LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dataverbruik vodafone

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Manonstella
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2015 14:34

Dataverbruik vodafone

Ongelezen bericht door Manonstella »

Hallo allen,

Zoals bekend is, is vodafone goed in dataverbruik onverklaarbaar opmaken.
Ik heb eig al vanaf begin van dit abbo, al problemen ermee. Maar nu binnen 2 weken me 3 GB op, ineens ook 100 euro erover heen. Heb ihpone 5s, bij me vorige iphone en vodafone geen problemen gehad maar nu wel. Onverklaarbaar is me datategoed op, ik zit thuis en bij me vriend, vriendinnen op wifi en zet ook echt me internet uit. Ik zit nooit op youtube, alleen fb en whapp. Filmpjes en foto's worden niet automatisch gedowndload. Vodafone neemt me klacht niet serieus en kan niet vertellen waar me internet aan op gaat. Wat kan ik nu t beste doen? Moet nog een jaar met dit abbo en al doe hoge rekeningen van boven de 100 euro gaat me te ver.

Groetjes manon

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Dataverbruik vodafone

Ongelezen bericht door Har06 »

Manonstella schreef:Hallo allen,

Zoals bekend is, is vodafone goed in dataverbruik onverklaarbaar opmaken.
Ik heb eig al vanaf begin van dit abbo, al problemen ermee. Maar nu binnen 2 weken me 3 GB op, ineens ook 100 euro erover heen. Heb ihpone 5s, bij me vorige iphone en vodafone geen problemen gehad maar nu wel. Onverklaarbaar is me datategoed op, ik zit thuis en bij me vriend, vriendinnen op wifi en zet ook echt me internet uit. Ik zit nooit op youtube, alleen fb en whapp. Filmpjes en foto's worden niet automatisch gedowndload. Vodafone neemt me klacht niet serieus en kan niet vertellen waar me internet aan op gaat. Wat kan ik nu t beste doen? Moet nog een jaar met dit abbo en al doe hoge rekeningen van boven de 100 euro gaat me te ver.

Groetjes manon
Bij wie is het bekend ? niet bij mij in elk geval.
Vodafone neemt in de regel klachten serieus en kan Ts exact vertellen waar haar data verbruik aan opgesoupeerd wordt, You Tube journaal bekijken etc etc, op hun gespecificeerde factuur kun je alle gegevens vandaan halen via My Vodafone

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Dataverbruik vodafone

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Op u tel mobiele netwerken en roaming uit zetten, dan kan u alleen nog via wifi werken, en komt u niet over u limiet.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Dataverbruik vodafone

Ongelezen bericht door atesli »

@ Har06,

Vodafone kan NIET mededelen waar het datagebruik aan op is gegaan!
Dat mogen providers helemaal niet registreren.

Bij jou is het ook niet aangekomen date er problemen zijn met databerekeningen door Vodafail?
Kranten en consumenten progamma's hebben ze daarmee behaald!

Onzin dus wat je allemaal roept!
Is duidelijk was aan de hand bij Vodafail.

TS kan beter overstappen naar KPN of T-Mobile waar je NOOIT extra datakosten kan krijgen.

Vodafail is bagger laatste jaren , ben blij dat ik er vanaf ben.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Dataverbruik vodafone

Ongelezen bericht door Har06 »

atesli schreef:@ Har06,

Vodafone kan NIET mededelen waar het datagebruik aan op is gegaan!
Dat mogen providers helemaal niet registreren.

Bij jou is het ook niet aangekomen date er problemen zijn met databerekeningen door Vodafail?
Kranten en consumenten progamma's hebben ze daarmee behaald!

Onzin dus wat je allemaal roept!
Is duidelijk was aan de hand bij Vodafail.

TS kan beter overstappen naar KPN of T-Mobile waar je NOOIT extra datakosten kan krijgen.

Vodafail is bagger laatste jaren , ben blij dat ik er vanaf ben.
Laat mij maar bij Vodafone blijven, wat kranten schrijven??? zal me wat.
Natuurlijk kan ik op mijn factuur specificatie zien waar de data aan opgesoupeerd is.

