LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Speedlinq

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door lammertc »

@neno72
Nee hoor geen banden met speedlinq, en ik heb ervaring met beroerde kwaliteit, maar dan van KPN ipb, kijk maar eens op
http://www.dse.nl/~lammert/kpn.htm
En het is zeker niet allemaal rozegeur en maneschijn hoor.
Zo kan ik niet direct op een favoriete site (piratebay.org) komen omdat ik een ip nummer heb wat in het verleden bij de vorige eigenaar is geblokkeerd bij piratebay. Als ik een ander IP adres wil hebben van speedlinq kost me dat 75 euro, dus daar ben ik ook niet blij mee, maar zoals ik al zei, ALS het systeem een keer draait, draait het stabiel, en dat kon ik van IPB niet zeggen

Mizzmutsy
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2007 11:54

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Mizzmutsy »

hallo iedereen,

Wij hebben sinds 3 maanden speeglinq! We hebben tot nu toe 1 probleempje gehad, dat was dat we geen mail meer konden ontvangen of versturen! Binnen 4 dagen was dit weer opgelost! Verder hebben wij geen problemen met internet of telefonie!! Bij onze eerdere provider hadden we dat wel!

Het is natuurlijk wel jammer dat andere mensen wel problemen hebben.

Greetzzz

Stress met Stef
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:34

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Stress met Stef »

Sinds anderhalve maand ik ook klant van Speedlinq. Afgezien van wat schoonheidsfoutjes (20Mb download blijkt 6Mb, modem niet geconfigureerd, regelmatig last van drop-outs), kon ik er gezien de prijs wel mee leven. Ook de dure helpdesk accepteer ik nog, want dat wist ik van tevoren.

Vanmorgen maakte de firma Speedlinq mij echt "Pislinq" om de volgende reden:

Tijdens de ADSL oplevering heb ik keurig een voip-modem ontvangen (80 euro die ik binnen 6 weken terug zou krijgen). Per abuis kreeg ik een week later tijdens de oplevering van internet-bellen opnieuw een zelfde voip-modem. Deze heb ik direct teruggestuurd. Een week later kreeg ik hier een factuur voor, en heb natuurlijk gelijk gebeld. Volgens de medewerkster was dit een foutje en het zou meteen zijn opgelost... helaas.

Vandaag deed mijn internet en telefoon het niet. Meteen gebeld naar de klantenservice, en ik kreeg te horen dat ik was afgesloten omdat ik het (tweede) modem niet heb betaald. Opnieuw het verhaal uitgelegd en ze gaven direct toe dat de fout bij hun lag... Maar toch moet ik het tweede modem betalen (eur 140), want anders sluiten ze me niet aan. Dit terwijl ik alle rekeningen tot dusver op tijd betaald heb!!! Dit is natuurlijk gewoon chantage. Wel werd nog gezegd dat ik het geld na 6 weken terug zou "kunnen" krijgen, maar ja, dat is bij het eerste modem ook nog steeds niet gebeurd... Ik weiger dan ook om te betalen voor iets dat ik niet in mijn bezit heb (ook al is het eur 140), en overweeg stappen om met onmiddelijke ingang onder de overeenkomst uit te komen. Ik geef liever 1000 eur aan een advocaat uit, dan 340 eur aan deze oplichters om mijn contract af te kopen.

Met dit soort bedrijven wil ik niets te maken hebben, en ben zeer onaangenaam verrast dat dit soort zwendelaars niet door de overheid op de vingers worden getikt.

Zielig dat je op deze manier je geld moet verdienen.

iasimov
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 mar 2007 13:49

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door iasimov »

@neno72
iasimov,
heeft u ooit wat gedownload en wat was uw snelheid ?
Ik heb een 2Mb/1Mb account en bereik gemeten met Newsleecher een downloadsnelheid van 235 kBps. Niet gek voor €5,- per maand..

iasimov
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 mar 2007 13:49

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door iasimov »

@lammertc

Indrukwekkend verslag over je ervaringen met KPN, het maakt wel héél duidelijk hoe weinig overzicht een individuele medewerker in zo'n moloch-organisatie nog heeft. Voor afhandeling van dit soort complexe Gordiaanse knopen zouden ze 'dedicated personal' moeten inzetten: één medewerker met voldoende volmachten toekennen aan iedere complexe casus, met wie je dan verder tot afhandeling kunt komen. Zoals het nu gaat moet elke nieuwe medewerker die zich met jouw zaak gaat bezighouden zich eerst door een kluwen correspondentie heenwerken voordat hij/zij aan een oplossing kan denken. :shock:
Waar blijft de efficiency op die manier.. :(

nicodebruin
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 dec 2006 17:36

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door nicodebruin »

vandaag is mijn Speedlinq verbinding opgeleverd... vanochtend ff modem omgeruild en die van Speedlinq erin geprikt even cdrom installtie doorlopen en modem opnieuw op laten starten werkt perfect allemaal :D

Ik download rond de 800Kb 8) heb 8064/1024 comfort abonnement bij netwerk KPN. Kan tot nu niets anders zeggen dan dat ik tevreden ben... voucher gister op de bus gedaan met actuele telefoonrekening van kpn...

