LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanadoo en spam

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Adriaans1982
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2008 14:38

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door Adriaans1982 »

Jongens, ik gebruik nu sinds enkele maanden SpamExperts http://www.spamexperts.com/solutions/sm ... sktop.html

Naast desktop versie die niet alleen met outlook en outlook express, maar met alle emailclients werkt, hebben ze ook nog een serverside oplossing - tja - daar verder geen ervaring mee maar als het zo perfect loopt als de desktop oplossing is het zeker de moeite waard!

oh - gratis - en niet zo ongelooflijk argressieve marketing als SpamFighter (daar zat ik eerst bij - maar ben bij ze weggegaan toen ik merkte dat ze al mijn contacten liepen te spammen met advertenties over .... hunzelf!)

cheers!

123peet
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2008 10:56

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door 123peet »

zo als ik al meer gelezen heb hier op het forem ik heb het namelijk ook na dat het orange geworden is heb ik per dag z'n 75 spametjes knap vervelend orange zegt er niets aan te kunnen doen heeft iemand hier ervaring mee?????

gr peet

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door angel1978 »

Blijkbaar heb je dan nog niet genoeg gelezen.
Hier zijn al behoorlijk wat topics over en blijkbaar heb je deze ook uit de oude doos kunnen vissen...

LEES ze eerst eens even... Dan komen vanzelf ook de oplossingen naar boven ! :roll:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door BBCS »

orange zegt er niets aan te kunnen doen heeft iemand hier ervaring mee
Orange is er niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor dat je spam binnenkrijgt.

Daarnaast kunnen ze er ook niks aan doen.

123peet
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2008 10:56

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door 123peet »

kan wel zijn maar volgens mij iemand daar alle email adressen verkocht wat eindicht op wanadoo dus ze hoeven straks alleen maar wanadoo te veranderen in orange en je ziet in het zelfde schuitje maar dan dubbel

gr peet

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door Moppentappers »

als we ervan uit gaan dat 96% van het internet verkeer spam is, dan is het andere filter misschien gewoon héél erg goed.

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door Frans75 »

De hoeveelheid binnenkomende spam bij Wanadoo/Orange is gewoon dramatisch.

Is nooit weinig geweest, de laatste tijd echter nog meer geworden.

( En voor de slimmerikken, heb meerdere ISP's en mail-accounts, dus ik zie het verschil)

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door BBCS »

Met alle respect, maar het heeft totaal niks met die ISP's te maken, maar wel met wat er met die e-mail adressen gebeurd.

Dus die ISP's produceren zelf geen spam.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door Moppentappers »

nogmaals, als je ervanuit gaat dat 96% van het internet verkeer spam is,
buiten dat die spam door particulieren zelf wordt verspreid doordat ze slecht beveiligd zijn
in ieder geval, er is gewoon werkelijke zoveel spam
de verantwoordelijkheid van de ISP is alsvolgd:
een stabiele internet verbinding verzorgen
als je een e-mail adres krijgt en een spamfilter ect. ect. dan is dat alleen maar service.

Frans19682
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2007 03:10

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door Frans19682 »

ik heb voor de aardigheid geprobeert om een wanadoo emailadres te openen. Het adres is iets als 34fkjedfekrjekj23... Binnen een uur kwam de eerste spam binnen. Denk dat wannedoo ze zelf veratuurd...

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door jaywalker »

Val jij ff mooi door de mand Frans19682, het is als sinds juni 2006 niet meer mogelijk om wanadoo emailadressen aan te maken.

Schitterend toch hoe de zogenaamde "experts" zichzelf zo voor aap zetten.......

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Misschien bedoelde hij wel orange, maar verschreef hij zich. (zou zomaar kunnen)

Dat had gewoon even simpel gevraagd kunnen worden.

Jammer dat Jaywalker zijn vooroordeel altijd gelijk klaar heeft, zonder zich ook maar heel even af te vragen of de vork toch niet anders in de steel kan zitten.

Helaas zullen er wel altijd van dat soort mensen blijven bestaan.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door KPN »

Feit is en blijft dat voor mij het volgende geldt;

Provider 1: nauwelijks last van spam
Provider 2: krankzinnig veel spam, begon na een paar maanden op een NIET gebruikt e-mailadres met een vreemde naam
Provider 3: nog steeds geen spam na een paar maanden, e-mailadres is al veel gebruikt

Laat provider 2 nu Orange zijn...
Toeval? Zou kunnen, maar wel heel toevallig dan.

