LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo niets dan ellende, deel 2

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Bubbleblower
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2009 13:44

Ziggo niets dan ellende, deel 2

Ongelezen bericht door Bubbleblower »

Ziggo, niets dan ellende, executive summary.

Cliffs; Geld werd van verkeerde rekening geboekt, waarna ik zo'n 200 euro te veel moest betalen om afsluiting een week later te voorkomen en daar kon ik geen schriftelijke bevestiging van krijgen.

8 Augustus 2010 zou mijn nieuwe alles-in-1 abonnement worden aangesloten door een monteur. Bovendien zou mijn oude abonnement per die datum opgezegd zijn, maar in februari kwam ik erachter dat dit niet was gebeurd en kon ik helaas pas per 8 april opzeggen.
Nadat de monteur tot twee maal toe niet kwam niet opdagen is dat uiteindelijk eind oktober gelukt.

Vervolgens boekte Ziggo het geld van iemand anders bankrekening af -zonder machtiging-, die het natuurlijk telkens weer storneerde.
Per december boekte Ziggo het geld wel van mijn rekening af.

Eind januari 2011 kreeg ik een telefoontje van Ziggo, waarin zij beweerden dat ik telkens de betalingen storneerde en een veel te hoge rekening van 312 euro diende te betalen teneinde afsluiting te voorkomen.
Ze weigerden van me aan te nemen dat ik dat niet deed, zelfs nadat ik dat voor alle zekerheid had nagekeken -misschien had de bank kuren- en het zou niet mogelijk zijn gebruik te maken van de machtiging om de rekening af te boeken.
Bovendien kon ik geen specificatie van de rekening krijgen.

Later bleek dat je een gespecificeerde factuur kunt bestellen voor € 7,50 per stuk, maar dan moeten wel alle openstaande bedragen eerst zijn voldaan. Ook bleek 3 dagen later al dat ze natuurlijk wel degelijk gebruik konden maken van de machtiging, net als de maand ervoor.

Weer 3 dagen later op 2 februari kreeg ik een brief van 1 februari waarin werd meegedeeld dat ik zou worden afgesloten en dat die afsluiting vast stond en niet meer te voorkomen was.
Uiteraard kwamen daar ook weer allerlei kosten bij kijken, zoals afsluiting 70 euro.

Op 4 februari is Ziggo Webcare erin gedoken en ten eerste bleek dat ik geen bedragen had gestorneerd, maar zij die van iemands anders rekening hadden geboekt.
Zelfs zónder machtiging kunnen ze dat dus.

Bovendien was de rekening ook volgens hen te hoog, waarna zij cryptisch stelden;
“Waardoor ik tot de volgende conclusie kom. Wanneer u de 247,38 euro zo spoedig mogelijk over maakt zal u achterstand weer weg zijn."

Maar dat was al ná die brief en bovendien moest ik volgens Ziggo nog steeds 312 euro betalen plus alle daar nog bijkomende kosten.
Ziggo Webcare zou juist een notitie hebben achtergelaten dat de facturen wél correct waren.

Afhankelijk van wie je aan de lijn kreeg was er sprake van aansluitkosten, monteurskosten, entreekosten, voorrijkosten, incassokosten of herinneringskosten en de hoogte van de rekening varieerde overeenkomstig.
Om het allemaal nog helderder te maken spraken ze elkaar voortdurend tegen, die monteurskosten moesten bv weer entreekosten zijn en volgens sommigen hun administratie was de rekening lager dan mij telefonisch was meegedeeld, maar hoe hoog zei niemand.

Overigens is het helemaal niet ingewikkeld, het is niet meer dan een simpel rekensommetje en alle eventuele kosten staan expliciet op de site van Ziggo vermeldt, zoals hier; https://www.ziggo.nl/#producten/alles-i ... lles-in-1/

Weer 3 dagen later heeft Ziggo mij afgesloten met alle overlast en kosten vandien.

Op 26 februari kreeg ik een zgn. “MijnZiggo” overzicht met een wijziging per 19 februari.
Volgens dit overzicht had ik nooit een alles-in-1 extra gehad maar altijd een Z1 TV en Z3 internet en geen telefoon. De relevantie is dat als dat juist was de meeste kosten wél terecht zouden zijn én dat die datum op een zaterdag was.

