LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wachtijden KPN - verschrikkelijk!!!!!!!!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
johanlian
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2009 20:15

Wachtijden KPN - verschrikkelijk!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door johanlian »

Beste Radar,

Na al geruime tijd te zijn overgestapt van KPN naar @Home kwam ik er bij toeval achter dat ik nog steeds automatisch betaal voor een ADSLverbeinding a 30 euro per maand. Twee jaar geleden was dus wel mijn telefoon overgezet naar @home maar is op een of andere rare reden het ADSL abonnement niet meegegaan. Ik betaal dus al twee jaar voor een dienst die ik niet heb. Ik had mijn router al retour gezonden naar KPN!

Op 11 februari kreeg ik een brief van KPN met nieuwe mogelijkheden als klant. Dit was raar omdat ik geen klant meer ben maar heb direct contact opgenomen. Na drie uur gebeld te hebben kreeg ik eindelijk iemand die verstand van zaken had. Ik zou ruim 770 euro terug krijgen wegens teveel betaalde facturen. Er werd een twee maal afspraak gemaakt (terugbelafspraak waarbij op een bepaalde morgen tussen 10 en 12 contact opgenomen zou worden) maar vanaf deze datum hebben wij NOOIT meer iets gehoord. Wij hebben gebeld, mails verzonden weer gebeld etc etc. Steeds hoor ik dat de afdeling onderbezet is en dat het enorm druk is. Mijn vrouw heeft tot twee maal toe vrij genomen van het werk om tijdens de terugbel-afspraken aanwezig te zijn maar helaas - weer meer geld voor niets besteed.

We zijn nu ruim 8 weken verder en mijn geduld is op. Nu weet ik weer waarom wij destijds bij KPN zijn vertrokken. Ik heb nog nooit zo'n onbeholpen organisatie meegemaakt!

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Wachtijden KPN - verschrikkelijk!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door jelle. »

Met alle respect maar kennelijk heb je zelf ook niet erg je zaakjes op orde als je er na 2 jaar 'bij toeval' achterkomt dat er maandelijks 30 euro wordt afgeschreven...

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Wachtijden KPN - verschrikkelijk!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Ron58 »

Met alle respect maar kennelijk heb je zelf ook niet erg je zaakjes op orde als je er na 2 jaar 'bij toeval' achterkomt dat er maandelijks 30 euro wordt afgeschreven..
Dat was mijn eerste reaktie ook toen ik dat las.

Het is al lang bekend dat KPN niets doet om iets op te lossen, de ene keer zeggen ze tenminste nog eerlijk dat ze niets voor je kunnen doen (hetgeen natuurlijk belachelijk is) en de andere keer beloven ze gewoon van alles om maar van je af te zijn, maar noteren volgens mij niets.

Als ik dit zo lees weet ik ook weer waarom ik bij die kl....club weg ben.

Sorry, aan deze reaktie heb je weinig, ik ben zelf ook nooit een steek verder gekomen met deze gasten, alleen was er bij mij niet zoveel geld mee gemoeid.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wachtijden KPN - verschrikkelijk!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou per e-mail nog één keer je klacht bij KPN melden. Daarna een geschil aanspannen bij de Geschillencommissie Electronische Communicatiediensten. Die procedure is geheel gratis als je in het gelijk wordt gesteld. Je betaalt klachtengeld van 25 of 50 euro maar die krijg je bij gelijk dus terug

Een klacht per e-mail melden bij KPN volstaat omdat e-mails door www.sgc.nl worden geaccepteerd als schriftelijk bewijs. Aangetekende brief is dus niet nodig. Ik spreek uit ervaring. KPN stuurt je netjes een ontvangstbevestiging per e-mail zodat jij bewijs hebt dat je de klacht hebt ingediend en KPN hem heeft ontvangen. Twee weken daarna kun je een geschil indienen bij SGC.

Klacht KPN indienen:

http://www.kpn.com/klantenservice/Klach ... cht.htm#[0]

Omdat KPN je klacht niet zal oplossen en/of niet inhoudelijk zal reageren zul je na twee weken een geschil in moeten dienen. Vraag daarbij minstens 50 euro schadevergoeding voor de tijd en moeite die je in je geschil hebt moeten steken. Als KPN je belt voor een schikking moet je daar alleen mee akkoord gaan als KPN jouw klachtengeld SGC + je geëiste schadevergoeding betaalt. KPN belt klanten die een geschil hebben aangespannen voor een schikking omdat KPN weet dat ze bij de SGC toch volledig op hun bek gaan. Een schikking is goedkoper voor ze en KPN is alleen in je geld geïnteresseerd en niet in jou als klant, vandaar. Als er van een schikking geen sprake is en je wordt door SGC in het gelijk gesteld dan krijg je de kosten voor het geschil volledig vergoed.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Wachtijden KPN - verschrikkelijk!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door jelle. »

En het SGC gaat mensen in het gelijk stellen die zich er 2 jaar lang niet van bewust zijn dat er maandelijks abonnementsgeld wordt afgeschreven??

