LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zylom gratis spellen downloaden nu toch een rekening...

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Elle007
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2012 12:14

Zylom gratis spellen downloaden nu toch een rekening...

Ongelezen bericht door Elle007 »

Mijn moeder en ik spelen regelmatig "gratis" spelletjes via zylom.com en ook downloaden we ooit de proefversie van 1 uur op de pc.

Dit zou allemaal onder de gratis diensten moeten vallen via de site.

Nu is het zo dat er toch zonder enige toestemming en zonder aankoop van een spel of andere service van deze site er +/- 100 euro is afgeschreven van de zakelijke rekening van mijn vader onder de naam Globel Collect BV Zylom.

We hebben geen van alle ooit een rekening nummer ingevuld op deze site en toch kunnen ze zonder deze gegevens een groot geldbedrag incasseren...

Nu heb ik zojuist de kleine lettertjes op de site gelezen en dit is alleen te begrijpen voor mensen met een juridische achtergrond.. Onduidelijk voor de gewone mens om te snappen wat daar staat.

Hieronder een voorbeeld m.b.t. de betaling van de service die ze verlenen:

U verbindt zich ertoe om na afloop van een proefperiode die naar het uitsluitende oordeel van RN International aan u kan worden toegekend de desbetreffende servicekosten (bijv. maandelijks, driemaandelijks of jaarlijks) voor uw gebruik van FunPass aan RN International te betalen met behulp van een geldige creditcard of via een andere betaalmethode die RN International aanbiedt, plus eventueel toepasselijke belastingen, in overeenstemming met de factuurvoorwaarden en prijzen die van kracht zijn op het moment waarop de vergoeding of kosten betaalbaar worden. U geeft RN International toestemming om automatisch elke maand of op elke desbetreffende verlengdatum voor de abonnementstermijn het factuurbedrag ten laste te brengen van de rekening van de betaalkaart die u opgeeft of via automatische incasso of elektronische overboeking van uw betaalrekening af te laten schrijven (afhankelijk van het type betaalmethode dat u gebruikt), totdat u uw FunPass-abonnement opzegt. Betalingen worden bij aanvang van de abonnementsperiode in kwestie gefactureerd en, indien van toepassing, daarna maandelijks. Betalingen worden nooit gerestitueerd. U kunt uw FunPass-abonnement ten allen tijde opzeggen, maar RN International restitueert een eventueel resterend gedeelte van uw abonnementstarief niet, waaronder begrepen eventuele minimale verplichtingen waarvoor uw rekening al gedebiteerd is of de periodieke facturering van de lopende abonnementsperiode. Om ervoor te zorgen dat uw creditcard niet gedebiteerd wordt voor uw volgende factuurperiode, dient u uw FunPass-abonnement uiterlijk twee dagen voor aanvang van de volgende geplande factuurperiode op te zeggen. U kunt dit doen door de pagina 'Mijn details' te openen en het abonnement op te zeggen. U verbindt zich ertoe geldige gegevens voor betaling per creditcard of een andere betaalmethode, evenals correcte, volledige en geactualiseerde informatie die gevraagd wordt in het registratieformulier voor het abonnement aan RN International te verstrekken. Indien u hieraan niet voldoet, kan RN International naar eigen goeddunken besluiten uw FunPass-abonnement met onmiddellijke ingang te beëindigen. Nadat u uw FunPass-abonnement hebt opgezegd, blijft u tot het einde van de abonnementsperiode in kwestie toegang houden tot FunPass en kunt u de games blijven spelen waartoe u toegang hebt via FunPass, maar zodra uw opzegging van kracht is geworden hebt u niet langer toegang tot FunPass en kunt u niet langer de games spelen waartoe u toegang had via FunPasss, met uitzondering van eventuele luxe games waarvan de proefperioden nog niet verstreken zijn.