Op 8 maart kreeg ik een brief gedateerd 18 februari waarin werd gemeld dat mijn alles-in-1 extra per die datum werd gewijzigd in een Z-3 abonnement.
Daarbij refereerden ze aan afspraken die met mij zouden zijn gemaakt.

3 Weken later kreeg ik een brief gedateerd 18 maart, waarin werd meegedeeld dat mijn TV en internet (geen telefoon, die uiteraard wel in alles-in-1 zit) per die datum werden afgesloten.

De indruk die ik door die laatste 3 incidenten kreeg is dat ze met gegevens aan het sjoemelen waren.
Gelukkig heb ik er daarna 4 jaar lang niets meer van gehoord tot aan deel 2.

Bubbleblower
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2009 13:44

Re: Ziggo niets dan ellende, deel 2

Ongelezen bericht door Bubbleblower »

Deel 2.

Cliffs; Ziggo veranderde (opnieuw) abonnement zonder mijn medeweten of toestemming en vertikte het vervolgens de telefoon aan te sluiten. Uiteindelijk, ruim een maand later, werd ik gedwongen terug te gaan naar mijn oude provider ook vanwege persoonlijke omstandigheden en om mijn telefoonnumer te redden.

Hiervan heb ik helaas niet alle precieze details (datums), want die blijken van de website van Ziggo te zijn verwijderd en Ziggo stuurt geen bevestigingen van gemaakte afspraken.

Ten eerste ben ik dus zo dom geweest begin 2015 weer Ziggo te nemen, eigenlijk alleen voor TV op mijn PC. Wat achteraf een slechte reden bleek, want de helft van de tijd loopt dat vast.

De monteur kwam niet opdagen op de afgesproken datum van 12 januari, wat kennelijk standaard procedure is. Dit keer was dat een veel groter probleem dan de vorige, want nu was het wel gelukt de vorige provider op te zeggen en had ik ineens geen telefoon meer.
Terwijl mijn moeder erg slecht ligt en ik slecht ter been ben.
Met mobiel kun je hun klantenservice niet bereiken, dus moest ik telkens met de grootste moeite naar een gelegenheid verderop om ze te vragen of ik er alsjeblieft kon bellen.

De hoogste prioriteit was nu telefoon, dus vroeg ik of die alvast aangesloten kon worden in afwachting van de monteur, maar dat lukte helaas niet. Waarom was me een raadsel, want volgens mij hoeft er alleen ergens in een centrale iets omgezet te worden en kan het in één seconde.

Het ging even duren voordat weer een afspraak kon worden gemaakt, mede omdat ik zelf zou hebben aangegeven de monteur niet nodig te hebben.
Ze zeiden dat daar een “handmatige notitie” van was gemaakt.
Toen eindelijk wel een monteur kwam opdagen bleek dat voor de aansluiting een signaal moest worden omgezet in een hokje in een tuin aan het eind van de straat. In geval van Ziggo heb je dus altijd een monteur nodig en kun je die niet eens afzeggen, wat ik dus niet kan hebben gedaan.

De monteur demonstreerde zeer nadrukkelijk de snelheid van de verbinding, die ik daarna nooit meer heb mogen ervaren. Net een volkswagen op een keuring, abonnementen worden nog steeds “afgeknepen”.

Direct heb ik de telefoon geprobeerd, die het niet deed, maar volgens de monteur duurde dat nog zoveel tijd, om een reden die ik even kwijt ben. Maar vervolgens bleef de telefoon niet werken.

Dagelijks ben ik uren in de slag geweest dit op te lossen, telkens weer ergens anders heen om te bellen, want ik schaamde me kapot en telkens in de slag met hun webcare. Ik heb ze letterlijk gesmeekt mijn telefoon aan te sluiten en en detail uitgelegd waarom dat zo belangrijk was.
Al die reacties zijn nu -met het oog op de rechtzaak?- van hun website verwijderd.

