LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ALICE wat een lachertje

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
schijf
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2009 12:54

ALICE wat een lachertje

Ongelezen bericht door schijf »

Ook ik had Alice aangevraagt ergens 2007, het heeft nooit gewerkt maar ze begonnen wel te incasseren, heb ze vele malen gemaild en gebeld maar kreeg nooit antwoord. heb vervolgens hun incasso laten blokkeren bij de bank en hun gemaild dat ik weiger te betalen en dat ze de spullen terug kregen, heb de doos nooit ontvangen maar wel de spullen terug gestuurd. verder heb ik nooit meer wat vernomen. Tot deze zomer ik een mail kreeg van een incassobureau met de openstaande vordering, heb met hun contact opgenomen en mijn verhaal aan hun gemailt, daarna ook nooi meer wat gehoord. Maar nu vandaag 2 jaar later ontvang ik mail van Alice mijn factuur Nov 2009 staat online HUH????? welke factuur, van wie???? kun je zien wat een organisatie, trek me dr niuks van aan en laat Alice maar voor wat het is.. Conclusie verbreek alle contact met Alice bevestig dit met een schrijven, stuur alles terug. Alice kan je niks maken omdat hun de partij zijn die in gebreke blijven keer op keer. er is geen rechter die hun gelooft. Ook ik laat het deze keer rusten maar wou voor ieder van jullie deze tiop mee geven Snel dumpen dat Alice en ooit meer naar omkijken of op reageren.

sterkte Onno

stofzuigertje

Re: ALICE wat een lachertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wat heeft U in 2007 gedaan?

Opzeggen betekend dat U wel de eerste maand en aansluitkosten moest betalen.

Bij ONTBINDEN wegens niet leveren niets.
Dus hoe is het toen gestopt en heeft U ooit iets gekregen?
Uw toenmalig ontvangen wachtwoord is nodig om dit in te zien en U mag per post of E mail deze opvragen.
Zolang zij niet de gegevens leveren hoeft U niets te betalen.

sediek
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 aug 2008 10:05

Re: ALICE wat een lachertje

Ongelezen bericht door sediek »

Mijn bangste vermoedens bij het overstappen (01-12-2009) naar Alice is bewaarheid geworden vandaag.
Al dagen wacht ik op een modem, en zelfs op emails en telefonisch zeggen ze dat het onderweg is en dat het adsl tijdig wordt opgeleverd.

Nou zulke leugenaars heb ik eerder meegemaakt, maar dat men dat nu nog volhoud...... ik zou mij eigen doodschamen om zulke onwaarheden te vertellen.

gewoon een blunder van de eerste orde, en wat denk je als je een email stuurt....
of je even wil bellen, omdat het alleen telefonisch akn worden opgelost.
Die medewerkster meldde mij dat men per email geen vragen beantwoord en standaard dwingt om je te laten bellen....mooi he die kosten teller.

Was ik maar nooit overgestapt naar Alice. wat een enorme ellende van deze provider. :oops:
En het ergste is dat ik zelfs mijn telefoon niet eens meer kan gebruiken. dus en geen ADSL en geen telefoon. Ik kan internetten met mijn mobiel, dus ik denk laat ik mijn ervaringen maar delen met jullie.

Alice Webcare
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jul 2009 12:18

Re: ALICE wat een lachertje

Ongelezen bericht door Alice Webcare »

sediek schreef:Mijn bangste vermoedens bij het overstappen (01-12-2009) naar Alice is bewaarheid geworden vandaag.
Al dagen wacht ik op een modem, en zelfs op emails en telefonisch zeggen ze dat het onderweg is en dat het adsl tijdig wordt opgeleverd.
Geachte Sediek,

Heeft u inmiddels uw modem al ontvangen? Zo niet, dan hoor ik dat graag van u! U kunt mij een mail sturen op [email protected]. Graag ontvang ik uw klantnummer zodat ik dit voor u kan oplossen. Alvast bedankt!

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: ALICE wat een lachertje

Ongelezen bericht door amelissen »

Alice Webcare schreef:
sediek schreef:Mijn bangste vermoedens bij het overstappen (01-12-2009) naar Alice is bewaarheid geworden vandaag.
Al dagen wacht ik op een modem, en zelfs op emails en telefonisch zeggen ze dat het onderweg is en dat het adsl tijdig wordt opgeleverd.
Geachte Sediek,

Heeft u inmiddels uw modem al ontvangen? Zo niet, dan hoor ik dat graag van u! U kunt mij een mail sturen op [email protected]. Graag ontvang ik uw klantnummer zodat ik dit voor u kan oplossen. Alvast bedankt!
Meneer of mevrouw Alice Webcare,

Misschien moet u eens de mail en telefoon gaan beantwoorden in plaats van forums af te schuimen of er ergens klachten over je bedrijf staan!!
Een klacht ontstaat omdat u uw werk niet doen omdat u zit te internetten.
Mensen plaatsen niet zomaar hier op het forum maar omdat ze al weken niet door die rotzooi bij jullie heenkomen.

