LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Planet doet stille verlenging contract adsl !!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
andre.l
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 jul 2003 12:20

Planet doet stille verlenging contract adsl !!!

Ongelezen bericht door andre.l »

Bij deze wil ik u waarschuwen dat Planet internet na een jaarcontract van adsl dit stilzwijgend verlengt voor wederom 1jaar.

Ik dacht dat zoiets tegenwoordig niet meer mocht.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Planet doet stille verlenging contract adsl !!!

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Welkom in 2006. Dat doet iedere provider. Das al jaren zo, niks nieuws onder de zon.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Planet doet stille verlenging contract adsl !!!

Ongelezen bericht door pvd »

Ik heb net als Andre ook geluiden gehoord dat stilzwijgend verlengen met 1 jr. niet meer mocht, maar het kan ook zijn dat ze nog met die wet bezig zijn en datíe er dus nog niet is....

pvd

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Planet doet stille verlenging contract adsl !!!

Ongelezen bericht door edmoor »

Als je al abonnee bent staat dat gewoon in je contract, andre.l, en dan vraag ik me af waarom je er hier over komt klagen.
Je hebt er tenslotte zelf voor getekend.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Planet doet stille verlenging contract adsl !!!

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Zoals ik al zei, iedere provider werkt met jaarcontracten die stil zwijgend met een jaar steeds worden verlengd. Alleen met het opzeggen moet je de prividers goed in de gaten houden. De een heeft een opzegtermijn van 1 maand. Andere weer van 2 of 3 maanden. Let hier op.

oneliner
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 sep 2006 19:22

Re: Planet doet stille verlenging contract adsl !!!

Ongelezen bericht door oneliner »

De ADSL abonnementen van KPN en van XS4ALL kennen beide een contractduur van minimaal 1 jaar. Na het eerst jaar kunt u beide abonnementen per maand opzeggen. Zegt u het ADSL-abonnement gedurende het eerste jaar op, dan factureert zowel XS4ALL als KPN u de resterende looptijd van de overeengekomen contractsduur.

andre.l
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 jul 2003 12:20

Re: Planet doet stille verlenging contract adsl !!!

Ongelezen bericht door andre.l »

planet = toch kpn zeggen ze, toch?

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Planet doet stille verlenging contract adsl !!!

Ongelezen bericht door sprokkel »

oneliner,
De ADSL abonnementen van KPN en van XS4ALL kennen beide een contractduur van minimaal 1 jaar. Na het eerst jaar kunt u beide abonnementen per maand opzeggen. Zegt u het ADSL-abonnement gedurende het eerste jaar op, dan factureert zowel XS4ALL als KPN u de resterende looptijd van de overeengekomen contractsduur.
Helaas was dat maar zo, je contract wordt telkens silzwijgend met een jaar velengd.

oneliner
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 sep 2006 19:22

Re: Planet doet stille verlenging contract adsl !!!

Ongelezen bericht door oneliner »

http://www.xs4all.nl/ibm/voorwaarden.html dit onderstaande verhaal kun je ook vinden op de site van XS4all.nl


De ADSL abonnementen van KPN en van XS4ALL kennen beide een contractduur van minimaal 1 jaar. Na het eerst jaar kunt u beide abonnementen per maand opzeggen. Zegt u het ADSL-abonnement gedurende het eerste jaar op, dan factureert zowel XS4ALL als KPN u de resterende looptijd van de overeengekomen contractsduur.
Goedemiddag :lol:

P.S. http://www.kpn.com/kpn/show/id=877913
Hoe zeg ik ADSL van KPN op?
U zegt uw ADSL abonnement op bij uw internet service provider. De minimale contractsduur van uw KPN ADSL aansluiting is 1 jaar, vanaf de datum dat ADSL bedrijfsklaar aan u is geleverd. Eerder opzeggen kan niet.

Daarna geldt een opzegtermijn van 30 dagen. Bij het opzeggen van uw ADSL abonnement blijft uw telefoonabonnement gewoon behouden. Als u uw telefoonabonnement opzegt, wordt automatisch ook uw ADSL abonnement beëindigd.
8) 8)

andre.l
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 jul 2003 12:20

Re: Planet doet stille verlenging contract adsl !!!

Ongelezen bericht door andre.l »

Voorwaarden van planet

De opzeggingsdatum wordt bepaald conform onze Algemene Voorwaarden: De overeenkomst kan uitsluitend worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van een maand voor het einde van de lopende contractsperiode. Indien binnen een maand voor het eind van een lopende contractsperiode wordt opgezegd, wordt het abonnement verlengd met een contractsperiode en eerst daarna beëindigd. Een voorbeeld:

* Uw abonnementsperiode loopt van 1 februari tot 1 februari. U zegt op in september. Uw abonnement wordt per 1 februari beëindigd
* Uw abonnementsperiode loopt van 1 februari tot 1 februari. U zegt op in januari. Krachtens onze Algemene Voorwaarden moet u minimaal een maand voor het eind van de lopende abonnementsperiode hebben opgezegd. In dit geval wordt dus het abonnement beëindigd op 1 februari van het volgende jaar

oneliner
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 sep 2006 19:22

Re: Planet doet stille verlenging contract adsl !!!

