LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verbeterde @Home service?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Ramon163
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 okt 2007 17:20

Verbeterde @Home service?

Ongelezen bericht door Ramon163 »

Hoi,

Ik wil jullie gewoon even vertellen over mijn ervaring met de service van @Home.

Ik ben inmiddels 10 jaar klant bij @Home en heb de verbinding wat inmiddels Internet Intensief 8000 heet inclusief de VoiP verbinding, en heb tot 2 maanden geleden mogen genieten van een uitstekende internet verbinding. Soms waren er wat kwaaltjes maar die waren snel verholpen. Tot 2 maanden terug. Ik merkte namelijk dat mijn internet ineens een stuk onstabieler werd. Op den duur kwam mijn download snelheid zelfs niet meer boven de 100KB/s en dat buiten de piekuren. Ik heb dit de eerste dagen maar voor lief genomen en ben ervan uit gegaan dat het zichzelf wel weer oploste zoals dat wel vaker het geval is bij @Home.

Toen kwam ik op een ochtend er opeens achter dat ik helemaal geen internet en telefonie had. Het modem had helemaal geen linesynch meer. Ik heb het modem toen verscheidene malen van het stroom gehad, maar deze verbinding kwam onmogelijk meer tot stand. Dus ik heb toen op de donderdag maar de klantenservice van @Home gebelt, waar ik met een vriendelijke meneer de gebruikelijke stappen heb doorlopen. Die meneer kwam toen tot de conclusie dat er toch maar een monteur langs moest koment om het spul na te kijken, en deze stond de volgende dag al op de stoep (ongelofelijk). De monteur heeft toen de kabel buiten het huis na gemeten, en kwam tot de ontdekking dat er een breuk in de kabel zat buiten. De monteur heeft toen in de schakelkast op straat een andere eindversterker ervoor gezet. We hadden toen weer verbinding, wel een verbinding die niet boven de 20KB/s kwam, maar in ieder geval verbinding. Ik heb toen de monteur gevraagd wat er aan gedaan gaat worden om deze kabel te repareren. Deze monteur wist mij te melden dat hij het aan zijn baas zou doorgeven, en er dan binnenkort iemand kwam om het spul open te graven en de kabel te herstellen. Ik heb dit toen maar voor lief genomen.

2 weken na data nog steeds niks gehoort en mijn internet verbinding ging steeds trager en de telefoon valt er 3/4 keer per dag uit, toen toch maar besloten om nog eens de klantenservice te bellen om te vragen wanneer de kabel gerepareerd zou worden. Deze meneer van de klantenservice kon niets vinden over of de kabel uberhaupt ooit gerepareerd zou worden, en wou doodleuk mij vragen om nog eens de router bekabeling langs te lopen omdat het daar misschien wel aan zou kunnen liggen. Ik heb deze meneer toen maar een fijne dag gewenst en nogmaals de klantenservice gebelt om te kijken of ik er iemand aan kon krijgen die langer dan een week bij de klantenservice werkte. Ook de tweede agent kon mij niet verder helpen en wist mij niets te vertellen over een reparatie aan een kabel. Bij de derde poging hebben ze me maar verteld om een mailtje te sturen aan [email protected] omdat deze afdeling meer kan zien. Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de telefonische klantenservice klanten binnen een bepaalde tijd afgepoeierd moeten hebben, maargoed.

Ik een mailtje gestuurd naar @Home. Een week later nog steeds niks terug gehoort. Toen maar besloten om nog een mailtje te sturen en dit maal wat minder vriendelijk, gek genoeg had ik toen binnen 4 uur antwoord. Het antwoord was dat ze het bij een aannemer hadden neergelegd, en dat we nog wel te horen kregen wanneer het spul gerepareerd gaat worden. Inmiddels is het alweer een week geleden, en komt mijn download snelheid niet meer boven de 5KB/s plus vrijwel geen telefoon meer, ik ben het echt zat nu. Heb nogmaar eens een mail gestuurd vandaag met het verzoek of ze mij een 'Educated guess' (schatting) kunnen geven over de reparatie. En als ze dat niet konden dat deze @home klant na 10 jaar opstapt naar een provider die mij normaal internet kan leveren waarop men daadwerkelijk kan internetten.

Dus nu maar afwachten. Ik hoop dat ik op deze manier wat meer duidelijkheid heb geschapen in de zogenaamde verbeterde klantenservice van @Home. Want klantenservice is niet alleen de telefoon opnemen en maar domme verhaaltjes uit een voorgekauwd script te halen.

