LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van (meter)kast naar (Tele2)muur

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Fouad79
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2014 19:27

Van (meter)kast naar (Tele2)muur

Ongelezen bericht door Fouad79 »

Goedenavond,

Ik heb mij drie maanden geleden aangemeld voor een alles in 1 pakket bij tele2. Bij de aanmelding op de website kun je en postcodecheck doen, zodat gekeken kan worden of de producten die aangevraagd zijn mogelijk zijn op dit adres. Met chocolade letters kreeg ik het volgende te zien: Gefeliciteerd, op uw adres is dit pakket mogelijk!

Na het ontvangen van mijn pakket ben ik alvast in de handleiding gaan bladeren. Toen kwam ik erachter dat er een zogenaamd ISRA-punt aanwezig moet zijn, om aan te kunnen sluiten. Hierop heb ik de klantenservice gebeld, waarna de ellende begon. Ik moest allerlei instanties contactereen (woningbouw, KPN), omdat tele2 vond (en nog steeds vindt) dat het niet hun verantwoordelijkheid is. KPN heeft schijnbaar in het systeem staan dat er wel een aansluiting moet zijn, maar na de renovatie is dit niet meer terug te vinden. Ik heb bij tele2 aangedrongen dat ik een overeenkomst met hen heb en zij dus voor en constructieve oplossing moeten zorgen. Echter weigeren zij dit, omdat in de algemene voorwaarden staat dat ik had moeten weten of er wel/geen aansluiting aanwezig is. Waarom dit niet vermelden bij de postcodecheck, voor ik de overeenkomst aanga!

Na wat zoekwerk op internet kom ik erachter dat heel veel (nieuwe) klanten excact dezelfde verschrikkelijke weg hebben bewandeld als ik. Er is zelfs een rechtzaak geweest omdat tele2 claimde dat een klant 'gewoon' moet betalen en duidelijk in de voorwaarden staat dat klant moet weten mbt wel/geen isra-punt. Natuurlijk heeft de rechter deze onzin van tafel geveegd en de klant in gelijkheid gesteld. Niets betalen dus voor degenen die in hetzelfde schuitje zitten!!

Waarom zeg ik dit?! Omdat, ondanks de regen van klachten mbt onduidelijkheid over isra-punt, tele2 vrolijk verder gaat met deze manier van klanten binden. Ongekend! Je wilt als (serieus) bedrijf klanten behouden en niet tijdelijk binnenhalen en daarna nooit meer terugzien? Naast het feit over de slechte mond- tot mondreclame..

Ik heb nu meer als 100,00 aan telefoonkosten gehad en nog steeds geen aansluiting. Daarnaast verwacht tele2 dat ik (gedeeltelijk) de kosten van het abbonement betaal. De woningbouw geeft aan dat zij niet verantwoordelijk zijn voor een adsl-aansluiting en KPN geeft aan dat ik geen partij voor hen ben. Nu begrijp ik dat het komt dat zowel KPN als tele2 niet voor de kosten van aansluiting willen opdraaien.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Van (meter)kast naar (Tele2)muur

Ongelezen bericht door sjohie »

Fouad79 schreef:Goedenavond,

Ik heb mij drie maanden geleden aangemeld voor een alles in 1 pakket bij tele2. Bij de aanmelding op de website kun je en postcodecheck doen, zodat gekeken kan worden of de producten die aangevraagd zijn mogelijk zijn op dit adres. Met chocolade letters kreeg ik het volgende te zien: Gefeliciteerd, op uw adres is dit pakket mogelijk!

Na het ontvangen van mijn pakket ben ik alvast in de handleiding gaan bladeren. Toen kwam ik erachter dat er een zogenaamd ISRA-punt aanwezig moet zijn, om aan te kunnen sluiten. Hierop heb ik de klantenservice gebeld, waarna de ellende begon. Ik moest allerlei instanties contactereen (woningbouw, KPN), omdat tele2 vond (en nog steeds vindt) dat het niet hun verantwoordelijkheid is. KPN heeft schijnbaar in het systeem staan dat er wel een aansluiting moet zijn, maar na de renovatie is dit niet meer terug te vinden. Ik heb bij tele2 aangedrongen dat ik een overeenkomst met hen heb en zij dus voor en constructieve oplossing moeten zorgen. Echter weigeren zij dit, omdat in de algemene voorwaarden staat dat ik had moeten weten of er wel/geen aansluiting aanwezig is. Waarom dit niet vermelden bij de postcodecheck, voor ik de overeenkomst aanga!

