LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Al maanden geen internet van Ziggo

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
arjen.rijst
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2020 22:54

Al maanden geen internet van Ziggo

Ongelezen bericht door arjen.rijst »

Sinds oktober 2019 ben ik klant van Ziggo, maar sinds 31 januari heb ik geen internet en vaste telefoon door een kabel breuk.
Ik heb al ontelbare gebeld met Ziggo, vandaag ook ruim een uur zonder dat er ook deze keer geen echte oplossing kwam.
Ik wordt er gek van. Eind februari kwam er een Ziggo monteur en verteld dat ik in prio 2 zat en het zou snel worden opgelost.
De zaak was overgedaan naar Bam die de kabel zou gaan repareren, na meerdere keren bellen was er nog niets gebeurd.
Vandaag Bam weer gebeld en wat blijkt ze hebben de zaak gesloten omdat ik bij Ziggo opgezegd zou hebben.
Dat is niet waar en kan niet want mijn jaarcontract loopt tot oktober 2020.
Ik ben wanhopig en verwacht weinig van Ziggo, het zal wel wachten worden tot oktober dan ben ik eindelijk van ze af en kan ik overstappen. Geen internet, mijn vaste telefoon doet het niet en tv beelden staan vaak stil.
De betalingen gaan wel gewoon door.
In oktober jl toen ik klant werd was er al een kabelbreuk waardoor ik onstabiel internet had.
Men beloofde toen de kabel te repareren maar dat hebben ze niet gedaan, wel betaalde ik voor een bepaalde snelheid en stabiel internet. Het enige wat bij Ziggo goed werk zijn de automatische betalingen.

666jack666
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:37

Re: Al maanden geen internet van Ziggo

Ongelezen bericht door 666jack666 »

op consuwijzer is een voorbeeld vernietiging van de overeenkomst te vinden vul hier de juiste gegevens op in en stuur het liefst via aangetekende post/mail. geef daar in 14 dagen om het op te lossen voldoen ze daar niet aan geef dan ook aan dat je dan de overeenkomst vernietigd op grond van wanprestatie

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Al maanden geen internet van Ziggo

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hoeft niet te betalen vanaf het moment dat je aantoonbaar hebt doorgegeven dat er een probleem is. Als je met automatische incasso betaald dan kun je storneren. Als een MOI melding doet kan dat zelfs tot 13 maanden terug. Ziggo heeft geen geldige machtiging.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Al maanden geen internet van Ziggo

Ongelezen bericht door Cro »

alfatrion schreef:
05 mei 2020 15:13
Ziggo heeft geen geldige machtiging.
Waarom zou Ziggo geen geldige machtiging hebben?

arjen.rijst
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2020 22:54

Re: Al maanden geen internet van Ziggo

Ongelezen bericht door arjen.rijst »

Ok maar wat is een MOI? en kan/moet ik de incasso stoppen en de betalingen vanaf de storing terug vragen via mijn bank?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Al maanden geen internet van Ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

arjen.rijst schreef:
05 mei 2020 18:51
Ok maar wat is een MOI? en kan/moet ik de incasso stoppen en de betalingen vanaf de storing terug vragen via mijn bank?
Negeer alsjeblief dat advies over de MOI en incasso stoppen, dit kan je enorme problemen geven. Wanneer je eenzijdig dit soort acties gaat uithalen gebeurd zeer waarschijnlijk het volgende:

* Ziggo eist de betaling op
* Ziggo gaat naar incasso bureau
* Je krijgt dagvaarding
* Je gaat naar de rechtbank

Dan is de vraag of je dan net zoveel juridische kennis hebt als alfatrion of je dit wint. Je zult moeten aantonen dat je Ziggo ingebreke hebt gesteld, wanneer je enkel telefonische een melding hebt gedaan wordt dit al lastig. Dan moet een rechter het ook nog allemaal begrijpen. Ziggo zal zich verdedigen en niemand kan je 100% zekerheid geven dat je deze zaak wint (gelijk hebben juridische betekend niet altijd dat je dit ook krijgt als je als leek gaat procederen).

Mijn advies is stel ze eerst schriftelijk (mag per e-mail) ingebreke en geef ze twee weken de tijd om de zaak te herstellen. Vraag ook compensatie voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de diensten en een vergoeding voor de overlast/schade.

Zet in de correspondentie erbij dat je anders de zaak bij de geschillen commissie telecommunicatie gaat voorleggen, dit werkt vrijwel altijd. Dit voorleggen kost je eenmalig EUR 50,00 en krijg je terug als je de zaak wint. Uit ervaring kan ik je vertellen dat Ziggo veelal het toch niet tot een zaak laat komen en als ze dit wel doen komen ze veelal niet opdagen, wat enkel in uw voordeel werkt. (de commissie kent geen verstek vonnis, maar het werkt niet in voordeel dat ze vrijwel nooit komen opdagen).

Je kunt ook altijd nog proberen via Twitter de webcare van Ziggo te bereiken, deze zijn erg actief en hebben ook meer mogelijkheden dan de callcenter medewerkers en is zeker sneller dan de bovenstaande weg.

Als dit allemaal niet werkt kun je altijd nog een MOI verzoek doen en de incasso's stoppen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Al maanden geen internet van Ziggo

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar alleen als het echt onterecht is. Anders kom je zelf in de problemen.

https://help.mollie.com/hc/nl/articles/ ... casso-MOI-

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Al maanden geen internet van Ziggo

Ongelezen bericht door alfatrion »

arjen.rijst schreef:
05 mei 2020 18:51
Ok maar wat is een MOI? en kan/moet ik de incasso stoppen en de betalingen vanaf de storing terug vragen via mijn bank?
MOI staat voor Melding Onterechte Incasso. Ziggo moet dan de machtiging overleggen ter controle en dan blijkt dat er een gebrek is (geen handtekening). Je moet dit per betaling opgeven. Dit is het formulier.
https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... casso.html

En inderdaad pas doen als je bewijsstukken hebt. Je zou nog eens kunnen bellen om hierover te overleggen. Ik gebruik de app Cube ACR, maar er zijn ook nummer waar je gesprekken mee kan opnemen ad 50 cent per minuut.
https://www.bellen.com/nieuws/0900-dien ... gesprekken

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Al maanden geen internet van Ziggo

Ongelezen bericht door Cro »

alfatrion schreef:
05 mei 2020 21:58
arjen.rijst schreef:
05 mei 2020 18:51
Ok maar wat is een MOI? en kan/moet ik de incasso stoppen en de betalingen vanaf de storing terug vragen via mijn bank?
MOI staat voor Melding Onterechte Incasso. Ziggo moet dan de machtiging overleggen ter controle en dan blijkt dat er een gebrek is (geen handtekening). Je moet dit per betaling opgeven. Dit is het formulier.
https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... casso.html

En inderdaad pas doen als je bewijsstukken hebt. Je zou nog eens kunnen bellen om hierover te overleggen. Ik gebruik de app Cube ACR, maar er zijn ook nummer waar je gesprekken mee kan opnemen ad 50 cent per minuut.
https://www.bellen.com/nieuws/0900-dien ... gesprekken
Ik vraag me toch af waarom er zo stelling aangegeven wordt dat Ziggo geen machtiging zou hebben, Ziggo werkt immers alleen met schriftelijke incasso machtigingen of via digitale machtigingen afgegeven via dat systeem van onze banken.

Nu hoeft het natuurlijk niet zeker te zijn dat de machtiging in orde is, maar ik zou zeker niet per definitie roepen dat deze niet klopt.

Gesloten