Bubbleblower
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 nov 2009 13:44

Re: Ziggo niets dan ellende, deel 2

Ongelezen bericht door Bubbleblower »

Natuurlijk had ik dat liever met hun klantenservice besproken, maar ik ben er niet in geslaagd voorbij de gatekeepers van webcare te komen en er is nooit gereageerd op het klachtenformulier, dat ik er overigens pas na dagen proberen doorheen kreeg vanwege de veel te trage verbinding.
Deze hele zaak is daardoor afgehandeld door Alex B., dezelfde als 4 jaar geleden.
Het was trouwens toen ook al niet mogelijk het klachtenformulier te versturen, maar als je een compliment wilde versturen lukte dat wel.

Uiteindelijk heb ik aangegeven dat als ze de telefoon niet zouden aansluiten ik gedwongen was terug te gaan naar mijn oude provider om niet ook nog eens mijn nummer kwijt te raken.
Dat leidde helaas tot geen enkele verandering, waardoor ik daar inderdaad toe gedwongen werd. Daar schoot ik verder helemaal niets mee op, want dat abonnement kost alleen maar meer.

Dat nieuwe abonnement is op 17 februari ingegaan, toen de monteur (van KPN) keurig volgens afspraak alles kwam installeren. Mijn telefoon deed het direct, eindelijk na één maand en 5 dagen.

Dit keer had ik de machtiging ingetrokken en Ziggo geblokkeerd, maar desondanks konden ze nog steeds geld van mijn rekening halen wat 26 februari gebeurde. Dat bedrag (van 30 euro) heb ik wel op 12 maart laten storneren.

Eind maart 2015 ontving ik een dagvaarding, gedateerd 20 september 2011 voor een zitting op 20 oktober 2011. Die hadden ze destijds nooit verstuurd en die zaak heeft nooit plaatsgevonden, naar ik aanneem omdat ze er onvoldoende vertrouwen in hadden.

Factuurnummer 3 291970177 Bedrag 179,02 bleek veranderd in een bedrag van € 44,81 en
Factuurnummer 2 288918978 Bedrag 65,50 hebben ze geheel laten vervallen,
waardoor er per saldo een tegoed ontstaat van € 18,06,
maar doordat er vervolgens afsluitkosten etc. bijkwamen bleef er een vordering van € 335,27 over.
De € 312,88 had achteraf gezien volgens hen € 113,17 moeten zijn.

In de huidige dagvaarding staat een of ander gebazel over een mobiele telefoon, waarmee ze kennelijk de indruk willen wekken niet begrepen te hebben dat ik graag mijn vaste telefoon aangesloten wilde hebben. Procestactiek schijnt dat te zijn, ik kan mijn borst nat maken.

Bovendien hebben ze het over de verkeerde abonnementen, namelijk één los voor de TV en één voor internet zonder telefoon. Een hele onlogische combinatie, want met telefoon erbij ben je goedkoper uit als die 2 pakketten los.

4 Jaar geleden zou ik al precies dezelfde afspraken hebben gemaakt, toen de aansluiting allang afgesloten was, wat ook al zo verschrikkelijk onlogisch was.

Dit keer is weer het abonnement “handmatig” veranderd zonder mijn medeweten of goedkeuring en niet geleverd waarvoor ik heb getekend, in het bijzonder telefoon met nummerbehoud.
Gezien de situatie met mijn moeder heeft dat enorm veel stress en opnieuw overlast opgeleverd.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ziggo niets dan ellende, deel 2

Ongelezen bericht door newmikey »

Bubbleblower schreef:executive summary
Was het maar waar, rest niet meer gelezen na eerste paar warrige alinea's. Wat is nu uw probleem met Ziggo?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo niets dan ellende, deel 2

Ongelezen bericht door sjohie »

newmikey schreef:
Bubbleblower schreef:executive summary
Was het maar waar, rest niet meer gelezen na eerste paar warrige alinea's. Wat is nu uw probleem met Ziggo?
Volgens mij vat deze zin dit hele relaas wel samen..

