LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kom ik van Wanadoo-Orange af?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Molly66
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 feb 2007 21:15

Hoe kom ik van Wanadoo-Orange af?

Ongelezen bericht door Molly66 »

Hoe kom ik van Wanadoo-Orange af?

Op 11-09-2002 had ik een wanadoo smartpack-abonnement genomen.
Op 16-10-2002 was ik overgestapt naar wanadoo ADSL abonnement.
Op 21-09-2005 ben ik overgestapt naar wanadoo ADSL Family.

Op 26-09-2005 heb ik een wanadoo E-mail Antivirus pakket genomen.
Op 26-09-2005 heb ik een wanadoo PC Antivirus pakket genomen.

Het enige wat in de overeenkomst staat is:

Minimale abonnementsperiode: 12 maanden
Meer staat er niet.

Door problemen met mijn modem en de slechte service ben ik overgestapt naar upc.
Mijn pc deed het niet meer, dus heb ik een aangetekende brief gestuurd naar Wanadoo-Orange. Dit heb ik op 31-01-2007 gedaan en tot op heden schriftelijk niets gehoord.
Op 06-02-2007 via upc weer internet, ik gauw kijken op de site van Orange, staat daar dat ik telefonisch moest opzeggen. Bleek dat ik een maand opzeg termijn had, maar er tot 30-09-2007 aan dit contract vast zit. Ik heb op 09-02-2007 om 20:54 uur telefonisch opgezegd. Ik zou binnen een week een email ontvangen met de bevestiging van mijn opzegging en vlak voor het einde van de looptijd van mijn contract krijg ik een bevestigingsbrief.

Wanadoo is Orange geworden.

Is er een mogelijkheid om hier onder uit te komen?
Wie kan mij helpen?

rweelden22
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jan 2007 11:34

Re: Hoe kom ik van Wanadoo-Orange af?

Ongelezen bericht door rweelden22 »

hier krijg je spijt van dat je naar upc bent gegaan ik heb nu orange en ik heb er totaal geen probleem mee maar upc heb ik er uit gegooit
om dat ze steeds spook rekeningen sturen

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Hoe kom ik van Wanadoo-Orange af?

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Is er een mogelijkheid om hier onder uit te komen?
Wie kan mij helpen?
niemand ben ik bang.

Dit komt uit de voorwaarden van Orange:
(4.2) De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van minimaal een jaar eindigend op de laatste dag van de maand waarin een jaar is verstreken, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege voor een periode van telkens een jaar verlengd, tenzij de Overeenkomst door de Klant met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand tegen het einde van de looptijd telefonisch of schriftelijk is opgezegd. Na verlenging is de Klant gerechtigd de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand telefonisch of schriftelijk op te zeggen tegen het einde van de verlengde termijn.

Hoogstwaarschijnlijk was dit ook bij Wanadoo al zo, de meeste providers hanteren nl. een jaarcontract met een opzegtermijn van een maand, dat betekent dat als je niet een maand voor het einde van het jaar opzegt, je er weer voor een heel jaar aan vast zit. (de beruchte stilzwijgende verlenging)
Die maand opzegtermijn waar je het over hebt hoeft dus niet te betekenen dat je per maand op kunt zeggen.

Je hebt op 21-09 je aansluiting opgewaardeerd, providers grijpen dan de kans om het jaar opnieuw in te laten gaan (staat ook ergens in de voorwaarden van Orange), dus zou je er op 21-09 van dit jaar van af zijn, maar Orange neemt daarvoor de laatste dag van die maand, als je tenminste een maand voor die tijd opzegt (wat je al gedaan hebt, maar nog niet bevestigd is.)

Ik gok er op dat je een bevestiging terug krijgt waarin ze zeggen te betreuren dat je opstapt per 30-09 a.s., of dat je per direct weg kunt maar je dan de rest van die periode even in 1 keer wilt betalen.
Op 06-02-2007 via upc weer internet, ik gauw kijken op de site van Orange, staat daar dat ik telefonisch moest opzeggen
Zie de quote uit hun voorwaarden, er staat schriftelijk of telefonisch, maar dat maakt nu niet meer uit.
Blijf er wel bovenop zitten dat je die bevestiging voor augustus hebt
:wink:

Je kunt hooguit proberen de voorwaarden van Wanadoo te vinden, maar volgens mij hanteerden zij ook een jaar, mijn broer heeft daar ooit eens mee te maken gehad.

hzaza
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 feb 2007 20:27

Re: Hoe kom ik van Wanadoo-Orange af?

Ongelezen bericht door hzaza »

orange is al bekend met zijn arrogante houding en heeft de lak aan de wet. Je kunt debetaling blokkeren en laat orange dreigen met incassobureau.
Het is mij ook ovekomen met wanadoo/ orange. jaren lang bij wanadoo zonder problemen. medio 2006 begonnen de problemen. Na tig keer bellen, maar zonder resultaat. men vertelde mij; Je moet een ander modem hebben. De modem van wanadoo is niet goed genoeg. toen vroeg ik; hoe zo de modem van wanadoo is niet goed genoeg? toen kreeg ik te horen; wanadooo is overgenomen door orange. Ik heb toen met onmiddelijk ingang geeist de abonnee te beindigen. Vervolgens heb ik een aangetekende brief verstuurd darin heb ik aangegen dat orange het recht niet heeft zonder mijn instemming mijn abonnee over te nemen.Tegelijkertijd heb ik de betaling geblokkeed. orange wil hier niets van weten. Nu kreeg ik een brief van orange als ik €50,- betaal dan ben ik van hun af, anders loopt mijn abonnee tot september 2008. Ik heb orange verzocht geld terug te betalen.
NB
bijna alle internetproveders hebben soortgelijk algemeenvoorwaarden. deze voorwaaren zijn in strijd met de wet. Ik geloof niet dat de klant tijd neemt om al die voorwaarden goed door te nemen, gezien de saaie en igewikkelde inhoud....sterkte en succes in jou strijd tegen orange

Molly66
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 feb 2007 21:15

Re: Hoe kom ik van Wanadoo-Orange af?

