LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Maar die schermafdruk levert geen bewijs. Je kunt direct erna het scherm weggeslikt hebben immers. Je zou dan een continue video van je scherm moeten maken, en zelfs dan kan nog makkelijk geroepen dat die bewerkt is.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen

Ongelezen bericht door hebra98 »

Beter iets dan het aan Ziggo overlaten en gewoon niets te hebben.

Ik blijf meestal met Ziggo aan de lijn tot ik de bevestiging heb ontvangen in de mail (pas nog met een monteursbezoek)

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen

Ongelezen bericht door kuklos »

hebra98 schreef:
22 nov 2020 13:20
kuklos schreef:
22 nov 2020 12:55
Ik_weet_niet_alles schreef:
22 nov 2020 12:00
Ik maak altijd een schermafdruk in pdf van wat ik ingevuld heb voordat ik iets verstuur.
Idee is goed, maar wat je doet zegt niet zoveel. Want je kan het daarna alsnog veranderen voordat je het verzendt.
>>
Je vecht niet een verandering aan die je maakt. Wel het feit dat je een opzegging hebt gedaan en hiervan ALLEEN op deze manier enige vorm van bewijs hebt.
Ziggo geeft jou blijkbaar dat afschrift niet.
Nee, dit is geen bewijs dat je hebt opgezegd. Dit is bewijs dat je een schermafdruk hebt gemaakt, meer niet.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen

Ongelezen bericht door hebra98 »

Krijg je van ziggo ook niet een ontvangstbevestiging van het feit dat je iets hebt verstuurd. (Zonder inhoud, zeg maar)
Dan kan je dat naast je schermafdruk leggen en je "formulier ontvangen" op de website (die zal er toch zijn)

Natuurlijk zitten we hier andersom te redeneren..
Ziggo moet gewoon een volledige afschrift sturen van het formulier wat je hebt ingevuld.

Ze lijken trouwens wel gevoelig te zijn voor aanmerkingen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen

Ongelezen bericht door grun »

Bob Schurkjens schreef:
22 nov 2020 12:34
Bekijk het formulier eens goed. Je kan er niets invullen. Je moet een multiple-choice keuze maken. Ziggo wil niet dat klanten opzeggen. Klanten worden hier in tegengewerkt.
Het is onvoordelig om via een formulier op te zeggen. Als je het telefonisch doet, krijg je vrijwel altijd een aanbod om het contract voort te zetten met korting en dat kan behoorlijk in de papieren lopen. Op het moment dat ze jou aan de lijn hebben, kunnen ze precies zien welke alternatieve providers op jouw adres leverbaar zijn. Bijvoorbeeld glasvezel of vdsl via een KPN lijn. Je kunt dan altijd nog je opzegging overwegen.
Laatst gewijzigd door grun op 22 nov 2020 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

hebra98 schreef:
22 nov 2020 13:38
Krijg je van ziggo ook niet een ontvangstbevestiging van het feit dat je iets hebt verstuurd. (Zonder inhoud, zeg maar)
Dan kan je dat naast je schermafdruk leggen en je "formulier ontvangen" op de website (die zal er toch zijn)

Natuurlijk zitten we hier andersom te redeneren..
Ziggo moet gewoon een volledige afschrift sturen van het formulier wat je hebt ingevuld.

Ze lijken trouwens wel gevoelig te zijn voor aanmerkingen.
Nee, Ziggo stuurt je ook geen ontvangstbevestiging van de vraag die je op het online webformulier hebt gesteld.

Als je per e-mail wil reageren op het antwoord dat je krijgt van Ziggo, moet je dat trouwens doen binnen 30 dagen.

Na die 30 dagen krijg je een bouncebericht van Ziggo dat het emailadres niet meer bereikbaar is:
Beste meneer/mevrouw,

Het is niet meer mogelijk om direct te mailen naar dit e-mailadres.

Op onze klantenservicepagina’s vind je antwoorden op veelgestelde vragen. Wanneer je niet het antwoord vind dat je zoekt, neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier. Jouw bericht komt dan direct bij de juiste afdeling terecht zodat deze zo goed mogelijk afgehandeld kan worden.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Ziggo
Zo weten ze het toch weer een tandje moeilijker te maken voor hun trouwe klanten.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen

Ongelezen bericht door hebra98 »

Dat valt me dan wederom behoorlijk tegen van Ziggo.
Helaas voor TS heb ik de laatste tijd bijna alleen maar goede ervaringen.

Ik hoop voor TS dat zijn probleem snel en alsnog netjes wordt opgelost.

