LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Radar maakt habbo zwart!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Cornelia9000

Re: Radar maakt habbo zwart!

Ongelezen bericht door Cornelia9000 »

Waarom zijn er nog steeds ouders die hun kinderen toestaan om op habbo te komen?

U leert uw kinderen hiermee investeren in gebakken lucht. Koop een spaarpot voor ze en leer ze zo verantwoord met geld omgaan.

Voor iedere ouder die zich afvraagt hoe u uw kind kunt stoppen om te bellen naar het nummer van habbo of habbo te bezoeken:

1) U kunt internetsites blokkeren. Blokkeer dus gewoon de site van habbo-hotel en vertel uw kind waarom. Uiteindelijk zal het kind het gaan inzien dat het beter is zo.

2) KPN heeft volgens mij (weet het niet zeker) een mogelijkheid waarmee je bepaalde telefoonnummers kunt blokkeren.

hc er

Re: Radar maakt habbo zwart!

Ongelezen bericht door hc er »

HABBO IS COOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

miloutje94

Re: Radar maakt habbo zwart!

Ongelezen bericht door miloutje94 »

Habbo Is Coowl !! Nii ZO zeuren !! :D
Maar Wel Een Ding Vind Ik Niet Leuk Ik ben geHackt Om niks..!! :( :( :!: :!:

lmpact

Re: Radar maakt habbo zwart!

Ongelezen bericht door lmpact »

Wat is een Habbo?

Gast

Re: Radar maakt habbo zwart!

Ongelezen bericht door Gast »

Habbo is een kinderspeeltje, zoals ik vroeger met vriendinnen ging rolschaatsen. Jammer dat kindervermaak zich nu binnen afspeelt. Wie ziet nog jongens en meiskes van rond de 10 jaar op straat spelen? Ik niet.

Gast

Re: Radar maakt habbo zwart!

Ongelezen bericht door Gast »

Helemaal gelijk andere gast. OOk ik heb eerder gepost met de vraag...waarom zitten kinderen in een virtueel wereldje, virtuele meubeltjes?
Van veel reaktie's van ouders zakt letterlijk mijn broek vanaf. Ik snap werkelijk waar niet dat sommige ouders het goedkeuren dat hun vaak jonge kinderen zich vermaken op chatboxen, laat staan daar veel geld aan uit geven....

Edgar1971

Re: Radar maakt habbo zwart!

Ongelezen bericht door Edgar1971 »

Ik wil juist op reageren dat JULLIE (TROS-RADAR) ik als volwassenen zelf ga beslissen of ik Hobba word en niet door mijn ouders worden beslissen.Het is gevakl van JULLIE verantwoordlijkheid genomen en JULLIE de schuld door geef..JULLIe hebben mijn Hobbaschap afgewezen!!!
*** TROS!

Gast

Re: Radar maakt habbo zwart!

Ongelezen bericht door Gast »

Ben jij volwassen, Edgar?
Tja, ik begrijp dat een volwassenen zoals jij op habbo-hotel zit.
School zeker niet afgemaakt en daardoor de hele dag niks te doen? :roll:

Gast

Re: Radar maakt habbo zwart!

Ongelezen bericht door Gast »

EDGAR:(Ik wil juist op reageren dat JULLIE (TROS-RADAR) ik als volwassenen zelf ga beslissen of ik Hobba word en niet door mijn ouders worden beslissen.Het is gevakl van JULLIE verantwoordlijkheid )etc is dit volwassen ? :oops: Man ga naar school en leer eerst eens ABN met je ik ben volwassen! Dit is geen Nederlands, Leer liever eens wat doe wat nuttigs met je tijd! :P Als je van 1971 bent ga je diep schamen over je zinsopbouw :roll:

rick

Re: Radar maakt habbo zwart!

Ongelezen bericht door rick »

wat is dit voor een onzin wat radar heeft gezegt over habbo er klopt helemaal geen zak van.
ik speel het net nog niks betaald en me kamer is al vol
die dingen die zo duur zijn die kan je niet eens kopen dus ik weet nie waar men zichd druk over maakt :roll:

Vera2

Re: Radar maakt habbo zwart!

