LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] speedlinq naar Telfort geen mail meer

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Fvw
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:41

speedlinq naar Telfort geen mail meer

Ongelezen bericht door Fvw »

Hallo allemaal

Speedlinq helaas overgenomen door Telfort, heb nu geen mail meer sinds 31mei,het heeft 1 dag gewerkt.
Volgens mij ben ik niet de enige die daar last van heb als ik bel naar Telfort, ze geven het wel niet toe maar op de manier van zeggen....
Nu voor de tweede keer gebeld en zeer slecht geholpen zeg maar niet geholpen, ze geven het nog steeds niet toe.

Tevens mijn webspace niet bereikbaar.....
Wie heeft hier nog meer last van?

kuiffie
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:32

Re: speedlinq naar Telfort geen mail meer

Ongelezen bericht door kuiffie »

Wat vroeger goed werkte en geen problemen gaf , bijvoorbeeld Speedlinq en Tiscali , gaat kapot door overname door de Telfort Dievenclub .
Dus zoek maar een ander , want Telfort gaat jou echt niet helpen .

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: speedlinq naar Telfort geen mail meer

Ongelezen bericht door TdeHond »

Voor een mogelijk plan van aanpak verwijs ik u naar: Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.
Bericht: Stappenplan. op 1ste bldz.
------------------------------------------

Mogelijke oplossing van uw probleem:
Gast
Probleem met e-mails met plaatjes erin verzenden:

- verwijder het account en stel het opnieuw in, wil ook nog wellis helpen
Met dank aan gast die op een kassaforum deze oplossing geplaatst had bij een soortgelijk probleem bij Ziggo.

Fvw
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:41

Re: speedlinq naar Telfort geen mail meer

Ongelezen bericht door Fvw »

Bedankt voor de reactie helaas kan ik geen nieuwe user aanmaken omdat ik ook niet bij mijn webmail kan hierin kan je een alias aanmaken, ofwel nieuwe mail gegevens enz..
Helaas.....niets werkt.

Zit niets anders op dan wachten of een andere provider zoeken.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: speedlinq naar Telfort geen mail meer

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote
BerichtGeplaatst op: 16 Jun 2008 21:03 Onderwerp:

Bedankt voor de reactie helaas kan ik geen nieuwe user aanmaken omdat ik ook niet bij mijn webmail kan hierin kan je een alias aanmaken, ofwel nieuwe mail gegevens enz[/quote]


U hoeft geen nieuwe user aan te maken. U haalt de gegevens van inloggen weg, de pop en smpt waar u van en ontvangt en waar u naar verzendt en voert dit opnieuw in. U kunt in Outlook express de account gegevens weghalen en opnieuw invoeren. Dit pas doen als u zeker weet wat de inloggegevens zijn, oftewel wat het pop en smptadres van Telfort zijn.

Bij planet destijds was dit b..v voor ontvangst pop.planet.nl en voor verzenden smpt.planet.nl Van Telfort weet ik dat niet omdat ik er nooit klant geweest ben.

T.a.v. webspace. Google: webspace + Telfort. Ik lees dan het volgende: quote
Telfort doet niet aan webspace, dat staat ook gewoon op de website. Nou ja het staat er niet, dus je kunt er ook niet van op aan dat het er wel is ;) . ...


Alhoewel Telfort het niet verdient dat ik u help, gezien de hondse manier waarop ik door Telfort behandeld ben, zie thread: Telfort maakt fout op fout onder Subforum: Internetproviders.

http://telfort.gebruikers.eu/forum/index.php Misschien kan hier iemand u beter helpen. Want elders las ik dat Telfort wel webspace heeft.
Succes!

Toevoeging over webmail: quote site Telfort
Ja, u kunt uw Tiscali e-mail nog gewoon bekijken en beheren. U kunt echter niet meer terecht op webmail.tiscali.nl, maar dient gebruik te maken van webmail.telfort.nl.Hier kunt u inloggen met uw Tiscali gebruikersnaam en wachtwoord.

Voorbeeld:
Uw huidige gebruikersnaam is: [email protected]
Voor Telfort webmail gebruikt u: mijnnaam

Voor eind januari ontvangt u per brief uw definitieve gebruikersnaam van Telfort. Vanaf dat moment kunt u inloggen met uw nieuwe gebruikersnaam.
-------------------------------------------
Als het goed is zou u dus ook van Telfort een nieuwe gebruikersnaam hebben moeten ontvangen omdat u van Speedlinq komt.

