, tipje voor je volgende troll-actie: schrijf eens wat bondiger en vooral samenhangender.

01klaas
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 okt 2006 13:10

Re: PAS OP MET TELE2

Ongelezen bericht door 01klaas »

Vervolg betreffende tele2

Online factuur

Iedere klant van tele2 kan online zijn factuur details variabele kosten inzien, dit laatste is zeer handig. Zeker dat wanneer je daadwerkelijk de aantal keren kan zien wanneer je belt en de daarbij vertoonde kosten. Zeer handig om je belgedrag in de gaten te houden zonder enige verrassingen achteraf.

Ook hiermee zijn problemen gezien vanaf de aansluiting wordt er totaal geen factuur details variabele kosten online getoond. Ik heb voor de zekerheid toch maar even tele2 gebeld, hier kreeg ik te horen van een medewerker dat ik mij geen zorgen behoefde te maken. Als er geen gegevens staan vermeld dan betekend dit dat ik geen kosten heb gemaakt.

Wel vreemd eigenlijk dat als je overdag belt, dat dit namelijk wel in rekening gebracht word, maar dit word niet vermeld in de factuur details variabele kosten op de website. De medewerker zij dan ook tegen mij, geen slapende honden wakker maken dit is dan in uw voordeel. Nou nee niet echt, gezien dat als nadien toch bel gegevens gevonden worden dan zullen die alsnog later in rekening gebracht worden. Ik hou liever alles onder controle zeker op het gebied van kosten, en verzocht de call medewerker vriendelijk om dit na te laten zien en dit te herstellen. Tot op heden is dit nog niet gebeurd, en op de website is alsnog geen factuur kosten te zien.

Uitval telefoon lijn

Een aantal dagen later werkte de telefoon verbinding in zijn geheel niet meer. Ik kijk naar mijn modem en zie dat poort 1 rood knipperde. Dan maar een reset doen bij de modem, hup het stroom ervan afgehaald. Na een minuut heb ik de stroom er maar weer eens opgezet, nee hoor nog niets. Dan maar een andere reset doen, door aan de achterzijde van het modem een reset knopje in te drukken, ook dit hielp niets. Dan maar mijn mobieltje erbij gepakt en tele2 gebeld, na een gehele menu en wachttijd van 18 minuten krijg ik iemand aan de telefoon. Hij vertelde mij dat ik het stroom er vanaf moest halen en na een 30 seconde er weer op moest zetten. Ik vertelde de man dat ik dit al gedaan had zoals een totale rest door een klein knopje aan de achterzijde van de modem in te drukken. Maar alsnog volgde ik zijn advies op en kwam op het zelfde resultaat als voorheen.

De medewerker zij vreemd dit maar ik zal eens kijken dat wat er aan de hand is. Na verloop der tijd komt hij met een antwoord dat inderdaad mijn telefoon lijn in zijn geheel eruit lag. Blijkbaar kon de medewerker vanaf zijn werkplek dit probleem oplossen, en heeft dan ook een algehele reset gedaan. Na een kwartier blijkt alles ineens weer te werken. Ik vroeg hem om de reden hoe dit kon gebeuren of dat waar het aan lag. Hij kon mij geen verklaring geven dan alleen dat het gewoon uit was gevallen. Het gesprek die ik met tele2 heb gehad via een mobiele telefoon heeft in totaal 45 minuten geduurd, wel fijn om die kosten straks ook te zien op mijn factuur.

Ik mag toch wel even aangeven dat ik dit een slechte zaak vind, zeker dat als je bijvoorbeeld de telefoon nodig mocht hebben in een nood situatie. Al met al als ik terug kijk naar hoe ik toen alle verbindingen had kan ik toch wel duidelijk aangeven dat ik voorheen dit nog nooit zo heb mee mogen maken.

Een telefoonlijn die zomaar ineens niet meer werkt.
Een internet verbinding die in de afgelopen 4 jaar heb gehad ook nog nooit is uitgevallen en of dat daar problemen mee waren.
Aansluiting van internet dat dit nog nooit enige problemen gaf of dat je zoveel handelingen moest verrichten om dit op de juiste manier in werking moest brengen.

Wat ik wel een compliment vindt, dat zodra je tele2 belt en dat je na verloop der tijd eens iemand aan de telefoon krijgt, dat ze je erg netjes te woord staan, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

01klaas
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 okt 2006 13:10

Re: PAS OP MET TELE2

Ongelezen bericht door 01klaas »

Vervolg op tele2

Fax gebruik
Bij tele2 heb je ook de mogelijkheid om op de tweede poort bijvoorbeeld een fax telefoon aan te sluiten. Dit is heel mooi dat deze mogelijkheid aanwezig is, echter vele fax telefoons zullen echter absoluut niet werken bij een aansluiting van tele2.