Ongelezen bericht door Vera2 »

Weet je waar we naar toe tegenwoordig?
Ouders die de verantwoordelijk voor het gedrag van hun kinderen elke keer bij een ander leggen. In dit geval bij de leiding van het Habbo hotel. Niks is waterdicht. Je kind iets verbieden waar op school steeds over gesproken wordt is erg moeilijk.
Dan kun je je kop in het zand steken en gewoon verbieden of samen met je kind het habbo hotel bezoeken en ze bewust maken van de gevaren. Natuurlijk ziet niet iedereen de lol ervan in.
Smaken verschillen. Niet iedereen vindt chatten leuk.
Kinderen vinden dit blijkbaar heel leuk.
Maak ze dan weerbaar en maak het niet belachelijk!
Want als het dan fout gaat is het opeens de schuld van de habbo leiding?
Of had de ouder er ook iets aan kunnen doen?
Het is altijd zo makkelijk om met je vinger te wijzen.
Veel plezier op habbo!! :lol:

PvB
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2005 11:57

Re: Radar maakt habbo zwart!

Ongelezen bericht door PvB »

Mijn dochter WAS ook lid bij habbo

Laatst heb ik de uitzending bekeken die ging over Habbohotel nadat ik mijn dochter betrapt had op het bellen naar de habbo creditlijn.
Ik ben toen ook eens gaan lezen op het Forum van Radar.
En daar las ik zoveel reacties, van vooral kinderen neem ik aan, die beweren dat habbo onschuldig is en radar maakt habbo zwart en dergelijke.
Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens, en dan bedoel ik eigenlijk met het Gehele Habbohotel.
Ik vind het zeer storend dat de makers van habbo op zo'n wijze geld proberen te verdienen
door KINDEREN te laten telefoneren naar een betaald nummer.
Een kind ziet de waarde van geld niet zolang ze dat geld niet echt in hun handen hebben
als een kind 1 euro krijgt om er snoepjes van te kopen dan ziet zo'n kind als iets 1,10 euro kost hij/zij te weinig geld heeft, maar met virtueel geld hebben ze al snel zoiets, kom we bellen nog een keer voor credits er geen erg in hebbend dat het hun ouders wel degelijk geld kost, want geld dat je niet ziet is er toch ook niet.
En zo brengen ze zichzelf en natuurlijk hun Ouders zwaar in de problemen. Ikzelf ben er gelukkig op tijd achter gekomen dus mijn dochter heeft voor niet meer dan 15 euro opgebeld, maar er zijn Legio huishoudens die er niet op tijd achter gekomen zijn en ineens een leuke rekening gepresenteerd kregen bij hun ochtendkrant aan het ontbijt.

GOEDMORGEN MENSEN ZEG IK DAN
Word toch allemaal eens wakker.

Natuurlijk Habbo kan niet ten Alle tijden verantwoordelijk worden gehouden, bijvoorlbeeld als kinderen echt de regels overtreden door meubels te stelen van een ander, en dat zal altijd wel blijven gebeuren.
Maar is het op de eerste plaats niet zo dat als je alle meubels en dergelijke gewoon gratis kon krijgen in het habbo hotel er Hoogstwaarschijnlijk 95% minder gestolen zou worden van elkaar.

En dan het volgende Liegen Bedriegen Bedreigen Ruzies en noem maar op wat nog meer.
Het gevolg dus van een zo'n site voor kinderen.
Mijn dochter werd dus op Habbohotel bedreigd door een klasgenootje
Als zij haar meubels niet zou geven dan zou ze morgen op school wel eens in elkaar geslagen worden.
Ik ben dan ook bang dat er zo nog veel meer kinderen zijn die bedreigt worden.
En dan kunnen we natuurlijk wel weer zeggen “tja, maar dan moet je naar de leerkrachten op school toegaan”. Dat hoeven wij als bezorgde Ouders natuurlijk niet te doen als de kinderen geen reden zien om iemand te bedreigen. En degene die ik voor dat feit verantwoordelijk houd is toch echt Habbo. Zij hebben ervoor gezorgd dat kinderen een reden hebben om een ander te bedreigen.

De kinderen die de Habbolijn vol overgave gebeld hebben en nog steeds bellen zullen dat natuurlijk ook thuis niet vertellen totdat de rekening op de stoep valt dan moeten ze wel en wat voor heibel daar weer uit voort komt. Dat zullen we maar achterwege laten.

