LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vreemde koper marktplaats

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
tirza-d
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2006 18:10

Vreemde koper marktplaats

Ongelezen bericht door tirza-d »

Bij deze wil ik vragen of er mensen zijn die dit verhaal bekend in de oren klinkt en zou ik er graag advies over willen hebben.

Ik heb 2 dagen geleden op marktplaats mijn laptop te koop gezet waarop geboden kan worden vanaf 500 euro. Het is een tweedehands ding van 2 jaar oud.
Nu werd er op geboden voor 1000 euro en ik heb de desbetreffende persoon een mail gestuurd met de vraag of het een serieus bod is. (voor die prijs wil ik mijn laptop nog wel komen brengen!)
Ik kreeg een mail in het Engels terug met de vraag wat ik voor de laptop wilde hebben. Ik heb toen in het Engels terug gemaild met de vraag of hij er echt 1000 euro voor wilde betalen. Dat wilde hij en in zijn laatste mail vertelde hij dat hij niet in Nederland is op het moment, maar in Engeland voor een zakenreis. De laptop wil hij als kado sturen naar een vriend in Nigeria die 45 werd. Hij wil mij 70 euro bijbetalen voor verzendkosten, en dan moet ik het naar Nigeria sturen. De adresgegevens van die vriend heeft hij mee gestuurd. Hij heeft mij nu gevraagd om mijn naam, adres en bankgegevens te mailen en dan zal hij 1070 euro op mijn rekening storten.

Ik vertrouw het niet helemaal. Kan hij iets met die gegevens? Zijn er mensen die ooit ook zoiets hebben meegemaakt?

Hopelijk is er iemand die mij kan helpen.

Tirza

ejwedje
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 sep 2004 17:49

Re: Vreemde koper marktplaats

Ongelezen bericht door ejwedje »

Ja hallo, Nigeria. Ik heb dat ook eens gehad met een foto toestel. Vraag eens om eerst het geld op te sturen (niet via een bankrekening want dan hebben ze U rekening nummer) en wacht het antwoord af. Het is goedkoper voor die gasten om bij DELL een laptop aan te schaffen en te laten opsturen dan Uw tweedehands laptop.
Advies, snel bod verwijderen

Mvrgr

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Vreemde koper marktplaats

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Kijk even op de forums van marktplaats.nl (lijkt mij in deze ook de eerste plek waar je zou moeten kijken en/of klagen en/of klagen lijkt me!!!)
2 op de 3 mensen die iets duurs te koop aanbieden krijgen heel snel hun vraagprijs of zelfs meer (!) dan hun vraagprijs door mensen met buitenlandse namen... Als je dan mailt krijg je dat gelul over een jarig/gehandicapt/zielig familielid in Nigeria.
Er zit gewoon een bende achter ofzo, kennelijk kan het nog steeds uit want zolang 1 op de 1000 mensen erin trapt is het natuurlijk al interessant. En het gaat al maaaaaaaanden zo en niemand die er iets tegen doet.

Gewoon negeren, en dat bod natuurlijk verwijderen.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Vreemde koper marktplaats

Ongelezen bericht door NAK »

NIET DOEN, NIET OP DIT AANBOD INGAAN.
DIT RIEKT NAAR OPLICHTING. JE RAAKT GEGARANDEERD JE LAPTOP KWIJT, MAAR NIET OP DE MANIER DIE JIJ IN GEDACHTEN HEBT.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Vreemde koper marktplaats

Ongelezen bericht door hoffie »

Tip: gebruik eens de zoeken knop hier en type Nigeria in, en denk dat je dan zelf wel het antwoord weet......

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Vreemde koper marktplaats

Ongelezen bericht door joopataa »

Kijk ook maar even op de site van
www.internetoplichting.nl
Dan onder buitenland en je zal zien dat dit tientallen malen per dag voorkomt. Dus ,bod verwijderen en niet verder op ingaan. :wink:

Joopata :D

lama
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2006 19:52

Re: Vreemde koper marktplaats

Ongelezen bericht door lama »

Hallo,

Dit hebben wij dus ook al eens gehad, wel al een tijdje geleden. Maar wij hadden een auto te koop gezet.
Precies hetzelfde verhaaltje. Ook dat ze niet in ned. waren en dat het via een buitenlandse rekening ging en dat soort toestanden. Wij hadden meteen argwaan en zijn er helemaal niet op ingegaan. Maar dat het zuivere koffie is, geloof ik niet.
Dus het komt inderdaad vaker voor.

Groetjes Lama

Cede
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2006 18:47

Re: Vreemde koper marktplaats

Ongelezen bericht door Cede »

Beste iedereen,

Kijk goed uit want ik had ook beet: een koper die wil dat ik een duur apparaat zou opsturen naar zijn zoon in Nigeria. Was nu zelf op zakenreis....blablabla. Vertrouwde het gelukkig gelijk niet. Even gegoogeld op Marktplaats+Nigeria en kwam gelijk op deze site uit!

Groetjes

Plucko
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mar 2006 12:21

Re: Vreemde koper marktplaats

Ongelezen bericht door Plucko »

Ik zou er inderdaad niet op in gaan. Voor die 1000 euro die hij ervoor neer wil leggen, kan hij een gloednieuwe laptop kopen, dus waarschijnlijk is het een oplichter.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Vreemde koper marktplaats

Ongelezen bericht door opa »

Ze sturen u een betaalkaart
die lever u in bij uw bank,
de bank accepteerd deze kaart,
dan gaat u de laptop verzenden naar Nigeria.