RN International past een vertragingsrente van 1,5% (of het hoogste bedrag dat rechtens is toegestaan, waarbij het laagste van deze twee bedragen van toepassing zal zijn) per maand in rekening indien uw betaling meer dan drie (3) maanden na de vervaldatum nog niet is ontvangen. Dat bedrag is ook met onmiddellijke ingang betaalbaar. U bent verantwoordelijk en aansprakelijk voor alle kosten, waaronder kosten van rechtsbijstand en invorderingskosten, die RN International eventueel moet maken om openstaande gelden van u te incasseren. U stemt er ook mee in dat, indien u uw FunPass-abonnement beëindigt of dit beëindigd wordt, eventuele openstaande bedragen aan u gefactureerd zullen worden en u deze zult betalen. U verbindt zich ertoe eventuele factureringsproblemen of discrepanties binnen 90 dagen nadat deze voor het eerst te zien zijn op uw rekeningafschrift onder de aandacht te brengen van RN International. U stemt ermee in dat u afziet van uw recht om dergelijke problemen of discrepanties te betwisten indien u de problemen of discrepanties niet binnen 90 dagen bij RN International onder de aandacht brengt.


Aan u de vraag wat hier nou staat beschreven..

Het stukje dat ik onderstreept hebt haal ik uit dat er voor een proefperiode van een spel toch betaald moet worden na het beeindigen van deze periode.. Dit is vaak 1 uur speeltijd van het spel.

Maar voor dat je het spel download hoef je geen verdere gegevens op te geven.

Meer ervaringen?

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Zylom gratis spellen downloaden nu toch een rekening...

Ongelezen bericht door madfred »

Ik kan me bijna niet voorstellen dat er geld van een rekening wordt afgeschreven zonder dat dit rekening nummer bekend is gemaakt. Hoe komt men anders aan dit nummer?
Weet je zeker dat je bij het registreren of iets dergelijks geen rekening nummer hebt opgegeven?

Elle007
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2012 12:14

Re: Zylom gratis spellen downloaden nu toch een rekening...

Ongelezen bericht door Elle007 »

Beste Madfred,

Idd weten wij 100% zeker dat wij via deze site nooit dit rekeningnummer hebben opgegeven zeker ook omdat het de zakelijke rekening is van mijn vader. We weten zelfs het rekeningnummer niet eens...

Nu is mij via andere fora duidelijk geworden dat het kan wanneer je via een andere site waarbij Global conect bv de betalingen beheerd een betaling hebt gedaan met dat rekeningnummer dat alle andere bedrijven die ook via Global conect werken dit rekeningnummer ook kunnen gebruiken.

Maar ook dit is bij ons niet bekend dat we hier ooit dit rekeningnummer voor is gebruikt..

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Zylom gratis spellen downloaden nu toch een rekening...

Ongelezen bericht door snepke »

Zo te zien heb je een funn-pas.
Niets moeilijks aan,dat betaal je per 1 of 3mnd of per jaar.
Dat gaat via een automatisch incasso.
Je hebt je waarschijnlijk geregistreerd(,kijk je gegevens na op die site.)en een funn-pas aangevraagd.(onbewust)

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Zylom gratis spellen downloaden nu toch een rekening...

Ongelezen bericht door madfred »

@Elle007
Dat zou inderdaad kunnen, dan nog is dit volgens mij niet juist. En dat is voorzichtig uitgedrukt. Dat zou mooi zijn, je registreert je ergens en vervolgens worden deze gegevens ergens anders gebruikt. Ik weet haast wel zeker dat dit niet geoorloofd is. Ik zou het geld terug laten storten.

Elle007
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2012 12:14

Re: Zylom gratis spellen downloaden nu toch een rekening...

Ongelezen bericht door Elle007 »

@Snepke.

Nope heb geen fun pas..
De bank is gebeld en hebben al meerdere klachten hierover gehad.

Het gaat dan om meerdere partners van Global Conect die op deze wijze ongemachtigd een bedrag via automatisch incasso incasseren.

Helaas kan dit dus wel... Wat een krom systeem hebben we in NL..

Sara van Zylom
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 dec 2011 10:00

Re: Zylom gratis spellen downloaden nu toch een rekening...

Ongelezen bericht door Sara van Zylom »

Het lijkt erop dat er op frauduleus gebruikgemaakt wordt van uw bankgegevens. We raden u aan om contact op te nemen met de politie en dit geval aan te geven. De politie zal dan contact met ons opnemen en wij mogen de informatie aan hun doorgeven.

Bovendien adviseren wij u om uw bank te vragen om geen verdere afschrijvingen door GlobalCollect, die deze afschrijvingen regelt namens ons, van uw bankrekening meer toe te laten.