Als dit niet gebeurd is kan dit komen omdat Telfort in gebreke is gebleven met het u toezenden van een nieuwe gebruikersnaam. Dit acht ik niet onwaarschijnlijk, zie thread: Telfort maakt fout op fout.

Anders zou u gewoon nog met uw oude gegevens moeten kunnen inloggen op uw webmail.

N.B. u logt in bij webmail met alleen uw gebruikersnaam, niet met @----- erachter.

Fvw
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:41

Re: speedlinq naar Telfort geen mail meer

Ongelezen bericht door Fvw »

Ik heb inderdaad mijn nieuwe login gegevens gekregen van Telfort, hiermee heeft alles 1 dag gewerkt.
Ik heb nu alle optie's geprobeerd op hun site, webmail/verander paswoord/maak nieuw alias enz.. maar op geen 1 krijg ik toegang.

Lijkt wel of ze me kwijt zijn :cry: ja maar wel geld afboeken van me rekening, nou ja kreeg een brief dat ze door technische storingen het geld er niet af hadden gehaald en dat ze het nogmaals gaan proberen.
Nou hopen maar dat ze dat ook met mijn mail doen.

Nog ff en dan werkt er niets meer.... misschien kwestie van wachten.

DENK IK.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: speedlinq naar Telfort geen mail meer

Ongelezen bericht door TdeHond »

Nog ff en dan werkt er niets meer.... misschien kwestie van wachten.
Heeft u opnieuw pop + smpt adres van Telfort ingevoerd ( na verwijderen van oude gegevens) bij "nieuw account" in Outlook Express?


U kunt Telfort in gebreke stellen d.m.v. een aangetekende brief met ontvangstbevestiging, zie Thread: Telfort maakt fout op fout.

Als u dat niet zitten kunt u ook ergens een gratis account aanmaken en voortaan via webmail uw e-mail correspondentie regelen.

Afwachten tot internet helemaal niet werkt lost niets op.

Mocht uw contract het mogelijk maken om binnen korte tijd weg te gaan bij Telfort dan lijkt het mij verstandig om hier gebruik van te maken.

Wel ook aangetekend met ontvangstbevestiging bij Telfort opzeggen, omdat telefonische opzegging bij Telfort niet goed verwerkt wordt, gezien mijn half jaar durende achtervolging van Telfort met onterechte facturen als gevolg van een niet correcte afwikkeling van opzegging bij inlijving door telfort van oude provider.

Brieven worden ook niet beantwoord maar leveren u wel bewijs dat u verstuurd heeft en dat Telfort uw aangetekende brief met ontvangstbevestiging ontvangen heeft. Dat maakt u sterk bij een mogelijke gang naar de geschillen commissie.

Fvw
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:41

Re: speedlinq naar Telfort geen mail meer

Ongelezen bericht door Fvw »

Er is echt iets fout bij TelRot, heb mijn verbinding opgezegd, ben erg brutaal behandeld.
Ze konden niet zeggen wat de status is van het onderzoek en geen enkel begrip vanuit hun zijde, zou ook terug gebeld worden maar het antwoord raad je al (niet dus)

Ben het echt zat zal nooit meer iets van TelRot afnemen op deze manier, jammer dat het zo moet eindigen na een goed werkend Speedlinq mail ID.

:(

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: speedlinq naar Telfort geen mail meer

Ongelezen bericht door TdeHond »

Schriftelijke bevestiging einde contract gehad?
Zo niet dan is opzegging niet rond. Mochten aanmaningen tot betalen of onterechte incasso's volgen is weer een aangetekende brief met verweer hiertegen nodig.

Indien nodig op naar de Geschillencommissie.

Hier kunt u klacht over Telfort indienen:

http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht

Fvw
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:41

Re: speedlinq naar Telfort geen mail meer

Ongelezen bericht door Fvw »

Ja opzeg brief net binnen gehad van Telrot, dus ff wachten wat het wordt met de automatische afschrijving

Walrave
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 aug 2008 15:02

Re: speedlinq naar Telfort geen mail meer

Ongelezen bericht door Walrave »

Op 22 juli 2008 werd mijn 20 Mb ADSL + VoIp verbinding, die ik had via het BBNED netwerk, i.v.m. migratie gestopt. Vanaf die datum geen internet meer en geen telefonie.

