LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welk bedrijf

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Berthine
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2006 15:55

Welk bedrijf

Ongelezen bericht door Berthine »

Hallo,

Mijn vriend en ik gaan binnenkort samenwonen, en wij hebben internet hard nodig. We hebben namelijk een eigen bedrijf met een webwinkel. Mijn vraag is nu met welke internetaanbieders ik in zee zou kunnen gaan, en welke juist niet?
Laatst gewijzigd door Berthine op 10 aug 2006 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Welk bedrijf

Ongelezen bericht door gjvisser »

Xs4all komt altijd goed uit de bus...

Toolboy

Re: Welk bedrijf

Ongelezen bericht door Toolboy »

Dit is vragen om reklame :lol:
Is het niet verstandig om eerst eens een vergelijking te maken.
U heeft immers al een webwinkel.
Dan weet u toch waar u aan toe bent

Berthine
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2006 15:55

Re: Welk bedrijf

Ongelezen bericht door Berthine »

Ik hoopte juist reacties te krijgen van mensen die me aanraden een bepaalde provider niet te nemen.

Toolboy

Re: Welk bedrijf

Ongelezen bericht door Toolboy »

U heeft toch een provider wat is daar mis mee

Berthine
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2006 15:55

Re: Welk bedrijf

Ongelezen bericht door Berthine »

Nee, ik niet, mijn vriend woont nog bij zijn ouders, dus wij hebben nog nooit zelf een abbo gehad

Toolboy

Re: Welk bedrijf

Ongelezen bericht door Toolboy »

Als eigenwijs persoon volgens velen haha heb ik een adsl abbo bij de kpn adsl direct .
Zit geen provider tussen dus scheelt mij in de kosten.
Nooit heb ik uitval en dat is toch wel belangrijk als je een eigen onderneming runt.

Berthine
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2006 15:55

Re: Welk bedrijf

Ongelezen bericht door Berthine »

Ja, klopt, vandaar ook mijn vraag. Ik heb al wel op vergelijkingssites gekeken, maar weinig gevonden over betrouwbaarheid.

Bedankt voor je reactie.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Welk bedrijf

Ongelezen bericht door ?? »

Als je een eigen webwinkel neemt zou ik niet de fout maken om een consumentenabonnement af te sluiten. Daar ligt het serviceniveau toch altijd iets anders dan bij zakelijke abonnementen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Welk bedrijf

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het een en ander hangt af hoe je het wil gebruiken. Als je lokaal webservers hebt draaien is dat niet slim, maar anders volstaat backup via een modem m.i. prima.

telestress
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 mei 2006 23:08

Re: Welk bedrijf

Ongelezen bericht door telestress »

Als de webwinkel ook telefonisch goed bereibaar dient te zijn, neem dan een normale (belbasis) abbonnement van KPN. Dit is veel betrouwbaarder dan de alles in 1 paketten (ook al zijn ze iets goedkoper). Combineer dit met xs 4all als ADSL aanbieder. Niet het allergoedkoopste, maar wel degene met de minste problemen.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Welk bedrijf

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

ik wil best een advies geven net als velen voor mij.. maar een echt advies kan ik niet geven omdat er niet speciefiek op de behoefte wordt in gegaan... kijk... u heeft een webwinkel.. maar wil u die zelf ook gaan hosten(draaien) of wilt u alleen het internet op om uw gehoste website te bekijken... wilt u daarnaast ook bellen via internet? (wat ik niet aanraad.. behalve bij xs4all..(die zijn daar immers eerlijk over! en dan weet je meteen waar je aan toe bent.))

ga je veel downloaden? ga je veel filmpjes (of films) bekijken via internet? e-mail je veel? wil je webspace? wil je hosting? etz etz etz...

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Welk bedrijf

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Gewoon even kijken op www.telebyte.nl Stukken goedkoper dan xs4all
is gewoon een prima no-nonsense provider.

Fierce
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2006 23:25

Re: Welk bedrijf

Ongelezen bericht door Fierce »

Voordat je advies aan iemand geeft zal je eerst moeten weten wat men ermee wil doen. Een webwinkel is nogal realtief, in welke geest moeten we dan denken ? dat men alleen "goederen"kan bestellen via internet of ?? Wat wil je met het internet gaan doen. Vaak zijn zakelijkere abbonementen beter dan particuliere. Maar nogmaals het ligt eraan wat je ermee wil doen.

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: Welk bedrijf

Ongelezen bericht door djmaze »

xs4all, kpn, wanadoo, planet, en wie weet wat nog meer... IS mxstream IS kpn.

Naast mxstream kan je ook eens kijken naar het BBNed netwerk welke meer zakelijk gericht is.

http://bbned.nl/partners/overzicht-zakelijk.shtml
http://www.mxstream.nl/support/

gekkejasper
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2005 21:59

Re: Welk bedrijf

Ongelezen bericht door gekkejasper »

Als je je aansluiting zakelijk wilt gebruiken, en let op er zijn ISP die dat niet toestaan (lees: die geen verantwoordelijkheid nemen als de lijn er uit ligt voor zakelijk verlies. Dat is overigens niet vreemd, je betaalt minimaal en voor extra voorwaarden moet je extra betalen), is het verstandig om eerst op een rij te zetten wat je nodig hebt. Dan te zoeken naar providers die dit zo veel mogelijk leveren. Dan pas leuze maken. En als je idd zakelijk gebruikt, kan je zelfs wel extra zaken in de wacht slepen.

Ik ben vast in een goede bui, meestal reken ik € 125,= per uur voor advies :)

loco-motief
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2006 16:15

Re: Welk bedrijf

Ongelezen bericht door loco-motief »

Een advies kan ik maar meegeven over het uitzoeken van een abbo.
Lees niet te veel op internet over providers over het algemeen kom je veel slehte berichten tegen over welke provider dan ook.
Kies een provider die een aanbod doet die goed bij je behoeften past en waag de gok.
Je weet nooit wat je krijgt ook al zeggen mensen dat het goed is.

Voorbeeld: Zelf heb ik altijd planet gehad en nooit problemen maar als ik op het internet de bekende sites bekijk zie ik er veel ellende over staan.
Hieruit blijkt maar dat het altijd een persoonlijke ervaring blijft.

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Welk bedrijf

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Vraagsteller heeft waarschijnlijk helemaal geen provider nodig. Als je een webwinkel hebt, dan zal je ook wel een domein hebben die ergens al gehost wordt.

Ontvangst van zakelijke post kan dan via de postserver van je host lopen. (Heb je ergens www.mijneigenwinkel.nl bij een host ondergebracht, dan haal je daar ook de post voor [email protected] op.)

Je hebt natuurlijk nog wel ADSL nodig. Bij KPN heb je daarvoor ADSL Direct. (Dat is dus ADSL zonder provider.) Die bieden ook een "relay" aan voor het verzenden van uitgaande post en dan ben je verder klaar. Wat concurrerende alternatieven zijn, weet ik niet.

Ik heb werkelijk geen flauw idee waarom je nou een ISP zou willen.

Gesloten