Iedereen kan zijn eigen keuze maken mbt een provider KPN is echt bagger T Mobile? bestaat die nog /

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Dataverbruik vodafone

Ongelezen bericht door GJvdZ »

F.van Holten schreef:Op u tel mobiele netwerken en roaming uit zetten, dan kan u alleen nog via wifi werken, en komt u niet over u limiet.
Dat taalonderwijs is de laatste jaren wel erg slecht geworden als je dit soort antwoorden ziet.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Dataverbruik vodafone

Ongelezen bericht door F.van Holten »

GJvdZ schreef:
F.van Holten schreef:Op u tel mobiele netwerken en roaming uit zetten, dan kan u alleen nog via wifi werken, en komt u niet over u limiet.
Dat taalonderwijs is de laatste jaren wel erg slecht geworden als je dit soort antwoorden ziet.


Verbetering graag, je bent nooit te oud om .........................

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Dataverbruik vodafone

Ongelezen bericht door Har06 »

GJvdZ schreef:
F.van Holten schreef:Op u tel mobiele netwerken en roaming uit zetten, dan kan u alleen nog via wifi werken, en komt u niet over u limiet.
Dat taalonderwijs is de laatste jaren wel erg slecht geworden als je dit soort antwoorden ziet.
leuk om te hakken, ga op het onderwerp in svp

Manonstella
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2015 14:34

Re: Dataverbruik vodafone

Ongelezen bericht door Manonstella »

Mij kunnen ze niet vertellen waar me data aan opgaat. Ik zit vooral ook alleen op wifi en gooi internet, hele mikmak uit. Ook van de appjes heb ik t uitgezet zodat er niet zomaar internet gebruikt kan worden. Ipv *** reacties te geven, vroeg ik wat ik kan doen. Ik stap zeker over na kpn maar moet nog een heel jaar met deze provider.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Dataverbruik vodafone

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Als u mobiele netwerken en roaming uitzet, kunt u geen verbruik meer krijgen, ook niet van een app.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Dataverbruik vodafone

Ongelezen bericht door Har06 »

F.van Holten schreef:Als u mobiele netwerken en roaming uitzet, kunt u geen verbruik meer krijgen, ook niet van een app.

wat een draconische oplossing, je kunt ook de phone kapot slaan.

zinvol omgaan met je data verbruik, bij 80% verbruik krijg je een waarschuwing van je provider

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Dataverbruik vodafone

Ongelezen bericht door atesli »

Inderdaad beste oplossing F van Holten , mobiele dataverbindingen dicht zetten.

@TS , als je wilt weten waar je dat aan op is gegaan moet je even kontakt opnemen met Har06.
Niemand in nederland kan dat zomaar achterhalen. Bij hem staat het gewoon op zijn factuur waar data aan gebruikt is.
Inderdaad snel overstappen naar een provider waar deze klachten niet voorkomen.
Vodafail spant hier de kroon op diverse fora.
Bij KPN en T-Mobile kan je deze kosten NOOIT krijgen.
Helaas moet je nog een jaar, dus data dichtzetten.

Succes!
Groetjes,
Atesli

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Dataverbruik vodafone

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Har06 schreef:
F.van Holten schreef:Als u mobiele netwerken en roaming uitzet, kunt u geen verbruik meer krijgen, ook niet van een app.

wat een draconische oplossing, je kunt ook de phone kapot slaan.

zinvol omgaan met je data verbruik, bij 80% verbruik krijg je een waarschuwing van je provider
Wel een manier om de kosten beheersbaar te houden, wat nu duidelijk niet lukt.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Dataverbruik vodafone

Ongelezen bericht door Har06 »

F.van Holten schreef:
Har06 schreef:
F.van Holten schreef:Als u mobiele netwerken en roaming uitzet, kunt u geen verbruik meer krijgen, ook niet van een app.

wat een draconische oplossing, je kunt ook de phone kapot slaan.

zinvol omgaan met je data verbruik, bij 80% verbruik krijg je een waarschuwing van je provider
Wel een manier om de kosten beheersbaar te houden, wat nu duidelijk niet lukt.
Natuurlijk is dat een manier om je data beheersbaar te houden, na de waarschuwing van 80 % en van 100 % verbruik zet ik inderdaad het mobiel netwerk uit en ga verder op Wifi verbindingen, redelijk gemakkelijk te beheersen als je dat tenminste zelf wil.
Op de detail specificatie van Vodafone kan ik herleiden waaraan ik de verbruikte data heb op gesoupeerd, meestal You Tube journaals-filmpjes etc etc

Gesloten