Alice Webcare
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jul 2009 12:18

Re: ALICE wat een lachertje

Ongelezen bericht door Alice Webcare »

amelissen schreef: Meneer of mevrouw Alice Webcare,

Misschien moet u eens de mail en telefoon gaan beantwoorden in plaats van forums af te schuimen of er ergens klachten over je bedrijf staan!!
Een klacht ontstaat omdat u uw werk niet doen omdat u zit te internetten.
Mensen plaatsen niet zomaar hier op het forum maar omdat ze al weken niet door die rotzooi bij jullie heenkomen.
Geachte Amelissen,

Dit is een begrijpelijke reactie, ik kan me hier zeker in vinden. Wij hebben een Webcare team opgericht om reacties via fora op te vangen. Helaas komt het voor dat u als klant er niet uitkomt met onze klantenservice. Wij waarderen u als klant, daarom proberen wij het op deze manier toch nog voor u op te lossen. Het voordeel wat u heeft met deze manier van oplossen: u staat direct in contact met 1 medewerker, u heeft het e-mail adres van deze medewerker, er bestaat geen wacht rij en u heeft er geen extra kosten aan, omdat u niet hoeft te bellen met een 0900 nummer.

sediek
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 aug 2008 10:05

Re: ALICE wat een lachertje

Ongelezen bericht door sediek »

Beste Ferry,
ik heb mijn modem al ontvangen en het internetten en bellen is sinds enkele dagen mogelijk, tot vanmorgen ineens alles weer uitviel.

Het is echt dweilen met de kraan open. Dit kangewoon niet meer goedkomen met uw reputatie.
Ik waardeer zeer uw aanbod, maar uw klantenservice zou meer haar best moeten doen om problemen op te lossen i.p.v. vele loze beloften te maken.
Daarnaast is uw technische dienst wel in staat om problemen snel op te lossen,...echter voordat je die aan de lijn hebt (als je die aan de lijn krijgt!) ben je weken verder.
Ik heb nu een derde brief naar u gestuurd, maar het is een aanfluiting voor de gehele service van Alice, en dat bedoel ik niet persoonlijk.
Elk van uw medewerkers/sters zullen echt wel hun best doen, maar als je dagelijks slechte berichten te horen krijgt, kan ik me goed voorstellen dat deze mensen het bijltje erbij neer gooien.

Neemt niet weg dat ze daarvoor geld vangen, en dus net als ik moet betalen, hun salaris moeten verdienen, ik weiger voor niet geleverde dagen te betalen, en daarvoor is een brief aan u minder kosten dan bellen!
Al kan ik dan niet internetten, de klacht bereikt u en het is goed om een dossier op te bouwen om het aan het Trosradar team te geven.

sediek
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 aug 2008 10:05

Re: ALICE wat een lachertje

Ongelezen bericht door sediek »

Beste mensen.
Ferry van webcare Alice heeft mijn verbinding weten te verhelpen.
Het is wonderlijk dat het op deze wijze wel tot resultaat komt, echter Alice als bedrijf heeft toch wel ernstige gebreken aan het licht gebracht in de service, met deze actie.
Als Ferry dus niet tot actie was overgegaan, dan was mijn verbinding nog steeds niet werkzaam. Zelfs de klachtenservice had geen begrip voor mijn situatie. (die kijken dus alleen naar een oplevering)
Als u dus naar Alice wil overstappen, wees dan verstandig.
Al moet ik melden dat de verbinding eindelijk werkt, het had heel erg lang kunnen duren zonder Ferry. ( met dank aan ferry)

Als laatste, de snelheid is wel verlaagd naar 5,5 MB, terwijl 18MB werd berekend op de website. Het is dus niet helemaal volgens afspraak.
Afbeelding

Angelbulls
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 dec 2009 13:19

Re: ALICE wat een lachertje

Ongelezen bericht door Angelbulls »

Ik heb al een jaar problemen met Alice de oplichters zit nu al klein jaartje niet meer bij hun....maar 19dec 2008 werd ik zomaar afgesloten van internet en telefonie, alles werd elke maand door hun zelf afgeschreven dus er kon niks aan de hand zijn. Ik belde hun op bij mijn ouders en daar kreeg ik van 1 of andere pipo die daar werkt dat ik een achterstand had van betaling :twisted: dat kon dus helemaal niet en stuurde hun het bewijs van mijn afschriften maar ik kreeg nooit een antwoord van Alice en ik werd ook niet aangesloten....ik heb na een tijdje een andere provider genomen en ik kreeg na een lange tijd een brief van Alice dat het contract door hun beëindigd was, zelf heb ik aan mijn kant ook een brief met opzegging gestuurd en de modem terug gestuurd na mijn idee was ik helemaal klaar met hun. Januari 2009 kwam toen was er niks aan de hand tot dat februari 2009 Alice weer van de rekening af ging schrijven :shock: ik een mail gestuurd naar hun en ja bericht terug het was de nieuwe rekening van februari :o had de bank gebeld om het terug te storten. Krijg ik na een tijdje EDR incasso achter mij aan en ik ben dus nog steeds bezig om te achterhalen waar het bedrag vandaan komt en ik krijg van Alice 3 verschillende antwoorden zoals modem nooit aangekomen, rekeningen januari/februari en restant uit augustus 2008 en november :x ik hoop nu dat het een rechtzaak wordt :D heb daar super veel zin in.
DUS NEEM NOOIT ALICE WANT ZO DUIDELIJK IS ALICE NIET!!!!!!!!!

