Rekening voor pillen van Norwegianlab

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Sceandell
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mei 2023 19:51

Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Sceandell »

Mijn moeder van 76 jaar heeft gewrichtspijn en heeft toen een doosje van Collagen vital besteld voor 7,90 euro. Nu krijgt ze een email in haar mailbox dat zij 117 euro schuldig is aan Riverty.
Ik naar Riverty bellen en dan krijg ik een medewerker aan de telefoon en die wist voor dat ik wat vertelde wat er aan de hand was. Uw moeder zou een abonnement hebben afgesloten bij Collagen Vital (Norwegian lab) en nu zou zij pillen geleverd krijgen waar zij voor moet betalen.
Ik natuurlijk contact opgenomen met klantenservice Norwegian Lab en verteld dat mijn moeder nooit een abonnement wilde afsluiten en dat zij alle kleine letters natuurlijk niet had gelezen. Medewerker zij dat hij het abonnement zou stopzetten maar dat zij wel 117 euro moet betalen, terwijl mijn moeder niks heeft ontvangen en niks heeft afgesloten. Volgens de medewerker ligt de schuld bij mijn moeder en zou zelfs zijn 80-jarige vader dit hebben begrepen.
Norwegian Lab zijn de kwakzalvers van 2023 en verdienen de prijs van beste oplichter van 2023!
Bah, oude mensen geld afhandig maken in een tijd waar iedereen het al zwaar heeft. Zelfs de energiebedrijven tonen empathie maar dit is een bedrijf die mensen oplicht en geen empathie kan tonen!
Riverty moet meteen stoppen om zaken te doen met Norwegian Lab, want zij zorgen ervoor dat ook zij een slechte naam zullen krijgen. Welk integer mens zou voor zo’n bedrijf willen werken? Ik hoop dat de medewerkers lekker kunnen slapen en wens ze een goed weekend! Mocht iemand deze ervaring ook hebben, deel het dan aub! Het mooiste zou zijn als iemand weet hoe ik dit het beste kan oplossen! Alvast iedereen bedankt! :wink:

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57
Beste antwoord
Gekozen door Sceandell

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

door Erthanax » 08 mei 2023 11:37

Nou, als ik tik op "nu proberen", kom ik direct bij een bestelmogelijkheid en moet ik als gewaarschuwd mens inderdaad opletten voor twee, en dan nog is het niet 100% duidellijk dat ik een abonnement neem.

Wat is in hemelsnaam een abonnement zonder verbintenisperiode, met elke maand een zending, maar dat je per half jaar moet betalen? Dat is toch gewoon een abonnement voor een half jaar?

Volgens mij is er sprake van een misleidende handelspraktijk.
Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Riverty is slechts een betalingsprovider. Ook iemand van 76 jaar moet als hij of zij iets via internet bestelt, eerst lezen, anders naar Kruidvat of zo gaan, of wellicht beter de huisarts.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door rwolters »

Sceandell schreef:
05 mei 2023 19:59

Ik natuurlijk contact opgenomen met klantenservice Norwegian Lab en verteld dat mijn moeder nooit een abonnement wilde afsluiten en dat zij alle kleine letters natuurlijk niet had gelezen.
Als we dat nu voortaan gewoon wel een keer gaan doen. Dat zou een hoop problemen voorkomen. Gewoon een keertje nadenken ipv direct maar te klikken en kopen.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door 16again »

Dit soort info mag simpelweg niet verstopt worden in de kleine lettertjes. Kernbedingen dienen op heldere wijze duidelijk gemaakt te worden. Wat hier mogelijk niet gebeurd is.
En in dat geval bestaat er dus geen betalingsverplichting.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Zou niet betalen en zeggen dat ze met hun claim maar naar de rechter moeten stappen een goede strategie zijn?
Mogelijk dat die stelt, dat de lettertjes wel heel erg klein waren en niet leesbaar waren voor oude mensen.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ruud.A schreef:
08 mei 2023 10:11
Zou niet betalen en zeggen dat ze met hun claim maar naar de rechter moeten stappen een goede strategie zijn?
Mogelijk dat die stelt, dat de lettertjes wel heel erg klein waren en niet leesbaar waren voor oude mensen.
Mwah, zo klein zijn die lettertjes niet hoor. Ik vind het altijd zo’n onzin om het niet lezen van de kleine lettertjes op de leeftijd te gooien. De aanbieding zelf kunnen ze wel lezen, het is meer dat mensen niet verder kijken.
https://collagen-vital.nl/

“Hoe werkt het kennismakingsaanbod?