Na wat zoekwerk op internet kom ik erachter dat heel veel (nieuwe) klanten excact dezelfde verschrikkelijke weg hebben bewandeld als ik. Er is zelfs een rechtzaak geweest omdat tele2 claimde dat een klant 'gewoon' moet betalen en duidelijk in de voorwaarden staat dat klant moet weten mbt wel/geen isra-punt. Natuurlijk heeft de rechter deze onzin van tafel geveegd en de klant in gelijkheid gesteld. Niets betalen dus voor degenen die in hetzelfde schuitje zitten!!

Waarom zeg ik dit?! Omdat, ondanks de regen van klachten mbt onduidelijkheid over isra-punt, tele2 vrolijk verder gaat met deze manier van klanten binden. Ongekend! Je wilt als (serieus) bedrijf klanten behouden en niet tijdelijk binnenhalen en daarna nooit meer terugzien? Naast het feit over de slechte mond- tot mondreclame..

Ik heb nu meer als 100,00 aan telefoonkosten gehad en nog steeds geen aansluiting. Daarnaast verwacht tele2 dat ik (gedeeltelijk) de kosten van het abbonement betaal. De woningbouw geeft aan dat zij niet verantwoordelijk zijn voor een adsl-aansluiting en KPN geeft aan dat ik geen partij voor hen ben. Nu begrijp ik dat het komt dat zowel KPN als tele2 niet voor de kosten van aansluiting willen opdraaien.
Als er een werkende telefoonaansluiting was toen je er in trok, en deze na de renovatie (op aangeven en verantwoordelijkheid van de woningbouw) er niet meer is, lijkt me dat dit iets is voor de woningbouw. Daar kan een KPN als lijn-eigenaar, en een tele2 als provider op die lijn, niet zo veel aan doen.

Maar goed, wat voor een "constructieve oplossing" verwacht jij van tele2 in dit verhaal?

Fouad79
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2014 19:27

Re: Van (meter)kast naar (Tele2)muur

Ongelezen bericht door Fouad79 »

Ik ben na de renovatie ingetrokken.

Tele2 is op de hoogte van de probelemen met Isra-punt. Waarom dan niet bij de pc-check, ook met chocoladeletters, adviseren om dit punt op te zoeken in de meterkast of woonkamer. Dan zit je nog binnen de twee weken dat je op kunt zeggen. En niet achteraf zeggen, ga maar lekker uitzoeken bij woningbouw of KPN en betalen voor niet geleverde diensten...

Vindt jij de manier van klantenbinding wel correct?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Van (meter)kast naar (Tele2)muur

Ongelezen bericht door eleven »

Toen kwam ik erachter dat er een zogenaamd ISRA-punt aanwezig moet zijn, om aan te kunnen sluiten.
Als er een ISRA punt voor een verbouwing/renovatie was, dan heeft iemand deze verwijderd.
Deze ISRA staat dan nog vermeld bij KPN, dus daar knoopt Tele 2 aan, want dan is het mogelijk om dit te realiseren.
Dus je moet bij de veroorzaker zijn.

Tele2 is op de hoogte van de probelemen met Isra-punt.
Hoezo, Tele 2 gaat op de info van KPN af, dat er een ISRA aanwezig is, dus de chocoladeletters zijn wel goed.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Van (meter)kast naar (Tele2)muur

Ongelezen bericht door berndv »

Afbeelding
Nergens 1 van deze dingen te vinden in de woning? Kan in de meterkast zitten of op een ander punt ergens aan de voorgevel, bij oudere woningen. Vaak met een dikke blauwe of grijze kabel er aan.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Van (meter)kast naar (Tele2)muur

Ongelezen bericht door eleven »

berndv schreef:Afbeelding
Nergens 1 van deze dingen te vinden in de woning? Kan in de meterkast zitten of op een ander punt ergens aan de voorgevel, bij oudere woningen. Vaak met een dikke blauwe of grijze kabel er aan.
Misschien ff kijken bij de buren als het mogelijk is, waar daar het ISRA is geplaatst.

