LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo houd mij aan een abonnement

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
FvE1
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2020 12:43

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door FvE1 »

De link die Kolibrie doorstuurt geeft aan dat de geschillencommissie een uitspraak heeft gedaan in een individuele casus.
Als je denkt dat deze uitspraak voor Ziggo een reden is om haar voorwaarden aan te passen heb je het mis.
Alleen KPN heeft dit gedaan.
Ziggo heeft poep aan deze uitspraak, behalve voor degene die deze zaak toen heeft aangespannen.
De geschillencommissie geeft telefonisch aan dat je deze uitspraak niet één op één kunt overnemen. Daar maakt Ziggo gebruik van.
Je zult een nieuwe zaak moeten beginnen bij de geschillencommissie.
Kost €50 en kan 4 tot 6 maanden duren.......

Ik ga mijn tijd bij Ziggoplichters uitzitten.
Heb al een herinnering in mijn agenda staan om het contract op te zeggen wannneer dat zonder boete kan.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door hebra98 »

Als je toch aan Ziggo vast zit, kun je dan niet beter proberen de problemen op te lossen ?

Want volgens mij geeft Ziggo wel kwaliteitsgarantie.

bert888
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 nov 2015 12:39

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door bert888 »

Bob Schurkjens schreef:
09 aug 2020 03:01
De geschillencommissie gaat niet de mist in.

Uit de e-mail die ik op 25-3-2019 van Ziggo ontving na mijn online bestelling van een allesineenpakket:

"Liever iets anders bestellen?
Annuleren. Dat kan natuurlijk tot 14 dagen nadat u alles thuis heeft. Dit heet herroepingsrecht."

Ze leggen het hier ook uit:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abo ... n-omruilen

Je hebt dus 14 dagen de tijd om de ontvangen bruikleen randapparatuur te testen met het opgeleverde signaal.
Die wijsneus bij Ziggo beweerde dat de bedenktijd bij het abonnement ingaat na de bevestingsmail en de bedenktijd voor de box etc... na levering box! Dus 2 verschillende bedenktijden.
Ik gaf natuurlijk aan dat dat belachelijk was, maar hij gaf aan dat het zo wettelijk is. En dat lijkt ook te kloppen.

Maar zie mijn volgende bericht.

bert888
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 nov 2015 12:39

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door bert888 »

Na het bezoek van monteur 2 nog steeds matig beeld.
Hij wist het ook niet meer.

ik belde Ziggo om te annuleren omdat ze beloofd hadden dat ik na monteur2 kon annuleren als het nog niet werkte.

Zegt ze dat ik binnen de 14dagen vrijblijvende opzegging zit! Dus geen probleem.

Terwijl haar vorige collega beweerde dat ik veel te laat was met opzeggen omdat de bedenktijd na de bevestigingsmail ingaat.

Maar zij houd wel de levering van het systeem aan.

Dus uiteindelijk houden 3 van de 4 medewerkers levering systeem aan en 1 pipo de bevestigingsmail.



Inmiddels de annuleringsmail en SMS ontvangen.

Morgen de 3 dozen bij Postnl brengen.

Blij dat ik weg ben bij Ziggo.



Dankje voor jullie tips een adviezen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bewaar de verzendbewijzen minimaal twee jaar.

bert888
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 nov 2015 12:39

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door bert888 »

Bob Schurkjens schreef:
11 aug 2020 19:34
Bewaar de verzendbewijzen minimaal twee jaar.
Doe ik.
Dankje

alfatrion
Berichten: 21923
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

Vijf jaar. Langer als je aanmaningen krijgt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zoals hun voorwaarden zijn...

Elle Flowers en Ik beweerde dat dit niet mag....
Mijn voorbeeld van voor een verhuizing het rustig een maand eerder regelen.. dan is 14 dagen al voorbij zonder ooit iets gebruikt te hebben of kunnen gebruiken....

Niet de antwoord mail maar ingang signaal is bepalende en ik mis nu de rechtszaak die eerder hierover was....