We zijn zo zeker van ons product dat we alle nieuwe klanten de mogelijkheid bieden om Collagen Vital™ 30 dagen te proberen (1 maand). Je betaalt alleen 7,90€ inclusief verzend- en administratiekosten. Door het product te bestellen neem je automatisch een abonnement. Het abonnement heeft geen minimumduur of opzegtermijn. Om je abonnement te beëindigen neem je gewoon contact op met onze klantenservice.

Een hiernavolgende verzending van Collagen Vital™ is goed voor 6 maanden gebruik en kost 117€ (19,50€ per maand). Verzend- en administratiekosten zijn voor onze rekening.”

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Daar gaat het al fout. Een opzegging dient net zo gemakkelijk te zijn als een aanmelding.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Lowieze »

J. Deltoer schreef:
08 mei 2023 10:58
Daar gaat het al fout. Een opzegging dient net zo gemakkelijk te zijn als een aanmelding.
Opzeggen kan ook via je account. Je moet wel eerst de voorwaarden gelezen hebben, dat is meer het probleem.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nou, als ik tik op "nu proberen", kom ik direct bij een bestelmogelijkheid en moet ik als gewaarschuwd mens inderdaad opletten voor twee, en dan nog is het niet 100% duidellijk dat ik een abonnement neem.

Wat is in hemelsnaam een abonnement zonder verbintenisperiode, met elke maand een zending, maar dat je per half jaar moet betalen? Dat is toch gewoon een abonnement voor een half jaar?

Volgens mij is er sprake van een misleidende handelspraktijk.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Hoe werkt het kennismakingsaanbod?

We zijn zo zeker van ons product dat we alle nieuwe klanten de mogelijkheid bieden om Collagen Vital™ 30 dagen te proberen (1 maand). Je betaalt alleen 7,90€ inclusief verzend- en administratiekosten. Door het product te bestellen neem je automatisch een abonnement. Het abonnement heeft geen minimumduur of opzegtermijn. Om je abonnement te beëindigen neem je gewoon contact op met onze klantenservice.

Een hiernavolgende verzending van Collagen Vital™ is goed voor 6 maanden gebruik en kost 117€ (19,50€ per maand). Verzend- en administratiekosten zijn voor onze rekening.


Maar waar staan de voorwaarden van het abonnement, en wanneer werden die bekend?

Het abonnement heeft geen minimum duur, dus opzeggen kan ook na 1 dag.

De voorwaarden van het abonnement kunnen bij het bestellen van proefabonnement nog niet van toepassing zijn, want die heb je nog niet ontvangen.

Deze aanbieding geldt voor het proefpakket. U betaalt daarvoor slechts de € 7,90 verzendkosten met 14 dagen herroepingsrecht. Een abonnement zonder toewijding ?? wat betekent dat of aankoopverplichting.

De volgende zending is levering voor zes maanden voor € 117 (€ 19,50 per maand) met gratis verzending.

Een abonnement zonder aankoopverplichting betekent volgens mij dat je geen nieuwe zending hoeft te bestellen, of te betalen, nog dat die automatisch wordt opgestuurd.

Hatscha
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2021 14:30

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Hatscha »

Ik ben ook 76, en dat is geen reden om geen kleine lettertjes te lezen. Onverlet blijft dat je gelijk hebt wat betreft de opzet van dat bedrijf; ze maken misbruik van consumenten

Truus43
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 sep 2012 13:31

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Truus43 »

Gelijk zelf opzeggen i.v.m. herroepingsrecht en mail goed bewaren. Hopelijk ben je nog binnen de termijn.
Enne als iemand van 76 jaar kan bestellen kan zij ook begrijpen dat ze even verder moet kijken of alles wel klopt.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Toch staat er gewoon: Een abonnement zonder toewijding of aankoopverplichting.
Er staat ook nergens dat er automatisch een volgende zending pillen zal worden gestuurd, zonder die te hebben besteld.

Het enige wat niet lijkt te kloppen, is de mail van riverty, en het antwoord van de telefoniste.

Het lijkt me dat Riverty een goed startpunt is voor de vraag over het hoe en waarom zij denken, dat er geld verschuldigd zou zijn, en dat u graag de documenten zou krijgen van die claim.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ruud.A schreef:
08 mei 2023 14:09
Toch staat er gewoon: Een abonnement zonder toewijding of aankoopverplichting.
Er staat ook nergens dat er automatisch een volgende zending pillen zal worden gestuurd, zonder die te hebben besteld.

Het enige wat niet lijkt te kloppen, is de mail van riverty, en het antwoord van de telefoniste.

Het lijkt me dat Riverty een goed startpunt is voor de vraag over het hoe en waarom zij denken, dat er geld verschuldigd zou zijn, en dat u graag de documenten zou krijgen van die claim.

