LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile Web 'n Walk

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

T-Mobile Web 'n Walk

Ongelezen bericht door Cesar »

Nog niks kunnen ontdekken op het forum maar ik wil mensen dan toch waarschuwen m.b.t. hetgeen ik weer meemaakte.

Op de camping met slecht weer een laptop aangeschaft en bij, u raadt het al, T-Mobile een Web 'n Walkstick genomen, om 16.00 uur. Abo van 29,95 per maand. Op de camping aangekomen werkte alles op een snelheid van likmevesje. Ik had een abo van 1024 kbps download en 384 upload.
Ik kreeg niet meer dan zeveneneenhalf. Geen 750 kbps maar dus echt 7,5 kbps.
Alles de andere dag retour daar dit niet voldeed aan de verwachtingen. Kun je niet teruggeven werd er gezegd. U zit aan het abo vast en er werd dus gewoon deze week geld afgeboekt te weten 36,77. Dit staat ook in geen relatie tot het abo wat ik niet meer heb en heb dit dan gewoon gestorneerd. Ik wacht maar af maar het zal wel een rechtzaak worden. Ik was eigenlijk al blij dat er zoiets bestond want dan kon ik mijn thuisabo opzeggen en was ik overal bereikbaar.

Ik wacht geduldig af. Heeft iemand dit al meegemaakt?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: T-Mobile Web 'n Walk

Ongelezen bericht door TdeHond »

Storneren ontslaat u niet van uw betalingsverplichting.

Lees eerst A.V. wat bij uw contract hoort.
Stel vervolgens de provider in gebreke. Geeft daarin aan wat uw upload en download snelheid in vergelijking met wat waarvoor u afgerekend wordt.
Stel de provider een acceptabele termijn waarin uw probleem opgelost wordt. Lukt dit niet dan kunt u de overeenkomst ontbinden.
Doe beide schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging en maak kopie van uw brieven enz. Trek in opzeg brief uw toestemming tot automatische incasso in en vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.

Mocht u deze niet ontvangen of gaat t-mobile niet akkoord met uw opzegging kunt u dit voorleggen aan de geschillencommissie.

Alleen storneren leidt tot betalingsachterstand wat leidt tot een incassoprocedure en dus verhoging van de kosten als u in het ongelijk wordt gesteld.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: T-Mobile Web 'n Walk

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik heb heel keurig aangegeven dat alles teruggegeven werd daar men niet voldeed en kon voldoen daar er op lokatie geheel geen dekking was. Er was echter toegezegd dat dit wel zo was. Volgens collegas van deze winkel heeft deze meneer wel meer van dit soort contracten afgesloten

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: T-Mobile Web 'n Walk

Ongelezen bericht door TdeHond »

Heeft u schriftelijk bewijs dat u alles geretourneerd heeft?
Dan kunt u een aangetekende brief schrijven met als bijlage een KOPIE van het bewijs dat u e.e.a. geretourneerd heeft omdat ter plekke geen verbinding mogelijk was in het vertrouwen dat de winkelier de overeenkomst per direct ontbonden had.
Vraag om een schriftelijke bevestiging binnen 14 dagen van einde contract per datum teruggave stick
Geeft aan dat mocht u geen schriftelijke bevestiging einde contract ontvangen u e.e.a voorlegt aan de Geschillencommissie.

Een andere methode is dat u eerst naar de winkelier teruggaat om te informeren hoe hij e.e.a. geregeld heeft m.b.t. annuleren contract. Heeft hij niets ondernomen dan kunt u hem verwijten dat hij u niet geïnformeerd heeft aangaande dat contract nog voortijdig ontbonden, c.q. geannuleerd moest worden bij uw provider.
Kijk ook op internet of u A.V. van deze winkel op internet kunt vinden. Kijken of u eventueel de winkelier aansprakelijk kunt stellen voor eventueel door u te lijden schade i.v.m. niet beëindigen abonnement.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: T-Mobile Web 'n Walk

Ongelezen bericht door Cesar »

