LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC en automatische incasso zonder afgegeven machtiging

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
weetgeenraad

UPC en automatische incasso zonder afgegeven machtiging

Ongelezen bericht door weetgeenraad »

Hallo,

in februari 2003 had ik mijn kabel aansluiting van UPC opgezegt nadat de bevestiging binnen was heb ik via een rode kaart de machtiging die ik aan hun had afgegeven ingetrokken.
maar nu had ik weer kabel aangevraagd omdat ik op mijn schotelantenne toch een paar zenders miste.
dus dat deed ik via de site van UPC en vulde netjes mijn gegevens in en kreeg te zien waneer ik weer aangesloten kon zijn.
bij mijn gegevens kon ik kiezen via welke manier ik wenste te betalen de acceptgiro zou iets meer kosten dan een automatische incasso.
omdat ik verder geen negatieve ervaringen had met UPC en machtigen besloot ik die te kiezen.
er werd bij vermeld dat ik een formulier thuis zou krijgen met de machtiging en dat getekend terug moest sturen.
dat formulier heb ik niet gehad maar er werd wel ineens het bedrag wat ik hun verschuldigd was afgehaald van mijn rekening.
die heb ik niet terug gevorderd via de bank omdat ik dat immers toch moest gaan betalen maar wat ik wel heb gedaan is UPC bellen.
na 40 minuten had ik eindelijk iemand aan de lijn en die vertelde mij dat er wel een machtiging was maar wat bleek dat was mijn oude machtiging die ik jaren geleden afgegeven had.
ik zei dat dat niet kon ze konden immers geen gebruik meer maken van die machtiging omdat ik die ingetrokken had.
de persoon aan de telefoon zou mij een nieuwe machtiging toezenden,
dit is weer niet gebeurd.
afgelopen week heb ik mijn bank gebeld en het verhaal uitgelegd dat er dmv een oude machtigingskaart de termijnen er af worden gehouden zei vertelde mij dat ze daar niets aan kunnen doen omdat ze alle gegevens hebben van mij.
en ik moest UPC maar weer eens bellen.
dit vind ik allemaal erg vreemd als ik het goed begrijp is dat als bedrijven in de toekomst mijn gegevens zouden bewaren dat ze dan zonder nieuwe machtigingen geld van mijn rekening kunnen halen.
en dan nog iets: als iemand anders nou eens voor de grap mij aangemeld had en ik daar niets van af wist ik had namelijk mijn kabel aansluiting niet meer aangesloten dan was er al die tijd al een verbinding met mijn huis [ je krijg namelijk alleen bevestiging via e-mail] en dan werd er geld van mijn rekening afgehaald zonder dat ik er gebruik van zou maken.
kan dit zomaar?

mvg

Cable Guy
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 apr 2004 13:07

Re: UPC en automatische incasso zonder afgegeven machtiging

Ongelezen bericht door Cable Guy »

Jawel, dat kan en mag. Dat heet kopen op afstand. Daar is ook helemaal geen handtekening voor nodig. Zo kunnen bedrijven de mensen nog beter en sneller van dienst zijn.
Na zoiets op internet te hebben ingevuld, krijg je nog wel een tijdje de kans om het weer ongedaan te maken, meestal 7 dagen.

Wally

Re: UPC en automatische incasso zonder afgegeven machtiging

Ongelezen bericht door Wally »

cable gay,ik hoop dat upc binnenkort terzielen gaat dan zijn wij van jouw domme antwoorden af.het valt onder de colportagewetgeving en dan heb je wel degelijk een bevestiging nodig voor een automatische incasso,en een digitale is niet rechtsgeldig!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: UPC en automatische incasso zonder afgegeven machtiging

Ongelezen bericht door puma73 »

Weetgeenraad,

Een advies, trek onmiddelijk je automatische incasso in en laat je rekening voor UPC blokkeren, voor je het weet gaan allerlei vreemde bedragen afschrijven en erger nog ze blijven afschrijven machtiging of niet.

Ik ben het helemaal met Wally eens, cable guy geeft alleen maar rare domme antwoorden.