Sara van Zylom

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Zylom gratis spellen downloaden nu toch een rekening...

Ongelezen bericht door snepke »

Sara van Zylom schreef:Het lijkt erop dat er op frauduleus gebruikgemaakt wordt van uw bankgegevens. We raden u aan om contact op te nemen met de politie en dit geval aan te geven. De politie zal dan contact met ons opnemen en wij mogen de informatie aan hun doorgeven.

Bovendien adviseren wij u om uw bank te vragen om geen verdere afschrijvingen door GlobalCollect, die deze afschrijvingen regelt namens ons, van uw bankrekening meer toe te laten.

Sara van Zylom
Hallo Sara.
Ik denk dat GlobalCollect zelf aan het innen is.
Vanmorgen aan het internetbankieren,zie ik een afschrijving van GlobalCollect.
Precies 1 euro(daarom vond ik het zo vreemd)
Er stond bij
zylom funnpass
1 year

Ik heb een funnpass klopt ,maar die wordt automatisch afgeschreven op 24 aug en dat is wel meer dan een euro.

Als ze nou bij iedereen iedere maand een euro afschrijven ,valt het niet op.
Het is zo'n klein bedrag,maar toch ,het is niet eerlijk.

Sara van Zylom
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 dec 2011 10:00

Re: Zylom gratis spellen downloaden nu toch een rekening...

Ongelezen bericht door Sara van Zylom »

Het is slechts een verificatie van je betalingsgegevens die we nodig hebben om betalingen uit te voeren met alle FunPass spelers. Het is om zeker
te weten dat de betaalgegevens (nog) geldig zijn. De 1 euro wordt bij de volgende betaling afgetrokken.

Het spijt ons dat we dit niet duidelijk hebben gecommuniceerd.
Onze excuses hiervoor.

Sara van Zylom

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Zylom gratis spellen downloaden nu toch een rekening...

Ongelezen bericht door snepke »

Sara van Zylom schreef:
Het spijt ons dat we dit niet duidelijk hebben gecommuniceerd.
Onze excuses hiervoor.

Sara van Zylom
Daar is helemaal niet over gecommuniceerd,ik zag vanmorgen dat er een euro was afgeboekt ,(vond het een vreemd bedrag en een vreemde data)ik heb het gestorneerd.
Weet ik veel waarvoor het was.Dacht al dat ze op eigen houtje bij iedereen 1 euro aan het afboeken waren.Dan loopt het behoorlijk op.
En 1 euro valt niet op.

wil1958

Re: Zylom gratis spellen downloaden nu toch een rekening...

Ongelezen bericht door wil1958 »

Bij mij is op 31 juli ook ineens een bedrag afgeschreven door Global Connect voor een Zylom Funpass????

Ik hem me (naar mijn weten) daar nooit aangemeld

Hoe krijg ik nu mijn centjes terug?

Ik zie in dit topic hier geen antwoord op. Het zou fijn zijn als Sara hier een antwoord op geeft

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Zylom gratis spellen downloaden nu toch een rekening...

Ongelezen bericht door alfatrion »

De bank vragen te storneren op basis van een MOI melding. Daarnaast kun je aangifte doen bij de politie van diefstal.
Sara van Zylom schreef:Het is slechts een verificatie van je betalingsgegevens die we nodig hebben om betalingen uit te voeren met alle FunPass spelers. Het is om zeker
te weten dat de betaalgegevens (nog) geldig zijn. De 1 euro wordt bij de volgende betaling afgetrokken.
Dit is m.i. diefstal. U kunt namelijk ook het bedrag direct weer terugstorten. Op zijn minst is dit een onrechtmatige daad met als gevolg dat u de wettelijke incassokosten van 40 euro verschuldigd bent. Het enige wat u klanten daarvoor hoeven te doen is een briefje schrijven waarbij de euro terugvorderen als mede 40 euro administratiekosten en de wettelijke rente.

Sara van Zylom
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 dec 2011 10:00

Re: Zylom gratis spellen downloaden nu toch een rekening...

Ongelezen bericht door Sara van Zylom »

We kunnen je op dit Radar-prikbord niet helpen met vragen over rekening nummers etc. . Neem alsjeblieft contact op met onze helpdesk via dit e-mailadres: [email protected]. De helpdesk kan helpen met problemen.