Alles is geretourneerd en er is door de medewerker welke toen aanwezig was alles ingenomen en telefonisch contact opgenomen met de hoofdvestiging. Deze heer had het ook over het recht als consument om binnen 8 dagen te ontbinden vanwege wanprestatie en/of niet functioneren conform afspraak. Zijn medecollega zegde toe e.e.a. administratief te verwerken op de p.c. wat ze dan ook heeft gedaan. Ze hadden echter geen mogelijkheid om dit schriftelijk te bevestigen. Wel kan men nagaan of e.e.a. wel in gebruik is c.q. wordt gebruikt.
Ik wacht wel af. Mijn vraag was duidelijk: is dit bij anderen ook al voorgevallen.
Men kan geen abo verkopen met de mededeling van: "u moet maar buiten gaan zitten", of "op uw thuisadres heeft u wel ontvangst". Ik had duidelijk aangeven dat ik dit apparaat daar kocht omdat ik op de camping ook wilde internetten, anders had het voor mij geen meerwaarde. Indien men zorgt dat men zijn contractafspraken nakomt zou ik een gelukkig klant zijn want dan kan ik overal internetten en kan ik het thuisabo opzeggen. De keuze was aan T-Mobile.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: T-Mobile Web 'n Walk

Ongelezen bericht door Cesar »

Nette excuse-brief ontvangen van T-Mobile.

Dit mag ook wel eens gezegd worden.

T-Mobile, bedankt voor de medewerking en ik hoop op een betere samenwerking op termijn zodra de dekking wel goed is.

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: T-Mobile Web 'n Walk

Ongelezen bericht door Uranus »

Beste mensen,

Het is vaak moeilijk om de onbekende internetproviders te vinden, maar je kan naar FreeOnline (Goed voor mensen die aan hun centjes moeten denken), die de meest ruime internetaanbieding geeft met een snelheid die niemand heeft of naar TweakDSL. Verder kan je ook internetproviders hebben als ConceptICT, die internet met een recordsnelheid aanbied. Je hebt ook een christelijke als solcon.nl met filternet.

Er zijn er nog een paar, maar dan moet je even zoeken.

Ik hoop dat ik hiermee de massa een dienst heb bewezen.

Groet, Uranus.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: T-Mobile Web 'n Walk

Ongelezen bericht door Moppentappers »

en bied freeonline ook draadloos internet aan via umts/hsdpa?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: T-Mobile Web 'n Walk

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste Cesar

Wanneer u iets koopt en vervolgens blijkt dat het niet aan de verwachtingen voldoet of anders gezegt het voldoet eenvoudig niet aan hetgeen waarvoor het verkocht wordt breng dan het apparaat terug en maak de aankop ongedaan. Wanneer T-mobile 750 kbs/sec garandeert moet ze dat waar maken maar lees de garantievoorwaarden eens goed door. Geen enkele provider kan een minimum snelheid garanderen, wel een maximu. Wanneer er op het internet van T-mobile meerdere gebruikers zitten dan moet u wel de 750 kbs delen door alle gebruikers.
Dat werkt natuurlijk nooit.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: T-Mobile Web 'n Walk

Ongelezen bericht door Cesar »

@ Chanmaster,

Even goed lezen...
Ik had een abo genomen van 1024 Kbps.
Ik greeg 7,5 Kbps.

Derhalve is er van delen geen sprake. Men deelt het signaal niet zoals u dat vermoedt. Er zat naast mij niemand op de dijk waar we samen mee op één hotspot zaten.
Het is niet zo dat er dus 1024 : 7,5 = zo'n 125 man op een rij zaten op dezelfde hotspot.
Nee, de snelheid is mede afhankelijk van de dekking.
Echter gaan veel telecombedrijven uit van je 'opgegeven' woonadres zonder daarbij in ogenschouw te nemen waar je het apparaat wil gaan gebruiken, in mijn geval dus aan de noordezeekust, zeg maar Neeltje Jans. Ik had dan ook expliciet in Goes aangegeven waar ik op een camping vertoefde daar dit belangrijker was dan mijn woonadres want daar heb ik een vaste aansluiting van @Home.
Blijkt dat er precies daar in Zeeland totaal geen dekking is. Wel radiosignaal maar geen data.

Gesloten