Met vriendelijke groeten,

Ramon.

Ramon163
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 okt 2007 17:20

Re: Verbeterde @Home service?

Ongelezen bericht door Ramon163 »

Inmiddels heb ik een mail terug gekregen van @home. Waarin ze mij vertellen dat ze me een verhuispakket hebben opgestuurd... Die heb ik al gehad en geinstalleerd stelletje ....

Ik heb het echt gehad nu met @Home. De kabel buiten het huis is hun verantwoordelijkheid, en het enige wat ze doen is vooral niet uitzoeken waarom een klant mailt of belt, en gewoon de stomste antwoorden geven die ze kunnen. Zodat ik vervolgens na 2 maanden nog steeds geen stap ben opgeschoten.

Het is toch verdorie niet zo moeilijk om iemand te sturen die buiten de kabel kan komen repareren.

Ik heb ze inmiddels beantwoord dat ik niet langer met een provider die aan allerlei kanten te kort schiet in zee wil. Ik vind het jammer na 10 jaar, maar nu gaan ze echt te ver.

Ramon163
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 okt 2007 17:20

Re: Verbeterde @Home service?

Ongelezen bericht door Ramon163 »

Inmiddels nog meerdere malen gecommuniceerd met @home, internet en telefonie is nu helemaal verdwenen. Met de kabelcom gebelt, en die verteld mij dat we voor de reparatie van de kabel met @home moeten bellen. Bij @home vertellen ze ons dat we met de kabelcom moeten bellen voor de reparatie van de kabel.
Ik betaal verdorie 50 euro in de maand aan @home, en zowel de buren als ik zitten al 2 maanden zonder enig internet of telefoon, of een beetje internet en geen telefoon.
Uiteindelijk wist een @home medewerker me te vertellen dat de reparatie van de kabel nog wel 8 tot 10 weken kon duren, omdat bij het opgraven van de kabel een vergunning van de gemeente benodigd is.
Mijn buren was de zomervakantie al beloofd dat de kabel gerepareerd zou worden... dat is verdorie al 6 maanden geleden, en nu nog eens 8 tot 10 weken? Ze konden wel niet goed wijs zijn daar.

Nou ik vind het wel mooi geweest met @home. Ik heb het schriftelijk opgezegd, en probeer mijn kansen wel bij een ADSL provider.

Dus voor alle mensen die aan @home willen beginnen, DOE HET NIET. De service van @home is de slechste die ik ooit mee gemaakt heb. Ik heb zelf een jaar bij de KPN IPB helpdesk gewerkt tijdens de opstart periode, maar zelfs KPN maakte het niet zo bont als @home.

Dus tabee @home, na 10 jaar stapt deze klant op.

Flender
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 sep 2007 14:27

Re: Verbeterde @Home service?

Ongelezen bericht door Flender »

Vreemd dat je er pas na 10 jaar achter kwam, ik had binnen een jaar al bekeken. Er is geen grotere bende als dat zooitje uit Groningen.

Belmeisje
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 jan 2008 12:28

Re: Verbeterde @Home service?

Ongelezen bericht door Belmeisje »

Als ik een probleem heb met mn internet stuur ik ook altijd een mailtje omdat ik het service nummer gewoon te duur vind om te bellen, dat 0900 nummer.... (noemen ze dan service)

En meestal heb ik wel een antwoord terug binnen 3 dagen maar wel altijd met hetzelfde gel*l; of ik even met de klantenservice kan bellen want het is nog nie duidelijk bladiebla......

Laatst had ik problemen met internet en telefonie, mn lijn was dood en ook weer een mailtje, belt u even met de KS, maar hoe moet ik in hemelsnaam bellen thuis, ze gaan er maar gewoon vanuit dat iedereen een mobiel abonnement heeft? :roll:

NLtrotter
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 nov 2005 19:41

Re: Verbeterde @Home service?

Ongelezen bericht door NLtrotter »

De service van @home is volgens mij erg afhankelijk van waar je woont. Ik heb persoonlijk in het begin ook problemen gehad met internet, en later met telefonie, maar de meeste klachter waren binnen 3 dagen verholpen. Het is echter wel zo, dat je je niet moet laten afschepen, ik heb dan ook steeds om een bevestigings email of brief gevraagd. Zodat ik alles zwart op wit had. :? Verder vindt ik de kosten van het 0900 nummer van @home wel meevallen, dit is namelijk lokaal tarief. dus de prijs van het bellen vindt ik dan wel meevallen 8)

Gesloten