sediek
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 aug 2008 10:05

Re: ALICE wat een lachertje

Ongelezen bericht door sediek »

Beste mensen, hat is leuk geweest met het feestje van deze fijne dame.
maar helaas ben ik na enige tijd toch ernstig teleurgesteld over de snelheid van Alice.
Men scheept je af met een smoes dat de snelheid niet hoger kan, terwijl het met telfort/compuserve etc. wel kon naar 20MB, Alice kan het maar niet hoger dan 4MB krijgen.

Wat kan je als mens tegen zo'n onmogelijke provider doen, dan slechts weggaan. En dat ga ik nu maar doen ook, want telfort/tele2 mogen duur zijn, maar ze leveren wel de hogere snelheid, en het belangrijkste, wat meer rust.
Hopelijk doet Alice niet moeilijk bij het overstappen naar een andere provider, maar ook daarvan zal ik dit forum op de hoogte houden.

En wat betreft Ferry, ja die doet zijn best, maar hem lukt het ook niet.
Er zullen ongetwijfeld tevreden klanten zijn, maar ik NEE!!!!

flits75
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 sep 2010 19:43

Re: ALICE wat een lachertje

Ongelezen bericht door flits75 »

Ach ja, ook ik ben er ingetrapt. het leek een zo voordelige deal. helaas was het al gauw ruzie met Alice. ik heb me aangemeld bij Alice ergens in maart. alle rompslomp doorlopen en 1 april zou er een monteur bij me komen om eea te installeren. ik kreeg echter een andere woning toegewezen. 17 maart belde ik Alice om het nieuwe adres door te geven en te vragen of zij dan daar de installatie wilden plaatsen. nee... de installatie moest op het oude adres geplaatst worden...dan betaalde ik 60 euro.....dan verplaatste Alice het naar mijn nieuwe adres. belachelijk, het is een machtspositie en een totaal gebrek aan flexibiliteit en klantvriendelijkheid. ik heb Alice opgezegd. de ene medewerker zei dat dit niet kon bij een ander kon het wel. iig veeeeeeel gezeur en dure telefoontjes verder kreeg ik bericht van Alice dat het contract was beeindigt per begin mei. eind goed al goed toch? FOUT! eind juni kreeg ik (via mijn oude adres) de rekening van Alice. 453.88!!!!!!!! dagen heb ik lopen briezen en schelden. en toch maar betaalt, ik kan het me niet permiteren, maar wil niet in de schulden raken door zo'n frigide bedrijf. :evil:

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: ALICE wat een lachertje

Ongelezen bericht door jlthkoch »

flits75 schreef:Ach ja, ook ik ben er ingetrapt. het leek een zo voordelige deal. helaas was het al gauw ruzie met Alice. ik heb me aangemeld bij Alice ergens in maart. alle rompslomp doorlopen en 1 april zou er een monteur bij me komen om eea te installeren. ik kreeg echter een andere woning toegewezen. 17 maart belde ik Alice om het nieuwe adres door te geven en te vragen of zij dan daar de installatie wilden plaatsen. nee... de installatie moest op het oude adres geplaatst worden...dan betaalde ik 60 euro.....dan verplaatste Alice het naar mijn nieuwe adres. belachelijk, het is een machtspositie en een totaal gebrek aan flexibiliteit en klantvriendelijkheid. ik heb Alice opgezegd. de ene medewerker zei dat dit niet kon bij een ander kon het wel. iig veeeeeeel gezeur en dure telefoontjes verder kreeg ik bericht van Alice dat het contract was beeindigt per begin mei. eind goed al goed toch? FOUT! eind juni kreeg ik (via mijn oude adres) de rekening van Alice. 453.88!!!!!!!! dagen heb ik lopen briezen en schelden. en toch maar betaalt, ik kan het me niet permiteren, maar wil niet in de schulden raken door zo'n frigide bedrijf. :evil:
Alice stuurt u een factuur over 1 maand ter hoogte van 453 euro en u betaald deze factuur gewoon?????????????

flits75
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 sep 2010 19:43

Re: ALICE wat een lachertje

Ongelezen bericht door flits75 »

die factuur was gebasseerd op het openbreken van een jaarcontract. ik heb zelf nooit diensten van Alice gehad. alleen was ik bang als ik het er op aan zou laten komen het te betalen bedrag voor mij nog veel hoger uit zou vallen omdat ik in eerste instantie zelf het contract ben aangegaan.

Gesloten