LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
angel1978
Berichten: 11009
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door angel1978 »

GeenProfKlager schreef:
02 mar 2020 15:41
@angel1978 wat maakt dat er genegeerd wordt dat er op mijn Fritzbox slechts 12,3 / 1, 5 binnen komt. De snelheid van een basic abonnement wordt daarmee nog geen eens gehaald.
Bewust dus.. bang voor de consequentie van het antwoord? Laat me raden, DSL?

kuklos
Berichten: 9804
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door kuklos »

@GeenProfKlager, je slaat in elke reactie wild om je heen, maar elke keer als jou een vraag wordt gesteld ga je daar niet op in; en komt er een beschuldiging. Als je hulp wil, ga die vragen eens beantwoorden, inclusief mijn vraag. Je kan ook zo doorgaan, en dan je snel gaan merken dat niemand je nog wil helpen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door sjohie »

GeenProfKlager schreef:
02 mar 2020 15:28
@Sjohie als een internetprovider ( in mijn geval xs4all zegt een abonnement te kunnen leveren is het toch aan de internetprovider de snelheid ( met aanvaardbaar verlies ) te leveren?
Als jij een 100 Mbit/s abonnement afsluit op koper, waar duidelijk op hun site "tot" bij staat, dan krijg je waar je voor kiest, zoals ik al uitgelegd heb. Dus, nogmaals mijn vraag, heb je een 100 Mbit/s abonnement gebaseerd op een koper/telefoonaansluiting, of op glasvezel?

Nogmaals, zoals ik al zei, dat woordje "tot" staat er niet voor niks bij de koper abonnementen op de site van XS4ALL, de afstand tussen de wijkcentrale en jouw woning is bepalend hoeveel van die 100 Mbit/s je echt zal halen via de telefoonkabel. Waarom dat zo is, is met wat googlen prima te te vinden.

Moneyman
Berichten: 30229
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het is helemaal niet relevant of TS glasvezel of DSL heeft. Het zal ongetwijfeld het laatste zijn, maar ook in dat geval heeft TS gewoon een punt. Natuurlijk staat er "tot", maar dat woordje geeft geen vrijbrief om iedere denkbare snelheid te leveren.

Als je een internetpakket selecteert en kiest voor een DSL-verbinding, dan kom je op deze pagina. Als je daar klikt op de link onder "de maximaal haalbare snelheid bedraagt", krijg je onderstaande informatie.

Kort samengevat: de door XS4ALL zélf opgegeven bandbreedte van de te leveren snelheid zit tussen de 75% en de 100% van de aangegeven maximale download- en uploadsnelheid. TS zit op 20%. Hoeveel meer hebben we nodig om te weten dat TS een punt heeft?
Wat kan ik van de internetsnelheid op mijn adres verwachten?
Aan de hand van je postcode geven we je maximaal haalbare download- en uploadsnelheid terug. De daadwerkelijke snelheid kan varieren.

Geadverteerde download- en uploadsnelheid De maximale tot internetsnelheid zoals gecommuniceerd op o.a. xs4all.nl behorende bij het gekozen pakket

Maximale download- en uploadsnelheid De maximale internetsnelheid op basis van de technische mogelijkheden op een adres eventueel beperkt door de snelheid opgenomen in het contract van de afgenomen dienst 90% van de maximale snelheid moet tenminste in 1 van de 10 uitgevoerde metingen gemeten worden

Normaliter beschikbare download- en uploadsnelheid Hoger dan 85% van de maximale download- en uploadsnelheid De normaliter gemeten snelheid moet in 8 van de 10 metingen gehaald worden

Minimale download- en uploadsnelheid Hoger dan 75% van de maximale download- en uploadsnelheid De minimale snelheid moet in alle metingen beschikbaar zijn

GeenProfKlager
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mar 2020 18:21

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door GeenProfKlager »

@Moneyman dank voor je reactie aangezien dit de correcte en de volledige reactie is waar iedereen voldoende aan heeft.

Het doet er niet toe of je koper, kabel of glasvezelverbinding hebt. Er mag op elke verbinding een aanvaardbaar verlies zijn van 90 tot 80 %.

