LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Euphony achterstallig betalingen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Ex consultent
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2014 17:19

Euphony achterstallig betalingen

Ongelezen bericht door Ex consultent »

Als voormalig consultent heb ik actief de diensten van Euphony verkocht en de producten van KPN en Greenchoice waar Euphony mee samenwerkt in Nederland. Helaas bleek na twee jaar dat Euphony haar afspraken niet nakomt met de klant en nu al sinds eind kwartaal 4 van 2013 ook geen commissie meer uitbetaald aan haar eigen mensen. Communiceren is vrijwel onmogelijk en kan alleen schriftelijk. Vanuit het kantoor in Nieuwegein wordt geen enkele mededeling gedaan en vragen worden al niet meer beantwoord. Voorkom een hoop ellende en sluit geen diensten meer af via Euphony. KPN en Greenchoice werken nog samen met hun maar verwacht dat dat niet lang zal duren als het imago van deze multilevel-organisatie verder verslechterd.

angel1978
Berichten: 10965
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Euphony achterstallig betalingen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat had je überhaupt nooit moeten doen!
sorry hoor, maar er zijn wel 1000en waarschuwingen geweest hiervoor.
je hoeft niet veel medelijden te verwachten..

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Euphony achterstallig betalingen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als voormalig consultent heb ik actief de diensten van Euphony verkocht en de producten van KPN en Greenchoice waar Euphony mee samenwerkt in Nederland. Helaas bleek na twee jaar dat Euphony haar afspraken niet nakomt met de klant en nu al sinds eind kwartaal 4 van 2013 ook geen commissie meer uitbetaald aan haar eigen mensen. Communiceren is vrijwel onmogelijk en kan alleen schriftelijk. Vanuit het kantoor in Nieuwegein wordt geen enkele mededeling gedaan en vragen worden al niet meer beantwoord. Voorkom een hoop ellende en sluit geen diensten meer af via Euphony. KPN en Greenchoice werken nog samen met hun maar verwacht dat dat niet lang zal duren als het imago van deze multilevel-organisatie verder verslechterd.
Ga niet zeggen dat je niet gewaarschuwd bent. Maar ja, wij waren allemaal zwartkijkers, pessimisten en ongelovigen.. :wink:

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Euphony achterstallig betalingen

Ongelezen bericht door bokkel »

een consultent...hoeveel persoons? Of euh...bedoelde je
Afbeelding

Het geeft aan wat voor mensen meedoen aan dat ge-MLM ( oh nee, Euphony is geen MLM, of toch wel? )
En allemaal komen ze ervan terug, sommige durven het toe te geven, de anderen blijven liever stil in bed...
en de producten van KPN en Greenchoice waar Euphony mee samenwerkt in Nederland.
Nou, vergeet dat maar. KPN en Greenchoice werken beslist niet met Euphony. Sterker nog, ze willen er niets mee te maken hebben. Vraag dat maar na. Wel grappig dat de leugens al zo diep zitten dat ze het al helemaal zelf geloven...

Sebastian1983
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2012 14:23

Re: Euphony achterstallig betalingen

Ongelezen bericht door Sebastian1983 »

eindelijk euphony zijn afgrond gaan zien , heb hier ook voor gewerkt en diensten gehad . en erg genoeg moet ik zeggen ,. grootste fout wat ik ooit heb gemaakt kwestie werk , en diensten ja dat is helemaal puinhoop , tot wel incasso bureau aan toe en pogingen beslagleggingen vanuit deurwaarder van Es , ondanks dat euphony in grond zakken is door hun eigen oplichting en chantage toch durven vorderingen onterecht op te halen ... ik ben blij van hun af te zijn en alleen zorgen dat ik van deurwaarder van Es afkomt met hun pogingen tot beslaglegging van een onterechte vordering ..


echt heel stom van me , stom zal wel door meerdere worden beaamt dat ze stom waren toen ze met euphony gingen en achteraf gezeik en stront aan knikker kregen .

youngconnect
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:32

Re: Euphony achterstallig betalingen

Ongelezen bericht door youngconnect »

Ten eerste wil ik hier even op inspringen omdat ik het een schande vind dat een "ex consultant" zo'n topic begint.
Dat is een voorbeeld waarom de ellende zo lang duurde. (ja het is bijna voorbij)

Vervolgens zeggen mensen dat ze waarschuwen. Maar is cynisch opmerkingen plaatsen, omdat jullie zelf een slechte ervaring hebben gehad met MLM, waarschuwen?
Men kan, in mijn optiek, goed iemand waarschuwen als men objectief de plussen tegenover de minnen zet.

