Rekening voor pillen van Norwegianlab

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Erthanax schreef:
09 mei 2023 10:09
Het zal wel aan mij liggen, maar als ik (op mijn telefoon) bovenaan de pagina begin met lezen, zie ik eerst allerlei aamnprijzingen, een afbeelding van de verpakking, nog meer "voordelen" (ingrediënten) en een grote groene knop PROBEER HET NU. (Daaronder gaat het verder met een testtimonial.)
Als ik klik op die groene knop kom ik op een bestelpagina, zonder duidelijke uitleg over het abonnement:

======
Probeer Collagen Vital 30 dagen
- Gedocumenteerd effect
- Geen bijwerkingen
- Abonnement zonder verbintenisperiode
(...)
VOLGENDE [grote groene knop]
*Deze aanbieding geldt voor het proefpakket. U betaalt daarvoor slechts de € 7,90 verzendkosten met 14 dagen herroepingsrecht. Een abonnement zonder toewijding of aankoopverplichting. De volgende zending is levering voor zes maanden voor € 117 (€ 19,50 per maand) met gratis verzending.
======

Dat vind ik beslist geen duidelijke omschrijving van het kernbeding, namelijk dat je een abonnement voor een half jaar afsluit, met eenmalige betaling en maandelijkse levering. Kan ik daarna per maand opzeggen? Of per half jaar?

De tekst is opzettelijk vaag gehouden. De kennelijk elders zichtbare uitleg kom ik niet tegen. Mijn conclusie is dan ook dat het gaat om een misleidende handelspraktijk.
Op zich is het heel erg duidelijk, op het woord toewijding na.
Een abonnement zonder toewijding of aankoopverplichting.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Ruud.A schreef:
09 mei 2023 10:35
Erthanax schreef:
09 mei 2023 10:09
Het zal wel aan mij liggen, maar als ik (op mijn telefoon) bovenaan de pagina begin met lezen, zie ik eerst allerlei aamnprijzingen, een afbeelding van de verpakking, nog meer "voordelen" (ingrediënten) en een grote groene knop PROBEER HET NU. (Daaronder gaat het verder met een testtimonial.)
Als ik klik op die groene knop kom ik op een bestelpagina, zonder duidelijke uitleg over het abonnement:

======
Probeer Collagen Vital 30 dagen
- Gedocumenteerd effect
- Geen bijwerkingen
- Abonnement zonder verbintenisperiode
(...)
VOLGENDE [grote groene knop]
*Deze aanbieding geldt voor het proefpakket. U betaalt daarvoor slechts de € 7,90 verzendkosten met 14 dagen herroepingsrecht. Een abonnement zonder toewijding of aankoopverplichting. De volgende zending is levering voor zes maanden voor € 117 (€ 19,50 per maand) met gratis verzending.
======

Dat vind ik beslist geen duidelijke omschrijving van het kernbeding, namelijk dat je een abonnement voor een half jaar afsluit, met eenmalige betaling en maandelijkse levering. Kan ik daarna per maand opzeggen? Of per half jaar?

De tekst is opzettelijk vaag gehouden. De kennelijk elders zichtbare uitleg kom ik niet tegen. Mijn conclusie is dan ook dat het gaat om een misleidende handelspraktijk.
Op zich is het heel erg duidelijk, op het woord toewijding na.
Een abonnement zonder toewijding of aankoopverplichting.
Overigens zou ik zelf nooit bij een webwinkel een product kopen, waarbij zoveel verwarring ontstaat.
Ik zou toch eerst wel duidelijk willen weten wat de algemene voorwaarden van de aankoop van een product zijn, geen aankoopverplichting maar wel een telefoniste die 117 Euro wil ontvangen wekt bij mij niet veel vertrouwen op.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
09 mei 2023 10:09
Mijn conclusie is dan ook dat het gaat om een misleidende handelspraktijk.
Terechte conclusie.

