Glasvezel aansluiting Caiway blijkt niet aangesloten

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
jaccovdzaag
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2024 14:33

Glasvezel aansluiting Caiway blijkt niet aangesloten

Ongelezen bericht door jaccovdzaag »

Hallo Radar,

1 september 2022 heb ik een aansluiting afgesloten met Caiway voor glasvezel. Dit was na een koop van een huis in Franeker.

Inmiddels ben ik een hoop mails, telefoontjes en bezoeken verder van Caiway, de aanbieder, Delta, de bovenliggende partij m.b.t. de aansluiting en Selecta Infratechniek.

Het bleek namelijk dat glasvezel niet op ons adres aanwezig was. Toch word je op de site niet verteld dat het niet aanwezig is, en kan je doodleuk iets afsluiten met glasvezel.

Ik kan me ook herinneren dat ik een einddatum opgegeven heb, maar ik zie dat helaas nergens in de documentatie terugkomen.

7 december 2023 is het glasvezelkastje in de meterkast geplaatst. Hierna is het tot voor kort stilgebleven, geen updates of wat dan ook.

Uiteindelijk moest ik van Delta zelf maar informeren, en een afspraak met Selecta weten te maken (die overigens ZEER slecht bereikbaar zijn) om een eindmeting te doen.

Bleek later dat er nog niks aangesloten is, en dat dat eerst rond moet voordat die meting kan plaatsvinden.

Intussen ook wel een paar telefoontjes gepleegd met zowel Caiway als Delta. De ene keer iets vriendelijker dan de andere keer. Zelfs tot dreigementen aan toe, over dat ik als ik nu zou zeggen dat het niet meer hoefde, dat ik fiks kon gaan betalen.

Ik vraag me af, hoelang mag je voor dit soort praktijken aan de lijn worden gehouden, voordat je er als consument iets van mag vinden?

Met vriendelijke groet,

Jacco van der Zaag

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Glasvezel aansluiting Caiway blijkt niet aangesloten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als je online een glasvezel abonnement kan afsluiten, dan zou er een aansluiting moeten zijn. Althans, er zou een kabel getrokken moeten zijn.
Of hebt u een abonnement genomen met als verplichting het installeren van glasvezel? Uw verhaal is namelijk niet duidelijk genoeg hierin.
Heeft Delta een reden gegeven waarom het nog niet werkt?

16again
Berichten: 16132
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Glasvezel aansluiting Caiway blijkt niet aangesloten

Ongelezen bericht door 16again »

jaccovdzaag schreef:
26 apr 2024 14:41
Zelfs tot dreigementen aan toe, over dat ik als ik nu zou zeggen dat het niet meer hoefde, dat ik fiks kon gaan betalen.
Voor geleverde wanprestatie flink betalen is helemaal van de zotte.
Maar wat voor levertijd is er overeengekomen?
Een ongebruikelijk lange of onvoldoende bepaalde levertijd in de voorwaarden is vermoedelijk onredelijk bezwarend.

jaccovdzaag
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2024 14:33

Re: Glasvezel aansluiting Caiway blijkt niet aangesloten

Ongelezen bericht door jaccovdzaag »

@NeoDutchio:

Dat leek mij ook. Zodra zo'n combinatie niet mogelijk is, wordt dat aangegeven.

Nee, ik heb niet iets afgesloten waar een verplichting was om zoiets te installeren.

Wel kwam ik er weken later achter, dat er een project in de omgeving bezig was. Maar dan nog, moet zoiets aan de voorkant afgevangen worden lijkt mij.

Overigens, en excuus dat m'n verhaal niet compleet was. Nog een leuk feit

Op het moment dat ik erachter kwam dat er dus geen glasvezelkabel in de grond lag, gebeld om te vragen hoe het zit met annuleren. Nee, dat kon niet, want ik zat buiten de bedenktermijn....

@16again:

Qua levertijd is er niets afgesloten of uitgesproken. Wel kon ik tijdens het 'afsluiten' een datum opgeven. Wat die was, weet ik niet meer uit m'n hoofd. Maar die ligt in ieder geval niet op een datum, anderhalf tot twee jaar later.

Er wordt overigens ook niets gecommuniceerd. Als je ervoor belt, moet ik zelf maar contact opnemen met Selecta, de uitvoerende partij.