Dat Bokkel zegt dat KPN en Greenchoice er niet mee werken is te absurd voor woorden.
Ik wil het benoemen, maar heb de energie niet om daar serieus op in te gaan.

Als iemand ooit oprecht geïnteresseerd is in informatie, weet je me nu te vinden.
Maar laat dat cynisme thuis.

vriendelijke groet

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Euphony achterstallig betalingen

Ongelezen bericht door sjohie »

youngconnect schreef:Ten eerste wil ik hier even op inspringen omdat ik het een schande vind dat een "ex consultant" zo'n topic begint.
Dat is een voorbeeld waarom de ellende zo lang duurde. (ja het is bijna voorbij)

Vervolgens zeggen mensen dat ze waarschuwen. Maar is cynisch opmerkingen plaatsen, omdat jullie zelf een slechte ervaring hebben gehad met MLM, waarschuwen?
Men kan, in mijn optiek, goed iemand waarschuwen als men objectief de plussen tegenover de minnen zet.

Dat Bokkel zegt dat KPN en Greenchoice er niet mee werken is te absurd voor woorden.
Ik wil het benoemen, maar heb de energie niet om daar serieus op in te gaan.

Als iemand ooit oprecht geïnteresseerd is in informatie, weet je me nu te vinden.
Maar laat dat cynisme thuis.

vriendelijke groet
Waarom zou dat moeten? Toen het nog "goed" ging, werd de blijde boodschap overal neergeplempt, en werd je zowat melaats aangekeken als je het niet snapte en niet als de sodemieter mee ging doen.

Men oogst simpelweg wat men zelf heeft gezaaid in mijn ogen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony achterstallig betalingen

Ongelezen bericht door newmikey »

youngconnect schreef:Ten eerste wil ik hier even op inspringen omdat ik het een schande vind dat een "ex consultant" zo'n topic begint.
Dat is een voorbeeld waarom de ellende zo lang duurde.
Weet je wat een schande is? Jouw reactie.

Een kind kan zien dat deze constructies niet kloppen, daar hoef je zelf helemaal géén "teleurgestelde MLM'er" te zijn. Gewoon logisch nadenken met enig gevoel voor economische waarden en wat realisme.

Het scenario wat nu in de Benelux wordt uitgespeeld, werd in Engeland 10 jaar geleden door Euphony exact zo gedaan. De uitkomst van vandaag werd op dit forum precies zo voorspeld een paar jaar geleden.

Schande dat je de ellende die je mee hebt helpen veroorzaken nog steeds verdedigt...

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Euphony achterstallig betalingen

Ongelezen bericht door bokkel »

ik reageer niet eens meer, goed he? :lol:

youngconnect
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:32

Re: Euphony achterstallig betalingen

Ongelezen bericht door youngconnect »

Zoals Sjohie terecht bemerkt is dat in goede tijden de blijde boodschap overal werd 'neergeplempt'.
Dat is ook fout geweest van consultants die zich denken te kunnen opstellen als een soort autoverkopers.
Dit wil niet zeggen dat een totaal bedrijf niet deugd. Een groot nadeel zijn de mensen die misbruik maken van systemen enkel en alleen vanuit het oogpunt 'winstbejag'.

Met de constructie is niets mis (newmikey). Ik zie jou vaker reageren, maar concrete dingen kan je nooit noemen. Met als topreactie de 'sjonge jonge' in een topic van april vorig jaar.
Lekker constructieve reactie. Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaringen, want ik snap geen moer van zulk kinderachtig gedrag. Dat moet een oorzaak hebben.

