LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Proxy server

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Gast

Proxy server

Ongelezen bericht door Gast »

Heeft iemand hier verstand van ?? Hoe werkt het etc ???

Gast

Re: Proxy server

Ongelezen bericht door Gast »

1 tip.
Hou hem uitstaan. Heb je nooit geen problemen daarmee.

Gast

Re: Proxy server

Ongelezen bericht door Gast »

Wat voor problemen ?????

Bedankt vast.

Gast

Re: Proxy server

Ongelezen bericht door Gast »

Langzame verbinding bv.

Het is jammer om te zeggen, maar de proxy server is over het algemeen de grote boosdoener bij dit probleem.

Tegenwoordig is het internet zo snel, dat je een proxy niet meer nodig heb.

Chris
Berichten: 123
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:58

Re: Proxy server

Ongelezen bericht door Chris »

Een proxy is niet het algemene probleem, die dient ook voor je eigen veiligheid.
Maar op dit moment worden alle verbindingen van UPC gechoked (dichtgeknepen) vooral bij veelvuldige download.
Ik gebruik op het heden een progje om te downloaden en daarin kun je zien wie wat voor verbinding heeft, en het valt mij op dat iedereen die een UPC verbinding heeft geknepen wordt.
Waarom mag joost weten, maag ook dit kun je weer uittesten via een website buiten UPC om, om acher je daadwerkelijke snelheid te komen.
Maar goed ik dwaal af, proxy is meer een firewall tussen jouw en de provider en het internet voorbij je provider.
Deze zorgt er voor dat virussen en hackers minder mogelijkheden hebben om je computer te hacken.
Het snelheid verlies is nihil, en gaat pas problemen geven als je over een 2 megabit/s (of hogere) bandbreedte beschikt.
Tevens dient de proxy er voor dat je je packets gecomprimeert kunt verzenden en ophalen, waardoor je dus weer meer snelheid krijgt.
Je gevraagde info wordt dan op de Proxy-server bij de provider in een buffer opgeslagen en als alle data binnen is dan wordt het gecomprimeerd naar jouw verstuurd, waardoor het lijkt dat je internet verbinding langsaam is maar in werkelijkheid sneller is.
Probeer het maar eens uit met een zeer grote website, bijvoorbeeld een chinese of japanse website, omdat elke karakter bij hun 2 byte groot zijn ten opzichte van onze 1 byte per karakter.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Gesloten