Maar ik heb dan ook alleen ADSL en niet zoals de meeste ook nog telefonie maakt een hoop uit.... en voip werkt bij de meeste niet want bij IPB is het ook slecht...


Groet Nico

chvlaan
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 apr 2006 17:06

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door chvlaan »

Misschien hebben jullie wat aan het telefoonnummer van het hoofdkantoor van speedlinq 070-3816981, kan de persoon van die tweede modem daar zijn verhaal kwijt, scheelt een paar centen. Speedlinq maakt express fouten zodat je moet bellen en dat kost veel centjes.

iasimov
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 mar 2007 13:49

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door iasimov »

@nicodebruin: Proficiat :D , ben je nog met VoipCheap aan het experimenteren?

Stress met Stef
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:34

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Stress met Stef »

@chvlaan

Bedankt voor de goede tip!

Ik ga gelijk even bellen straks.

neno72
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 apr 2007 03:53

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door neno72 »

Ongelooflijk dat sommige mensen zo veel tijd verspillen op zo een forum en zelfs hebben geen problemen met slow/speedlinq!??? :roll:
..en vraag me af: hoeveel betaalt slowlinq voor overuren :lol:

Ik voel me hier als laatste die problemen met deze oplichters heeft :cry:
Voor alle andere weer:
Vergeet maar dat er speedlinq is !!!

John57
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:01

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door John57 »

Ik heb de moed opgegeven ,en tel de maanden af tot er kan worden opgezegd.
Momenteel is de verbinding iets beter , dit geldt ook voor intermet bellen.
Wordt er nog wel regelmatig uitgegooid.
Kreeg wel een brief of de klachten uit de wereld waren van Speedlinq , zoniet moest ik kontakt opnemen met de helpdesk.
En dit doe ik nou maar niet

wallywally
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 apr 2007 09:41

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door wallywally »

Zit al meer dan een jaar te wachten om mijn modem geld terug te krijgen.
Zijn telefonisch niet te bereiken.
Echt een fijne zaak om internet bij tenemen.
Moet wel zeggen dat ik in 1 jaar nog nooit stiring heb gehad.
Beetje zonde van mijn geld alleen.
Heb de moeite al opgegeven.
Als ik door ga met bellen kost het meer dan ik terug krijg.
Zal ook wel geen rente krijgen.

Lacor
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 apr 2007 17:18

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Lacor »

Beste lezer,

Om te beginnen raad ik iedereen af om een abonnement af te sluiten bij Speedlinq, hoe aantrekkelijk de kosten ook lijken. Want Speedlinq zorgt er wel voor dit aan de achterkant binnen te krijgen. Zij doen dit op vele slinkse en huichelachtige manieren door het kruipen langs de mazen van de wet. Veel van deze manieren zijn hieronder in de vele berichten reeds te lezen. Natuurlijk kan het ook goed gaan, prijs jezelf dan zeer gelukkig en owee als de dag komt dat het misgaat. Berg je dan maar!
Ik ga niet uitgebreid mijn historie hier typen, omdat je dan morgen nog bezig bent. Ik zeg mazen van de wet, omdat ik heb gepoogd via een advocaat mijn belkosten (dus nog zonder mijn tijd en ergernis) a EUR 350,- terug te vorderen. Dat is niet gelukt.
Het komt erop neer dat al vanaf het begin ik problemen had met de snelheid en de continuiteit van mijn verbinding. De aangeboden snelheid was niet zoals zij die verkochten. Dan is er sprake van misleiding. Het duurde tig keer bellen voordat ze toegaven de snelheid lager te hebben ingetraind. Helaas moet ik dat aantonen en dat is niet mogelijk omdat ik geen snelheidsrapporten heb. Om dit snelheidsverschil dus duidelijk te maken ben je een half jaar verder.
Het modem (Copperjet 816-2P) wat zij standaard leveren is zeer slecht en onbetrouwbaar. Dit wordt ook door de diverse monteurs bevestigd. Vele malen viel de verbinding uit.
En iedere keer hang je dan in de wacht a Eur 0,70 per minuut. En iedere keer kun je weer je verhaal doen. Zo was het dat ik negen maanden later hen in gebreke stelde. Toen pas werd er actie ondernomen. Blijkbaar moet je dus 'dreigen' voordat zij actie ondernemen. Natuurlijk weet Speedlinq van niets en geven zij aan altijd een correcte service te hebben verleend. Speedlinq valt terug op het feit dat het aan het zogenaamde ISRA punt in mijn appartement zou liggen. Nog altijd ondervind ik problemen, gelukkig minder, sinds ik in het bezit ben van een ander modem. Helaas kan ik niet aantonen dat dat de oplossing is geweest en niet het ISRA punt. Daar blijven de zogenaamde slimmerikken zich dus achter verschuilen.
Verdere details ben ik altijd bereid nog te geven. Mogelijk dat deze vorm van oplichting aan de kaak kan worden gesteld. Een samenvatting van de verbeterpunten van Speedlinq:

- administratie op orde brengen, zodat klanten niet iedere keer alles opnieuw moeten vertellen. Zelfs hun advocaat heeft zijn zaken niet op orde. En glashard beweren dat zaken via mijn advocaat niet zijn gestuurd. Gelukkig hebben we bewijs, maar dat zal uiteindelijk niet helpen aan een totale vergoeding. Hun administratie blijkt vaak wel ineens in orde als ze daarmee zichzelf kunnen verdedigen

- tarieven voor de helpdesk sterk naar beneden brengen of gratis. Het is namelijk vaak niet voor niets dat men belt en dus de eigen schuld van Speedlinq. Zij dienen dan ook die kosten zelf te dragen

- klanten sneller te woord staan. Wachttijden van minstens een kwartier zijn bij Speedlinq heel gewoon. Hoe verdienen ze geld? Dit is één manier

- één helpdesk hanteren en niet twee verschillende. Zeker als deze twee helpdeks door de slechte administratie niet weten wat de status van een dossier van een klant is. En als er dus niet direkt antwoord is omdat je als medewerker ook niet alles kunt weten, bel de klant terug of stuur een e-mail waar desnoods op kan worden gereageerd

- kundig personeel in dienst nemen en niet een scholier die probeert bij te verdienen

- e-mail adres opstellen voor de klantenservice, niet voor alles en nog wat een formulier. Daarbij hanteren zij een standaard termijn van drie weken voor een reactie! In het stenen tijdperk met de vogelpost was dat misschien normaal. In deze moderne tijd mag je als consument een reactie binnen twee dagen verwachten. Is dat niet mogelijk, stuur dan een mededeling dat het in behandeling is zodat je weet waar je aan toe bent. Maar nee, je wordt altijd in het ongewisse gelaten

- terugbellen bij herhaaldelijke problemen. Doen ze express niet, weer om zoveel mogelijk geld te verdienen aan de helpdesk

- snel en kundig een reactie geven. Speedlinq reageert dus pas na het sturen van een ingebrekestelling. Speedlinq zal nooit zelf een actie bijhouden, simpelweg omdat ze dat niet kunnen door hun slechte administratiesysteem. Speedlinq leest klachten niet goed, maar geeft standaard antwoorden. Reageren kan dus niet, maar gaat weer via een formulier

- Speedlinq zou zich als bedrijf niet moeten verschuilen achter hun leveranciers. Speedlinq is de verkopende partij en het aanspreekpunt. En als het dan langer gaat duren, breng je de klant op de hoogte en bel je de klant zelf terug. Speedlinq maakt dus van hun probleem jouw probleem.

Het zou mij niet verbazen dat intern bij Speedlinq hun huidige manier van werken is afgesproken om zo veel geld te verdienen over de rug van de consument. Helaas begin ik als kleine consument niets tegen dit bedrijf vol met oplichters.


Lacor

radarboot
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2007 23:02

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door radarboot »

Na het sturen van een email naar de heer Porte over een een kapot modem hadden we binnen twee dagen een nieuw modem in huis.
De actie voucher werd netjes na 6 weken uitbetaald.
Dus wij hebben momenteel niets te klagen.

PS

Zie dit als een ruggesteuntje voor de mede speedlinqers.