Ten eerste ben ik dus zo dom geweest begin 2015 weer Ziggo te nemen

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo niets dan ellende, deel 2

Ongelezen bericht door olaf79 »

Vreemd ik heb hele andere ervaringen met Ziggo. Heb meerdere abonnementen en bij mij wordt alles altijd keurig per email en schriftelijk bevestigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ziggo niets dan ellende, deel 2

Ongelezen bericht door puma73 »

Ook hier geen enkel probleem, al ruim 11 jaar abonnee bij ziggo.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo niets dan ellende, deel 2

Ongelezen bericht door ciske »

olaf79 schreef:Vreemd ik heb hele andere ervaringen met Ziggo. Heb meerdere abonnementen en bij mij wordt alles altijd keurig per email en schriftelijk bevestigd.

Bij mij draait ook alles goed, maar dat wil niet zeggen dat het bij TS zo is.

stofzuigertje

Re: Ziggo niets dan ellende, deel 2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

2010 beantwoord ik niet meer... beetje laat.

En als je nu in 2015 het nogmaals probeerde, bij niet opleveren goede verbinding mag je alle bedragen storneren en het afgesloten niet goed werkende verbinding Ontbinden!

Ja, niemand verplicht je tot een Ziggo aansluiting.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Ziggo niets dan ellende, deel 2

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
olaf79 schreef:Vreemd ik heb hele andere ervaringen met Ziggo. Heb meerdere abonnementen en bij mij wordt alles altijd keurig per email en schriftelijk bevestigd.

Bij mij draait ook alles goed, maar dat wil niet zeggen dat het bij TS zo is.
Bij mij draait het afwisselend goed en minder goed, niets om een probleem van te maken.

Komt deel 3 nog ???????????????

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo niets dan ellende, deel 2

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef:
Bij mij draait het afwisselend goed en minder goed, niets om een probleem van te maken.

Komt deel 3 nog ???????????????

Ik denk dat TS dat zelf wel uit kan maken. Hij/zij ervaart dat zo.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Ziggo niets dan ellende, deel 2

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
Har06 schreef:
Bij mij draait het afwisselend goed en minder goed, niets om een probleem van te maken.

Komt deel 3 nog ???????????????

Ik denk dat TS dat zelf wel uit kan maken. Hij/zij ervaart dat zo.
dan komt deel 3 dus, zijn of haar ervaring kan ook geheel ten onrechte zijn, maar ja Fb Twitter etc etc lost niets op

johweinans
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 feb 2016 16:38

Re: Ziggo niets dan ellende, deel 2

Ongelezen bericht door johweinans »

Ik ben net overgestapt naar Ziggo. Ik wil niet zeggen dat alles alleen maar ellende is, het product is kwalitatief goed. Ziggo heeft de intentie de service verlening goed te laten verlopen, maar de administratie/facturering, nakomen van afspraken en leveren wat men belooft is een ramp. Ik had een abonnement afgesloten voor € 34,95 per maand (de eerste 6 maanden). Daarna kon het abonnement worden aangepast. Ik kreeg zomaar een netverbinding van 200mb. Ik kreeg een mediabox. Mijn twee tel. nummer kon ik mee nemen van Telfort. Alles kon zolang ik nog geen klant was. Ik ben overgestapt. Binnen een week was mijn abonnement bij Telfort opgezegd en zat ik zonder telefoon want ze konden niet leveren. Ze putten zich uit in verontschuldigingen en ze stelden een vergoeding in het vooruitzicht. Ik kreeg plotseling een rekening(ik had nog helemaal niets van Ziggo) van € 74 en nog wat. Na protest is deze ingetrokken en werd er € 71, en nog wat geincasseerd. Een dame wrong zich in alle bochten om mij maar te overtuigen dat factuur wel klopte, maar was niet overtuigend. Naar nu blijkt kan mijn tweede tel.nr die ik al 15 gratis van Telfort gratis erbij heb gekregen wel overgenomen worden maar ten koste 6,95 per maand extra. Als ik een tweede box wil hebben voor de slaapkamer kost dat 9 Euro extra Als ik vrij bellen wil hebben kost dat 11 Euro extra. Ik voel me genaaid. Hopelijk komt het nog goed, maar de start is niet veel belovend. Ik had een all in one abonnement bij Telfort, maar die komnden de lijn snelheid niet leveren om ookj tv te kunnen ontvangen(*evenals trouwens Tele2). Ik zie wel wat er van komt

victore
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2016 16:15

Re: Ziggo niets dan ellende, deel 2

Ongelezen bericht door victore »