Sceandell
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mei 2023 19:51

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Sceandell »

Lady1234 schreef:
08 mei 2023 09:43
Riverty is slechts een betalingsprovider. Ook iemand van 76 jaar moet als hij of zij iets via internet bestelt, eerst lezen, anders naar Kruidvat of zo gaan, of wellicht beter de huisarts.
Sywert verdiende ook miljoenen over de rug van de zorghelden. Hadden de zorghelden ook de maar de kleine letters goed gelezen? Tja Lady1234 is bij deze de advocaat van de duivel. :lol:

Trouwens Klarna betaald netjes iedereen terug die in zee is gegaan met Norgwegian Lab, waarom zou Riverty dit ook niet doen? :roll:

Sceandell
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mei 2023 19:51

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Sceandell »

rwolters schreef:
08 mei 2023 10:02
Sceandell schreef:
05 mei 2023 19:59

Ik natuurlijk contact opgenomen met klantenservice Norwegian Lab en verteld dat mijn moeder nooit een abonnement wilde afsluiten en dat zij alle kleine letters natuurlijk niet had gelezen.
Als we dat nu voortaan gewoon wel een keer gaan doen. Dat zou een hoop problemen voorkomen. Gewoon een keertje nadenken ipv direct maar te klikken en kopen.
Mooi leesvoer; voor een vrouw van 76 jaar! Tja, gelukkig zijn er ook mensen die als rwolters alles lezen voor dat zij ergens op klikken..... :mrgreen:

1. Over ons en de inhoud van deze privacyverklaring
Norwegian Lab AS, PB 1618 Vika, 0119 Oslo, Noorwegen
[email protected]

(hierna ook: „wij“, „onze“, enz.)

is de verwerkingsverantwoordelijke in de zin van Verordening 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG („AVG“). Deze privacyverklaring informeert u over de verwerking van persoonsgegevens bij het gebruik van onze websites

www.tcomplex.nl
en de daar aangeboden functies, met inbegrip van alle subdomeinen (hierna ook: onze „Websites“).

1.1 Functionaris voor gegevensbescherming
Karsten Kjoss
Norwegian Lab AS, PB 1618 Vika, 0119 Oslo, Norwegen

2. Hoe wij persoonsgegevens verwerken wanneer u onze Websites bezoekt
Hoe wij persoonsgegevens verwerken wanneer u onze Website bezoekt, hangt af van welke functies u gebruikt, die wij hieronder nader toelichten:

2.1 Verwerking van persoonsgegevens door onze webservers bij bezoek aan onze Websites
Wanneer u onze Website bezoekt en via uw eindapparaat louter automatisch persoonsgegevens doorgeeft, wat technisch noodzakelijk is om een verbinding met onze webservers tot stand te brengen en onze Websites weer te geven, stuurt uw browser automatisch bepaalde informatie naar onze webservers. De volgende categorieën persoonsgegevens worden in dit proces automatisch verzameld:

Openbaar IP-adres van de verzoekende partij of uw eindapparaat.
Datum en tijd van het verzoek, inclusief de tijdzone
Aangevraagde URL, inclusief verzoekparameters en verzoekheader
Toegangsstatus/HTTP-statuscode
Hoeveelheid overgedragen gegevens
Website waar het verzoek vandaan kwam (de zogenaamde referrer URL, indien beschikbaar)
HTTP-header (met inbegrip van uw browsertype, -versie en taal, uw besturingssysteem en de naam van uw internetprovider).
De grondslag waarop wij de verwerking van deze persoonsgegevens baseren is art. 6, lid 1, punt 1, -(f) AVG, die ons toestaat persoonsgegevens te verwerken indien dit noodzakelijk is voor onze gerechtvaardigde belangen. In het bijzonder verwerken wij de bovengenoemde categorieën persoonsgegevens om onze goede bedrijfsvoering te waarborgen door u ononderbroken toegang tot onze Websites te bieden en de integriteit van onze IT-systemen te handhaven (bijv. om overbelasting van servers door zogeheten distributed denial of service (DDoS)-aanvallen te voorkomen). De voornoemde persoonsgegevens worden tijdelijk opgeslagen in serverlogbestanden zolang als nodig is om de veiligheid en stabiliteit van onze IT-systemen te handhaven en te verbeteren, gedurende een periode van 5 jaar

sorry mijn bericht bevat 14529 tekens.
Het maximaal aantal tekens dat is toegestaan is 5000. :roll:

Sceandell
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mei 2023 19:51

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Sceandell »

Lowieze schreef:
08 mei 2023 10:22
Ruud.A schreef:
08 mei 2023 10:11
Zou niet betalen en zeggen dat ze met hun claim maar naar de rechter moeten stappen een goede strategie zijn?
Mogelijk dat die stelt, dat de lettertjes wel heel erg klein waren en niet leesbaar waren voor oude mensen.
Mwah, zo klein zijn die lettertjes niet hoor. Ik vind het altijd zo’n onzin om het niet lezen van de kleine lettertjes op de leeftijd te gooien. De aanbieding zelf kunnen ze wel lezen, het is meer dat mensen niet verder kijken.
https://collagen-vital.nl/

“Hoe werkt het kennismakingsaanbod?

We zijn zo zeker van ons product dat we alle nieuwe klanten de mogelijkheid bieden om Collagen Vital™ 30 dagen te proberen (1 maand). Je betaalt alleen 7,90€ inclusief verzend- en administratiekosten. Door het product te bestellen neem je automatisch een abonnement. Het abonnement heeft geen minimumduur of opzegtermijn. Om je abonnement te beëindigen neem je gewoon contact op met onze klantenservice.

Een hiernavolgende verzending van Collagen Vital™ is goed voor 6 maanden gebruik en kost 117€ (19,50€ per maand). Verzend- en administratiekosten zijn voor onze rekening.”
Hoi Ruud,

Jij bent zeker de medewerker van de maand. :lol:
Als jullie een goed en eerlijk product verkopen waarom een oude vrouw oplichten voor 117 euro? :cry:

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Beste man ik ben al jaren met pensioen.
Geen haar op mijn hoofd - en ik heb het ze gevraagd, want mij lichaam is een democratie - die er over denkt om nog te gaan werken.
De andere delen van mijn lichaam voelen er ook niets voor.

Dus nee, de bonus voor medewerker van de maand loop ik mis.

Sceandell
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mei 2023 19:51

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Sceandell »

Hatscha schreef:
08 mei 2023 12:58
Ik ben ook 76, en dat is geen reden om geen kleine lettertjes te lezen. Onverlet blijft dat je gelijk hebt wat betreft de opzet van dat bedrijf; ze maken misbruik van consumenten
Hoi Hatscha,
Ik neem aan dat u op uw leeftijd gezond bent, helaas zijn niet alle mensen op uw leeftijd gezond. Maar bedankt voor uw reactie!

Bedrijven moeten eerlijk te werk gaan als zij producten en diensten aan consumenten verkopen. Zij mogen de consument niet misleiden of agressief benaderen. Dat staat in de Wet Oneerlijke Handelspraktijken.

Sceandell
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mei 2023 19:51

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Sceandell »

Ruud.A schreef:
08 mei 2023 11:38
Hoe werkt het kennismakingsaanbod?

We zijn zo zeker van ons product dat we alle nieuwe klanten de mogelijkheid bieden om Collagen Vital™ 30 dagen te proberen (1 maand). Je betaalt alleen 7,90€ inclusief verzend- en administratiekosten. Door het product te bestellen neem je automatisch een abonnement. Het abonnement heeft geen minimumduur of opzegtermijn. Om je abonnement te beëindigen neem je gewoon contact op met onze klantenservice.

Een hiernavolgende verzending van Collagen Vital™ is goed voor 6 maanden gebruik en kost 117€ (19,50€ per maand). Verzend- en administratiekosten zijn voor onze rekening.


Maar waar staan de voorwaarden van het abonnement, en wanneer werden die bekend?

Het abonnement heeft geen minimum duur, dus opzeggen kan ook na 1 dag.

De voorwaarden van het abonnement kunnen bij het bestellen van proefabonnement nog niet van toepassing zijn, want die heb je nog niet ontvangen.

