LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contract Telfort

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
tjaka
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 apr 2008 17:28

Contract Telfort

Ongelezen bericht door tjaka »

Aan T de Hond
Echt nu hulp nodig

Ik heb sinds 6 Maart 2008 internet van telfort..

Heb er alleen maar spijt van dat ik verandert ben..

Ik moet 4x per week de modem reseten

Ik heb Telfort gebeld en die schakelde me door met de TD
Alles uitgelegd en wat blijkt:
Op hun homepage staat een MB meter waar je je postcode moet invullen om te kijken hoeveel MB je haalt ,die schijnt dus te liegen want hij gaf aan 16 MB en ik haal 7 MB ..
Ik mag van hun geen bepaalde programma's gebruiken want dan belast ik hun netwerkteveel..
Ik vind dat dus grote onzin..


Ik heb dus daarna met de klantenservice gebeld , en die vertelde dat het jaarcontract heb dus Maart 2009 afloopt..

Kan ik op een 1 of ander manier toch van die contract afkomen...
Want er staat niets in over een 1 jaar lopend contract


Grtz Remco
PS Nu ik dit bericht type ben ik er al twee keer eruit gegooit..
Dus weer die pokke modem reseten

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Contract Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Remco,

Het lijkt mij waarschijnlijk dat je modem defect is. Ik zou dus beginnen met een aangetekende brief met ontvangstbevestiging naar Telfort te sturen waarin je ze "in gebreke stelt"

Je wilt dat ze een nieuw modem sturen (
die je zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt in huis plaatst. Dan werken modems het beste. Vervolgens draad of draadloos doorverbinden naar je computer)

Voordat je ze een brief stuurt ga je naar de volgende website: http://www.speedtest.nl/default.asp
Registreer je er eerst, dan krijg je de meest betrouwbare uitslag van de tests die je daar kunt doen.

Controleer je computer uitgebreid op vertragende factoren als virussen en malware, dus minimaal twee volledige scans van je computer.

Doe daarna nogmaals de Speedtest op Speedtest.nl en daarna op de site van Telfort en vergelijk!

Terug naar je aangetekende brief;
1. nieuw modem eisen
2. uitslag van de speedtests vermelden
Is deze uitslag onacceptabel laag, dan stelt u hen ook daarvoor in gebreke.
3. geef hen maximaal 3 weken de tijd om uw klachten op te lossen.
4. mocht dit niet lukken kondigt u aan dat u uw contract beëindigt omdat zij niet aan de verplichting dat u op een normale manier met een snelheid die in de buurt komt van de snelheid waarvoor u betaalt, voldoen.

Z.n. na drie weken d.m.v. aangetekende brief met ontvangstbevestiging het contract beëidigen.
Dan aan de bank vragen om een selectieve blokkade op Green ISP BV/ Telfort te laten zetten ( met identiteitsbewijs persoonlijk naar de bank gaan met kopie van uw brief waarin u opgezegd heeft ten overvloede . Dit is niet echt nodig maar kan helpen als de bank u niet meteen ter wille is.

Het fijnst is als u kunt internetbankieren, want dan kunt u nadat er afgeboekt is binnen 5 dagen storneren ( = terugboeken)

Laat u niet intimideren door een volledig stilzwijgen van de kant van Telfort.

Mochten er nog vragen zijn, doe ik mijn best u naar vermogen te helpen.
Sterkte!

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Contract Telfort

Ongelezen bericht door KPN »

7 Mb is niet echt onacceptabel laag.
Hoewel ik inmiddels begrepen heb dat het bij Telfort één grote ...zooi is en dat je er beter geen abonnement bij kan afsluiten, kunnen er aan de postcodecheck op hun site geen rechten ontleend worden.
Dat staat er ook bij.

De postcodecheck van Telfort gaat altijd van de meest ideale omstandigheden uit.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Contract Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Er kunnen geen rechten ontleend worden aan de speedtest op Telf. website, maar ik neem aan dat er een contract is afgesloten tot 20 MB download. Dan is 7 mb teleurstellend laag te noemen. Dat is nog niet de helft van de lokker 20 mb waarmee de klanten binnen gehengeld worden.

De adder zit dan ook onder het gras in het woordje "TOT"

Het is aan degene die dit contract afgesloten heeft of hij de snelheid van 7 mb aanvaardbaar vindt.