Dit is wat belangrijk is:

De provider kan garanderen de snelheid van de verbinding tussen mijn router “ Fritzbox en hun router “de BNG “ Dat is de snelheid die getransporteerd wordt door DSL, kabel of glasvezels. Door in te loggen op mijn Fritzbox kan ik de precieze de snelheid zien die geleverd wordt en in mijn geval is dat verre van wat mijn alles in één abonnement moet leveren ( minus aanvaardbaar verlies afstand van de BNG en in mijn geval de Fritzbox )

xs4all zegt te kunnen leveren 100 Mbits / 50 Mbits trekt daar het aanvaardbare verlies 75 % af dan moet xs4all leveren 75 Mbits download terwijl er geleverd wordt 12,3 Mbits download (wat rechtstreeks in mijn Fritzbox komt) wat ver beneden peil is ongeacht of het via DSL kabel of glasvezels loopt.

Kunnen internetproviders hun beloftes op de vastgelopen internetsnelwegen nog wel
Nakomen? en moeten zij de beloofde snelheden standaard naar beneden schroeven en de prijzen aanpassen?

Heeft iedereen recht op de beste en de snelste verbinding van de router van de internetprovider en de router van de consument?

Wat als de infrastructuur van de internetprovider en consument dusdanig verouderd is?

Dit om de discussie te verbreden.

Moneyman
Berichten: 30229
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door Moneyman »

GeenProfKlager schreef:
02 mar 2020 17:25
Het doet er niet toe of je koper, kabel of glasvezelverbinding hebt. Er mag op elke verbinding een aanvaardbaar verlies zijn van 90 tot 80 %.
Da's best een fors verlies :wink: en feitelijk precies wat jij krijgt :lol:

Maar ik snap wat je bedoelt: een verlies TOT 80% ofzo is acceptabel. Lager wordt een probleem.

GeenProfKlager
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mar 2020 18:21

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door GeenProfKlager »

@moneyman :) :) ik bedoelde inderdaad een verlies TOT 80 %. Fijne avond. Geniet @moneyman ;)

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door sylvesterb »

GeenProfKlager schreef:
02 mar 2020 17:25
.....download terwijl er geleverd wordt 12,3 Mbits download (wat rechtstreeks in mijn Fritzbox komt) wat ver beneden peil is ongeacht of het via DSL kabel of glasvezels loopt.
Check eens je snelheid op https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ deze check gebruikt XS4ALL ook om de maximale snelheid op je adres te bepalen. Deze snelheid wordt ook weergegeven wanneer je een abonnement afsluit en bij het eventueel upgraden.
GeenProfKlager schreef:
02 mar 2020 17:25
Kunnen internetproviders hun beloftes op de vastgelopen internetsnelwegen nog wel
Nakomen? en moeten zij de beloofde snelheden standaard naar beneden schroeven en de prijzen aanpassen?
De snelheid bij DSL is afhankelijk van de afstand tussen uw woning en de centrale (kan ook wijkkast zijn), bij het afsluiten wordt sinds enige jaren een indicatie gegeven van deze snelheid.

Als je upgrade naar een hoger abonnement dan wat volgens die check beschikbaar is dan krijg je ook een waarschuwing, negeer je deze dan krijg je niet meer snelheid, enkel de andere voordelen van het hogere abonnement.
GeenProfKlager schreef:
02 mar 2020 17:25
Heeft iedereen recht op de beste en de snelste verbinding van de router van de internetprovider en de router van de consument?
Je krijgt wat er beschikbaar is op je adres. Er is geen verplichting om meer snelheid te bieden dan beschikbaar is. De netwerk beheerder KPN investeert nu weer uitgebreid in glasvezel en de afgelopen jaren in VDSL waarmee hogere snelheden mogelijk zijn.
GeenProfKlager schreef:
02 mar 2020 17:25
Wat als de infrastructuur van de internetprovider en consument dusdanig verouderd is?
Dan is het alternatief kabel internet.

alfatrion
Berichten: 21929
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het percentage dat nog niet aanvaardbaar is laat zich moeilijk raden.

Als vuistregel: als ee een goedkoper versie is die hetzelfde resultaat geeft... ik zou eens een motivatie willen horen van de leden over waarom je dan toch moet betalen voor de dure versie!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:
02 mar 2020 20:08
Het percentage dat nog niet aanvaardbaar is laat zich moeilijk raden.