Ik heb nu dus de 0900 nummers bij KPN geblokkeerd zo denk je dan naar die habbolijn word niet meer gebeld.
Dat dacht je……. Bij heel veel huishoudens hebben kinderen namelijk een mobieltje. De meeste kinderen hebben een mobieltje met prepaid kaartje dus op is op zou je dan zeggen, maar geloof het of niet er zijn wel degelijk kinderen die een telefoontje met abonnement hebben en die blijven wel gewoon doorbellen totdat de rekening wederom bij pa en ma op de stoep valt, want het is toch algemeen bekend dat kinderen onder de 18 jaar geen mobiel abonnement aan kunnen gaan.
Of ze hebben natuurlijk nog de derde keuze en dat is een Walliekaart, die kan je in de supermarkt geloof ik kopen en die kunnen ze dan gebruiken om credits van te KOPEN op Habbohotel.nl. En van die Credits u geloof het of niet kunnen de Kids VIRTUELE MEUBELSTJES KOPEN.
Virtueel ….wat houdt dat precies in.
Nou virtueel betekent eigenlijk in dit geval gewoon “niet echt” of “fantasie” , want wie koopt er nou fantasie meubels en zet die in een fantasie kamer waar hij/zij nooit, maar dan ook nooit, echt op zal kunnen gaan zitten of echt rond kan lopen en die vervolgens dan wel ECHT gestolen worden door anderen, of het nu andere kinderen zijn of Habbohotel zelf dat maakt niet uit in mijn ogen is het allebei stelen.


Dus laat dit een waarschuwing zijn voor allemaal
geef geen geld uit aan sites op internet want je betaald al voor de internet verbinding.
En als je kinderen dan toch zo graag met virtuele poppetjes en meubels spelen kun je beter de Sims voor ze kopen.
En ik hoor u al denken, “ maar die spellen zijn zo duur “, geloof me nou ze zijn lang zo duur niet als je de rekening van de telefoon en de kassabon eens naast elkaar legt.


Ik hoop hiermee nog veel meer Ouders nog bezorgder gemaakt te hebben want dat is blijkbaar gewoon nodig tegenwoordig .


Met vriendelijke groeten

Een zeer bezorgde ouder.

Gast

Re: Radar maakt habbo zwart!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben streng tegen organisaties zoals het habbohotel. Je kan het bijna niets voor iets noemen. Je belt voor €1.10 de habbo creditlijn. En krijg 6 keer pixelmuntjes, daar koop je dan weer pixelmeubels van, dan komt er een andere habbospeler die denkt: wat een leuke meubels, laat ik eens proberen een wachtwoord bij diegene los te peuteren. Laat vervolgens schadelijke programma's op de computer van de ander achter en kan zo zelfs achter bankgegevens van mensen komen! Zo kan een "onschuldig" spyware programmaatje voor het stelen van die meubels (1.10 per 6 credits) ik had meubels ter waarde van 120 euro in totaal. Al een flink grote diefstal worden. Daarbij nog die bankgegevens, als iemand echt iets kwaads in zin heeft zou hij zo uw rekening leeg kunnen plunderen. Ik raad uw kind daarom sterk af om van habbohotel gebruik te maken. Ookal zegt u: alleen maar praten maar geen meubeltjes kopen hè. Dan zult u toch uw kind in verlijding brengen om stiekem te gaan bellen als u eventjes boodschappen doet.

Ik hoop dat ik hiermee weer aardig wat heb ingelicht, en ook dat ik eventueel mijn spullen terug kan krijgen omdat ik, zoals velen anderen, ook weer (al meer dan 1 jaar terug) onterecht verbannen ben.

Groetjes,

Bezorgde ex-habbospeler

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: Radar maakt habbo zwart!

Ongelezen bericht door pluisje »

waar hebben jullie het toch over , ik wou echt wel eens weten waar je dat dan moet zoeken kan ik ook eens zien waar het over gaat :roll:

pluisje

Tatuz

Re: Radar maakt habbo zwart!

Ongelezen bericht door Tatuz »

Nou nou, iedereen maar zeuren over die credits. Ik heb sinds gisteren een mobieltje met abonnement, en heb nog geen cent aan Habbo verbruikt. Wel aan smsen, maar dat is een ander verhaal.

Kijk, wij meisjes hebben zo onze voordelen. Als je een beetje slim bent dan. Toen ik nog een schattig newbtje was dat net een maandje HC was hé, jeweetwel, knalroze pakkie met inlegtieten. Nou, toen ging ik eens eens een spontane kamer in om contacten te leggen. En daar kwam een guitig newb jongetje aan die wel een gesprek met mij wilde voeren. Nou, graag dan. En zo begon een soort van vriendschap, weet je. De maanden verstreken, en hij werd verliefd op mij, we gingen Habbo trouwen, heel leuk, valderie valdera. Maar goed. Zo'n gulle, beschermende pixelechtgenoot wil z'n gezin wel onderhouden, dat snap je. Dus hij kocht geregelt credits voor me, gaf me cadeautjes, en op Valentijn kon ik 50 Euro aan rares in mijn welgevulde handje verwachten. En als ik eens een dipje had, gaf hij me een Walliecard van 20 Euro. Hij was ook in het echt verliefd op me enzo, en ik lachte me natuurlijk rot. Op een dag had ik het wezen nogal overstuur gemaakt, en in zijn woede schalde hij mijn adres door de Hal. En wat deed ik, de lieverd? Ik gaf hem aan, en hij kreeg een perm IP. Hihi.
Zo doe je dat. Ik heb nu nog steeds genoeg credits om de rest van dit jaar HC te wezen, dus dat gaat lekker. Voor de rest ben ik wel aardig hoor. Maar hé, je moet een begin hebben. ;D