Quote:
Geplaatst op 02 Apr 2008 12:34 door KPN
7 Mb is niet echt onacceptabel laag. ]

tjaka
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 apr 2008 17:28

Re: Contract Telfort

Ongelezen bericht door tjaka »

Heren

Nu dat ik deze bericht type lag ik er alweer 2 keer deruit..
Gebeld met boosheid om de TD te spreken 9 wachtende voor u..
Jaa daag opgehangen want te kunnen me ....likken


T de Hond
Bedankt voor uw advisen ik ga dit zekers zo doen, en hopend voor mij apart dat ze men los laten..

Maar als hun de gebreken niet oplossen, en ik stop zekers de betalingen..
Kan ik me dan zomaar aanmelden BV bij de KPN ?

Grtz Remco

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Contract Telfort

Ongelezen bericht door jaywalker »

Beste tjaka, aanmelden bij KPN lijkt me niet handig, Telfort is een 100% dochteronderneming van KPN, en als je daar een betalingsachterstand hebt zal KPN zelf je niet aannemen als nieuwe klant.

Het is trouwens wel absoluut schandalig dat een technische dienst van een provider gaat zeggen dat klanten bepaalde programma's niet mogen gebruiken omdat dit hun netwerk onnodig zou belasten, daarmee geven ze dus gewoon toe dat hun netwerk niet in orde is en een gebrek aan capaciteit heeft...............

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Contract Telfort

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 02 Apr 2008 19:56 door TdeHond

Er kunnen geen rechten ontleend worden aan de speedtest op Telf. website, maar ik neem aan dat er een contract is afgesloten tot 20 MB download. Dan is 7 mb teleurstellend laag te noemen. Dat is nog niet de helft van de lokker 20 mb waarmee de klanten binnen gehengeld worden.

De adder zit dan ook onder het gras in het woordje "TOT"

Het is aan degene die dit contract afgesloten heeft of hij de snelheid van 7 mb aanvaardbaar vindt.

Quote:
Geplaatst op 02 Apr 2008 12:34 door KPN
7 Mb is niet echt onacceptabel laag. ]
Welke adder? op zich toch duidelijk genoeg, tot is tot.
De kans dat je bij een andere provider een hogere snelheid haalt, is gering. Het heeft toch met de afstand van je huis tot de centrale en de bedrading binnens- en buitenshuis te maken. Alle andere providers gebruiken ook de uitdrukking tot ..Mb

Het kan wel wezen dat iemand 7Mb niet aanvaardbaar vindt, maar dat is dan jammer voor die persoon. Je kan op grond van die snelheid niet je overeenkomst beëindigen.

Op grond van het feit dat je verbinding steeds uitvalt, kan je wel je contract ontbinden, neem ik aan. Die klacht lees ik ook veel vaker over Telfort, veel uitval en heel vaak extreem traag opende webpagina's.

Ik denk dat als je hier over een jaar weer gaat kijken, dat ruim 80% van de internetklachten over Telfort gaan.

tjaka
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 apr 2008 17:28

Re: Contract Telfort

Ongelezen bericht door tjaka »

Goeienmorgen

Dan heb ik de volgende optie..

En mijzelf aanmelden bij UPC ?
Nu niet gelijk , maar als het niet anders kan!!

Grtz Remco

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Contract Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

quote [
Welke adder? op zich toch duidelijk genoeg, tot is tot. ]

Het staat er duidelijk maar de slachtoffers staren zich blind op de 20 mb.

Ik heb voor de grap gekeken op hun site welke snelheid mogelijk is in mijn postcode gebied. Dat is 20 mb volgens hun site :P

Wedden dat dat niet gehaald zou worden als ik daar klant zou worden.

Ik denk dat als iedereen Telfort in gebreke zou stellen m.b.t. het ver onder de maat blijven van de snelheid waarmee de klanten gelokt worden, dat zij of de prijs moeten aanpassen - of hun aanbod moeten bijstellen.

Een lokker van 10 mb i.p.v. 20.

Het is misschien interessant om een poll te starten welke snelheden gehaald worden door Telfort gebruikers, om inzicht te krijgen in hoe de klant eigenlijk vals voorgelicht worden voordat zij zich aansluiten.