Als vuistregel: als ee een goedkoper versie is die hetzelfde resultaat geeft... ik zou eens een motivatie willen horen van de leden over waarom je dan toch moet betalen voor de dure versie!
Omdat Internet Basic bij XS4ALL niet meer bestaat en het laagste abonnement Comfort is?
Los daarvan zitten de kosten niet in de snelheid van een verbinding maar in de verbinding zelf, welke snelheid je haalt maakt voor de ISP minder uit.

alfatrion
Berichten: 21929
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat is een goed antwoord.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door sjohie »

GeenProfKlager schreef:
02 mar 2020 17:25

xs4all zegt te kunnen leveren 100 Mbits / 50 Mbits trekt daar het aanvaardbare verlies 75 % af dan moet xs4all leveren 75 Mbits download terwijl er geleverd wordt 12,3 Mbits download (wat rechtstreeks in mijn Fritzbox komt) wat ver beneden peil is ongeacht of het via DSL kabel of glasvezels loopt.
Het kan ook nog het megabyte (MB)/megabit (Mb) verhaal zijn, als je jouw 12,3 getal x 8 doet, zit je namelijk weer verdacht dichtbij de 100.. :wink:

Moneyman
Berichten: 30229
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Haha dat zou wel een heel simpele verklaring voor dit issue zijn :mrgreen:

TS: ik ben ook wel benieuwd: is dit een theoretische discussie, of merk je daadwerkelijk snelheidsissues?

alfatrion
Berichten: 21929
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je komt over de 100 heen als je rekening houdt met de overhead. De capaciteit wordt gemeten in bruto bitjes en uit gedrukt in bits per seconden. Het daadwerkelijke verbruik wordt gemeten in netto bytes per seconden. Het kan maar het lijkt mij onwaarschijnlijk.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door berndv »

ts gaf aan een fritzbox te gebruiken, die geeft de snelheid waarop die intraint weer in kbit/s of mbit/s:

https://images.app.goo.gl/Qm4UD8G9n4E5fWaX8

plaatje geeft weliswaar een Duitse Fritzbox weer die verbonding is met adsl2+, maar de weergave van een fritzbox is bij een vdsl verbinding in Nederlands of Engels niet anders.

GeenProfKlager
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mar 2020 18:21

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door GeenProfKlager »

Ik merk wel degelijk een snelheids issue. De snelheid is so traag dat ik elk spel met alleen een multiplayer versie niet kan spelen en nee aan mijn PC ligt het niet ( intel 17 cpu met een 1060 TI grafische kaart )

Internetten en interactive televisie kijken is geen optie.

Bij postcode check geeft XS4all en KPN consequent aan dat 100 Mbits / 100 MBits ( glas) 100 Mbits/ 10 Mbits (koper) haalbaar is. Overigens heeft XS4all dit telefonisch ook toegezegd dat dit haalbaar moet zijn minus wettelijk bepaald aanvaardbaar verlies tot 80% Dus de 12,3 MBits/ 1,5 Mbits die van de wijkcentrale nog geen 400 meter van mijn huis rechtstreeks in de Fritzbox komt is absoluut niet de snelheid van een Smart abonnement maar wel comfort een basic abonnement die allang niet meer bestaat.

Inmiddels is de officiële klacht via mijn rechtsbijstandsverzekering ingediend. Ook zijn door de rechtsbijstandsverzekering de juridische stappen in gang gezet om xs4all de hoogst haalbare snelheid te laten realiseren en om het door mij teveel betaalde abonnementsgelden terug te vorderen.

Ook zal de toezichthouder benaderd worden.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door sylvesterb »

GeenProfKlager schreef:
03 mar 2020 14:27
Ik merk wel degelijk een snelheids issue. De snelheid is so traag dat ik elk spel met alleen een multiplayer versie niet kan spelen en nee aan mijn PC ligt het niet ( intel 17 cpu met een 1060 TI grafische kaart )
Met 12,5Mbit/s kun je vrijwel alle online games spelen. Denk niet dat de snelheid van je verbinding het probleem is maar dat er een ander probleem met je verbinding is.

Mogelijk heb je mijn eerdere advies om te kijken naar https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ gemist, hier kun je zien wat er volgens de netwerkbeheerder (KPN) beschikbaar is op je adres.

Je noemt nu namelijk gewoon de snelheden van het abonnement op, zit zegt niets wat er feitelijk op je adres echt beschikbaar is, dat doet de genoemde site wel.

Je rechtsbijstand kan werken, maar je kunt beter via klachtkompas.nl je klacht kenbaar maken, hier zitten dezelfde mensen op die de klachten behandelen die via de rechtbijstand binnen komen, alleen is de reactie termijn korter. (weet niet zeker of dit nu door de overname van van KPN, waarbij XS4ALL enkel nog een merk is ook zo is).

star star
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2020 20:19

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door star star »

bij mij is de snelheid de laatste weken supertraag.. ga het niet meer op laten lossen door xs4all, binnenkort over naar freedom :)))

Gesloten