Deze aanbieding geldt voor het proefpakket. U betaalt daarvoor slechts de € 7,90 verzendkosten met 14 dagen herroepingsrecht. Een abonnement zonder toewijding ?? wat betekent dat of aankoopverplichting.

De volgende zending is levering voor zes maanden voor € 117 (€ 19,50 per maand) met gratis verzending.

Een abonnement zonder aankoopverplichting betekent volgens mij dat je geen nieuwe zending hoeft te bestellen, of te betalen, nog dat die automatisch wordt opgestuurd.
Medewerker van het jaar :lol:

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sceandell schreef:
09 mei 2023 16:36
Mooi leesvoer; voor een vrouw van 76 jaar!
Wij hoeven het niet te lezen, dat had je moeder moeten doen. En stop eens met zielig doen over die 76 jaar.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Petra1987 »

De bezoekers op Trustpilot hebben een negatieve mening over Norwegianlab (https://nl.trustpilot.com/review/norwegianlab.dk) deze scoort 1,1 ster en van de 246 reviews is er niet één positief. Je neemt een proefabonnement en vervolgens zit je hier maanden aan vast, omdat ze een reden vinden, dat je te laat hebt gereageerd.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, ik ben ouder dan uw moeder, maar als ik een medisch probleem heb, bespreek ik dat met mijn huisarts, en koop daarvoor niet allerlei onzin pillen op internet.

Sceandell
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mei 2023 19:51

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Sceandell »

Lady1234 schreef:
09 mei 2023 19:36
Nou, ik ben ouder dan uw moeder, maar als ik een medisch probleem heb, bespreek ik dat met mijn huisarts, en koop daarvoor niet allerlei onzin pillen op internet.
Gezondheid is het belangrijkste dat weet u als ouder persoon beter dan ik. Maar als uw huisarts je niet kan helpen, dan zoek je toch voor wat anders..... :?:

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De huisarts weet of men baat kan hebben aan die pillen. Als dat niet het geval is, is het onzinnig ze te kopen.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Aygulf »

Sceandell schreef:
09 mei 2023 16:45
Lowieze schreef:
08 mei 2023 10:22
Ruud.A schreef:
08 mei 2023 10:11
Zou niet betalen en zeggen dat ze met hun claim maar naar de rechter moeten stappen een goede strategie zijn?
Mogelijk dat die stelt, dat de lettertjes wel heel erg klein waren en niet leesbaar waren voor oude mensen.
Mwah, zo klein zijn die lettertjes niet hoor. Ik vind het altijd zo’n onzin om het niet lezen van de kleine lettertjes op de leeftijd te gooien. De aanbieding zelf kunnen ze wel lezen, het is meer dat mensen niet verder kijken.
https://collagen-vital.nl/

“Hoe werkt het kennismakingsaanbod?

We zijn zo zeker van ons product dat we alle nieuwe klanten de mogelijkheid bieden om Collagen Vital™ 30 dagen te proberen (1 maand). Je betaalt alleen 7,90€ inclusief verzend- en administratiekosten. Door het product te bestellen neem je automatisch een abonnement. Het abonnement heeft geen minimumduur of opzegtermijn. Om je abonnement te beëindigen neem je gewoon contact op met onze klantenservice.

Een hiernavolgende verzending van Collagen Vital™ is goed voor 6 maanden gebruik en kost 117€ (19,50€ per maand). Verzend- en administratiekosten zijn voor onze rekening.”
Hoi Ruud,

