Ziggo ongeldige overeenkomst

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
thgt
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2023 14:23

Ziggo ongeldige overeenkomst

Ongelezen bericht door thgt »

Afgelopen jaar ben ik op een onjuiste manier behandeld door Ziggo waardoor ik nu vastzit aan een zakelijke overeenkomst van 36 maanden, terwijl ik helemaal geen bedrijf heb en zelf de overeenkomst niet heb ondertekend.

Ik ben al jaren particulier klant bij Ziggo op mijn huisadres in Amsterdam. Sinds ik 4 jaar geleden met mijn vriendin ben gaan samenwonen, verhuur ik mijn woning aan buitenlandse meiden. Omdat de bewoners geen Nederlands spreken en ik ze niet wil belasten met energie of internetcontracten, loopt alles op het adres nog via mijn naam. Dit gaat al 3 jaar helemaal goed, tot afgelopen maart.

Eind maart is er een deur aan deur verkoper langs gekomen op het huisadres waar nu twee buitenlandse meiden wonen. De man aan de deur gaf aan dat hij de modem van Ziggo kwam vervangen omdat degene die er toen stond oud was. De bewoonster liet de man binnen, in de veronderstelling dat ik hier bericht over had gehad. De man installeerde de nieuwe modem, hij liet een Nederlandse brief ondertekenen door de bewoonster waarvan hij aangaf dat dit het formulier van ontvangst was en verliet de woning.

Na een half jaar kreeg ik bericht dat ik een betalingsachterstand had. Ik heb contact opgenomen met Ziggo en hier kwam uit dat mijn particuliere abonnement was overgezet naar een zakelijk abonnement op de naam ....... Ik ben met de bewoonsters in gesprek gegaan om te vragen van wie dit bedrijf is. Ze gaven aan het bedrijf niet te kennen en ze hebben mij alle post gegeven (aanmaningen die ze niet hadden opengemaakt) en de brief laten zien die in maart was ondertekend. Ik zag tot mijn verbazing dat dit een nieuwe zakelijke overeenkomst was voor 36 maanden, met allemaal extra's waardoor het abonnement van 80 euro naar 130 euro per maand is gestegen. De overeenkomst stond op naam van ...., met naam onderaan de overeenkomst en met een handtekening van de hoofdhuurder. Omdat het abonnement was overgezet naar een zakelijke overeenkomst was de automatische incasso gestopt, vandaar de betalingsachterstand.

Met deze kennis heb ik opnieuw contact gezocht met Ziggo en de situatie uitgelegd. U zult begrijpen dat ik niet gediend was van de manier waarop de overeenkomst tot stand is gekomen dus ik heb gevraagd om het zakelijke abonnement terug te zetten naar mijn particulier. Dit konden ze helaas niet doen, ik zat vast aan 36 maanden, wel konden ze het abonnement downgraden zodat ik weer de oude prijs betaalde. Toen eiste ik dat het abonnement wel op naam zou komen te staan omdat ik het bedrijf niet ken. Dit kon helaas ook niet, wel zouden ze een fictief kvk nummer kunnen aanmaken zodat mijn naam boven de zakelijke overeenkomst zou komen te staan ipv ....... Toen dit werd voorgesteld heb ik aangegeven dat ik niets meer met Ziggo te maken wilde hebben en dat ik zou overstappen naar KPN. De medewerker heeft mij verzekerd dat het abonnement per eind november beëindigd zou worden en ik een doos thuis gestuurd zou krijgen om alle spullen te retourneren.

Ik had ondertussen een contract bij KPN afgesloten en gewacht tot ik alles terug kon sturen. Toen ik eind november nog steeds niets had ontvangen heb ik weer telefonisch contact opgenomen. Ik kreeg een medewerker aan de lijn en kon weer van voor af aan beginnen met mijn verhaal. Hij gaf als antwoord: Maar meneer, u kunt helemaal niet onder uw contract uit dus uw contract loopt nog gewoon door. Ik gaf aan dat ik een klacht wilde indienen en hij verwees mij door naar het klachtenformulier. Eind december heb ik dan ook een klacht ingediend maar kreeg als antwoord dat ik hiervoor het klantenservice nummer moest bellen en bij de afdeling opzeggingen moest zijn, iets wat ik al 3 keer had gedaan. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd.

Lang verhaal kort zit ik nu nog steeds vast aan een contract op een bedrijfsnaam met kvk nummer die niet op mijn naam staat, mijn naam wel onder de overeenkomst staat maar met een andere handtekening. Ik betaal sinds vorig jaar 50 euro per maand meer dan dat ik eigenlijk zou moeten doen. Ik wil van dit contract af en mijn geld terug maar Ziggo weigert mee te werken, Ziggo moet stoppen met dit soort criminele praktijken als zomaar een overeenkomst afsluiten aan buitenlanders en voorstellen een fictief kvk nummer aan te maken.

Kan iemand mij hierbij helpen? Alle tips zijn welkom (ik heb geen rechtsbijstandsverzekering, die ga ik nu wel aanvragen maar dus helaas te laat)

thgt
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2023 14:23

Re: Ziggo ongeldige overeenkomst

Ongelezen bericht door thgt »

De overeenkomst stond op naam van ...., met mijn naam onderaan de overeenkomst en met een handtekening van de hoofdhuurder.

Moneyman
Berichten: 30155
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ziggo ongeldige overeenkomst

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heel simpel: dat contract is niet rechtsgeldig. Jij hebt nergens voor getekend. Ik zou ze heel simpel een briefje sturen met die melding en de uitnodiging "see you in court".

Lampje1w
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2020 14:42

Re: Ziggo ongeldige overeenkomst

Ongelezen bericht door Lampje1w »

Moneyman heeft denk ik een punt, niet uw handtekening = geen overeenkomst.
Eiser bewijst.
betalingsachterstand
= incassobureau? Geef aan "niet mijn contract" Vraag volledig dossier en bewijs, geef geen gegevens.

Heel aardig om huurders tegemoet te komen door te zorgen dat alles 'aangesloten' is. Is het misschien beter om alles op te zeggen en af te laten sluiten. en dat de huurder op eigen naam de nodige overeenkomsten en aansluitingen maakt.

Plaats reactie