Fouad79
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2014 19:27

Re: Van (meter)kast naar (Tele2)muur

Ongelezen bericht door Fouad79 »

eleven schreef:
Toen kwam ik erachter dat er een zogenaamd ISRA-punt aanwezig moet zijn, om aan te kunnen sluiten.
Als er een ISRA punt voor een verbouwing/renovatie was, dan heeft iemand deze verwijderd.
Deze ISRA staat dan nog vermeld bij KPN, dus daar knoopt Tele 2 aan, want dan is het mogelijk om dit te realiseren.
Dus je moet bij de veroorzaker zijn.

Tele2 is op de hoogte van de probelemen met Isra-punt.
Hoezo, Tele 2 gaat op de info van KPN af, dat er een ISRA aanwezig is, dus de chocoladeletters zijn wel goed.
Ik moet helemaal niet bij de veroorzaker zijn, maar bij degene die met mij een overeenkomst aangaat. Zij geven mij te kennen dat het pakket aangesloten kan worden. Dat Tele2 beperkt is wat betreft informatievoorziening vanuit KPN kan ik begrijpen. Maar ga deze klink in de kabel niet op mij verhalen, door toch abbkosten te eisen.

De rechtbank in Rotterdam heeft trouwens een klant gelijk gegeven en hoefde het abbkosten niet te betalen.

Fouad79
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2014 19:27

Re: Van (meter)kast naar (Tele2)muur

Ongelezen bericht door Fouad79 »

Niets te bekennen van deze aansluitingen. Er is zelfs een KPN monteur geweest, maar konden ook niets vinden.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Van (meter)kast naar (Tele2)muur

Ongelezen bericht door eleven »

Fouad79 schreef:Niets te bekennen van deze aansluitingen. Er is zelfs een KPN monteur geweest, maar konden ook niets vinden.
Had deze alleen gekeken in de woning, of had deze ook een tekening mee, waar de aansluiting van het huis en van de andere panden opstaan?

Fouad79
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2014 19:27

Re: Van (meter)kast naar (Tele2)muur

Ongelezen bericht door Fouad79 »

Hij heeft alleen in de woning gekeken en geen tekening mee.
Hij zou een andere monteur sturen om dit door te trekken, maar sindsdien radiostilte..

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Van (meter)kast naar (Tele2)muur

Ongelezen bericht door eleven »

Fouad79 schreef:Hij heeft alleen in de woning gekeken en geen tekening mee.
Hij zou een andere monteur sturen om dit door te trekken, maar sindsdien radiostilte..
Ja, dan is het waardeloos.
Kijken in de woning, naar ISRA zoals berndv schreef, kan iedereen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Van (meter)kast naar (Tele2)muur

Ongelezen bericht door berndv »

Je maakt zeker een kans, heb de uitspraak gelezen en jou geval komt daar zeker mee overeen. Ik zou wel willen adviseren om het niet zover te laten komen. Om te beginnen Tele2 in gebreke stellen, aangeven de overeenkomst te willen ontbinden indien er niet binnen een redelijke periode een verbinding kan worden opgeleverd. Redelijke termijn kan 2 weken zijn. Hoe Tele2 dat regelt met KPN is hun zaak. Wijs ze ook op de uitspraak alszijnde jurisprudentie.

Voor diegenen die de uitspraak na willen lezen en vergelijken met deze casus:
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... 010:BN5171

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Van (meter)kast naar (Tele2)muur

Ongelezen bericht door eleven »

berndv schreef:Je maakt zeker een kans, heb de uitspraak gelezen en jou geval komt daar zeker mee overeen. Ik zou wel willen adviseren om het niet zover te laten komen. Om te beginnen Tele2 in gebreke stellen, aangeven de overeenkomst te willen ontbinden indien er niet binnen een redelijke periode een verbinding kan worden opgeleverd. Redelijke termijn kan 2 weken zijn. Hoe Tele2 dat regelt met KPN is hun zaak. Wijs ze ook op de uitspraak alszijnde jurisprudentie.

