LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo denkt niet mee bij problemen rond verhuizing

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
guido.bonke
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2020 14:50

Ziggo denkt niet mee bij problemen rond verhuizing

Ongelezen bericht door guido.bonke »

Afgelopen 2 jaar twee keer verhuisd. Waarvan een keer tijdelijk bij familie ingewoond omdat het huidige huis niet beschikbaar was. Ik wilde graag mijn Ziggo mailadres behouden. Op advies van Ziggo deze op een adres zonder internet gezet van familie waar we veel kwamen. Achteraf spijt van het opvolgen van dit advies.....

Daarna verhuisd naar ons huidige huis. Door een menselijke fout adreswijziging doorgegeven in plaats van verhuizing. Er is op huidige adres een nieuw abonnement gestart. Nu anderhalf jaar dubbele kosten.
Ziggo weigert elke vorm van meedenken in een oplossing. Wil graag geld houden en doet geen enkel voorstel. Blijft bewijslast van onze zijde opvragen die ondertussen ook geld heeft gekost.

Op de vraag inzage te krijgen in alle gegevens wordt je doorverwezen naar een apart gedeelte op site. Keurig aangevraagd, maar je krijgt enkel contactmomenten te zien. Geen inhoud. Daarvoor mag je weer langs een winkel met de ID. Daar maken ze een prinsscreen. Dat kan blijkbaar niet bij de klantenservice. Bijzonder dat woord " service" eerder "houmijnpootstijfenscheepafdienst" bij Ziggo

Helaas woon ik in een gebied waar andere providers niet aan internetsnelheid bieden wat Ziggo wel kan, anders was ik weggegaan.

Welke middelen kan ik inzetten om Ziggo aan het verstand te krijgen dat er mensen op de wereld zijn en dat bijna 1000 euro teveel betalen onnodig is. Mijn enige verzoek is om elkaar ergens te vinden in een oplossing, maar Ziggo wil niet meedenken. In geen enkele reactie zie je een zin over meedenken. Enkel dat ze begrijpen dat ik wel wil als klant.....

Herkenbaar? Iemand een idee voor snel internet in het buitengebied?

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ziggo denkt niet mee bij problemen rond verhuizing

Ongelezen bericht door Cro »

Helaas komt je probleem omschrijving nogal onduidelijk over. Misschien zou je eens duidelijk kunnen duiden wat nu exact het probleem is en welke producten je exact afneemt.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Ziggo denkt niet mee bij problemen rond verhuizing

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Als ik het goed begrijp heb je een dubbel abonnement afgesloten op verschillende adressen?
Daar kan Ziggo niks aan doen natuurlijk.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo denkt niet mee bij problemen rond verhuizing

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het gebruiken van het emailadres dat je wordt gegeven door je internetprovider kan vroeg of laat voor problemen zorgen zoals u die schetst. Het kan daarom verstandig zijn om een emailprovider te gebruiken die geheel los staat van uw internetprovider. Gmail is een bekende maar er zijn een hoop alternatieven.

Bij wisselen van internetprovider heeft u dan dit probleem niet.

Opmerkelijk trouwens dat KPN dit probleem wél kan oplossen door vertrekkende klanten een e-mail only abonnement aan te bieden.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 06 mar 2020 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ziggo denkt niet mee bij problemen rond verhuizing

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bob Schurkjens schreef:
06 mar 2020 17:39
Het gebruiken van het emailadres dat je wordt gegeven door je internetprovider kan vroeg of laat voor problemen zorgen zoals u die schetst. Het kan daarom verstandig zijn om een emailprovider te gebruiken die geheel los staat van uw internetprovider. Gmail is een bekende maar er zijn een hoop alternatieven.

Bij wisselen van internetprovider heeft u dan dit probleem niet.
Op zich geen probleem. Toen ik tussen 2 huizen in zat had ik een hoop uitdagingen, maar via KPN hield ik gewoon een e-mail only overeenkomst. Later op het nieuwe adres even gebeld met de vermelding dat het huidige mail only overeenkomst samengevoegd moest worden met een nieuw abonnement. Geen probleem, alles verliep goed.

Maar als je als klant via internet verkeerde dingen gaat doen, dan is het vragen om problemen. En het oplossen van problemen die veroorzaakt zijn door af te wijken van normale procedures is vrij lastig.
Maar zonder het exacte probleem te kennen valt er geen oplossing aan te reiken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo denkt niet mee bij problemen rond verhuizing

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Precies, met KPN heb je dit probleem gelukkig niet.

Vraag me af hoe het zit met de andere providers.

Vanaf zomer 2020 geven providers oude klanten nog 6 maanden toegang tot hun providergebonden e-mailadres:

https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... envoudiger
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 06 mar 2020 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ziggo denkt niet mee bij problemen rond verhuizing

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Vanaf komende zomer moeten providers overgestapte klanten zes maanden toegang hun oude e-mailadres blijven bieden zie https://www.bright.nl/nieuws/artikel/49 ... doorsturen

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ziggo denkt niet mee bij problemen rond verhuizing

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Bij Tele2 blijft ook je mailadres behouden.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo denkt niet mee bij problemen rond verhuizing

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Arizonakid schreef:
06 mar 2020 17:37
Als ik het goed begrijp heb je een dubbel abonnement afgesloten op verschillende adressen?
Daar kan Ziggo niks aan doen natuurlijk.
Maar Ziggo kan wel coulant zijn in de situatie en inzien dat TS een fout heeft gemaakt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ziggo denkt niet mee bij problemen rond verhuizing

Ongelezen bericht door moederslink »

Ziggo mag idd óók wel even meedenken.
Door nu per ongeluk een dubbel abonnement afgesloten te hebben wat dus betaald moet worden( daar zit je in principe dus aan vast ) door een menselijke fout ( ok ...niet slim ) vind ik het eea wel heel zuur , zo.n € 1000 extra betalen. Zou ik ook niet op zitten wachten.

wwassink
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mar 2019 14:47

Re: Ziggo denkt niet mee bij problemen rond verhuizing

Ongelezen bericht door wwassink »

Maar je krijgt wel weer een bericht over vermeend onderhoud deze maand aan het net niks dus, dus alles gaat weer een stuk duurder worden voor nog steeds het zelfde gedonder :mrgreen:

Gesloten