Van de week kocht ik een nieuwe Laserfax: FAX-8360P van Brother en sluit deze aan op de modem. De eerste fout melding kreeg ik al direct binnen Com fout, okay handboek erbij even kijken hoe dit op te lossen. O Okay een ruis op de telefoonlijn geen probleem even terug naar de winkel en een filter halen. Nadien heb ik thuis deze nieuwe filter er maar eens tussen gezet en nogmaals geprobeerd te faxen.

Plink weer een com fout, he hoe kan dit nou !, Okay dan maar van poort veranderen naar poort 1. Nogmaals probeer ik een fax te verzenden, wederom de zelfde fout. Dan maar even Brother bellen, wow wat een service geeft brother gezien dat zij aan mij vroegen dat of ik toevallig Tele2 gebruikte. Ja hoe dat zo, Nou mijnheer wij kunnen u wel een beetje helpen maar voor 98% zal het niet lukken om via tele2 een fax telefoon op uw telefoonlijn te laten werken. Waarom dan niet vraag ik mij dan even af. Nou het blijkt dus dat tele2 digitaal is en gebruik maakt van protocol T-38. Maar wij helpen u wel om te zien dat als u uw fax telefoon eventueel toch kunt gebruiken op de tele2 lijn. Na een 20 minuten blijkt dus inderdaad het alsnog niet te lukken om de protocol op de instelling van tele2 te laten werken. Zij raden mij dus aan om de Laserfax: FAX-8360P terug te brengen naar de winkel en een andere model van een ander merk te proberen.

Ik heb dit even iets anders aangepakt en heb dus alle fabrikanten opgebeld en met de vraag hebben jullie fax telefoons die werken op Protocol T-38, het blijkt uit vele bedrijven te hebben gesproken dat geen van alle faxen blijken te werken op de tele2 telefoonlijn. Kijk hier baal ik dus wel even behoorlijk van, dus tele2 gebeld. Uit het gesprek vertelde de helpdesk ach meneer dit is geen probleem wij zetten de protocol wel even terug !!!!! dan moet hij absoluut werken anders moet u toch even een nieuwe fax kopen.

Heb ik zojuist gedaan ik heb dus nu een nieuwe fax. Nou mijnheer dan heeft u zeker geen goed merk gekocht wij hebben absoluut geen klachten hierover binnen gehad. Probeert u eens het merk brother die moet absoluut werken op onze telefoonlijn. Ik vertelde deze man even dat of hij er veel verstand van had gezien dat de Laserfax: FAX-8360P een brother merk is. Toen werd het toch wel even stil aan de andere zijde. Andere opmerking nou het ligt eraan in welke prijs klasse je natuurlijk deze koopt. Ik vertelde deze persoon dat de fax mijn 400 euro heeft gekost, wellicht zijn er nog duurder faxen van brother om hem alsnog op tele2 telefoonlijn te laten werken. De medewerker maakte zich toch wel ineens er snel vanaf, nou mijnheer hij moet echt werken hoor die fax, ik zal hem zo nogmaals even een rezet geven en probeert u het nog eens over 15 minuten. Niets dus op mijn oude fax van brother de t-74 zoals op de nieuwste Laserfax: FAX-8360P


Goed wie heeft er wel een fax telefoon werkend op de tele2 telefoonlijn en zo ja welk merk.

RADonker
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 okt 2006 18:42

Re: PAS OP MET TELE2

Ongelezen bericht door RADonker »

Je heb je gewoon vergist bij Tele2 Compleet zeg je je huidige telefoon op en ga je over voip bellen en niet meer over de telefoonlijn en je kan niet meer met andere telefoonmaatschappijen bellen maar alleen met Tele2. Je hoeft dan alleen aan Tele2 en KPN te vragen wanneer je nummer wordt overgezet en na die datum werkt alles perfect. Wil je via andere telefoonmaatschappijen bellen dan moet je een asdl abonnement nemen bij Tele2 + een KPN abonnement en dan kan je via KPN bellen met andere telefoonmaatschappijen en ben je meer kwijt voor twee abonnementen. Daar is het mee fout gegaan want via compleet kan je alleen over voip bellen via je provider en niet via een ander. En omdat je alles zelf heb laten terug zetten ben je automatische weer via KPN gaan bellen omdat door die aanvraag 1643 automatische is opgezegt en niet opnieuw is aangevraagd. Een nadeel is over voip bellen is dat je niet via andere telefoonbedrijven kan bellen en daarom moet je eerst goed naar je eigen belgedrag kijken om te beslissen wat je wil nemen. Het is nu gewoon fout gegaan omdat je twee dingen door elkaar gehaald hebt en dat kan je niet allemaal op Tele2 schuiven maar de fout moet je
Very Happy bij je zelf zoeken. Beter alles uitzoeken welk product je wil kan helpen.

