LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort hulp

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
pheeb
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 aug 2011 18:47

Telfort hulp

Ongelezen bericht door pheeb »

Ik ben van Ziggo overgestapt naar Telfort internet. Nu heb ik problemen met het aansluiten van de mode
. Gister 2 keer gebeld met hun. Vandaag weer en ik kreeg een heel erg ongeduldige jongen aan de telefoon. Hij zei dat hij niks kon met mijn onduidelijke uitleg. Ik voelde mij in het gesprek heel vervelend. Nu word ik morgen pas teruggebeld voor hulp nadat ik zelf al 3 keer gebeld heb en 8 euro kwijt ben aan gesprekkosten . Wauw wat ben ik hier flauw van!!!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Telfort hulp

Ongelezen bericht door olaf79 »

pheeb schreef:Ik ben van Ziggo overgestapt naar Telfort internet. Nu heb ik problemen met het aansluiten van de mode
. Gister 2 keer gebeld met hun. Vandaag weer en ik kreeg een heel erg ongeduldige jongen aan de telefoon. Hij zei dat hij niks kon met mijn onduidelijke uitleg. Ik voelde mij in het gesprek heel vervelend. Nu word ik morgen pas teruggebeld voor hulp nadat ik zelf al 3 keer gebeld heb en 8 euro kwijt ben aan gesprekkosten . Wauw wat ben ik hier flauw van!!!
Wat is precies je probleem, misschien kan iemand hier helpen?

pheeb
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 aug 2011 18:47

Re: Telfort hulp

Ongelezen bericht door pheeb »

Hoi Olaf,

Bedankt voor je reactie.
Gelukkig heb ik gisteravond hulp gekregen met het aansluiten van het modem en is alles nu goed geinstalleerd.
Waar ik van baalde is dat de klantenservice mij niet duidelijk hebben uitgelegd hoe en waar ik precies het modem moest aansluiten.
Maar goed, het is gelukt!
bedankt voor je reactie, dat waardeer ik zeer.

groetjes

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Telfort hulp

Ongelezen bericht door ciske »

olaf79 schreef: Wat is precies je probleem, misschien kan iemand hier helpen?
Nu heb ik problemen met het aansluiten van de mode

wat dacht je dat hier staat olaf? moet alleen een M achter dus probleem met modum aansluiten.

the_hurricane
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: Telfort hulp

Ongelezen bericht door the_hurricane »

dat had ie ook wel gesnapt, hij vraagt toch ook wat precies het probleem is, kan zoveel zijn. maar goed het probleem is al opgelost. eind goed al goed

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Telfort hulp

Ongelezen bericht door ciske »

the_hurricane schreef:dat had ie ook wel gesnapt, hij vraagt toch ook wat precies het probleem is, kan zoveel zijn. maar goed het probleem is al opgelost. eind goed al goed

praat jij altijd voor een ander?

mooi dat het is opgelost.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Telfort hulp

Ongelezen bericht door olaf79 »

ciske schreef:
olaf79 schreef: Wat is precies je probleem, misschien kan iemand hier helpen?
Nu heb ik problemen met het aansluiten van de mode

wat dacht je dat hier staat olaf? moet alleen een M achter dus probleem met modum aansluiten.
Ow sorry dat ik probeer te helpen hoor. Aansluit problemen is net zo iets als: Dokter ik voel me niet lekker. Tsja kan dus van alles zijn.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Telfort hulp

Ongelezen bericht door olaf79 »

pheeb schreef:Hoi Olaf,

Bedankt voor je reactie.
Gelukkig heb ik gisteravond hulp gekregen met het aansluiten van het modem en is alles nu goed geinstalleerd.
Waar ik van baalde is dat de klantenservice mij niet duidelijk hebben uitgelegd hoe en waar ik precies het modem moest aansluiten.
Maar goed, het is gelukt!
bedankt voor je reactie, dat waardeer ik zeer.

groetjes
Mooi zo. Ga er maar van uit dat bij de meeste helpdesks mensen zitten met 0 verstand van zaken. Ooit vroeg ik eens aan de ziggo helpdesk, wat is het mac adres van mijn modem, krijg ik het antwoord: Wij ondersteunen geen Apples.

pheeb
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 aug 2011 18:47

Re: Telfort hulp

Ongelezen bericht door pheeb »

olaf79 schreef:
pheeb schreef:Hoi Olaf,

Bedankt voor je reactie.
Gelukkig heb ik gisteravond hulp gekregen met het aansluiten van het modem en is alles nu goed geinstalleerd.
Waar ik van baalde is dat de klantenservice mij niet duidelijk hebben uitgelegd hoe en waar ik precies het modem moest aansluiten.
Maar goed, het is gelukt!
bedankt voor je reactie, dat waardeer ik zeer.