Voor diegenen die de uitspraak na willen lezen en vergelijken met deze casus:
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... 010:BN5171

Ook gelezen, maar hier gaat het om een niet werkende ISRA.
Nadat de monteur constateerde dat de apparatuur in het huis van gedaagde ongeschikt was voor installatie heeft gedaagde direct contact gezocht met KPN om de ISRA-aansluiting geschikt te maken voor de levering van de diensten van eiseres.
Bij TS gaat het om een ontbrekende ISRA, ofwel ik denk, dat er gewoon het "kastje" is weggehaald om beter te kunnen renoveren, en de kabel ergens verstopt is.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Van (meter)kast naar (Tele2)muur

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Tele2 is op zijn minst erg klantonvriendelijk door klanten niet van te voren te wijzen op dit potentiële probleem. De verhuurder is geen partij omdat telefoonaansluitingen voor rekening huurder komen (zie overzicht http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... huurwoning )

Verder hoef je voor dit soort geschillen niet naar de kantonrechter maar kun je naar de http://www.sgc.nl

Ik ben benieuwd of Tele2 beweert dat ze het abonnement ook echt hebben opgeleverd? Dat zou wel moeten als zij vinden dat er betaald moet worden. Verder komen er op dit forum ontzettend veel klachten over Tele2 voorbij. Ze zoeken de randen van de wet op en gaan er ook maar al te graag overheen.

PS. Dit lijkt me ook het lezen waard: http://electronica.infonu.nl/telecom/95 ... -huis.html

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Van (meter)kast naar (Tele2)muur

Ongelezen bericht door sjohie »

Bob Schurkjens schreef:Tele2 is op zijn minst erg klantonvriendelijk door klanten niet van te voren te wijzen op dit potentiële probleem. De verhuurder is geen partij omdat telefoonaansluitingen voor rekening huurder komen (zie overzicht http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... huurwoning )

Verder hoef je voor dit soort geschillen niet naar de kantonrechter maar kun je naar de http://www.sgc.nl

Ik ben benieuwd of Tele2 beweert dat ze het abonnement ook echt hebben opgeleverd? Dat zou wel moeten als zij vinden dat er betaald moet worden. Verder komen er op dit forum ontzettend veel klachten over Tele2 voorbij. Ze zoeken de randen van de wet op en gaan er ook maar al te graag overheen.

PS. Dit lijkt me ook het lezen waard: http://electronica.infonu.nl/telecom/95 ... -huis.html
Tsja, het is zakelijk ook niet slim om op de zwaar bevochten consumenten ADSL markt, waar elke euro abonnementsgeld per maand je klanten kan kosten, er op voorhand al van uit te gaan dat de enige centrale data over dit vereiste stukje techniek, onjuist is, en er tijd en geld in te steken. Ze moeten zich toch ergens op baseren, zeker voor zo'n landelijke tool als die postcodecheck. Het gaat, als we kijken naar het aantal vaste KPN aansluitingen, om in theorie max.~6 miljoen ISRA punten. Daarvan is door een KPN of Tele2 niet bij te houden welke zijn verdwenen door een renovatie.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Van (meter)kast naar (Tele2)muur

Ongelezen bericht door sadfly »

tele2, krijgt nu wel de schuld. maar, niemand hier gaat er vanuit dat er meschien wel gewoon netjes adsl signaal gelevert wordt aan TS. allen kan TS het nergens aansluiten. dus als deze situatie er is, voldoet tele2 aan de levering.

het kan zijn dat vroeger de telefoon ansluiting in de wonkamer zat,en die is netjes dicht gesmeert. of meschien zou het naar de meterkast verplast worden. wat dus zo te horen ook nooit gebeurd is.

