LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Door NLEx vriendelijk van de wal in de sloot.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
matthiasek
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2011 20:22

Door NLEx vriendelijk van de wal in de sloot.

Ongelezen bericht door matthiasek »

Eind December liep mijn oude contract af, dus ik kijk even of het beter kan. Via een vergelijkingssite komt NLEx als meest passend uit de bus. NLEx nog een vraag gesteld over het internationaal bellen, waarop ik vrij snel een duidelijk antwoord kreeg. Daarom op 26 december een abonnement genomen. De website komt professioneel over, goedkoop en precies het pakket waarnaar ik op zoek ben.
Dus een goede beslissing. De zelfde dag nog krijg ik de bevestiging van de aanmelding en het contract. Alles geregeld.... lijkt het. Begin januari krijg ik een e-mail dat de aanmelding is geannuleerd. Aangezien ik dit zelf niet heb gedaan heb ik direct gebeld hoe dit zit. Wordt mij heel vriendelijk uitgelegd dat ze een nieuw systeem hebben en dat er bij het overgaan naar het nieuwe systeem aanmeldingen zijn "verdwenen". Men biedt excuses aan en omdat men het niet meer gaat redden om op tijd op te leveren voor mijn oude abonnement verloopt bied men de eerst maand gratis aan. Ik moet mij echter, omdat de aanmelding is verdwenen wel even opnieuw aan melden. Nu goed kan altijd iets mis gaan dacht ik. Ik voelde mij echter comfortabel bij de oplossing die men had bedacht en bij de vriendelijke uitleg. Heb dus opnieuw aangemeld. Na aanmelden enkel een e-mail ter bevestiging dat ik mij heb aangemeld, maar geen contract. Na 2 weken nog niet. Dan weer een mailtje waaruit blijkt dat mijn aanmelding is geannuleerd. Verbaast nogmaals gebeld naar NLEx, deze zijn nu veel moeilijker bereikbaar. Het duurt 30min. voor ik aan de beurt ben. Dan laat men weten geen idee te hebben wat er aan de hand is. Wordt uitgezocht en ik wordt terug gebeld. Na 2 dagen nog niemand terug gebeld. Dan maar weer zelf bellen. 30min. wachten, weer weet men niet wat er aan de hand is en ook niet waarom men niet terug belt, wel excuses. Op mijn vraag hoelang het nog gaat duren geeft men aan tot 8 weken na het ontvangen van het contract, wat ik dus nog niet had. Inmiddels is mijn oude contract verlopen. Ik zit dus minimaal 2 weken zonder contract. Op mijn vraag hoe men de extra kosten gaat compenseren is het antwoord, "dat doen we niet, sorry". Ik zeg te wachten aan de lijn tot duidelijk is wat er aan de hand is. Na 30min. blijkt dat mijn aanvraag nog ergens zweeft in het systeem waar ze er niet bij kunnen. Men heeft geen idee hoe lang het gaat duren voor mijn aanvraag weer uit dat spook systeem tevoorschijn komt. Ik heb er nu genoeg van wens de aanvraag te annuleren. "Tja dat kan dus niet meneer tot de aanvraag uit het systeem naar boven komt, wij kunnen er nu ook niet bij, wij raden u aan om te wachten tot u een e-mail krijgt met uw contract, daarna kunt u annuleren". Ik blijf dus als klant in onzekerheid wanneer, of en hoe ik eindelijk wordt aangesloten. Ik heb geen zin in de extra kosten en wachten tot st. Juttimus op iets dat wellicht nooit komt en zonder kans op enige compensatie. ik verleng mijn huidige abonnement bij KPN. 2 weken later krijg ik eindelijk het beruchte contract. Direct gebeld, 30min. gewacht, en opgezegd natuurlijk. Helaas was dat nog niet het einde van het verhaal. Na een week krijg ik bericht van KPN dat mijn internet lijn wordt overgenomen en mijn telefoonnummer wordt geporteerd. Aan KPN gevraagd of ze dit kunnen tegen houden. Helaas dat kan KPN niet, er is niets dat een internet provider kan doen om een lijn overname of nummer portering tegen te houden zonder toestemming van de aanvrager. Een boze e-mail gestuurd naar NLEx met daarin de eis dat zij dit onmiddellijk oplossen. In plaats van antwoord op deze e-mail krijg ik het bericht dat het aansluitpakket van NLEx onderweg is. Dit 4 dagen nadat ik het contract binnen heb. Hoe zit het nu met de 8 weken aansluittijd om nog maar te zwijgen van de 14 dagen bedenktijd ? Je kunt je dus wel bedenken, maar bent dan wel altijd te laat. Het pakket gaat retour afzender. 2 dagen later gaat alles op zwart, geen internet, geen tv en geen telefoon. En dat met een bedrijf aan huis. De zelfde dag komt de annuleringsbevestiging van NLEx na 2 weken eindelijk binnen. In paniek KPN gebeld. KPN stelt alles in het werk om ons zo snel mogelijk weer online te krijgen. Ondanks dat KPN zelf aangeeft dat het 48uur kan duren voor we weer internet hebben lukt het ze binnen een paar uur. Hoezee voor KPN. De telefoonlijn blijft echter dood. Na KPN te hebben gebeld blijkt dat de nummer portering is aangevraagd maar dat daar verder niets mee gebeurd door NLEx. Zolang de nummer portering niet door NLEx wordt geannuleerd of doorgezet kan KPN dus niets. Weer NLEx gebeld, weer 30min. wachten, na nog eens 30min. uitzoeken blijkt dat NLEx was "vergeten" om de nummer portering te annuleren, zolang deze in "de wacht staat" blijft de lijn dus inactief. Ik eis van NLEx om dit binnen 24uur op te lossen. Lukt dat? Hoeveel klanten loop ik nu mis? Wie betaald mijn extra kosten en de inkomsten derving? VRIENDELIJK BEDANKT NLEx. NLEx --> Niet Lang Existerend? Laten we het hopen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Door NLEx vriendelijk van de wal in de sloot.