groetjes
Mooi zo. Ga er maar van uit dat bij de meeste helpdesks mensen zitten met 0 verstand van zaken. Ooit vroeg ik eens aan de ziggo helpdesk, wat is het mac adres van mijn modem, krijg ik het antwoord: Wij ondersteunen geen Apples.
hahaha, nou dat had ik ook in de gaten dat ze er echt geen verstand van hadden. En dan nog euro's verbeld met de klantenservice.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Telfort hulp

Ongelezen bericht door olaf79 »

pheeb schreef:
olaf79 schreef:
pheeb schreef:Hoi Olaf,

Bedankt voor je reactie.
Gelukkig heb ik gisteravond hulp gekregen met het aansluiten van het modem en is alles nu goed geinstalleerd.
Waar ik van baalde is dat de klantenservice mij niet duidelijk hebben uitgelegd hoe en waar ik precies het modem moest aansluiten.
Maar goed, het is gelukt!
bedankt voor je reactie, dat waardeer ik zeer.

groetjes
Mooi zo. Ga er maar van uit dat bij de meeste helpdesks mensen zitten met 0 verstand van zaken. Ooit vroeg ik eens aan de ziggo helpdesk, wat is het mac adres van mijn modem, krijg ik het antwoord: Wij ondersteunen geen Apples.
hahaha, nou dat had ik ook in de gaten dat ze er echt geen verstand van hadden. En dan nog euro's verbeld met de klantenservice.
Kan ik me zo aan ergeren. Die klantenservice waar je 35 cent voor moet betalen. In de VS wordt je dan als bedrijf keihard uitgelaggen. Maar in NL pikken we het gewoon.

julier
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 feb 2008 21:45

Re: Telfort hulp

Ongelezen bericht door julier »

12 januari 2012 werd door Telfort mijn nieuwe VDSL abonnement 25 Mb/s downloaden en 3Mb/s uploaden opgeleverd/geaktiveerd.
In de praktijk is dat, bij mij, 9 Mb/s downloaden en 1,4 Mb/s uploaden.
Het vorige ADSL abonnement werkte verschrikkelijk traag (1,6 Mb/s), daar was niet mee te werken.
Telfort adviseerde mij om over te stappen naar een VDSL abonnement.
Ik heb iedere week een klacht verstuurd met de melding dat mijn internet niet goed funktioneert.(tijdens uploaden wordt de verbinding verbroken en moet de computer opnieuw gestart worden)
Op geen enkele klacht/melding heeft Telfort tot nu toe gereageerd.
Wel zie ik:
"Uw bericht is verzonden"

"Hartelijk bedankt voor uw bericht, wij zullen dit zo spoedig mogelijk in behandeling nemen."
Wat ze bij Telfort onder " zo spoedig mogelijk" verstaan is mij niet duidelijk, maar na drie weken heb ik nog geen enkele reactie!!

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort hulp

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@julier,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een privebericht zodat ik uw intrainsnelheid kan onderzoeken.

Hugo

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort hulp

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Ik heb uw gegevens ontvangen. Uw abonnement heeft een maximumsnelheid van 25Mbit down, 3Mbit up. Uw verbinding heeft de capaciteit om in te trainen op 28,5Mbit down, 9,8Mbit up. Uw verbinding is echter instabiel en wordt door instabiliteit automatisch in snelheid naar beneden bijgesteld om het enigsinds werkbaar te houden.

Sinds vandaag loopt er een storingsonderzoek om de oorzaak van uw instabiliteit te achterhalen, dit op te lossen en hem zo weer stabiel te krijgen. Als dit is afgerond zal snelheid automatisch weer opgehoogd worden tot 27Mbit down, 3Mbit up. Onze excuses voor het ongemak! (ja, dat is inderdaad 2Mbit meer dan waar we mee adverteren :wink: )

Hugo

julier
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 feb 2008 21:45

Re: Telfort hulp

Ongelezen bericht door julier »

@Telfort webcare.,

Voorlopig beleef ik dat als verkooppraat,
Sinds half november is het waardeloos
en op dit moment 1-02-2010 14:25 uur is de downloadsnelheid slecht 9,53 Mb/s en de uploadsnelheid1,4 Mb/s
Dus, die smile is nog iets te vroeg.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort hulp

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Het storingsonderzoek loopt sinds vandaag. Ik verwacht dat u morgen door KPN wordt gebeld om een afspraak te maken voor een (gratis) monteursbezoek. Als de instabiliteit verdwenen is gaat uw snelheid gewoon richting de maximaal haalbare waarden van uw abonnement.

Uit de storingsmelding maak ik op dat uw interne bekabeling al is gecontroleerd maar vraag het graag voor de zekerheid nogmaals: Zit uw modem direct op uw lasdop ISRA in de gang? Zonder vertakkingen naar andere telefoonstopcontacten / loze leidingen? Hoe lang is deze kabel?