En wat betreft het logisch nadenken met gevoel voor economische waarden...
De basis van de economie (kapitalisme in ons geval) is dat de uitkomst het beste is als iedereen handelt naar wat goed is voor zichzelf EN voor de groep.
Het probleem komt als mensen gaan handelen naar wat alleen goed is voor zichzelf.
Dit zijn egoïstische ****** die met mooie verhaaltjes aankomen in de hoop snel rijk te worden.
Dit zijn de ****** die mensen zoals jullie creëren (en dan is het terecht dat jullie zo reageren), maar kijk mij daar niet op aan.

Ik ben net zo goed in mijn hemd gezet door het bedrijf. Maar ik realiseer mij wel dat ik veel heb geleerd en dat is mij veel waard.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony achterstallig betalingen

Ongelezen bericht door newmikey »

youngconnect schreef:Dit wil niet zeggen dat een totaal bedrijf niet deugd. Een groot nadeel zijn de mensen die misbruik maken van systemen enkel en alleen vanuit het oogpunt 'winstbejag'.

Met de constructie is niets mis (newmikey). Ik zie jou vaker reageren, maar concrete dingen kan je nooit noemen. Met als topreactie de 'sjonge jonge' in een topic van april vorig jaar.
Lekker constructieve reactie. Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaringen, want ik snap geen moer van zulk kinderachtig gedrag. Dat moet een oorzaak hebben.
Het lijkt mij dat er al ontzettend vaak is aangetoond, mèt de nodige rekenvoorbeelden èn de nodige resultaten van de betreffende bedrijven, dat er wel degelijk iets mis is met een bedrijf wat zich van een MLM constructie bedient waarbij het uitbreiden van de piramide hoofdzaak is en het product bijzaak.

We hebben het in dit forum ad infinitum gehad over verzadigingspercentages, winstmarges, produktkwaliteit (of gebrek daaraan) en schimmige marketingcampagnes, om maar niet te spreken over doelgerichte pogingen van bijvoorbeeld Euphony om zaken pas openbaar te maken als de eerste rekeningen op de mat ploffen zoals daar waren lijnhuur, starttarieven etc. de lijst is zeer lang.

Dat u uit principe maar over die, letterlijk honderden, berichten (waaronder een aantal van mij) heenleest is géén verrassing. Dat u blijft volhouden dat het principe van een MLM struktuur deugt is al net zo min een verrassing.

Er zijn géén "mensen die misbruik maken van systemen enkel en alleen vanuit het oogpunt 'winstbejag'" maar systemen en bedrijven die misbruik maken van goedgelovige mensen enkel en alleen uit winstbejag. Het is al zo vaak gezegd maar nog maar eens dan: het hoofdprodukt van àlle MLM bedrijven is de gestage stroom "business consultants" die aan de voorkant worden binnengehaald met beloften van gouden bergen en aan de achterkant worden uitgescheten als ze hun centjes kwijt zijn, terwijl de aandeelhouders van de MLM-scam er met het grote geld vandoor gaan en gewoon weer een nieuw bedrijf oprichten.

Dat u toch nog volhoudt, is pas echt een vorm van kinderachtig gedrag, neigend naar ontkenning van het onafwendbare. Er bestaan géén MLM bedijven die succesvol zijn vanuit het oogpunt van 99.9% van hun verkopers, niet één enkele, nergens.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Euphony achterstallig betalingen

Ongelezen bericht door trail46 »

newmikey schreef: Er bestaan géén MLM bedijven die succesvol zijn vanuit het oogpunt van 99.9% van hun verkopers, niet één enkele, nergens.
+1
En dat is een vaststaand feit!
Natuurlijk zijn er mensen rijk van geworden maar dat zijn en waren nooit de verkopers/consultanten.

youngconnect
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:32

Re: Euphony achterstallig betalingen

Ongelezen bericht door youngconnect »

Het klopt dat wanneer het uitbreiden van de piramide de hoofdzaak is, het een kwalijke zaak is.
Bij een deugdelijke MLM dient men ook een volwaardig inkomen te kunnen genereren door verkoop van diensten.
Wederom is dit een voorbeeld waarbij de slechte consultant snel anderen probeert te regelen in de hoop snel rijk te worden. Want de visie van Euphony is dit niet.