Ik doe al jaren zaken met Ziggo en ALTIJD worden eventuele problemen opgelost. Moet je ook niet eens bij je zelf te rade gaan. nl.
Hoe geef je je klachten/problemen door (in welke toonzetting).
Het is toch ook niet te geloven dat een mens die zoveel problemen met bv. ziggo heeft, na een aantal jaren weer zaken gaat doen met dit bedrijf.
Ik geloof hier helemaal niets van

johweinans
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 feb 2016 16:38

Re: Ziggo niets dan ellende, deel 2

Ongelezen bericht door johweinans »

Aanvulling:
Inmiddels weer contact gehad met Ziggo.
Klantenservice doet zijn uiterste best, inmiddels een tegemoetkoming beloofd en de rekening aangepast conform de afspraken. En zelfs meer, want een aanbieding geld voor 6 maanden, maar ze hebben het verlengd tot 1 jaar.
Daarna zien we wel weer. Misschien kan Telfort tegen die tijd wel een snelle internetverbinding regelen zodat ik via hen mijn sm,art tv kan gebruiken.
gr. Johan

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo niets dan ellende, deel 2

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik had een all in one abonnement bij Telfort, maar die komnden de lijn snelheid niet leveren om ookj tv te kunnen ontvangen(*evenals trouwens Tele2).
Is ook wel logisch , het gaat over het zelfde draadje. En draadjes worden niet sneller als ze gefactureerd worden via een andere aanbieder.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo niets dan ellende, deel 2

Ongelezen bericht door sjohie »

johweinans schreef:Aanvulling:
Inmiddels weer contact gehad met Ziggo.
Klantenservice doet zijn uiterste best, inmiddels een tegemoetkoming beloofd en de rekening aangepast conform de afspraken. En zelfs meer, want een aanbieding geld voor 6 maanden, maar ze hebben het verlengd tot 1 jaar.
Daarna zien we wel weer. Misschien kan Telfort tegen die tijd wel een snelle internetverbinding regelen zodat ik via hen mijn sm,art tv kan gebruiken.
gr. Johan
Daar zou ik niet op rekenen. alle smaken internet via de telefoonkabel (a/vDSL) van welke provider dan ook, zijn op technische max. snelheid en gehaalde praktische snelheid door de klant tov het afgesloten abonnement, altijd de mindere van een Ziggo abonnement. Pas als je glasvezel van Telfort hebt kan je gelijkwaardig overstappen, en als dat kan merk je het wel, want dan komen ze je tuinpad opbreken om de glasvezelkabel aan te leggen. :wink:

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ziggo niets dan ellende, deel 2

Ongelezen bericht door grun »

johweinans schreef:Daarna zien we wel weer. Misschien kan Telfort tegen die tijd wel een snelle internetverbinding regelen zodat ik via hen mijn sm,art tv kan gebruiken.
Dat zou me niet verbazen. Nog niet zo lang geleden heeft KPN hier de koperdraden tussen de wijkcentrales en de straatkastjes vervangen door glasvezel. Alleen de laatste paar honderd meter tussen het straatkastje en mijn huis is nu nog van koper, maar dat is geen beletsel voor Telfort om een snelheid van 100Mb/s download en 29 Mb/s upload te leveren. Dat valt niet tegen en het is meer dan waarvoor ik betaal (80Mb/s). Het is veel meer dan het basis abo wat ik bij Ziggo had en tegen een lagere prijs. Telfort staat me ook toe om een eigen modem te gebruiken, in dit geval een Fritzbox.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Ziggo niets dan ellende, deel 2

Ongelezen bericht door Har06 »

Ziggo levert wat ze beloven, waarom is Ziggo een bron van elende, lijktv er meer op dat Ts zijn zaakjes van tev voeren niet onderzocht heeft

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo niets dan ellende, deel 2

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat zou me niet verbazen. Nog niet zo lang geleden heeft KPN hier de koperdraden tussen de wijkcentrales en de straatkastjes vervangen door glasvezel.
Dan zou op dat moment Tele 2 ook moeten kunnen leveren.

Gesloten