LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afgesloten en toch betaald

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
KloteUPC

Afgesloten en toch betaald

Ongelezen bericht door KloteUPC »

Nou maken ze het helemaal bont die UPC.

Moest voor de 18e betalen. Bedrag is op de 15e van mijn rekening afgeschreven, sluiten ze mij de 19e af omdat UPC achter loopt met het verwerken van de rekeningen. Is toch hun probleem ! Niet het mijne!
En dat vertellen ze doodleuk zo bij de klantenservice. Mevr. Elenbroek van UPC klantenservice kon mij verder niet helpen omdat de betaling nog niet verwerkt was. Maar ik ben mooi 3 dagen afgesloten geweest.

Wordt tijd dat Kassa weer eens aandacht gaat besteden aan UPC

Gast

Re: Afgesloten en toch betaald

Ongelezen bericht door Gast »

Nou, ik betaal altijd nog voor mijn eigen gemoedsrust, met een acceptgiro en was 2 maanden geleden ook iets te laat. De vorige maand dus zogenaamd dubbel betalen, maar ik heb toen gewoon 1x met een overschrijfformulier betaald en dacht van, ff afwchten of het de volgende keer goed is! En vandaag de nieuwe rekening binnen en JA hoor, het was weer helemaal bij gewerkt, zonder dat ik heb hoeven te bellen of e- mailen. Knap van ze hè?

Gast

Re: Afgesloten en toch betaald

Ongelezen bericht door Gast »

Ja inderdaad als het is een keer goed gaat sta je verbaasd te kijken. UPC blijft je verbazen!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Afgesloten en toch betaald

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik geloof dat je op het verkeerde forum hebt gepost, dit is de Tros, met Radar. Kassa is van de Vara.

merie

Re: Afgesloten en toch betaald

Ongelezen bericht door merie »

Als het bedrag van jouw rekening is afgeschreven is het niet meteen bij de ander bijgeschreven. En je moet meestal rekening houden met een verwerkingstijd van zo'n 2 dagen. Als je afgesloten wordt heb je meerdere rekeningen open staan. Als je gewoon op tijd betaald had dan had je hier geen last van gehad!

nala

Re: Afgesloten en toch betaald

Ongelezen bericht door nala »

beste kloteupc,

als het bedrag daadwerkelijk al van je rekening was afgeschreven dan sluit men je onterecht af. Jij schrijft dat het bedrag de 15e van je rekening was afgeschreven dan hebben hun het de 17e op de rekening of hooguit de 18e op de rekening. Ik heb de 19e (via telebankieren dus het wordt direct verwerkt) iets overgeboekt naar upc (via de bank naar een gironummer) en heb de 22e om half negen gebeld. Toen hadden ze het bedrag al binnen. Dezelfde grap die ze bij jou uithalen hebben ze mij ook geflikt. Terwijl ze bij mij ook nog eens zaken dubbel in rekening brengen. Vraag je daar een creditnota voor dan kan dat dus niet.
Maar om kort te zijn als jij het bewijs in handen hebt dat het de 15e betaald is dan is en hun hebben dat de 18e nog niet verwerkt dan is het dus mogelijk een schadeclaim in te dienen. Het is even wat werk maar mede doordat er daar zoveel fouten gemaakt worden lukt het allemaal wel.

Het kan natuurlijk zijn dat ze dat bij ons nu extra in de gaten houden en ervoor zorgen dat ze ten opzichte van ons geen fouten meer maken. Maar UPC troost je we blijven ons inzetten om ervoor te zorgen dat jullie de monopolie positie die jullie nu bezitten kwijt raken.

Gast

Re: Afgesloten en toch betaald

Ongelezen bericht door Gast »

En waarschijnlijk was dat dan niet je eerste rekening maar een zoveelste aanmaning en dan is de uiterste datum ook echt de uiterste datum. Dat doen ze bij bijna ieder ander bedrijf ook zo.
En nee, ik werk NIET bij UPC en ik heb ook niets van UPC!

nala

Re: Afgesloten en toch betaald

Ongelezen bericht door nala »

beste gast,

ik ben het met je eens dat men aan zijn verplichtingen moet voldoen. Maar ik kan je verzekeren dat UPC een zeer agressiefe manier van incasseren erop na houdt. Ook als men zelf fouten maakt (wat ik op zich niet zo heel erg vind als je ze weer recht zet) handelen ze op deze wijze. Van 1 klant heb ik hier zelfs een brief liggen waarin men binnen 27 dagen na de eerste factuur een credietmanagement heeft ingeschakeld. Uiteraard heb ik dit gecheckt.

m.vr.gr. sandra

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Afgesloten en toch betaald

Ongelezen bericht door puma73 »

Beste Gast,

Ik vind het knap dat jij op afstand kunt zien dat iemand nog rekeningen heeft openstaan.