Sara van Zylom

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Zylom gratis spellen downloaden nu toch een rekening...

Ongelezen bericht door trail46 »

Sara van Zylom schreef:We kunnen je op dit Radar-prikbord niet helpen met vragen over rekening nummers etc. . Neem alsjeblieft contact op met onze helpdesk via dit e-mailadres: [email protected]. De helpdesk kan helpen met problemen.

Sara van Zylom
De enige reden dat u hier niet kan (wil) helpen is omdat u het uit de openheid wil hebben. Dit is een schandelijke manier van zaken doen en spoort voor geen meter. Ik kom hier pas maar zelfs ik weet dat je bij dit forum iemand een PB (persoonlijk bericht) kunt sturen dus geen uitvluchten graag voor dit gedrag wat eigenlijk een vorm van diefstal is gezien het feit dat Zylom dit niet eerst heeft gemeld.

Sara van Zylom
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 dec 2011 10:00

Re: Zylom gratis spellen downloaden nu toch een rekening...

Ongelezen bericht door Sara van Zylom »

We hebben bankgegevens nodig om dit verder te onderzoeken. We zouden mensen nooit vragen om hun bankgegevens op openbare websites bekend te maken.

Sara van Zylom

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Zylom gratis spellen downloaden nu toch een rekening...

Ongelezen bericht door trail46 »

Sara van Zylom schreef:We hebben bankgegevens nodig om dit verder te onderzoeken. We zouden mensen nooit vragen om hun bankgegevens op openbare websites bekend te maken.

Sara van Zylom
Begrijpelijk, vandaar de optie om het via een PB te doen welke niet op het forum verschijnt maar in een persoonlijk bericht uitsluitend leesbaar voor degene aan wie u het stuurt,een nonargument dus.

wil1958

Re: Zylom gratis spellen downloaden nu toch een rekening...

Ongelezen bericht door wil1958 »

Ik had Sara ook een pb gestuurd, maar dit bericht is (nog) niet gelezen

Rebus80
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2013 21:02

Re: Zylom gratis spellen downloaden nu toch een rekening...

Ongelezen bericht door Rebus80 »

Dubbel bericht <delete>
Laatst gewijzigd door Rebus80 op 18 nov 2013 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Rebus80
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2013 21:02

Re: Zylom gratis spellen downloaden nu toch een rekening...

Ongelezen bericht door Rebus80 »

Zylom.... ook ik heb een funpass. Dit heb ik al een aantal keer proberen op te zeggen via het knopje <funpass opzeggen>. Helaas gebeurt er niets. De funpass lijkt opgezegd. MAAR als er daarna weer een keer een spelletje wordt gedaan (gewoon in de funpass abo die was afgesloten) dan staat de funpass weer op actief.

Momenteel staat er weer een rekening te wachten voor een jaar speelplezier. Ik zie de enige oplossing om het geld weer terug te laten storten.... helaas, is het dan waarschijnlijk niet meer mogelijk om later nog een keer een funpass af te sluiten. Als dat de manier is van Zylom, dan wens ik daar in het geheel geen gebruik meer van te maken.

Mocht iemand van Zylom dit lezen.... neem gerust contact op, wij willen de nu funpass stop zetten, maar wel met de mogelijkheid er later nog een keer gebruik van te maken. Liever laten we het geld niet terugstorten. Tenzij we geen andere optie hebben.

Uiteraard ben ik bereid een positief stukje te tikken als we goed worden geholpen.

Sara van Zylom
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 dec 2011 10:00

Re: Zylom gratis spellen downloaden nu toch een rekening...

Ongelezen bericht door Sara van Zylom »

Beste Rebus80,

Het spijt ons om te horen dat je problemen ondervindt met het opzegen van je FunPass. Om je in goede orde te helpen, moeten we je FunPass zoeken.

Kun je mijn alstublieft het volgende sturen naar ons emailadres [email protected]:

- Wat is precies het probleem?
- Je volledige naam?
- Je emailadres waarmee je je hebt ingeschreven?
- Heb je de betaling al tegengetrokken of moeten we je geld terugboeken?

Met vriendelijke groet,
Sara van Zylom

Gesloten