Nu zal ik beamen dat ik niet alle fora heb doorgenomen. Neem me niet kwalijk.
Waarschijnlijk is dit logisch gezien ik tot zover weinig constructiviteit was tegengekomen.
Wat betreft de opmerking over lijnhuur etc: Dit is wederom een gevolg van een consultant die niet open en eerlijk uitlegt aan een potentiële klant wat de procedure is. Klant wordt iets mooiers voorgeschoteld en voelt zich vervolgens in zijn/haar hemd gezet.
Ook dit wordt niet geleerd van het bedrijf. Het is weer de consultant die snel probeert te scoren.

Het hoofdproduct is dus niet de piramide. Sterker nog... Men zou meer verdienen als men zich daar niet op richt. Dat dit bij veel piramidespellen wel zo gespeeld wordt is een feit. Maar zoals reeds vermeld hoort een deugdelijke MLM zich daar niet op te richten.

Vervolgens ontken ik niets, maar wil wel een andere kant van de medaille laten zien.
Zoals vermeld heb ik ook veel geleerd en dat is mij ook veel waard.
En er wordt nog geen antwoord gegeven waarom er zoveel niet-constructieve reacties worden gegeven. Dan hoeft een topic ook niet geopend te worden.
maar we maken nu een begin :)

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Euphony achterstallig betalingen

Ongelezen bericht door puma73 »

="youngconnect"

maar we maken nu een begin :)

Ik hoop eerder op een heel snel einde

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Euphony achterstallig betalingen

Ongelezen bericht door newmikey »

youngconnect schreef:En er wordt nog geen antwoord gegeven waarom er zoveel niet-constructieve reacties worden gegeven. Dan hoeft een topic ook niet geopend te worden.
maar we maken nu een begin :)
Nee, dat is nu precies waarom dit soort reacties niet meer serieus genomen kunnen worden en waarom MLM'ers gewoon scammers blijken te zijn.

We maken helemaal géén begin. Jij kan een begin maken door de informatie op dit forum die je toegeeft nooit gelezen te hebben, tot je te nemen. Wij zijn er allang klaar mee, hebben nooit ook maar één behoorlijk tegenargument kunnen detecteren. De bewijslast is nu omgekeerd. MLM is een bedrog-fabriek waar mensen als jijzelf uit puur winstbejag aan meedoen en waar jij je schade tracht te beperken door anderen slachtoffer te maken. Er is nooit ook maar één reëel argument vóór de hele werkwijze achter MLM geweest, in de lange historie van dit forum en niet omdat er niet velen als jij geweest zijn die met elke keer weer dezelfde non-argumenten en tragi-komische holle frasen aankwamen.

Als er iemand een begin moet maken ergens mee, ben je dat zelf. De discussie is voltooid, de bewijzen liggen op tafel, huizenhoog.

youngconnect
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:32

Re: Euphony achterstallig betalingen

Ongelezen bericht door youngconnect »

Mijn quote is een argument voor dat MLM'rs scammers zijn???
leg dat eens uit.

Jullie maken wel een begin met het openen van weer zo'n topic.
Als je er allang klaar mee bent, hoef je ook niet te blijven (ononderbouwd) afzeiken.

Ik heb nooit meegdaan aan MLM uit puur winstbejag. En ik probeer al zeker geen slachtoffers te maken.
Er zijn genoeg argumenten voor een MLM echter wil je (willen jullie) dat niet horen omdat er niet een plank, maar een hele timmerfabriek voor je kop gespijkerd zit.
Jullie staan achter het afzeiken van elke vorm van MLM, zien het verschil niet tussen MLM en piramidespelen en verkondigen dat als waarheid.
Dus tot zover hoor ik meer non-argumenten van jou/jullie en tragi-komische holle frasen.
Nogmaals: de laatste topics zijn geopend uit een soort blijdschap dat een bedrijf zou eindigen. nergens een zinvolle bijdrage te bekennen. Wat heeft dat voor nut?