Ongelezen bericht door BreejKC »

Kijk maar eens op onderstaande website. Dan ziet u precies wat u nu tegen NLEx kunt ondernemen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... everancier

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Door NLEx vriendelijk van de wal in de sloot.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar met een bedrijf aan huis overstappen naar een low-budget provider is niet echt verstandig.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Door NLEx vriendelijk van de wal in de sloot.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

BreejKC schreef:
01 apr 2019 18:20
Kijk maar eens op onderstaande website. Dan ziet u precies wat u nu tegen NLEx kunt ondernemen.
Het gaat om een internet abonnement i.c.m. bellen en niet over een energieleverancier wat NLE ook erbij doet dus de website voegt weinig toe.
matthiasek schreef:
01 apr 2019 18:11
Lukt dat? Hoeveel klanten loop ik nu mis? Wie betaald mijn extra kosten en de inkomsten derving? VRIENDELIJK BEDANKT NLEx. NLEx --> Niet Lang Existerend? Laten we het hopen.
Nee dat gaat niet lukken. NLE is een low budget provider en ze moeten de nummerportering annuleren, hierna moet KPN hem doorvoeren.

Heb je kans op een "schadevergoeding" nee waarschijnlijk niet. Je neemt immers een consumentendienst af en dat jij hem gebruikt voor zakelijke doeleinden maakt het niet zakelijk. Je zakelijke schade claimen heeft dus weinig zin, los dat deze lastig te bepalen is.

Je zult dus geduld moeten hebben wanneer NLE dit oplost. KPN kan trouwens als ze willen best de portering overnemen maar dan moeten ze met NLE gaan bellen, probeer het eens via Facebook/Twitter bij KPN als je vriendelijk bent willen ze vaak wel wat extra's doen.

Gesloten