Ik zou zeggen, ga je gaven gebruiken om de lotto te winnen inplaats van ongefundamenteerde beweringen te doen

Gast

Re: Afgesloten en toch betaald

Ongelezen bericht door Gast »

Als jullie nou ook eens goed lezen: ik schrijf WAARSCHIJNLIJK, iedereen die Nederlands spreekt weet dan dat ik niet zeg HET IS ZO.
Het wordt verder nergens aagegeven of het de eerste rekening is of niet. Ik kan me alleen niet voorstellen dat je bij je eerste rekening meteen wordt afgesloten. Ik heb wel jarenlang bij UPC gezeten en ik betaalde nooit op tijd, zonder problemen.

nala

Re: Afgesloten en toch betaald

Ongelezen bericht door nala »

beste gast,

je zegt het precies goed, gezeten. Neem van mij aan (hoeft natuurlijk niet) dat afsluiten op dit moment echt al gebeurt na 25 dagen van de factuurdatum. Voorbeeld van 1 client (bewijsstukken in mijn handen)
10 feb. aansluiting upc internet en telefonie
10 mrt. eerste rekening (let wel men heeft daar de gegevens van de vorige bewoner gebruikt dus het banknr. waarvan men wilde incasseren was niet van de betreffende persoon)
22 mrt verzend UPC een aanmaning (client op vakantie)
05 apr. afsluiting internet en uitgaande lijn telefonie.
08 apr. brief credietmanagement.
10 apr. client komt thuis en merkt dat e.e.a. mis is gegaan.
13 apr. client betaald direct.
19 apr. verwerkt UPC pas de betaling en kan client weer gebruik maken van de dienst.

en dit is een van de vele. Zoals je kunt zien is dit echt geen 'normale'manier van handelen.

m.vr.gr.

Sandra

Gast

Re: Afgesloten en toch betaald

Ongelezen bericht door Gast »

Goed, over nu kan ik niets zeggen, dat geef ik toe.
Ik ben al bijna anderhalf weg daar en heb nu goede alternatieven. :D

Gast

Re: Afgesloten en toch betaald

Ongelezen bericht door Gast »

anderhalf jaar bedoel ik.

Gast

Re: Afgesloten en toch betaald

Ongelezen bericht door Gast »

Theoretisch geeft een bedrijf aan, wanneer het bedrag binnen moet zijn.
Dat werkt bij alle bedrijven zo.
De belastingdienst geeft aan, dat een bedrag binnen moet zijn en dat je rekening moet houden met de verwerkingstijd.
Banken houden altijd graag het geld vast voor de rente.

nala

Re: Afgesloten en toch betaald

Ongelezen bericht door nala »

wat je zegt klopt dan ook gast. er is een tijd geweest dat UPC een stuk positiever bezig was dan nu. Maar helaas nu is dat anders. Wat alleen zeer betreurenswaardig is, is dat er veel mensen zijn die er niets tegen kunnen doen omdat het veel geld kost om een zaak aanhangig te maken bij de rechtbank.
Ik wil niet beweren dat UPC altijd ten onrecht afsluit. Als men dat doet nadat de client na anderhalf of twee maanden nog niet heeft betaald
kan ik me daar iets bij voorstellen. Maar ook mensen die altijd keurig op tijd betalen en door wat voor omstandigheden dan ook 1 keer wat later zijn lopen tegen dit probleem op.

m.vr.gr. sandra

Gast

Re: Afgesloten en toch betaald

Ongelezen bericht door Gast »

Banken houden altijd graag het geld vast voor de rente

afschrijving UPC tv van mijn rekening 19 april
bijschrijving UPC tv 21 april (rentedatum, boekdatum 22 april)

dat is dus twee dagen en dan ga ik nog wel van bank naar giro wat vlgs upc langer duurt

m.vr.gr.

sandra

Gast

Re: Afgesloten en toch betaald

Ongelezen bericht door Gast »

Wat UPC zich blijkbaar met het uitvoeren van dit beleid niet realiseert is dat het moment van afsluiting een goede gelegenheid is om alternatieven te overwegen. "Deze klanten ben je liever kwijt dan rijk" zullen de UPC-aanhangers denken, maar juist de goede, altijd op tijd betalende klanten stappen van pissigheid onmiddellijk op als op een bericht van een mislukte incasso tijdens vakantie of zo wat later actie wordt ondernomen.

Gast

Re: Afgesloten en toch betaald

Ongelezen bericht door Gast »

Mail je vakanties door aan [email protected].. Dan weten ze wanneer je weg bent! :p

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Afgesloten en toch betaald

Ongelezen bericht door puma73 »

Alsof upc daar iets mee doet. ze reageren niet eens op brieven, mailtjes
Laatst gewijzigd door puma73 op 23 apr 2004 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

lilian

Re: Afgesloten en toch betaald

Ongelezen bericht door lilian »

hebben jullie wel eens over automaties betalen ben je nooit telaat wel :idea:

Gesloten