Methusalah
Berichten: 1191
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Glasvezel aansluiting Caiway blijkt niet aangesloten

Ongelezen bericht door Methusalah »

Dus de monteur heeft wel het kastje in de meterkast geplaatst zonder daar iets was om op aan te sluiten? En hij heeft daar niets over gezegd? Dat vind ik op zich al heel bijzonder.

DeZevendeHenk
Berichten: 800
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Glasvezel aansluiting Caiway blijkt niet aangesloten

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Je je klaagt april 2024 dat de overeenkomst van september 2022 nog niet uitgevoerd is. Wat heb je al die tijd dan voor internet en televisie gehad?

Jerpauw
Berichten: 96
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: Glasvezel aansluiting Caiway blijkt niet aangesloten

Ongelezen bericht door Jerpauw »

Als je je aanmeldt voor iets dan neem ik aan dat er toch ook gekeken wordt of het kan ?

Als je een game koopt en je hebt geen spelcomputer kan je er ook niets meer, dus er eerst van vergewissen dat er een aansluiting is, dan iets aanschaffen.

peter17111962
Berichten: 590
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Glasvezel aansluiting Caiway blijkt niet aangesloten

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"Glasvezel aansluiting Caiway blijkt niet aangesloten"

Dat noemen ze tegenwoordig draadloos internet.

16again
Berichten: 16132
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Glasvezel aansluiting Caiway blijkt niet aangesloten

Ongelezen bericht door 16again »

Jerpauw schreef:
28 apr 2024 10:36
Als je je aanmeldt voor iets dan neem ik aan dat er toch ook gekeken wordt of het kan ?
Dat doet de provider toch voor je, met postcode check op aanmeld formulier !

Morgan le Fay
Berichten: 527
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Glasvezel aansluiting Caiway blijkt niet aangesloten

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

16again schreef:
28 apr 2024 11:24
Jerpauw schreef:
28 apr 2024 10:36
Als je je aanmeldt voor iets dan neem ik aan dat er toch ook gekeken wordt of het kan ?
Dat doet de provider toch voor je, met postcode check op aanmeld formulier !
Nou nee hoor, commerciele belangen hebben een flinke invloed .
Maar een abo afsluiten zonder dat er fysiek een (glasvezel)bekabeling ligt is natuurlijk vragen om problemen

Thijs124
Berichten: 745
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Glasvezel aansluiting Caiway blijkt niet aangesloten

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Maar een provider plaatst toch geen media convertor in de meterkast als er geen glasvezel kabel is.

16again
Berichten: 16132
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Glasvezel aansluiting Caiway blijkt niet aangesloten

Ongelezen bericht door 16again »

Morgan le Fay schreef:
28 apr 2024 13:04
16again schreef:
28 apr 2024 11:24
Jerpauw schreef:
28 apr 2024 10:36
Als je je aanmeldt voor iets dan neem ik aan dat er toch ook gekeken wordt of het kan ?
Dat doet de provider toch voor je, met postcode check op aanmeld formulier !
Nou nee hoor, commerciele belangen hebben een flinke invloed .
Maar een abo afsluiten zonder dat er fysiek een (glasvezel)bekabeling ligt is natuurlijk vragen om problemen
Niet elke provider heeft heel Nederland als verzorgings gebied, enkel regios waar eigen glas ligt (of komt).
Welk commercieel belang wordt gediend, door als provider overeenkomsten te sluiten, die de provider niet na kan komen?

We hebben het hier over caiway. Probeer ik daar te bestellen
https://www.caiway.nl/internet
op een plek waar niet wordt geleverd, dan krijg je de melding
We kunnen geen beschikbaarheid vinden bij de ingevoerde postcode

rwolters
Berichten: 1581
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Glasvezel aansluiting Caiway blijkt niet aangesloten

Ongelezen bericht door rwolters »

Morgan le Fay schreef:
28 apr 2024 13:04
16again schreef:
28 apr 2024 11:24
Jerpauw schreef:
28 apr 2024 10:36
Als je je aanmeldt voor iets dan neem ik aan dat er toch ook gekeken wordt of het kan ?
Dat doet de provider toch voor je, met postcode check op aanmeld formulier !
Nou nee hoor, commerciele belangen hebben een flinke invloed .
Maar een abo afsluiten zonder dat er fysiek een (glasvezel)bekabeling ligt is natuurlijk vragen om problemen
Plaats eens een link naar een provider die geen check doet als je een abonnement wilt afsluiten voor een dienst over glasvezel.

Plaats reactie