Want als je ergens makkelijk kunt wegkomen is de kans groter dat je ooit ook weer terug kunt / wil komen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Cro schreef:
22 nov 2020 10:33
Wat een ongeloofwaardig verhaal weer met onjuiste juiste informatie.
Het verhaal is plausibel genoeg om te geloven dat TS dit oprecht geloofde.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen

Ongelezen bericht door Cro »

alfatrion schreef:
22 nov 2020 14:00
Cro schreef:
22 nov 2020 10:33
Wat een ongeloofwaardig verhaal weer met onjuiste juiste informatie.
Het verhaal is plausibel genoeg om te geloven dat TS dit oprecht geloofde.
Daar verschillen we dan over van mening, had TS, na gewezen te zijn op deze fout, zijn post aangepast had ik hier in mee kunnen gaan
Dat TS dit niet gedaan helpt hem niet naar mijn mening.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen

Ongelezen bericht door 16again »

Bob Schurkjens schreef:
22 nov 2020 12:34
Bekijk het formulier eens goed. Je kan er niets invullen. Je moet een multiple-choice keuze maken. Ziggo wil niet dat klanten opzeggen. Klanten worden hier in tegengewerkt.
Ik zie het nu.
Maar kun je niet kiezen voor:
Wat wil je opzeggen: Mijn hele pakket
Waarom: Ik wil mijn abonnement wijzigen.

En als ik verplicht zou worden een reden aan te vinken, dan kies ik juist tegendraads de optie die het minst van toepassing is.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Daar kun je voor kiezen inderdaad. Zie het als een verkeerslicht met voorsorteervakken.

Ziggo laat je alvast voorsorteren. Vervolgens word je gebeld door de afdeling verkoop/retentie zodat ze kunnen proberen je op basis van je keuze omver te praten zodat je klant blijft.

Topicstarter heeft nu zo'n Ziggo-telefoontje in het verschiet. Benieuwd wat er uit komt. Want hé, opzeggen bij Ziggo? Dat gaat zomaar niet :)

Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ik vind je verhaal maar wazig. Afgezien van het feit dat je inderdaad op meerder manieren kan opzeggen valt mij ook dit op...

JVL010 schreef:
22 nov 2020 10:05
Mustafa zegt "Ik heb voor u opgezegd, per 19e van dec. U ontvangt daarvan een bevestiging op de mail."

Heb je ook gevraagd hoe lang het duurt voordat die bevestiging verzonden wordt? Je lijkt er vanuit te gaan dat dat direct is maar misschien is dat niet zo. En heb je je spamfolder al gecheckt?

JVL010 schreef:
22 nov 2020 10:05
Natuurlijk ging daarmee niet akkoord en vroeg om een bevestiging op welke manier dan ook. Zijn reactie "U moet op mijn woord geloven..." , aangezien het enige is wat ik kon doen als bevestiging was het geluid opnemen, maar de medewerker weigerde hier aan mee te werken en zijn naam te geven... Serieus; Wat heeft Ziggo te verbergen?!?!?

Ehh, serieus wat voor andere directe bevestiging had jij in je hoofd behalve mondeling in een TELEFOON gesprek. En ik denk niet dat Ziggo wat te verbergen heeft, ik denk meer dat de medewerker te veel ervaring heeft heeft met waardeloze klanten. Geloof me, het is een van de meest ondankbare baantjes die je kan hebben. (met de dood worden bedreigd, ik kom je wel opzoeken, ik weet waar je werkt, etc). Er is een reden dat je soms je naam niet wil geven.

JVL010 schreef:
22 nov 2020 10:05
Kortom, na uren aan de telefoon gezeten te hebben, op social media mijn vragen structureel genegeerd worden, loopt mijn abonnement nog steeds door!!!! En ik probeer al sinds 3 november op te zeggen. Dus, ik word structureel genegeerd, voorgelogen en aan het lijntje gehouden. TOP klantenservice.

Don't mistake malice for stupidity...

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen

Ongelezen bericht door angel1978 »

2x opgezegd bij Ziggo en in beide gevallen heeft me dat 5 min gekost.
Je kan een hoop zeggen maar echt ingewikkeld of lastig is het zeker niet.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen

Ongelezen bericht door grun »

Methusalah schreef:
23 nov 2020 13:25
Heb je ook gevraagd hoe lang het duurt voordat die bevestiging verzonden wordt? Je lijkt er vanuit te gaan dat dat direct is maar misschien is dat niet zo.
Dat is inderdaad niet zo. Ik kreeg de bevestiging ongeveer 5 uur later, op dezelfde dag.

In de mail met de bevestiging staat ook de datum waarop het abonnement eindigt. Enkele dagen voor de einddatum krijg je twee opvouwbare dozen (passen in de brievenbus) waarin je de modem en de tv-ontvanger terug moet sturen. Doos uitvouwen, modem erin, doos dichtplakken met de bijgeleverde stickers, voorgedrukt etiket erop plakken en het geheel afgeven binnen 14 dagen bij een postnl agentschap. Het kost niks en je krijgt een bewijs van afgifte. Die laatste bewaren totdat je van ziggo een mailtje krijgt dat de doos goed ontvangen is.

dmv
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 sep 2016 19:42

Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen

Ongelezen bericht door dmv »

Kloppen uw contactgegevens / e-mailadres nog wel bij Ziggo? Ik heb via Twitter en Messenger goede ervaring. plus ik kan die chat kopieren zodat ik dit altijd nog op schrift heb staan.

Gesloten