So girls, je weet wat je te doen staat. En doe het wel slim. Anders eindig je als zo'n kutbreezer in de nice hc chill.

Gast

Re: Radar maakt habbo zwart!

Ongelezen bericht door Gast »

aan PvB

Mocht je de update hier nog lezen
Kijk eens op neopets.com. Dat is ook een hele leuke internationale site met een virtuele wereld en geheel gratis. Er is wel een upgrade pakketje dat betaald is maar dat wordt vooral door volwassen spelers besteld om de site te ondersteunen.
Ook hier wel opletten met scammers en zo, dat is immers nooit tegen te gaan. Maar de site neemt daar heel aardige maatregelen tegen, er wordt goed met klachten omgegaan en daarbij houden ze ook de forums in de gaten op basis van fatsoensregels.

Het is er gezellig en er is veel meer te doen dan op Habbo.
In dit geval zijn het pets, huisdieren, dus die je kan adopteren, vier in totaal. Als je spelletjes speelt verdien je daar geld mee en van dat geld kun je eten , speeltjes en veel meer kopen.

Misschien dat dit de pijn van een teleurgesteld kind iets verzacht. Want inderdaad habbo is een verschrikking. Niet alleen in nederland maar ook in andere landen. Ik ben op neopets al veel ex habbo spelers tegengekomen die heel nare verhalen hebben en blij zijn op neopets nu een leuke plek gevonden te hebben.

Het spel is net als habbo wel een beetje verslavingsgevoelig dus het is waarschijnlijk slim om regels te stellen over de tijd die een kind er mag verbrengen

HenkEl
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2005 14:36

Re: Radar maakt habbo zwart!

Ongelezen bericht door HenkEl »

HabboHotel is manupulerend bezig om kinderen te bewegen ouders op telefoonkosten te jagen. Zeer veel mensen zijn hierdoor al in de problemen gekomen. Ook probeert HabboHotel kinderen te binden door hun listige kunstgrepen. Verder is habbo een gevaarlijke site waar kinderen worden gelokt in besloten kamers en in aanraking komen met allerlei gestoorden. Ik denk dan aan secten, hekserij, pedofielen enz enz. Hier doet HabboHotel niets aan omdat deze kamers gewoon gesloten zijn. Dus afgesloten kamer.

Verder zijn heel veel kinderen er verslaafd aan geworden waardoor de leerresultaten afnemen.

Ik vind dat HabboHotel snel moet worden verboden in Nederland.

Jagg

Bloom..-..-..-..!

Re: Radar maakt habbo zwart!

Ongelezen bericht door Bloom..-..-..-..! »

Hejz ik heb wel wat credits maar ik vind het wel lullig !!
Ik ben HC en ik heb zoveel ik ben vrienden met Jet en Lotus en ik ben een goeie vriend van hun ik heb van lotus 3 HC banken gekregen en 1 tub ! :!: :!: :P
Wel veel :P maar jah!!
Stuur me een mailtje!!:)
Doei doei!!

Ictinus
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:00

Re: Radar maakt habbo zwart!

Ongelezen bericht door Ictinus »

als je dit soort dingen leuk vindt moet je eens gaan kijken bij AW EUROPE. Dat is een gratis Nederlandstalige 3d wereld waar je zelf alles kunt bouwen. En het ziet er een stuk gelikter en echter 3D uit dan Habbo.

http://www.3d-4u2.com/

en klik links op GO 3D

Ict

Fulgore
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2005 15:23

Re: Radar maakt habbo zwart!

Ongelezen bericht door Fulgore »

Jahoor Bloom
Alsof Lotus NOCH Jet, vrienden met jou wille zijn
Volgens mij, nee, ik weet cker dat je dat uit je nek lult lol

Noob ..
Lotus geeft niets weg ..daar is ze veel te gierig voor
Als dr zoon ofzo habbo speelde, zou ze met moeite wat geven aan m

En jij kreeg 3 HC Sofas ?
Lol, hou op naab lol

www.deja-vu.nl.tt
Gr. Nick

Gesloten