Het is gewoon zo dat je bij het leveren van een spamfilter ongeveer dezelfde onkosten hebt bij zowel 10 klanten als bij 10.000 klanten.
Een sluw bedrijf zou mogelijk extra spam kunnen veroorzaken om hun spamfilter winstgevender te kunnen maken.

123peet
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2008 10:56

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door 123peet »

ik vind dat dit mijn vermoeden wel bevestigt om dat ik op mijn [email protected] nooit nog niet 1 spametje heb gehad en sins dat wanadoo orange is geworden ongeveer 75 tot 100 spametjes op mijn wanadoo adres krijg
heel raar en mijn wanadoo adres is niet te blokkeren wand het is gekoppels aan mijn orange mail leuk he
en het blijft mijn mailbox maar vullen en wat ik weer hoorde is dat orange weer verkocht word dus het blijft een zootje
verder vind ik dat de provider verplicht moet woden gestel om spam tegen te houden zonder extra kosten het hoort bij de sevice zo als je een stikker op je brievenbus kan plakken met GEEN RECLAME

gr peet

R.carly
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 feb 2008 08:33

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door R.carly »

Ik heb mijn oude [email protected] laten blokkeren door Orange dat betekend dat je ongeveer een dag niet kunt mailen maar daarna heb ik geen enkel spam bericht meer ontvangen voorheen ontving ik er meer dan honderd per dag , je moet natuurlijk wel je vrienden en kenissen inlichten dat je een nieuw email adres hebt ....Orange.nl want het oude werk niet meer.

special
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mar 2008 21:08

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door special »

Kan me voorstellen dat elke "exper" dit zou moeten aankaarten. Ontvang je spam? Leuk je eigen schuld! Waarom dan? Forum zoals deze registeer je je email adres en wordt hij toonbaar in tekst en niet in een afbeelding.

Je plaatst vaak je email adres volluit bijv [email protected] ( heb me eigen server met spam protectie ik gen last van budget isps') XD

Maar dat ter zijde je gooit hem het web op en spiders die het web doorzoeken vinden die email adressen en voegen het toe aan de lijst en na vrij korte tijd krijg je spam. Het is zelfde als post als niemand weet waar je woont of wat het adres is krijg je het niet same go's met je email moet je nie zo slordig zijn met het versprijden ervan. Of doe zoals ik koop een domain ga naar een echte webprovider die goed is en je hebt er geen last meer van.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door Moppentappers »

uiteindelijk veroorzaken we zelf alle spam, buiten dat ze dan de lijst met e-mail adressen verkopen, want veel winstgevender is dan mensen een spamfiltertje aansmeren
is het gewoon zo dat we die spam zelf versturen, nagenoeg alle spam wordt verspreid via botnets

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op: 12 Mrt 2008 09:11 Onderwerp:
uiteindelijk veroorzaken we zelf alle spam, buiten dat ze dan de lijst met e-mail adressen verkopen, want veel winstgevender is dan mensen een spamfiltertje aansmeren
is het gewoon zo dat we die spam zelf versturen, nagenoeg alle spam wordt verspreid via botnets


Kan je dan ook uitleggen hoe het kan dat op DEZELFDE computer (al dan niet geïnfecteerd) op het orange adres wel heel veel spam binnenkomt (let wel: een niet gebruikt adres, vreemde naam, dus nog nooit gebruikt door een ander) en op een ander e-mailadres (niet van Orange) geen spam binnenkomt?

Je zou toch zeggen dat je dan op alle e-mailadressen spam moet ontvangen en niet alleen op die van Orange.

Jouw theorietje gaat dus niet op.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door Moppentappers »

mogelijk hebben de andere e-mail adressen al wel een spam filter?
of ze blokkeren bij orange een bepaalde poort niet? (als het goed is poort 20)

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door KPN »

Bij die ik nu heb kan je ook apart een betaald spamfilter nemen en dat heb ik niet. Daar kan het niet aan liggen.

Van die poorten en wat dat ermee te maken kan hebben, weet ik niets af. Kan ik niets over zeggen.

Gesloten