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door lammertc »

@lacor
Het lijkt wel of je het over KPN hebt, op de financiele kant na dan heb ik dezelfde ervaring wel met KPN, maar tot nu toe niet met speedlinq

Lacor
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 apr 2007 17:18

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Lacor »

Speedlinq is van KPN. Dat de bedrijfsvoering eender is, komt omdat dat dat helaas veel vaker voorkomt bij dit soort bedrijven.
Als het goed gaat, zoals bij radarboot, dan gaat het goed. Maar als het mis gaat, zijn deze firma's niet in staat problemen adequaat op te pakken en klantvriendelijk op te lossen. De klant moet maar zorgen dat hij uitzoekt hoe alles precies werkt en de klant moet maar zien dat hij het zelf oplost. Men zal niet snel de zaak oppakken en het oplossen.
Pas als er dus met officiële brieven of boze e-mails wordt gedreigd onderneemt men actie. En dat is bijzonder slecht.
Maar ja, het is eigenlijk ook wel logisch. Een goede administratie en dito hulp naar buiten vereist een sluitend administratiessysteem, kundig en veel personeel en diverse andere investeringen. Dat kost geld en dat houden ze liever zelf.
Het is werkelijk bijna onbeschoft hoe ik ben geholpen en hoe deze firma mij heeft misleid. En daarom voor het geval dat het kan misgaan, raad ik dan ook iedereen af vooral geen abonnement bij Speedlinq af te sluiten.

Lacor
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 apr 2007 17:18

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Lacor »

Speedlinq is van KPN. Dat de bedrijfsvoering eender is, komt omdat dat dat helaas veel vaker voorkomt bij dit soort bedrijven.
Als het goed gaat, zoals bij radarboot, dan gaat het goed. Maar als het mis gaat, zijn deze firma's niet in staat problemen adequaat op te pakken en klantvriendelijk op te lossen. De klant moet maar zorgen dat hij uitzoekt hoe alles precies werkt en de klant moet maar zien dat hij het zelf oplost. Men zal niet snel de zaak oppakken en het oplossen.
Pas als er dus met officiële brieven of boze e-mails wordt gedreigd onderneemt men actie. En dat is bijzonder slecht.
Maar ja, het is eigenlijk ook wel logisch. Een goede administratie en dito hulp naar buiten vereist een sluitend administratiessysteem, kundig en veel personeel en diverse andere investeringen. Dat kost geld en dat houden ze liever zelf.
Het is werkelijk bijna onbeschoft hoe ik ben geholpen en hoe deze firma mij heeft misleid. En daarom voor het geval dat het kan misgaan, raad ik dan ook iedereen af vooral geen abonnement bij Speedlinq af te sluiten.

iasimov
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 mar 2007 13:49

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door iasimov »

@Lacor
Het leven biedt geen zekerheid en met Speedlinq waag je een gokje. Dat kan goed of slecht uitpakken, in mijn geval goed en in jouw geval slecht. :cry:
Met een slecht functionerende administratie kun je pech maar ook mazzel hebben, zo werd ik aangeslagen voor een single-PC modem maar kréég een multi-PC modem. :P
Dat SL een malafide organisatie is zoals jij en anderen suggereren kan ik niet bevestigen, zij proberen een product te venten met minimale service tegen een zo scherp mogelijke prijs. Natuurlijk behoren zij te voldoen aan de minimale eisen van correct zakelijk verkeer en daar dient dit forum ook voor om hen daaraan te houden.
Wat ik voornamelijk bespeur is dat hun personeel niet in staat of gemotiveerd is om ingewikkelde kwesties correct af te handelen. Daarnaast bespeur ik een vaak bedenkelijk kort lontje bij klanten bij wie iets niet direct goed werkt en ik kán mij voorstellen dat een SL-medewerker bij het gebruik van krachttermen de hoorn erop gooit. :shock:
Ik pleit ervoor dat RADAR eens goed uit de doeken doet hoe juridisch correct te handelen in geval van een conflict en een standaard-procedure publiceert, die de klant in staat stelt zijn recht te halen zonder een (duur betaalde en vaak onnodige) advocaat te hoeven inschakelen.

Lacor
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 apr 2007 17:18

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Lacor »

Ik ben het op een aantal punten met je eens. Gaat het goed, dan gaat het goed, maar dat is met veel zo.
Het gokje wagen zeker niet. Zij hadden mij beter voor kunnen lichten dat zij een minimale service aanbieden. Verder ben ik wel degelijk misleid, maar heb ik onvoldoende bewijs.
Ik heb bijvoorbeeld nimmer krachttermen gebruikt, maar liep inderdaad iedere keer tegen een muur aan. Dat het personeel niet daartoe in staat is, ligt denk ik niet aan het personeel, maar aan het management. Want wat je zegt, blijkbaar is ervoor gekozen om zo te handelen.
Ik heb hiervan geleerd en heb helaas de pech dat mijn energieleverancier er ook een potje van maakt. Daar heb ik wel al het bewijs van en ik heb een historie bijgehouden met data, tijd en namen. Als je merkt dat het misgaat, meteen noteren. Dan sta je later een stuk sterker indien je het nodig hebt.

wallywally
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 apr 2007 09:41

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door wallywally »

het blijven boeven die speedlinq
gled zal ik wel nooit krijgen.

Gesloten