wooningbouw aanspreken,die hebben lijkt me de orginele bouwrekeningen nog met waar isra gepland was.
zoek naar een blauwe of grijze kabel. waar komt trouwens de tv binnen ? daarnaast zou een telefoon aansluiting moeten zitren bij nieuwere wooningen waar kabel tv standaard aangelegt is.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Van (meter)kast naar (Tele2)muur

Ongelezen bericht door 16again »

Bob Schurkjens schreef:Tele2 is op zijn minst erg klantonvriendelijk door klanten niet van te voren te wijzen op dit potentiële probleem. De verhuurder is geen partij omdat telefoonaansluitingen voor rekening huurder komen (zie overzicht http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... huurwoning )
Die link betreft alleen "vervanging en vernieuwing." Om ISRA te kunnen vervangen/vernieuwen moet je eerst een aansluiting hebben! Ervan uitgaande dat de vorige bewoner isra punt weggeknipt heeft en er overheen heeft behangen, dan is er nu allereerst sprake van "terugvinden."


Bij mijn weten is ISRA punt eigendom KPN, en mag je daar aan KPN zijde niet aan komen. De vorige bewoner had ISRA punt niet mogen verwijderen, en verhuurder had dat in laatste inspectie mee moeten nemen.....

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Van (meter)kast naar (Tele2)muur

Ongelezen bericht door Har06 »

16again schreef:
Bob Schurkjens schreef:Tele2 is op zijn minst erg klantonvriendelijk door klanten niet van te voren te wijzen op dit potentiële probleem. De verhuurder is geen partij omdat telefoonaansluitingen voor rekening huurder komen (zie overzicht http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... huurwoning )
Die link betreft alleen "vervanging en vernieuwing." Om ISRA te kunnen vervangen/vernieuwen moet je eerst een aansluiting hebben! Ervan uitgaande dat de vorige bewoner isra punt weggeknipt heeft en er overheen heeft behangen, dan is er nu allereerst sprake van "terugvinden."


Bij mijn weten is ISRA punt eigendom KPN, en mag je daar aan KPN zijde niet aan komen. De vorige bewoner had ISRA punt niet mogen verwijderen, en verhuurder had dat in laatste inspectie mee moeten nemen.....[/quote]

en verhuurder kan/moet dit weten? wat een huurder uitgespookt heeft???????

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Van (meter)kast naar (Tele2)muur

Ongelezen bericht door 16again »

Har06 schreef:en verhuurder kan/moet dit weten? wat een huurder uitgespookt heeft???????
Bij inleveren van de sleutels hoort een inspectieronde, waarbij de verhuurder aan de hand van een checklist de staat van de woning controleert.
Als verhuurder daarbij niet opmerkt dat bepaalde zaken verdwenen zijn (combiketel...of hier ISRA punt) dan heeft verhuurder daarna weinig kans meer om de door een vorige huurder veroorzaakte schade te verhalen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Van (meter)kast naar (Tele2)muur

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Aangezien TS het heeft over een Renovatie, lijkt het me dat de WBV hiervoor verantwoordelijk is.
Een huurder kan opknappen / schilderen / behangen - maar zal niet gaan renoveren.

Daarnaast geeft TS ook aan er NA de renovatie ingetrokken te zijn.

Eerste aanspreekpunt zal dan ook de verhuurder/WBV zijn - aangezien onder hun verantwoording renovaties aan huurwoningen worden uitgevoerd.

TS zou er verstandig aan doen om direct bij verhuurder te melden dat een ISRA punt kennelijk ontbreekt, en vragen als deze wel aanwezig is, waar deze zich bevind. En, als blijkt dat deze inderdaad niet (meer) aanwezig is, dan de WBV/Verhuurder verzoeken dit zo spoedig mogelijk in orde te (laten) maken door lijneigenaar.

Om eerlijk te zijn denk ik dat in dit geval niet Tele2 het aanspreekpunt is (hooguit kan je het uitleggen, en vragen of het pakket opgeschort kan worden totdat ISRA punt gevonden / opnieuw aangelegd is) maar toch echt de eigenaar van het pand waar TS woont.

Gesloten