Een maand lang geen levering internet Caiway. Opzeggen?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
MMoraca
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2023 15:11

Een maand lang geen levering internet Caiway. Opzeggen?

Ongelezen bericht door MMoraca »

Vanaf 6 juni, inmiddels een maand lang, ontvang ik geen internet van Caiway. Hoe is het zover gekomen, nou, na 6 maanden prima service via glasvezel van Caiway/Delta ging Glaspoort op 6 juni 2023 in opdracht van KPN de glasvezelkabels aanleggen op dezelfde route als Delta. Om lang verhaal kort te maken: er is iets beschadigd en sindsdien heb ik geen internet.

Direct aangemeld bij Caiway met het idee dat het snel zou worden opgepakt en opgelost maar niets bleek minder waar. Telefoneren met de klantenservice bleek niks op te leveren: ze bleven klagen dat dit de schuld is van een derde partij, dat ze hun best doen om het probleem op te lossen maar dat ze afhankelijk zijn van Delta die het glasvezelnetwerk beheert en dat ik rustig moet wachten op een belletje van hun monteurs die maar niet kwamen. Morgen (6 juli) is precies een maand later maar ze kunnen mij nog niet vertellen wanneer en of iemand van hun komt om iets aan de kabels te doen. Ze stuurden mij een 'noodsim' van 30 GB maar dat blijkt zelfs voor 1 dag thuiswerken (2 thuiswerkers) onvoldoende.

Tien dagen geleden heb ik een aangetekende brief gestuurd waarin ik hun vroeg om binnen een redelijke termijn van 14 dagen het probleem alsnog op te lossen maar dat leverde niets op. Ook geen reactie van hun kant. Ik overweeg nu de volgende week een brief te sturen met de opzegging van het contract op grond van niet leveren van dienst. Heeft iemand ervaring hiermee?

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Een maand lang geen levering internet Caiway. Opzeggen?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Indien u opzeg dan hoeven hun de glasvezelaansluiting niet te maken. Omdat (meestal, uitzondering daargelaten) alle provincies op hetzelfde glasvezel kabel zit hebt u dit probleem ook bij andere providers.

Caiway moet verzorgen dat de glasvezelaansluiting gemaakt wordt.
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl om extra druk achter te zetten.


U kunt naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak. Hier eis u dat dienstverlening nagekomen wordt (dus het glasvezelnetwerk gemaakt wordt), tevens schadevergoeding voor het niet kunnen gebruiken van het internet (zie www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en ... jn-rechten)


En bespreek dit probleem met uw werkgever. Hopelijk wilt uw werkgever meewerken door 4G kastje aan u te lenen welke u tijdens uw werkzaamheden kunt gebruiken.
Laatst gewijzigd door Seinhuis op 05 jul 2023 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Een maand lang geen levering internet Caiway. Opzeggen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat opzeggen zal niet zo makkelijk gaan. Inderdaad, ze horen te leveren, maar ze zorgen ook voor een alternatief. U hebt een aansluiting op een woonhuis, dan krijgt u ook een alternatief voor een woonhuis. Dat u veel meer doet dan een gemiddeld woonhuis kunt u Caiway niet aanrekenen.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Een maand lang geen levering internet Caiway. Opzeggen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

30 GB in 1 dag weg door 2 thuiswerkwerkers, dan zal uw PC wel gaan roken lijkt me.

PGros
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Een maand lang geen levering internet Caiway. Opzeggen?

Ongelezen bericht door PGros »

Een van de thuiswerkers is Angela en die kijkt veel tv-programma's terug. :-)

Plaats reactie