Jij bent zeker de medewerker van de maand. :lol:
Als jullie een goed en eerlijk product verkopen waarom een oude vrouw oplichten voor 117 euro? :cry:
Afgezien of het wel of niet vaag/duidelijk is blijf ik het idioot vinden dat er steeds "oude vrouw oplichten" bijgehaald wordt. Ten eerste wordt er niet opgelicht (het is hoogstens onduidelijk in die brij van woorden) en ten tweede gaat het niet over een "oude vrouw" maar een oudere dame die te snel op een aanbieding heeft geklikt. Als u dit forum geruime tijd volgt weet u dat al die "misverstanden" bij alle leeftijden voorkomen. Het heeft niets met het onderwerp te maken en wordt er puur bijgehaald voor het emotionele beeld en om de verontwaardiging te versterken: zielig, oud (90 jarige?), halfblind, niet meer kunnen nadenkend, onmondig mensje dat wezenloos knopjes indrukt.
Blijf het betuttelend en denigrerend vinden om 70+ers te zien als lieve kinderen. Volgens het CBS:
"90 procent van de 75-plussers gebruikt internet om te e-mailen. 70 procent gebruikt internet om te zoeken naar informatie over goederen of diensten en telebankieren. Rond 60 procent doet online aankopen en zoekt naar informatie over gezondheid".
Mijn voorstel is om een discussie puur bij het onderwerp te houden. Wordt maar boos op me maar dit moest me van het hart.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
09 mei 2023 17:22
(...)En stop eens met zielig doen over die 76 jaar.
Nou inderdaad. Hoe lang zitten we nu al op het internet?
Zeker al zo.n 25 jaar. Je groeit daar in mee en wordt steeds wijzer.
Deze dame uit de OP is dus nu 76 , toen 51 of zo?

Kleine lettertjes zijn altijd belangrijk.
Het staat er toch duidelijk: door het product te bestellen neem je automatisch een abonnement.

Dus.....zorgvuldig het bestelproces doorworstelen en nooit zomaar bestellen.
En wil je persé pilletjes van het internet bestellen , waarom zou je dan kiezen voor iets onbekends?
Koop dan een pot multivitamines vh Kruidvat of zo.

Niet/ nooit experimenteren met je gezondheid, zeker niet op wat oudere leeftijd!

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
10 mei 2023 10:39
Kleine lettertjes zijn altijd belangrijk.
Het staat er toch duidelijk: door het product te bestellen neem je automatisch een abonnement.
Net zo duidelijk (lees: hetzelfde font) staat er:
Een abonnement zonder toewijding of aankoopverplichting.
En dat is in tegenspraak met genoemde automatische halfjaarlijkse zending.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Ruud.A »

16again schreef:
10 mei 2023 11:01
moederslink schreef:
10 mei 2023 10:39
Kleine lettertjes zijn altijd belangrijk.
Het staat er toch duidelijk: door het product te bestellen neem je automatisch een abonnement.
Net zo duidelijk (lees: hetzelfde font) staat er:
Een abonnement zonder toewijding of aankoopverplichting.
En dat is in tegenspraak met genoemde automatische halfjaarlijkse zending.
Quote: De volgende zending is levering voor zes maanden voor € 117 (€ 19,50 per maand) met gratis verzending.

Er staat nergens letterlijk dat je ieder half jaar automatisch een zending krijgt toegestuurd, wat natuurlijk niet hoeft te betekenen dat ze dat niet zullen doen.
Maar mocht je een zending toegestuurd krijgen, dan is die voor een half jaar.
Mocht die zending komen, kun je echter gewoon op dat zonder aankoopverplichting wijzen.
En vragen wanneer ze hun pillen komen ophalen, want opsturen beginnen we niet aan.
En wie weet mag je ze wel gewoon houden, omdat ze ongevraagd zijn opgestuurd.
Maar dat is een stapje te ver voor mijn wetskennis.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door kuklos »

@Sceandell, als haar leeftijd een excuus om niet meer de kleine letters te hoeven lezen dan zou ze ook niet meer zelfstandig op internet mogen.

Oftewel, haar leeftijd is geen excuus voor de situatie. Het enige argument dat wellicht hout snijdt is dat het geheel onduidelijk is, en mensen daardoor niet doorhebben dat ze aan een abonnement vastzitten. Let wel, ik gebruik bewust het woord wellicht, want ook op die onduidelijkheid valt nog het nodige af te dingen.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rekening voor pillen van Norwegianlab

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar juist iemand op leeftijd moet bekend zijn met die “streken” van een proefzending “gratis” en daarna dure zooi. Zo oud als de weg van Kralingen.

Plaats reactie