Voorheen had ik een prima verbinding met Speedlinq 20 Mb via het BBNED.

I.v.m. de dwangmatige migratie van Speedling naar Telfort moest ik mee als klant. We werden overgezet naar het BABYXL netwerk (KPN). Sinds deze migratie geen enkele verbinding meer met het internet en tevens geen (VoIp) telefonie meer.

Diverse malen gebeld met de hgelpdesk van Telfort die dan doorschakelde naar Speedlinq. Kosten per minuut eerst € 0,70 nu € 0,30 per minuut + bijkomende kosten van het GSM gebruik.
Alleraardigste mewerkers op deze helpdesk waarvan ik nu alle namen ken. Zoeken naar een oplossing ????? Vergeet het maar.
Er zou een lijnonderzoek worden aangevraagd, waarom ik geen verbinding kon krijgen. Normaal tussen de 2 tot 5 werkdagen. Uivoerder KPN.
Ook deze termijn wordt aan hun laars gelapt. Ik zit al meer dan 10 werkdagen te wachten op de status van het lijn onderzoek, wat tot op heden niet is gebeurd.

Mijn modem staat 24 uur per dag te broadcasten, geen signaal terug van de andere kant.
Heeft het BABYXL netwerk wel deugdelijke apparatuur in de wijkcentrale? Je mag het jezelf gaan afvragen.

Overstappen naar Telfort wordt je af geraden door de medewerkers omdat dat meer dan 5 weken zal bedragen.

Je hebt hier als consument te maken met machtsmisbruik van een provider.

De kosten van het GSM gebruik naar de helpdesk is inmiddels al opgelopen tot een bedrag van € 125,-. De maandelijkse afschrijven, welke nu door telfort automatisch worden gedaan zijn nu al € 76,10.

Als consument dus mooi € meer dan 200,- achteruit. Ze weten wel geld uit je zak te kloppen maar geven er niets voor terug.

Ik ben al jaren lang ADSL gebruiker, deze taferelen heb ik nog nooit meegmaakt.

Ik hoop dat TROS RADAR een speciaal programma maakt over deze provider TELFORT. (nota bene ook een zusterbedrijf van KPN, net als het BABYXL netwerk)

KPN mag toch niet het veto recht gaan krijgen als grootste provider in ons land????
WEG CONCURRENTIE, STIJGING VAN DE TARIEVEN, en de klant moet dit alles maar accepteren.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: speedlinq naar Telfort geen mail meer

Ongelezen bericht door TdeHond »

Heeft u bij de overgang van Speedlinq naar Telfort een modem gekregen wat kan werken met de manier waarop hun netwerk communiceert of gebruikt u nog het modem van Speedlinq?

M.i. bent u nu klant bij Telfort omdat Speedlinq door Telfort is overgenomen. Of valt u administratief nog onder Speedlinq en heeft u nog geen brief over de migratie naar Telfort gehad en merkt u er alleen de technische gevolgen van?

Mocht u administratief nog naar Telfort overgezet moeten worden, lijkt mij dat de ultieme kans om per migratiedatum uw contract met Speedlinq te beëindigen ( i.v.m. wijziging AV + evt kosten ander modem) Ik heb al eens gelezen dat Telfort de kosten van dit modem voor rekening klant beschouwt.

Walrave
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 aug 2008 15:02

Re: speedlinq naar Telfort geen mail meer

Ongelezen bericht door Walrave »

Neen, ik heb geen modem ontvangen van Telfort, maar maak nog steeds gebruik van de Speedlinq 716, welke voorheen uitstekend functioneerde.
Speedlinq maakte gebruik van het BBNED, welke een onafhankelijke organisatie was. Ik had een uitstekende verbinding van 20 Mb en ook mijn telefonie (VoIp) werkte uitstekend, tot 22 juli 2008.

Telfort stuurde een CDROM met instellingen van het modem voor telefonie (VoIp). De opgestuurde CDROM bevatte helaas geen instellingen voor het modem. De CDROM was niet eens getest. Toen ik hierop reageerde kreeg ik na 8 dagen een nieuwe CDROM, welke wel te installeren was.