01klaas
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 okt 2006 13:10

Re: PAS OP MET TELE2

Ongelezen bericht door 01klaas »

Inderdaad het is gewoon een zeer grote vergissing geweest om mij aan te melden bij Tele2. Nu dat ik steeds meer informatie binnen krijg vanuit bedrijven blijkt dat een modem dat waar je telefonie & internet te samen zeer veel problemen blijkt te geven.

Ik had hiervoor nog nooit 1 probleem gehad met internet of telefoon gebruik. Door het feit dat ik eerst bij Zon.nl aangesloten was, dit wat later over ging meen ik naar zonnet, later dan wel weer naar versatel ging alles prima. Terwijl alle hiervoor ook al van tele2 blijkt te zijn. Doordat ik meende dat tele2 echt goed bleek te zijn is dus in zijn geheel niet war te zijn.

Nu heb ik dan gelukkig 1 voordeel dat waar KPN mij geheel wil helpen. Zij hebben mij kenbaar gemaakt in een brief die ik gisteren heb ontvangen, dat zij tele2 hierop aan zullen spreken zoals de gehele aanmelding ongedaan te maken. Hier ben ik ongelooflijk blij mee, en kan ik straks weer gebruik maken van de KPN telefoonlijn zonder enige problemen. Mocht dit alsnog problemen ontstaan dan heb ik al een advocaat achter de hand.

Nu moet ik nog wel een goede adsl provider zien te vinden. Na een speurtocht op Kassa zoals hier op trosradar blijkt dat er weinig providers zijn die goede service verlenen naar de klant. Hiermee bedoel ik dan ook een verbinding via internet die stand blijft houden of dat er geen spook nota’s opduiken.

Ik ben dus nog opzoek naar een losse adsl provider die toch wel goed aangeschreven staat zoals ik dit voorheen had.

plutomille
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:47

Re: PAS OP MET TELE2

Ongelezen bericht door plutomille »

Op 5 oktober jl. aangemeld voor tele2 compleet. (internet en bellen). Volgens opgaaf zou e.e.a. voor 2 november worden opgeleverd.
Eind oktober nog niets gehoord, dus gemaild. Reactie Tele2 was dat de oplevering vertraging had opgelopen, reden onbekend. Moet maar bellen met de klantenservice. Ook klantenservice heeft geen idee van de oorzaak van de vertraging. Geven het door aan de technische dienst en ik hoor nog nader. Vandaag, 7 november, nog niets vernomen, dus maar weer naar de klantenservice gebeld. Blijkt dat de wijkcentrale te weinig cappaciteit heeft. Wanneer dat wel het geval kan zijn, is niet aan te geven.
Fijn dat ik dat dan weet. Ik wil nu direkt van mijn contract af wegens wanprestatie. Klantenservice geeft mijn wens door en denkt dat het contract wel beëindigd kan/zal worden.!! Ik mag het wel hopen ja.

Waarom het KlantenSERVICE heet weet ik nog steeds niet.
Maar eens op zoek gaan naar een andere provider, misschien lukt het daar wel.

Iemand nog suggesties???????

01klaas
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 okt 2006 13:10

Re: PAS OP MET TELE2

Ongelezen bericht door 01klaas »

Dan krijg je nu ook de zelfde ellende die ik nu ook heb, je kan je zelf dan af laten kopen voor euro om de telefoonlijn terug e laten zetten naar KPN.

Gewoon even KPN opbellen en zij zeten jouw lin zonder enie problemen weer terug op hun lijn terug. En inderdaad even een brief schrijven naar tele2 "aangetekend" en de wanprestaties erin vermelden op het niet nakomen van hun diensten

RADonker
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 okt 2006 18:42

Re: PAS OP MET TELE2

Ongelezen bericht door RADonker »

Gaat mij nu niet vertellen dat het met de cd instaleren moeilijk is gewoon de cd er in en het instaleerd zichzelf en dan moet je de pop3, smtp, wachtwoord, enz invullen en het doet het. lekker surfen en bellen over internet zonder problemen. Ga eerst is alles rustig doorlezen en controleren wat je gedaan heb want je hebt gewoon dingen fout gedaan en staat hier te klagen dat het niet werkt.

Gesloten