Daarom 4 mensen die als 3 + 1 reageren.. niet elke medewerker weet de regels als iets veranderde....
Maar bij slecht beeld is Wanprestatie dus als ze weigerde, Ontbinden mag bij slecht beeld en niet goed te krijgen!
Zelfs met terugwerkende kracht alle reeds betaalde terug eisen is in theorie mogelijk, maar dat is hele zware klus....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
11 aug 2020 23:14
Daarom 4 mensen die als 3 + 1 reageren.. niet elke medewerker weet de regels als iets veranderde....
Er is geen regel veranderd. Ziggo is van mening dat ze een dienst leveren, de geschillen commissie heeft eerder gezegd dat dit niet het geval is en de ingangsdatum de ingangstermijn is. Let wel de geschillencommissie is niet de rechtbank.
Komkommertijd schreef:
11 aug 2020 23:14
Maar bij slecht beeld is Wanprestatie dus als ze weigerde, Ontbinden mag bij slecht beeld en niet goed te krijgen!
Zelfs met terugwerkende kracht alle reeds betaalde terug eisen is in theorie mogelijk, maar dat is hele zware klus....
Je blijft, ondanks dat je al tienduizend keer is uitgelegd, maar roepen "wanprestatie" en dat je dan gewoon kan opzeggen, maar dit is te simpel. In dit geval heeft iemand uitgevonden dat Ziggo heeft vastgesteld bij TS dat het probleem in zijn domein ligt (interne bekabeling). Ziggo levert dus helemaal geen wanprestatie, maar de klant heeft zijn zaken niet op orde en ervaart daardoor slecht beeld.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik weet niet of TS nog meeleest op dit topic, aangezien het lijkt dat zijn wens is uitgekomen.
Maar ik zou graag willen weten wat en hoe het probleem was en welke apparatuur is aangesloten.
Slecht beeld op de tv kan zo veel verschillende oorzaken hebben, zelfs de TV kan in deze het probleem zijn.

Want ik denk dat, als TS naar een andere provider gaat, de kans groot is dat het probleem hetzelfde blijft.
Aangezien alleen het aangeboden signaal anders wordt en de rest hetzelfde blijft.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ziggo houd mij aan een abonnement

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Sylvester B.

Opzeggen mag niet, dan moet je termijn gewoon afmaken...

ik zeg ook: ONTBINDING wegens WANPRESTATIE....
Die is in dit geval door 2 monteurs bevestigd.

Als ik op mijn Mark Rutte TV wil kijken, dus die 59" maat (1½M) dan wil ik mooi en foutloos beeld als ook bij de buren.

Er is vastgesteld dat de muurdoos na meten goed is, kabels en door Ziggo geleverde modem ook, en ook de TV...
Dan is de kabel in de straat verrot.. en sinds gemeentelijke C.A.I is overgenomen en dat meerdere keren is er ook 50 jaren oude zooi in de grond die soms al vervangen had moeten zijn.

Zij beloven perfect beeld en bij 99% is dat ook vrijwel altijd zo.

Maar de 1% die dit niet kan ontvangen hoeft niet volle prijs een contract periode lang af te nemen!
Bij wanprestatie en na 2 eigen Ziggo monteurs kun je de overeenkomst ongeacht voorwaarden wegens Wanprestatie Ontbinden!


Wel de juiste juridisch dekkende woorden gebruiken en nooit opzeggen!
Ook de afsluit kosten en eerste maanden krantenfoto beelden geleverd kun je Storneren of terug eisen als het iets langer duurde.
Dit kan natuurlijk pas nadat Ziggo een redelijke kans op herstel heeft gekregen dus 1x monteur is niet voldoende.

In dit geval 2x en soms 3 of 4x en nog niets mag je dus geld terug eisen en vervallen deze onredelijke voorwaarden die in strijd met
de normale regels zijn.... Onredelijke voorwaarden zoals ik noemde worden altijd afgewezen!

Als ik vandaag aanvraag om 1 Oktober pas geleverd te krijgen dus voor een verhuizing/emigratie...
Dan mogen ze die termijn van 2 weken niet nu al laten ingaan terwijl ik woning nog niet heb.
Niet ontvangst bevestigingsmail maar werkende signaal kunnen ontvangen is wel toegestaan.

Omdat in 99% van de woningen al een kabel aanwezig is zal gelijk 14 dagen voor de meeste prima gaan...
maar de vooraf regelaars voor verhuizing lopen hier mee vast.
Vooral als ik op verhuisdag zou aanvragen het enige tijd kan duren voor ik Modem zal krijgen!

Zo worden er Modems door Post NL terug gestuurd omdat er nog geen bewoners zijn!
Ziggo kan blijkbaar niet op juiste dag laten bezorgen....
Vaak moeten bouwvakkers te vroeg geleverde pakjes weigeren... want ze willen geen verantwoording voor goederen van vorige of toekomstige bewoners hebben.

Net als T Mobile voor 4G thuis de datum eerste keer aanzetten en activeren gebruikte....

Elke Nederlander mag zich beroepen op onredelijke en tegen Nederlands recht ingaande regels en dan komen die voorwaarden gewoon te vervallen... en dat er geen rechtszaken komen, dat bespaarde Ziggo geld door dan Coulance te roepen!
Zelf zou ik gewoon eisen dat op de afgesproken datum Internet foutloos opgeleverd moet worden.
Dan is elke dag te laat al Ontbinding mogelijk... bij TV is herstel redelijk maar als je op bepaalde datum eisen stelde en zij die accepteren heb je dat recht.

T Mobile leverde om 0.32 uur bij mijn een perfecte 4G Thuis verbinding... en dat was dus mijn ingang datum.

Gesloten