Geen enkele aansluiting aanwezig in nieuwbouw apartement

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Henk Terpstra
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:19

Re: Geen enkele aansluiting aanwezig in nieuwbouw apartement

Ongelezen bericht door Henk Terpstra »

Plaats een schotel. met een omvormer. Bent u nog goedkoper uit ook. En meer TV zenders, als u bepaalde programma's wilt zien.

In Noord Nederland , Siegerswoude zit AROB. Die mensen werken wereldwijd . Even intikken, en u heeft een telefoon nr. om info op te vragen.

Succes. Henk

Lizette60
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 jul 2010 16:27

Re: Geen enkele aansluiting aanwezig in nieuwbouw apartement

Ongelezen bericht door Lizette60 »

Hommer schreef:
13 feb 2023 18:08
Ik had een vergelijkbare situatie in mijn nieuwbouwwoning. Heb contact opgenomen met KPN netwerk en van hen heb ik een gratis 5g/WiFi modem gekregen met 5gb per dag net zolang als nodig was om de verbinding te realiseren. Enige voorwaarde was dat ik een glasvezel abonnement had.
Vreemd dat de klantenvervice hier niets over vertelde...ik moet Ziggo nog benaderen.
Liz

Airship
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jan 2017 13:42

Re: Geen enkele aansluiting aanwezig in nieuwbouw apartement

Ongelezen bericht door Airship »

Ik neem aan dat tijdens de bouw wel coax-kabels naar en in elk appartement zijn aangebracht. Wellicht is het een idee om een gezamenlijke schotel voor satelliet-TV (incl. internet) te laten installeren; het z.g. GSO-systeem.

Ciska80
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2023 19:10

Re: Geen enkele aansluiting aanwezig in nieuwbouw apartement

Ongelezen bericht door Ciska80 »

sjohie schreef:
13 feb 2023 10:00
Ciska80 schreef:
11 feb 2023 19:19
De meest werkbare oplossing voor zoiets is een nieuw (unlimited) data abonnement, in combinatie met een mifi router (dat is een router voor simkaart, zonder netwerk poorten, dus werkt als 'hotspot') of een 4G Router (een router voor simkaart MET netwerk poorten).

Ik heb zelf bij bol een TP Link Archer 4G router gekocht (ik heb de MR600, maar een goedkoper model voldoet hier waarschijnlijk ook). En daarin dan een simkaartje met unlimited internet. Zo'n router werkt dan als gewone router met wifi, heel handig om in huis te hebben vooral ook bij internet storingen.
Telefoon simkaarten mag je niet gebruiken voor dat soort oplossingen, staat in de voorwaarden die je hebt geaccepteerd bij aangaan van het mobiele contract... :wink:
Tmobile gaf me dat zelf, dat unlimited op m'n 2e simkaart. En van kpn weet ik dat je bij een storing zo'n 4G router te leen krijgt. Dus ik zou daar niet te krampachtig over doen, en als je je er wel druk om maakt sluit je een data abbo af. Daar krijg je soms de mifi al bij...

Plaats reactie