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Wachtijden KPN - verschrikkelijk!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Ron58 »

En het SGC gaat mensen in het gelijk stellen die zich er 2 jaar lang niet van bewust zijn dat er maandelijks abonnementsgeld wordt afgeschreven??
Daar gaat het nu niet meer om, KPN heeft al meerdere keren toegegeven dat er een fout gemaakt is en er gecrediteerd zal worden, de klant is dus al in het gelijk gesteld.
Die belofte, alsmede de beloftes van het terugbellen die niet nagekomen worden, en de slappe excuses van een onderbezette afdeling, daar kun je wel een klacht over indienen.

Op een klacht naar KPN verwacht ik geen antwoord, ik heb hier nog een paar ontvangstbevestigingen liggen van klachten van inmiddels 5 jaar geleden, die KPN beloofde "zo spoedig mogelijk" inhoudelijk af te handelen.

KPN heeft volledig sch... aan de klant.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wachtijden KPN - verschrikkelijk!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

'En het SGC gaat mensen in het gelijk stellen die zich er 2 jaar lang niet van bewust zijn dat er maandelijks abonnementsgeld wordt afgeschreven??"

Als KPN niet terugbetaalt is het diefstal hè? Iets met "mein" en "dein". Maar somminge mensen én bedrijven als KPN begrijpen dat niet zo goed.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Wachtijden KPN - verschrikkelijk!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door jelle. »

Als KPN niet terugbetaalt is het diefstal hè? Iets met "mein" en "dein". Maar somminge mensen én bedrijven als KPN begrijpen dat niet zo goed.
Dan begrijp ik ook niet waarom mensen hun administratieve puinhoop op een ander proberen af te schuiven.

stanis40
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mei 2009 18:30

Re: Wachtijden KPN - verschrikkelijk!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door stanis40 »

Zowieso KPN suks. Vorig jaar wilde ik ASDL via de KPN aanvragen. Duurde en duurde maar, bleek uiteindelijk doordat de tenaamstelling niet overeen kwam met de naam waar onze telefoonlijn op stond niet mogelijk te zijn. Wij hebben de tenaam stelling nooit veranderd omdat die geldwolven van de KPN zelfs hiervoor al wat willen vangen. Dus staat de telefoon nog altijd op de meisjesnaam van mijn vrouw. Toen dus maar aangevraagd op de naam van mijn vrouw, kreeg ik ineens een bevestiging voor internetplus bellen van ze. En dat was wel het laatste wat ik wilde. Dus geannuleerd en zelfs een bevestiging gekregen dat het geannuleerd was en uiteindelijk maar naar Ziggo gegaan. Alleen internet dus. Kwam ik op een gegeven moment erachter dat ze wel gewoon abbonementsgeld van mijn rekening afschreven.

Bellen, en O ja meneer we zien zullen het geld terugstorten. Nou niet dus!!!! Ga nu dus maandelijks naar de bank om het geld te storneren. Nou dan zijn ze dus wel snel. Nog geen 2 dagen later al een brief in huis dat ik moet betalen!!! De 2e keer gestorneerd staat al direct zo'n computerstem op mijn antwoordapparaat dat als ik niet betaal mijn telefoon wordt afgesloten. Nou vrouwtje niet blij, ik niet blij want ik krijg ze dus op de kl** van haar weer.

Weer bellen, o ja meneer, klopt uw klacht is in behandeling, kan nog wel even duren, Maar zei deze persoon vaste telefonie was een heel ander onderdeel dus dat zouden ze niet afsluiten.

Heb maar eens een mailtje naar de klantenservice gestuurd in die link die hier vermeld stond. Ben benieuwd. Dus nu maar maandelijks storneren.

En BTW moet jullie wel gelijk geven, als je je administratie niet in orde hebt, kun je eigenlijk niet verwachten dat zij na 2 jaar ook snel zijn.

Stefan

Gesloten