Riverty bepaalt dat simpelweg niet. Zij voeren alleen maar een opdracht uit van de leverancier van het product want daar is waar de schuld is ontstaan, niet bij Riverty. Het is zinloos om bij hun aan te kloppen dus.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Riverty heeft volgens mij geen poot om op te staan zonder bewijsstukken.
Dat zou wat moois worden, geld willen krijgen, zonder te bewijzen dat je daar recht op hebt.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Aygulf »

Ik zie echt geen "kleine lettertjes" maar wel dat er in normale letters staat:
"Je betaalt alleen 7,90€ inclusief verzend- en administratiekosten. Door het product te bestellen neem je automatisch een abonnement."
En zielig doen over een oud mens (met 76 ben je niet meer in staat goed te lezen en/of na te denken??) vind ik ronduit belachelijk. Om leeftijd als excuus te gebruiken (dit overkomt ook jongere mensen hoor) vind ik erg flauw. Nu is het bedrijf de kwaaie pier, mensen die er werken zouden 's-nachts niet meer rustig mogen slapen enz....

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Aygulf »

Ruud.A schreef:
08 mei 2023 10:11
Zou niet betalen en zeggen dat ze met hun claim maar naar de rechter moeten stappen een goede strategie zijn?
Mogelijk dat die stelt, dat de lettertjes wel heel erg klein waren en niet leesbaar waren voor oude mensen.
Hoezo zijn die lettertjes "wel heel erg klein"? Ik zie normale letters. En die "oude mensen" (vanaf welke leeftijd mag die smoes gebruikt worden? Bovendien bestaan er sowieso leesbrillen) van 76 kunnen, als ze geestelijk niets mankeren, nog gewoon online bestellingen plaatsen, lezen, nadenken en net als mensen van ALLE leeftijden te snel bestellen zonder even verder te kijken.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Aygulf schreef:
09 mei 2023 07:50
Ik zie echt geen "kleine lettertjes" maar wel dat er in normale letters staat:
"Je betaalt alleen 7,90€ inclusief verzend- en administratiekosten. Door het product te bestellen neem je automatisch een abonnement."
En zielig doen over een oud mens (met 76 ben je niet meer in staat goed te lezen en/of na te denken??) vind ik ronduit belachelijk. Om leeftijd als excuus te gebruiken (dit overkomt ook jongere mensen hoor) vind ik erg flauw. Nu is het bedrijf de kwaaie pier, mensen die er werken zouden 's-nachts niet meer rustig mogen slapen enz....
U moet wel de hele zin schrijven.

Deze aanbieding geldt voor het proefpakket. U betaalt daarvoor slechts de € 7,90 verzendkosten met 14 dagen herroepingsrecht. Een abonnement zonder toewijding ?? wat betekent dat of aankoopverplichting.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het zal wel aan mij liggen, maar als ik (op mijn telefoon) bovenaan de pagina begin met lezen, zie ik eerst allerlei aamnprijzingen, een afbeelding van de verpakking, nog meer "voordelen" (ingrediënten) en een grote groene knop PROBEER HET NU. (Daaronder gaat het verder met een testtimonial.)
Als ik klik op die groene knop kom ik op een bestelpagina, zonder duidelijke uitleg over het abonnement:

======
Probeer Collagen Vital 30 dagen
- Gedocumenteerd effect
- Geen bijwerkingen
- Abonnement zonder verbintenisperiode
(...)
VOLGENDE [grote groene knop]
*Deze aanbieding geldt voor het proefpakket. U betaalt daarvoor slechts de € 7,90 verzendkosten met 14 dagen herroepingsrecht. Een abonnement zonder toewijding of aankoopverplichting. De volgende zending is levering voor zes maanden voor € 117 (€ 19,50 per maand) met gratis verzending.
======

Dat vind ik beslist geen duidelijke omschrijving van het kernbeding, namelijk dat je een abonnement voor een half jaar afsluit, met eenmalige betaling en maandelijkse levering. Kan ik daarna per maand opzeggen? Of per half jaar?

De tekst is opzettelijk vaag gehouden. De kennelijk elders zichtbare uitleg kom ik niet tegen. Mijn conclusie is dan ook dat het gaat om een misleidende handelspraktijk.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Hatscha schreef:
08 mei 2023 12:58
Ik ben ook 76, en dat is geen reden om geen kleine lettertjes te lezen. Onverlet blijft dat je gelijk hebt wat betreft de opzet van dat bedrijf; ze maken misbruik van consumenten
Niet alle oude mensen kunnen nog kleine lettertjes lezen, ook niet met een bril, of een vergrootglas.
Ook ogen gaan achteruit, net als de rest van je lichaam.
Maar dat zult u met 76 ondertussen ook wel hebben ervaren.

Plaats reactie