Telfort heeft mijn DSL signaal van het BBNED af laten halen en zette mij over op het BABYXL netwerk. Vanaf dat moment had ik geen internet en telefonie (VoIp).

Het BABYXL netwerk is in handen van KPN, net als Telfort, welke een zusteronderneming van KPN is.

Vanaf 22 juli 2008 belde ik dagelijks naar de helpdek. Totale kosten inmiddels opgelopen tot 200 Euro.

Tot op dit moment nog steeds geen internet en geen telefonie (VoIp).

Er is wel een DSL signaal, geen ATM signaal.

Ik word er nu wel moedeloos van.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: speedlinq naar Telfort geen mail meer

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dan ligt het waarschijnlijk aan het modem. Ik heb daarover gelezen en zal kijken of ik het gemakkelijk voor u kan terugvinden.
Telfort gebruikt een ander modem zo uit mijn hoofd.


Walrave
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 aug 2008 15:02

Re: speedlinq naar Telfort geen mail meer

Ongelezen bericht door Walrave »

Naast mijn speedtouch 716 heb ik ook de verbinding getest met een door Telfort geleverd ZyXEL 2602R modem.
Dit laatste modem kreeg ook geen verbinding met de provider. Gaf ook aan een DSL verbinding te hebben.

Ik vermoed dat het probleem in de wijkcentrale ligt.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: speedlinq naar Telfort geen mail meer

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mocht Telfort er niet in slagen langs normale wegen uw probleem op te lossen, rest u deze provider schriftelijk aangetekend in gebreke te stellen. Hen 10 werkdagen de gelegenheid te geven een werkende verbinding tot stand te brengen.
Zo niet dan kunt u de overeenkomst beëindigen door nog een aangetekende brief te sturen met een verzoek tot beëindiging contract, intrekken machtiging tot automatische incasso + verzoek om binnen 14 dagen na dagtekening van deze brief u een schriftelijke bevestiging einde contract te sturen met onmiddellijke ingang.

Met de nadruk op schriftelijk, omdat Telfort zijn eigen e-mails niet serieus leek te nemen tijdens mijn problemen rond opzegging.

Kopieën van brieven, verzend- en eventueel ontvangstbewijzen goed bewaren mocht u alsnog naar de Geschillencommissie telecommunicatie moeten als Telfort u gaat stalken met onterechte facturen.

Walrave
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 aug 2008 15:02

Re: speedlinq naar Telfort geen mail meer

Ongelezen bericht door Walrave »

Respondent zeer bedankt. Heb een uitvoerige brief geschreven, waarin ook restitutie wordt genoemd van de betaalde bedragen en hen inderdaad 10 werkdagen de kans gegeven om de verbinding tot stand te brengen, anders ontbinding van het contract.
Deze brief is aangetekend verzonden met ontvangstbevestiging.

Prettig weekend

Walrave
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 aug 2008 15:02

Re: speedlinq naar Telfort geen mail meer

Ongelezen bericht door Walrave »

Vervolg probleem omtrent de migratie.

Gisteren om 11.10 uur werd de actieve DSL lijn afgebroken op het modem.

Nu dus geen actieve DSL lijn meer.

Men is dus eindelijk bezig met het onderzoek waarom ik al meer dan 4 weken geen internet en geen telefonie (VoIp) heb.

10 werkdagen geleden is door een medewerker van Telfort/Speedlinq een lijnonderzoek aangevraagd bij KPN. Normaal wordt zo'n aanvraag in 2 tot 5 werkdagen afgehandeld.

Op de aangetekende brief, verzonden naar Mevr. Reffeltrath, directeur klantenservice Telfort, nog geen reactie ontvangen.

Ik hou u op de hoogte van de verdere gang van zake.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: speedlinq naar Telfort geen mail meer

Ongelezen bericht door TdeHond »

Beantwoorden aangetekende brieven is niet Telfort's sterkste kant. Mijn brieven werden pas beantwoord na tussenkomst afdeling klantencontact KPN.COM. Ze moesten toen wel schriftelijk bevestigen dat contract beëindigd was per migratiedatum.

Het belangrijkste voor u lijkt mij dat in eerste instantie de verbinding met internet werkt. Hopelijk lukt het om alles op te lossen.

Gesloten