LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Glasvezel contract Lijbrandt

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
pwouters_vdo
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2012 15:58

Glasvezel contract Lijbrandt

Ongelezen bericht door pwouters_vdo »

In Bergeijk (dorpskernen) is begin 2011 een actie gekomen voor glasvezel door Reggefiber. Drie providers KPN, Ons Brabantnet en Lijbrandt.
Inschrijvingstermijn tot april minstens 30 % om tot aanleg te komen.
Ik heb me ingeschreven bij Lijbrandt en 26 maart 2011 een bevestiging gekregen. Normaal binnen 7 dagen kun je nog van je contract af. In dit geval eigenlijk onzinnig, je weet nog niet of het door gaat. Maar de 30% werd gehaald dus de glasvezel wordt aangelegd. Mooi niet er kwam een nieuwe discussie bij de gemeente, de buitengebieden moeten ook er bij en het heeft heeft een jaar geduurd voor dat er een overeenkomst kwam tussen Reggefiber en de gemeente en met een nieuwe inschrijving.
Nu weer met een percentagegrens (nu ook gehaald) maar er kwam een nieuwe provider bij nl XS4All mijn huidige provider, dus een keus die ik niet heb gehad en ik wil liever glasvezel van mijn provider afnemen dan van Lijbrandt. Dus heb ik eerst geinformeerd bij XS4All wat ik moest doen en zij gaven het advies om Lijbrandt te vragen om het contract te ontbinden. Dit heb ik ook gedaan. Eerst telefonisch contact met Lijbrandt en kreeg al meteen te horen dat ik het contract kan opzeggen een jaar nadat de glasvezel wordt aangesloten. Ik heb het contact schriftelijk opgezegd met de reden dat ik in de eerste termijn de keuze van XS4all niet had en tevens gevraagd om een coulante houding aan te nemen. In Bergeijk was er infodag daar zelfs met mensen van Lijbrandt en Reggefiber gesproken het voorval voor gelegd en als antwoord kreeg formeel heeft Lijbrandt gelijk maar dit geval zou toch een uitzondering moeten zijn.
Eigenlijk heb ik te maken met een contract waar de levertijd niet bekend en ik zou met eraf moeten kunnen. Er is in het BW 6 een artikel 237 e waar het wel kan wanneer er ongebruikelijke lange termijn of onvoldoende bepaalde termijn in het geding is. Heeft hier iemand ervaring mee en welke stappen kan ik nog ondernemen?

Gesloten