Hugo

julier
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 feb 2008 21:45

Re: Telfort hulp

Ongelezen bericht door julier »

@Telfort webcare
Het zal tijd worden.
We zullen zien, zoals gezegd sinds half november 2011 heb ik een zeer slechte en instabiele internet/ belverbinding (Was half november 1,6 Mb up en 0,06 down.)
KPN monteur is langs geweest en bevestigde bovengenoemde snelheden.
Heeft de nodige veranderingen in de centrale uitgevoerd en toen had ik een snelheid van ca. 10 Mb/s up en 0,92 Mb/s down
Vanaf 12-01-2012, heb ik op advies van Telfort, een VDSL abonnement en nu haal ik ca. 9,5 Mb/s up en 1,42 down, dus dat schiet lekker op. {Bellen, gaat nu met die uploadsnelheid van 0,92 Mb/s goed}}
De afstand tussen modem en lasdop is bij mij 0,45 mtr.
Die afstand is helemaal niet zo kritisch als door Telfort wordt beweerd. Volgens KPN monteur en op diverse internetsite’s zien we dat bij gebruik van een ronde 5 aderige kabel zonder veel snelheidsverlies 30 mtr. mag zijn.
Praktijktest: Met mijn laptop, draadloos, verboden met het Tele 2 ADSL modem van mijn dochter haal ik een snelheid van 13,4 Mb/s en dat terwijl er tussen het modem en de lasdop van de KPN 8,5 meter kabel zit, dus waar hebben we het over?

nanda80
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 dec 2008 16:33

Re: Telfort hulp

Ongelezen bericht door nanda80 »

@julier

Heb je al met kabel geprobeerd te verbinden met de modem? zo niet kan en wil je dit eens proberen?
Als dit met gewone snelheid wel werkt dan kan het zijn dat de draadloos werken met deze modem niet goed en dus vervangen moet worden met een andere.

Zit er een ander netwerk modem tussen de SP modem en jouw laptop?
Welk merk modem heeft de SP jou gegeven.

julier
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 feb 2008 21:45

Re: Telfort hulp

Ongelezen bericht door julier »

@Hugo van @Telfort webcare
Donderdagmorgen (2-2-'12) stond om 08:15 uur onverwachts en onaangekonigd de KPN monteur voor de deur, toevallig dat er iemand thuis was.
De KPN monteur heeft een draad die geoxideerd en niet goed verbinding maakte hersteld.
Hij heeft de snelheid gemeten die op mijn adres mogelijk is met de huidige bekabeling. 42 Mb/s down en 13 Mb/s up. :lol:
De kabel zou vanacht gereset worden.
Vanmorgen (3-2-'12) 10:51 uur had ik een snelheid van 16,95 Mb/s down en 1,89 Mb/s up.
Dat is nog lang geen 25 Mb/s down en 3 Mb/s .terwijl het technisch mogelijk is.
Mijn abonnement is 25 Mb/s down en 3 Mb/s up
Waarom levert Telfort niet de snelheid waar ik voor betaal?

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort hulp

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Geweldig nieuws, de monteur heeft de oorzaak van uw probleem dus gevonden! :D
U heeft een dynamisch profiel op uw verbinding (DLM) die de snelheid automatisch verhoogt of verlaagt n.a.v. (in)stabiliteit. Het startprofiel voor het 25/3 abonnement is 18/2, dat is waar u nu op intraint:
Afbeelding
Als de verbinding stabiel blijft (dat is hij nu!) wordt uw snelheid binnen 7 dagen verhoogt naar een snelheid van 27.100 / 3.100 kbps, de maximum snelheid van uw abonnement. Zoals u kunt zien is ook de maximum snelheid van Internet Extra, 52.000 / 5.200 kbps, op uw adres volledig te behalen. Voor het snelste resultaat is mijn advies is om het modem de komende dagen zoveel mogelijk met rust te laten. Geen reboots, resets of gebruik van de "Reset DSL line" knop in uw modem.

Ik ben erg blij dat uw probleem is opgelost en heb 2 maanden abonnementskosten vergoed voor het ervaren ongemak. Dit wordt verrekend met uw eerstvolgende factuur.

Hugo

julier
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 feb 2008 21:45

Re: Telfort hulp

Ongelezen bericht door julier »

@Hugo van Telfort webcare
:D :D :D :D Je ziet ik heb te weinig smoeltjes om mijn vreugde te uiten.
Als dat allemaal gaat gebeuren en het vertrouwen is er weer, dan vind ik dat geweldig.

Ik zie er met spanning naar uit.
Over zeven dagen zal ik mijn bevindingen weer melden!!!

Gesloten