Laatste echte klacht (als dat ook geen spammer was van een concurrent) kwam van april 2013.
Als diensten niet werken, hoort dat te worden opgelost. punt.
Verder is alle discussie eigenlijk zinloos, want jullie vinden het niets en anderen vinden het wel wat.
Waarom zou je al die frustratie van jezelf steeds naar boven halen?
Ik heb hiermee een poging gedaan een discussie te openen, omdat ik dat interessant vind.
Helaas valt er niet te praten, dus zal ik ook snel weer ophouden.

Let's agree to disagree?

(of wordt dit nu ook weer uitgelegd met dat ik mij niet kan verweren???)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Euphony achterstallig betalingen

Ongelezen bericht door sjohie »

Wat zou er na een faillissement nog resteren voor de consultants? Het lijkt me dat die als schuldeisers in het faillissement achteraan kunnen sluiten, en dus met lege handen zullen blijven staan.

In het uitzonderlijke geval dat het faillissement niet wordt uitgesproken, blijft er een bedrijf over wat niet ineens een rekening met genoeg geld heeft om ze uit te betalen.

Het lijkt me dat de huidige situatie voor de consultants verlies/verlies is, in plaats van win/win.

youngconnect
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:32

Re: Euphony achterstallig betalingen

Ongelezen bericht door youngconnect »

Ik wil je graag danken (zo erg is het al), sjohie, voor deze normale bijdrage.

Bij faillissement resteert er inderdaad vrij weinig voor de consultants.
En bij welk willekeurig ander bedrijf werkt dat anders?
Hoeveel mensen staan er de laatste jaren ineens op straat door ondeugdelijk beleid?

Faillissement wordt niet zomaar uitgesproken omdat schulden zijn afbetaald.
Consultants zijn achterstallige gelden toegekend!!
Dus van verlies/verlies is zeker geen sprake.

Ik zal voor de derde keer herhalen dat ik ook zeer veel heb geleerd bij dit bedrijf en dat vind ik meer waard dan een beetje geld. win/win!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Euphony achterstallig betalingen

Ongelezen bericht door sjohie »

youngconnect schreef:Ik wil je graag danken (zo erg is het al), sjohie, voor deze normale bijdrage.

Bij faillissement resteert er inderdaad vrij weinig voor de consultants.
En bij welk willekeurig ander bedrijf werkt dat anders?
Hoeveel mensen staan er de laatste jaren ineens op straat door ondeugdelijk beleid?

Faillissement wordt niet zomaar uitgesproken omdat schulden zijn afbetaald.
Consultants zijn achterstallige gelden toegekend!!
Dus van verlies/verlies is zeker geen sprake.

Ik zal voor de derde keer herhalen dat ik ook zeer veel heb geleerd bij dit bedrijf en dat vind ik meer waard dan een beetje geld. win/win!
Als het bedrijf waar je voor werkt in loondienst failliet gaat, krijg je betaald door het UWV, ben je je salaris normaliter niet kwijt, en ben je zeker geen schuldeiser in het faillissement. En door de crisis ontslagen worden vanuit loondienst is iets heel anders dan wat hier aan de hand is.

Een faillissement wordt uitgesproken als een bedrijf zijn verplichtingen niet meer na kan komen, dat had elke consulent dus ook kunnen doen. Blijkbaar is er dus een partij die geld tegoed heeft van ze, en het wachten zat was.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Euphony achterstallig betalingen

Ongelezen bericht door bokkel »

youngconnect schreef:Mijn quote is een argument voor dat MLM'rs scammers zijn???
leg dat eens uit... zien het verschil niet tussen MLM en piramidespelen en verkondigen dat als waarheid....
O, nu wordt het pas echt interessant. Leg jij het dan eens duidelijk uit aan ons.

En wees gewaarschuwd, de anti-groep is allang gewend aan het feit dat MLM-ers als jij altijd de schuld naar anderen schuiven. Liefst nog naar de anti-groep. Zo is het niet succesvol zijn van een ander piramidespel/MLM-troepje de schuld van 1 enkel blog...Briljant he?
Maar goed, leg uit wat wij niet begrijpen..

Gesloten