geen andere provider in ons gebied?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Rims
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2023 12:24

geen andere provider in ons gebied?

Ongelezen bericht door Rims »

Beste lezers,
Wij hebben al jaren Fiber nh met een abonnement van Socon. Deze laatste is duur en tv ontvangs heeft veel problemen. Dat kan beter denken wij.
Dus probeer ik een ander maar er staat telkens dat er geen beschikbaarheid is op ons adres, we zijn echter geduldig en checken af en toe.
Nu krijg ik een antwoord op die vraag van Fiber NH: ( naar aanleiding van mijn vraag dat er op de Consumentenbond, na de postcodecheck, KPN wordt aangeboden. Maar, je raad het al, dat gaat dus niet lukken wanneer ik verder in het proces kom. Wat is er aan de hand?)

"KPN is beschikbaar in dit gebied: om uw adres weer voor de providers zichtbaar te maken is het nodig om een nieuwe vastrechtregistratie op uw adres vast te leggen.

Dit kan via onze website: www.fiberflevo.nl/aanmelden

Circa 48 uur na de registratie wordt het adres weer actief in de databases van de providers, waarna er een nieuw abonnement kan worden besteld"

MAAR NU MOET IK EEN BEDRAG VAN 25 EURO BETALEN!!

Dat is toch belachelijk, ik betaal al 4 jaar vastrecht aan Fiber en als ik een andere profider wil moet IK mezelf zichtbaar maken EN er 25 € voor betalen. Dat vind ik echt schandalig.
Wie weet of dit anders kan?

Warme groet en gezellige dag,
Simone

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: geen andere provider in ons gebied?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Is het zo gek dat jij moet betalen als jij iets gerealiseerd wilt hebben?

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: geen andere provider in ons gebied?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Misschien krijg je wel een grote overstap bonus.
Wie niet waagt die niet wint.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: geen andere provider in ons gebied?

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
04 nov 2023 21:35
Is het zo gek dat jij moet betalen als jij iets gerealiseerd wilt hebben?
TS wil nu een overeenkomst sluiten met bedrijf X, maar moet dan eerst betalen aan bedrijf Y. En dat kun je gek noemen.
Indien bedrijf X de infra van bedrijf Y gebruikt , laat hen dat dan onderling regelen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: geen andere provider in ons gebied?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
04 nov 2023 23:48
Moneyman schreef:
04 nov 2023 21:35
Is het zo gek dat jij moet betalen als jij iets gerealiseerd wilt hebben?
TS wil nu een overeenkomst sluiten met bedrijf X, maar moet dan eerst betalen aan bedrijf Y. En dat kun je gek noemen.
Indien bedrijf X de infra van bedrijf Y gebruikt , laat hen dat dan onderling regelen.
Nee. TS wil dat Y iets voor haar doet, en moet Y daar uiteraard ook voor betalen.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: geen andere provider in ons gebied?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Maar sinds wanneer moet je betalen, om je adres zichtbaar te maken, als je voor de kpn gewoon een lijn hebt liggen?
Ik heb dat nog nooit meegemaakt in ieder geval.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: geen andere provider in ons gebied?

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
05 nov 2023 00:21
Nee. TS wil dat Y iets voor haar doet, en moet Y daar uiteraard ook voor betalen.
Y behoort gewoon postcodes in haar verzorgingsgebied zelf te registreren. Dat lijkt me niet aan de bewoners op die adressen.
Ik zie vooral een party Y , die een concurentie belemmerende drempel opwerpt.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: geen andere provider in ons gebied?

Ongelezen bericht door witte angora »

Rims schreef:
02 nov 2023 12:38
"KPN is beschikbaar in dit gebied: om uw adres weer voor de providers zichtbaar te maken is het nodig om een nieuwe vastrechtregistratie op uw adres vast te leggen.

Dit kan via onze website: www.fiberflevo.nl/aanmelden
Maar waarom is die vastrechtregistratie dan niet direct na de aanleg gedaan? En waarom kon Solcon, dat sinds 2017 onderdeel is van KPN, wél een abonnement met je aangaan? En als Solcon onderdeel is van KPN, waarom kan KPN er dan nu niet op? Waarom is er trouwens voor Solcon gekozen? Een bekende provider is het niet. Ik vind het eerlijk gezegd allemaal maar een beetje apart.

https://www.overons.kpn/nl/het-bedrijf/ ... 0van%20KPN.