Ongelezen bericht door oneliner »

Hartelijk gefeliciteerd dan maar met deze provider :lol:

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Planet doet stille verlenging contract adsl !!!

Ongelezen bericht door ?? »

@pvd: Het mag nog wel, maar er zit vziw wel een wetswijziging in de koker om dit soort geintjes te verbieden. Dan is de maximale opzegtermijn gewoon 3 maanden en zijn stilzwijgende verlengingen met meer dan x maanden verboden.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Planet doet stille verlenging contract adsl !!!

Ongelezen bericht door pvd »

Dank je ??

pvd

ikbenik

Re: Planet doet stille verlenging contract adsl !!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Helaas was dat maar zo, je contract wordt telkens silzwijgend met een jaar velengd.
Wat is nu het probleem?

Wil je dan iedere maand een bericht met:

LET OP! UW ABO IS WEER MET EEN MAAND VERLENGT! :shock:

Wat een gezeur!

De meeste mensen nemen een abo voor verschillende jaren.
De meeste mensen intereseert het dus geen moer.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Planet doet stille verlenging contract adsl !!!

Ongelezen bericht door Ulbe »

Veel providers hebben in de Algemene Voorwaarden beschreven dat een abonnement stilzwijgend wordt verlengt met een jaar,

Eigenlijk is het meer dan redelijk dat een provider vroegtijdig een mail stuurd wanneer het abonnement weer voor een jaar verlengt wordt!. :roll:

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Planet doet stille verlenging contract adsl !!!

Ongelezen bericht door sprokkel »

ikbenik
Kleine moeite in deze moderne tijd om je optijd te waarschuwen je contract te verlegen.
Laten ze maar wat doen om hun klanten te behouden.
Hoe scherper je ze houdt, hoe beter de concurentie.

ikbenik

Re: Planet doet stille verlenging contract adsl !!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Kleine moeite in deze moderne tijd om je optijd te waarschuwen je contract te verlegen.


Als het contract een maand opzegtermijn heeft en dat je ieder moment mag opzeggen:
Dan snap ik het probleem niet.

Anderzijds vind ik zelf een jaar uit moeten zitten ook niet goed.
Ik heb in het verleden zelf ook hiermee problemen gehad.
Ik had een abo van Canal+ en ik moest ook het jaar uitzitten.

neusfluit
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 sep 2006 13:03

Re: Planet doet stille verlenging contract adsl !!!

Ongelezen bericht door neusfluit »

Voorbeelden van internetproviders die na de eerste contractsperiode een maand opzegtermijn hanteren zijn:

XS4ALL (ze zijn niet voor niets de beste provider)
KPN DirectADSL
TELE2 (dit is onlangs gewijzigd, vraag bij TELE2)

In het geval er een verlenging van een jaar geldt bij je huidige provider, dan adviseer ik al deze mensen om VANDAAG NOG hun abonnement per einddatum contract op te zeggen, mits je natuurlijk nu al weet dat je bij deze provider blijft. Ongeacht wat de algemene voorwaarden zeggen, mag je direct na aanvang van je contract al opzeggen per einddatum van het contract. Doe dit altijd schriftelijk (ook dit mogen ze niet weigeren, bijvoorbeeld door je te laten bellen). Op deze manier kun je het ook niet vergeten en heb je mooi de gelegenheid om naar een echte provider (zie boven) te gaan.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Planet doet stille verlenging contract adsl !!!

Ongelezen bericht door sprokkel »

ikbenik,
Als het contract een maand opzegtermijn heeft en dat je ieder moment mag opzeggen:
Dan snap ik het probleem niet.
Het probleem is dat het dus geen maand contract is maar een stilzwijgende verlenging van een jaarcontract.
Ook omdat er geen geschillen commisie voor providers is weten deze providers daar misbruik van te maken.
Daarom heb ik ook naar de conzuwijzer geschreven met de vraag om een geschillencommissie voor providers in te stellen.
Dit zouden meer mensen moeten doen.

ikbenik

Re: Planet doet stille verlenging contract adsl !!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Van de andere kant weet je dat bij het afsluiten van de abo.
Immers je bent accoord gegaan met de algemene voorwaarden.
Waarin dit soort dingen staan.
Echter niemand leest die algemene voorwaarden en daardoor is men er niet van op de hoogte.
De bedrijven wijzen altijd op de voorwaarden en dat je die niet leest is je eigen verantwoordelijkheid.
Je kunt dan niet zeggen: ik wist het niet.

Onzin, je had het kunnen weten door de algemene voorwaarden te lezen.

Voor alle duidelijkheid: Ik praat de handelingen van de diverse bedrijven niet goed, alleen is het wel zo dat het mes aan twee kanten snijdt.
Daarbij is het ook zo dat de consument steeds lakser en onverschilliger wordt, omdat zij vinden dat de bedrijven hun moet controleren en de verantwoordelijkheden van de consumenten moeten overnemen.
De bedrijven doen dat niet, met het gevolg dat het een zooitje wordt.

Dat valt echt op.

Gesloten