LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fiber wordt Online.nl en levert problemen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Rob_2017
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2017 21:17

Fiber wordt Online.nl en levert problemen

Ongelezen bericht door Rob_2017 »

Doordat begin dit jaar Fiber gekocht is door M7 Group zijn hun activiteiten overgedragen aan Online.nl. Eind februari is mijn abonnement overgezet en sindsdien ontvangt onze glasvezelmodem geen telefoniesignaal meer.

Drie keer heb ik een klantenservicemedewerker aan de telefoon gehad, die netjes mij probeerde te helpen en mijn ticket bijwerkte. Het zou aan mijn Genexis-modem liggen, waarvoor de technische afdeling zou worden ingeschakeld. Echter heb ik, na een bevestiging via sms, nog steeds niets vernomen van deze afdeling.

Mijn telefoon is nog steeds 'dood', maar mijn voicemail blijkt wel bereikbaar. Onlangs zijn een aantal verjaardagsfelicitaties hier beland, maar helaas kan ik ze niet beluisteren.

N.a.v. de gesprekken met de helpdesk heb ik het via de mail ontvangen tevredenheidsonderzoek van Online.nl ingevuld. Ik heb de situatie uitgelegd en gevraagd om feedback. Ook heb ik geprobeerd om in te loggen in MijnOnline. Het door Online aangemaakte wachtwoord en mijn klantnummer werden niet herkend i.c.m. mijn gebruikersnaam, die wél werd herkend. Ik heb dit uiteindelijk verwerkt in een online klachtenformulier. Ook hier heb ik geen reactie op ontvangen.

Dit is onbegrijpelijk: wil je abonnees behouden die geschrokken zijn van de overname van Fiber, dan zorg je er toch voor dat zij blijven? Vooral als het om mensen gaat waarbij de relatie met Fiber ook onder spanning heeft gestaan. Telefonisch staan ze je bij Online.nl acceptabel te woord, maar het lijkt erop dat de service er omheen nogal wat problemen heeft. En toen ik hoorde dat bij de helpdesk ook het servicesysteem er grotendeels uit lag en ik ondervond dat de chatbox niet werkte, gaf dit mij weinig vertrouwen. Dan wil ik tegen anderen zeggen: let op met Online.nl.

ErikHA
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2019 10:49

Re: Fiber wordt Online.nl en levert problemen

Ongelezen bericht door ErikHA »

Je bent helaas niet de enige, mijn vakantiewoning heeft hetzelfde verhaal, maar ben daar weinig, dus minder belangrijk.
Ik heb echter contact gehad met M7/Online en zij gaven aan mij een nieuw modem te sturen en deze te activeren. Heb echter nog nog niets ontvangen. Hoorde ook dat Fiber deels weer verkocht was aan een ander glasvezelbedrijf?

Denk dat ik de boel maar ga ontbinden en over ga stappen op iets simpelers, bijvoorbeeld Tele2 is op het moment nog goedkoper dan mijn Fiber abonnement ooit was (december 2016). Ben nu hier aan het kijken: https://www.breedbandwinkel.nl/vergelijken/internet-tv, maar ik vertrouw die cashbacks nooit.

Walt3r
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2019 15:21

Re: Fiber wordt Online.nl en levert problemen

Ongelezen bericht door Walt3r »

Online.nl is totaal verschrikkelijk, er is geen bedrijf in Nederland dat zo slecht met zijn klanten communiceert als zij. Zelf heb ik wel eens meer dan een uur in de wacht gestaan voor hulp bij een telefoonverbinding die om de haverklap even wegviel.
Na vele uren bellen en twee maanden ellende is dat dan opgelost. Uiteindelijk ben ik begin Januari opgestapt omdat internet er steeds uit lag.
Het grootste probleem met deze provider is vind ik dat ze anno 2019 niet via een emailadres bereikbaar zijn (maar alleen telefonisch) om (technische) klachten te kunnen communiceren. Daardoor heb je als klant nooit iets zwart op wit, en kan online.nl altijd alles ontkennen. Ik ben hier zelf ook slachtoffer van. Niet te filmen dat dit zomaar kan in Nederland!

Yvonne&
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2019 21:49

Re: Fiber wordt Online.nl en levert problemen

Ongelezen bericht door Yvonne& »

Mijn abonnement is ook ongevraagd overgezet naar Online.nl (je kan beter zeggen: Off Line...). 2 april ging de stekker van Fiber eruit en moest ik het nieuwe modem en tv-kastje van Online installeren. Geen verbinding. Op mijn aanvraag kwam er pas na een week een monteur; die heeft alles goedgekeurd maar "de KPN moest de lijn nog activeren". SMS gekregen, dat zou dan op 16 april gebeuren. Al die tijd geen telefoon, internet en tv. Ik ben zzp'er dus moet wel bereikbaar zijn! De telefoonlijn was "dood". Diverse keren gebeld, lange wachttijden, geen gratis nummer, ze konden ook niet terugbellen. Geen medewerking, geen service, geen alternatief. Meteen, 17 april, heb ik abonnement opgezegd en nieuw aangevraagd bij KPN. Maar die aansluiting wordt pas 9 mei uitgevoerd. Dan zit ik totaal bijna 6 weken zonder!! 22 april ontdekte ik ineens dat op mijn vaste telefoonlijn een voicemail aanstaat. Mijn klanten kunnen nu dus iets inspreken, maar ik kan mijn voicemail niet afluisteren. Ik heb Online gevraagd om dit eraf te halen. De ene dag kreeg ik wel de toezegging, maar de volgende dag werd gezegd: "kan niet, er is een storing".

Gesloten