Ik verwacht in de toekomst net zoveel klachten van Telfort als nu bij Orange het geval is.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Contract Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote: [
Geplaatst op 03 Apr 2008 05:12 door tjaka

En mijzelf aanmelden bij UPC ?
Nu niet gelijk , maar als het niet anders kan!!

Grtz Remco]

Remco,
Schrijf dan wel op uw kalender wanneer u Telfort belt om op te zeggen - kijk in de Algemene Voorwaarden wanneer dat moet gebeuren.

En:

Bevestig dit vooral door het schrijven van een aangetekende brief met ontvangstbevestiging naar Telfort omdat hun Helpdesk niet in staat is om een telefonische opzegging goed te verwerken! Zorg dat de brief ook op tijd daar binnen is


:!:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Contract Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Remco,
Het is niet verstandig om u nu aan te melden bij UPC.

Het lukt technisch wel om een abonnement bij UPC te nemen, maar als u niet rond heeft dat u het contract met Telfort beëindigd is en KPN heeft gelijk dat Telfort zich niet zo maar gewonnen zal geven en u laat gaan. U krijgt dan dubbele kosten.

Het zou kunnen dat Telfort vindt dat 7 mb snelheid geen reden is om het contract te beëindigen als zijnde niet belangrijk genoeg.

Staat het modem dicht bij de plek waar de lijn uw huis in komt? Zo niet dan eerst doen en vervolgens kijken of het modem dan wel werkt.

Moet u dan nog telkens resetten, doe dan zoals ik beschreven heb. NIeuw modem vragen + klagen over de lage snelheid.

Kijken wat reactie van Telfort is. En vervolgens volgende stappen overwegen.

Krijgt u om te beginnen geen nieuw modem dan heeft u een mooie reden om op grond van defecte apparatuur wat niet vervangen wordt uw abonnement te beëindigen.

Maar ik neem aan dat er een servicemonteur langs moet komen om e.e.a. ter plekke te bekijken.

Neem geen overhaaste stappen, ook al is het allemaal erg vervelend.

Nog eens: brieven naar Telfort altijd aangetekend met ontvangstbevestiging sturen. Ze raken anders zeker zoek :wink:

tjaka
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 apr 2008 17:28

Re: Contract Telfort

Ongelezen bericht door tjaka »

Hallo..

Sorry dat ik even zo laat reageer.
Maar er is in het verleden al een KPN monteur bij mijn geweest toen ik nog bij XS4ALL zat ..
Ik had toen storing en ook een echte storing..

Monteur is boven bij mij geweest en gezegt : alles is goed aangesloten vervolgens naar de centralle gegaan en daar alles nagekeken en toen bleek daar de fouten te zijn ..STORING opgelost..

Maar als de TD zelf al zegt dat de lijn onstabiel is omdat ik geen douwload programma's mag gebruiken , omdat ik de nerwerk overbelast ..ja daag dat slaat toch nergens op!!

Maargoed ik heb meer plannen en ideeeen voor hun ..

Grtz Remco

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Contract Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik heb niet gelezen in hun Algemene Voorwaarden dat download programma's niet gebruikt mogen worden.
Bizar.

WAt een andere lezer al opmerkte: het wijst op een gebrek aan capaciteit.

KPN is bezig andere providers onder te brengen bij Telfort. Dat is goedkoper en leidt tot betere service hoorde ik destijds op de tv.
ROTFL Je begrijpt dat de besparingen niet ten goede komen van de dienstverlening ( als daar al sprake van is) bij Telfort.

Dat e.e.a. tot capaciteitsproblemen leidt lijkt mij logisch

Quote Tjaka:
Maar als de TD zelf al zegt dat de lijn onstabiel is omdat ik geen douwload programma's mag gebruiken , omdat ik de nerwerk overbelast ..ja daag dat slaat toch nergens op!!

tjaka
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 apr 2008 17:28

Re: Contract Telfort

Ongelezen bericht door tjaka »

Nou
Dat zal wel niet in de Aalgemene voorwaarden staan...
Maar dat vertelde zij men mondelings ..

Omdat ik alke keer de modem moet resseten..