Overigens: als Solcon, als onderdeel van KPN, geen goede verbinding kan leveren, kan KPN dat zelf dan wel?

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: geen andere provider in ons gebied?

Ongelezen bericht door rwolters »

witte angora schreef:
05 nov 2023 08:31
Rims schreef:
02 nov 2023 12:38
"KPN is beschikbaar in dit gebied: om uw adres weer voor de providers zichtbaar te maken is het nodig om een nieuwe vastrechtregistratie op uw adres vast te leggen.

Dit kan via onze website: www.fiberflevo.nl/aanmelden
Maar waarom is die vastrechtregistratie dan niet direct na de aanleg gedaan? En waarom kon Solcon, dat sinds 2017 onderdeel is van KPN, wél een abonnement met je aangaan? En als Solcon onderdeel is van KPN, waarom kan KPN er dan nu niet op? Waarom is er trouwens voor Solcon gekozen? Een bekende provider is het niet. Ik vind het eerlijk gezegd allemaal maar een beetje apart.

https://www.overons.kpn/nl/het-bedrijf/ ... 0van%20KPN.

Overigens: als Solcon, als onderdeel van KPN, geen goede verbinding kan leveren, kan KPN dat zelf dan wel?
Onderdeel van wil niet zeggen dat het hetzelfde is. Het kan zomaar zijn dat het Solcon netwerk (nog?) niet is geïntegreerd met KPN.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: geen andere provider in ons gebied?

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
05 nov 2023 08:31
Waarom is er trouwens voor Solcon gekozen? Een bekende provider is het niet.
Solcon biedt filters op inhoud aan en is de provider voor orthodox-religieus Nederland.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: geen andere provider in ons gebied?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

al eens geinformeerd via de telefoon ipv via het www?

studentje1951
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 sep 2016 00:16

Re: geen andere provider in ons gebied?

Ongelezen bericht door studentje1951 »

Overstap betaal je altijd. Dit is goedkoop sommige vragen nog meer .
Maar vind het wel raar dat er dan geen netwerk is.
Denk dat het alleem bij hen is.
Als ik bv bij Ziggo op postcode zou kijken word gelijk gezegd gefeliciteerd, ook bij KPN.

San123
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jul 2017 14:28

Re: geen andere provider in ons gebied?

Ongelezen bericht door San123 »

Ter verduidelijking:

Solcon maakt sinds enkele jaren deel uit van KPN, maar opereert volledig zelfstandig. Ook hun helpdesk staat los van die van KPN. Hoewel ze onder dezelfde vlag vallen, is dit een strategische keuze; de besluitvorming ligt volledig bij Solcon.

Belangrijk om te weten is dat je geen eigenaar bent van de aansluiting. Je hebt alleen het vastrecht afgekocht, waardoor er geen extra kosten per maand bovenop de abonnementskosten komen.

Ik vraag me af, als je die 25 euro betaalt om het adres weer actief in de databases van de providers te zetten, is dat dan een eenmalige betaling?
Zo ja, dan heb je elk jaar de keuzevrijheid om over te stappen naar een andere provider als je dat wilt.

Een tip die ik zelf hanteer: sluit een abonnement van één jaar af en dreig elk jaar over te stappen naar een andere provider om zo extra kortingen en/of diensten los te krijgen van de betreffende provider.

Voor je het weet, heb je die 25 euro al terugverdiend. Win-win situatie uiteindelijk toch?

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: geen andere provider in ons gebied?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dus als je naar Solcon bent gegaan omdat ze filteren op inhoud en je uit de vrije en openbare www houden doen ze precies wat je graag wil hebben.
Ze beschermen je tenslotte tegen de niet religieuze wereld .
Je eigen keus en dan kost het natuurlijk moeite en geld om dat weer te veranderen.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: geen andere provider in ons gebied?

Ongelezen bericht door 16again »

Dat een Solcon klant een filter kan in/uit-schakelen is niet relevant hier. De 25,- euro dient betaald te worden aan fiberflevo.nl

Plaats reactie