Ongelezen bericht door Molly66 »

Ik heb de bevestigings mail ontvangen.

In mijn contract van Wanadoo staat "contracts duur minimaal 12 maanden". Waar ik bang voor ben is dat Orange wat weizigingen heeft gemaakt in de voorwaarden.

Ik heb nog geen bericht gehad van mijn aangetekende brief.

Ook hebben ze mij geen voorstel gedaan. Ik zit er tot 30-09-2007 aan vast.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Hoe kom ik van Wanadoo-Orange af?

Ongelezen bericht door ?? »

@hzaza: Het aanbod van Orange is bijzonder coulant. Ze hebben niets gedaan wat niet mag. Dat jij de wet niet kent is verder niet hun probleem.

bakellende
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 feb 2007 21:57

Re: Hoe kom ik van Wanadoo-Orange af?

Ongelezen bericht door bakellende »

@hzaza: Het aanbod van Orange is bijzonder coulant. Ze hebben niets gedaan wat niet mag. Dat jij de wet niet kent is verder niet hun probleem.
ha ha lollige vent :lol:

Wiley
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 sep 2006 22:35

Re: Hoe kom ik van Wanadoo-Orange af?

Ongelezen bericht door Wiley »

maar hij heeft wel gelijk. Waar staat in de wet dat een abonnementstermijn van een jaar niet mag? Het is niet erg klantvriendelijk en 'men' probeert er wat aan te doen (tijdje terug soortgelijk verhaal met de ANWB) maar het is niet tegen de wet. Voor tal van tijdschriften geldt hetzelfde...

Ik heb ook Wandoo / Orange opgezegd, overigens altijd perfecte verbinding gehad, netjes een maand of 2 van tevoren opgezegd, nieuwe abbo halverwege de laatste maand laten ingaan en je bent geen seconde zonder internet... Je betaalt inderdaad wel een half maandje dubbel abbo, maar dat is de prijs voor feilloze overstap.

walter72
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 feb 2006 12:25

Re: Hoe kom ik van Wanadoo-Orange af?

Ongelezen bericht door walter72 »

Maf?
Ik was jarenlang lid van Wanadoo, ging verhuizen, kreeg een aanbod van casema.
Ik was bang om over te stappen, maar ik had een maand opzeggingstermijn?
Dus netjes brief naar Wanadoo (orange), inderdaad een halve maand dubbele lasten en nu dus bij casema. ( sinds december 06)
Vlekeloos over!

Moet zeggen dat ik in verleden bij Wanadoo wel enorm veel ellende heb gehad. Maar dit was toppie geregeld! :wink:
Succes met je strijd!

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Hoe kom ik van Wanadoo-Orange af?

Ongelezen bericht door Inter »

Bij de meeste providers kan je tegenwoordig naar een jaar abonnement per maand opzeggen . Is dat ook niet bij Orange ?
Dit staat ook in het wetsvoorstel . De stil zwijgende verlenging mag dan niet meer.
Het zijn dan alleen de uitgevers die het nog als een probleem zien.

Bij TV Gelderland (hallo gelderland )was dat overduidelijk te zien .

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: Hoe kom ik van Wanadoo-Orange af?

Ongelezen bericht door lucrecia »

(4.2) De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van minimaal een jaar eindigend op de laatste dag van de maand waarin een jaar is verstreken, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege voor een periode van telkens een jaar verlengd, tenzij de Overeenkomst door de Klant met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand tegen het einde van de looptijd telefonisch of schriftelijk is opgezegd. Na verlenging is de Klant gerechtigd de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand telefonisch of schriftelijk op te zeggen tegen het einde van de verlengde termijn.
Je had ze op hun voorwaarden moeten wijzen want hier staat duidelijk dat je ook SCHRIFTELIJK kan opzeggen. Daarom moet je altijd de voorwaarden maar goed doornemen voordat je met zulke bedrijven in zee gaat.

koeneboen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2007 09:25

Re: Hoe kom ik van Wanadoo-Orange af?

Ongelezen bericht door koeneboen »

ik heb sinds 1 februari 2006 ook adsl eerst van wanadoo en nu dan van orange. ik ga nu verhuizen naar een flat waar standaard in de service kosten internet anwezig is (studenten huisvesting) en adsl van orange leverbaar is, maar ik moet dus wel tot februari 2008 betalen. ik wil er ook vanaf. dus als iemand advies heeft, of alles het de topic starter lukt., laat het hier weten.

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Hoe kom ik van Wanadoo-Orange af?

Ongelezen bericht door jaywalker »

dus als iemand advies heeft, of alles het de topic starter lukt., laat het hier weten
??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Gesloten