4 dagen later krijg u ineens bericht van uw bank
dat die kaart niet is gedekt.... door uw bank, saldo tekort o.i.d.
Weg laptop en geen geld.
Dit is een ouwe klassieke wisseltruuk er is al veel over geschreven.

Verkoop dat spul gewoon in Nederland via een lokaal tekoop krantje in de regio.

macrobody
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 feb 2004 23:11

Re: Vreemde koper marktplaats

Ongelezen bericht door macrobody »

Thanks for accepting my bid here is my details:
Am from netherland this my homeADDRESS:Jasmijnstraat 12 7544 TG Enschede Holland. I will like to buy your item for my son schooling in nigeria,his run a Information Technology Programe at APTECH, he called me last two weeks that he need a this item of yours and i want to buy the young boy one in asap....but unfortunately am not in netherland presently,am in germany for abusiness trip, i want your to ship the item to in this address below
NAME:Akinwande Razaq
ADDRESS:No 8 Stone road onireke Dugbe ,
CITY:Ibadan
STATE:Oyo state
ZIP CODE:23402
COUNTRY:Nigeria
Kindly send me your name and adress in full with your bank account and the total price of the item with (tpg post)with insured, So that i can contact moneygram or western union bidpay for your payment immediately.am waiting for your reply immediately because my son need the item in asap.

====================

ff adres opgezocht en telefoonnummer via internet en ik vind een mevrouw Rietman en heb haar gebeld. Dit is dus een oplichtings truuk. Je ziet 'm ook al van een kilometer aankomen.

jansofie
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 mar 2006 15:34

Re: Vreemde koper marktplaats

Ongelezen bericht door jansofie »

Mijn schoonvader heeft percies hetzelfde gedaan. scanner opgestuurt naar nigeria.

scanner weg, geld weg,

oplichters!!

desences
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2006 19:26

Re: Vreemde koper marktplaats

Ongelezen bericht door desences »

ik had een 1 jaar oude telefoon te koop gezet op internet!!! 125 euro geboden!!!
Kreeg een mailtje terug in het engels!!!




Hello,
I have verified the shipping cost and it is 22.50euro and
i will transfer your money to your bank account and the shipping
cost,i live in holland but presently in france due to company
business errand transaction,so i would like to buy your item and you
should send it to my son schooling in Andrew university oyo state
nigeria because he is having his birthday in 2 weeks time ,so i will
like you to give me your full name and your account details so i can
make your money by MONEYGRAM PAYMENT TRANSFER for your money to be
transfered into your bank account tomorrow morning,and use {TPG post} so
the item can be more secured and to be fast delivered.i look forward
to have your full name and your account details.thanks.
here is the shipping address,

Name:Marcus Adelabu
Address:No 59 alafia mokola.
City:Ibadan
State:Oyo state
Zip code:23402
Country:Nigeria



Ik denk dat dit dezelfde koper is!! Ik heb gezegd dat ik alleen CASH geld wil en dat ik mijn tel dus niet ga verkopen aan hem!!!!
TRAP ER NIET IN!!!

careltje1
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:34

Re: Vreemde koper marktplaats

Ongelezen bericht door careltje1 »

Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem, alleen ben ik er een dag later achter gekomen en zit mijnweek-oude telefoon al op de post. Aangetekend, dus niet te traceren...

Das knap vervelend, maar ik had het in mijn achterhoofd al aan zien komen. Ik vind dat ze op marktplaats een grote waarschuwing neer moeten zetten!

Anoesjka
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2006 18:54

Re: Vreemde koper marktplaats

Ongelezen bericht door Anoesjka »

Ik heb dus precies hetzelfde meegemaakt met een scanner die op marktplaats al voor €15 wordt aangeboden, deze persoon bood me er €100 voor, ook voor zijn zoontje in Nigeria die het nodig was voor school. Hij kwam zelf uit Nl maar zat voor zijn werk in Engeland. Als hij nederlander is kan ie toch ook in het nederlands reageren lijkt mij. Heb wel een mailtje gestuurd dat ik de scanner alleen maar opstuur als hij eerst het geld overmaakt op mijn bankrekening. Niets meer gehoord natuurlijk. Dus gewoon het bod verwijderen en NOOIT op dit soort mailtjes/biedingen ingaan.

careltje1
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:34

Re: Vreemde koper marktplaats

Ongelezen bericht door careltje1 »

Nee, idd. Was echt te dom voor woorden van mij. Maar ik heb er ook nog nooit van gehoord.
Maar goed.

Bedankt voor de reactie

't Leidsche Veem
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2006 20:05

Re: Vreemde koper marktplaats

Ongelezen bericht door 't Leidsche Veem »

zoals met een boel zaken op deze nuttige fora beschreven, vraag ik me af waarom hier niet door de politiek druk op wordt gezet...
heeft nederland soms geen uitleveringsverdrag met nigeria?

Henke
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2006 21:55

Re: Vreemde koper marktplaats

Ongelezen bericht door Henke »

Die kopers uit Nigeria bieden altijd meer dan dat je vraagt!
Als je erin trapt en de verleiding is groot, als je meer krijgt dan dat je vraagt, kan het ook gebeuren dat ze wel degelijk geld storten op je rekening en het dan gelijk weer als foute boeking terug laten storten. Jij denkt dan dat alles OK is en je stuurt je handel op.

Altijd geld weg handel weg.

Direct het bod uit vreemde landen of andere taal (engels met name) verwijderen.
Andere bieders kunnen als er al zo'n hoog bod staat niet meer bieden

Gesloten