Grtz Remco

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Contract Telfort

Ongelezen bericht door Ulbe »

Het is natuurlijk triest dat je 4x in de week je modem moet resetten, normaal gesproken hoef je dit vrijwel nooit te doen,

De snelheid echter hoor je mij niet over klagen, oké het het is niet 20Mbit maar 7 Mbit is nog altijd sneller dan de 1.6 Mbit van het soortgelijke KPN pakket in het zelfde prijssegment,

Met dit (gedateerde) pakket is down- en uploaden een stuk trager te noemen, en is helaas niet meer van deze tijd,

Als het pakket maar betrouwbaar is, en daar draait het tenslotte om, de max. snelheid heeft ook te maken met de afstand van de ADSL centrale bij u in de buurt,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

tjaka
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 apr 2008 17:28

Re: Contract Telfort

Ongelezen bericht door tjaka »

Dhr Ulbe

Ik ben het volkomen met jouw eens , over de snelheid intresseerd mij niet , mij ging het dan ook dat Telfort goedkoper was dan XS4ALL ..

En dat de MB meter van Telfort ook 16 MB aangaf..
Oke ook al zal ik dat niet halen en maar 7 MB krijgen voor 20 euro ook niet erg ..
Want bij XS4ALL was ik 4 MB 40 euro kwijt !!

Maar bij mij gaat het om dat ik er constant uitleg en dan die ....modem moet resseten...en dat duurt ong 20 minuten voordat alles het weer goed doet......

En daar baal ik ontzetend van ..
En het grappige is , ik heb het douwload proggie zelfs anderhalve week niet gebruikt , en nog blijft het verrot..

Grtz Remco

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Contract Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote

Geplaatst op 06 Apr 2008 10:33 door tjaka

Omdat ik alke keer de modem moet resseten..

Grtz Remco

Op de website van Telfort kunt u opzoeken hoe u een modem kunt vervangen ( modem voor of na febr 2008)

Verder zou ik daar eens kijken of u het juiste modem bij uw systeem heeft.

Modem vervangen lijkt mij de meest zinvolle actie.

tjaka
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 apr 2008 17:28

Re: Contract Telfort

Ongelezen bericht door tjaka »

Aan Dhr Ulbe en T de Hond en KPN

En uiteraard aan iedereen die het wil zien..
Dit is een filmpje vandaag gemaakt ,voordat ik deze berichtje plaatste lag ik er weer uit zoals gewoonelijk en daar heb ik een clipje van gemaakt hoelang het duurt voordat ik weer verbinding heb..
http://nl.youtube.com/watch?v=bOKqntmjsSQ

Nadat ik hem uitzetten ivm met de grote en de tijd van Youtube had ik daarna eindelijk verbinding..
Maar in dat filmpje , heb ik dat bijna elke dag , je hoort mij ook trouwens om een gegeven moment mopperen!

Grtz Remco

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Contract Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Remco,
Ga eens naar: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 79000/last

Hier wordt uitgebreid over soortgelijke narigheid geschreven.

robkempers
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 okt 2006 11:00

Re: Contract Telfort

Ongelezen bericht door robkempers »

Als U op postkode check kijkt ziet u wat de snelheid kan zijn. Die 20 mb of dat nu bij KPN of Telfort is is ook afhankelijk van de afstand van de wijkcentrale. Bij mij geven ze bij de postcode check dat ik 5 kan halen en dat doe ik ook, helaas is de afstand bij mij groot tot de centrale maar ik mag niet zeuren voor de prijs van 19,60 want dan zit ik nog goedkoop en bel onbeperkt voor een 10 euro.
Wel heb ik gemerkt als je een draadloze router heb ook een hoop snelheidf inlever. Tevens is het belangrijk dat de modem niet verder als 1,5 mtr van het Isra punt staa. Ik heb een cat 5 kabel van mij n isra punt ongeveer 15 meter en mijn modem staat boven en als ik hem beneden bi het isra punt zet en dan via de cat 5 kabel scheet ongeveer 600 kb gemiddeld. Modem boven haal ik 512,kb en bij het iisra punt haal ik tussen 612kb en 670 kb (wordt gemeten bij een snelheid van 5 mb. Mijn opgave wat ik kan halen wat ik via postkode cheque heb gedaan klopt vrij aardig. Daarnaast heb ik sinds dat ik aangesloten ben nooit een probleem tegen gekomen in begin kon ik af en toe mijn modem resetten maar daarna nooit meer altijd goed.

Gesloten