Cable Guy
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 apr 2004 13:07

Re: UPC en automatische incasso zonder afgegeven machtiging

Ongelezen bericht door Cable Guy »

cable gay,ik hoop dat upc binnenkort terzielen gaat dan zijn wij van jouw domme antwoorden af.het valt onder de colportagewetgeving en dan heb je wel degelijk een bevestiging nodig voor een automatische incasso,en een digitale is niet rechtsgeldig!
Hee Kwallie,
Zorg jij nou maar eerst eens dat je ergens van op de hoogte bent, voordat je onzin uit gaat zitten kramen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC en automatische incasso zonder afgegeven machtiging

Ongelezen bericht door agro »

dat je dom geboren bent kan je niks aan doen.

maar dat je ook nog niks geleerd hebt is we triest dan, maarja gelukkig voor hen bestaat upc (nog) qua intelligentie worden daar niet al te hoge eisen gesteld.

cable guy is een duidelijk voorbeeld van het verschil tussen gratis en voor niks.

de meesten hier zijn gratis naar school geweest doch cable guy voor niks

:wink: :wink:

weetgeenraad

Re: UPC en automatische incasso zonder afgegeven machtiging

Ongelezen bericht door weetgeenraad »

cable ,

als je gelezen heb dan had je ook gelezen dat er tijdens zo`n aanmelding in beeld komt dat je voor een automatische incasso een bevestiging thuis krijg waar je hun machtigen kan.

en een handtekening heb ik niet kunnen zetten online;)

Gast

Re: UPC en automatische incasso zonder afgegeven machtiging

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind het onbegrijpelijk dat een bedrijf als UPC nog steeds mag incasseren. Hoeveel moet er fout gaan voordat de banken dat intrekken?

Cable Guy
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 apr 2004 13:07

Re: UPC en automatische incasso zonder afgegeven machtiging

Ongelezen bericht door Cable Guy »

Beste mensen,

Helaas, of misschien is het juist wel goed, ben ik dankzij Puma door de mand gevallen, ik werk inderdaad niet bij UPC.
Doordat je meteen voor medewerker van UPC wordt uitgescholden als je hier iets positiefs over UPC zegt, ben ik een beetje (teveel misschien) in mijn rol van Cable Guy opgegaan. Jullie reacties waren dan ook erg vermakelijk! Het is bijna te leuk om ermee te stoppen, maar goed, ik heb mijn lolletje gehad en nu is het weer tijd voor wat anders.
Hoewel Puma gelijk heeft als hij zegt dat ik niet bij UPC werk, vergist hij zich sterk als hij denkt dat ik een UPC fan ben, die zich wil verzetten tegen iedereen die iets negatiefs over UPC te melden heeft.
Zelf heb ik ooit diensten afgenomen van dit bedrijf, maar ben daar al ruim anderhalf jaar geleden mee gestopt omdat ik ook opeens een vreemde rekening zonder verdere uitleg kreeg.
Sindsdien leef ik mijn leven, wrok of haat koester ik eigenlijk niet tegen dit toch wel iets of wat zielige bedrijf, zoals jullie dat wel doen.
Vorig jaar april heb ik meteen Digitenne genomen toen het er was, nadat ik al ruim 4 maanden!!! zonder tv had gezeten. Inmiddels heb ik KPN telefonie en sinds kort kan ik internetten via adsl. Zo ben ik ook op deze site terecht gekomen en ik kon het gewoon niet laten om te doen zoals ik heb gedaan...
Ik wil nu dan ook mijn excuses aanbieden aan mensen die zich misschien gekwetst voelen door mijn uitspraken (die overigens dus absoluut niet gemeend waren, maar bedoeld waren om bij jullie felle reacties uit te lokken).
Dat er misschien mensen zijn die dachten UPC is echt een k*t bedrijf, kijk maar naar die Cable Guy en hoe die doet, dat vond ik juist wel een leuke bijkomstigheid. Maar achteraf vind ik dit niet helemaal eerlijk ten opzichte van de welwillende mensen (als die er zijn) die echt bij UPC werken. Ik denk ook eigenlijk niet dat mensen die echt bij UPC werken, hier komen reageren.
Tot slot toch een echt gemeend advies: zet UPC van je af, ga verder met je leven. Dit geldt zeker voor degenen die al maanden lang op dit forum rondhangen en menen dat alle positieve opmerkingen over UPC de grond ingeboord dienen te worden. Volgens mij is dat niet goed voor jezelf als je dit jarenlang doet! En voor UPC maakt het echt geen fluit uit volgens mij.

Met vriendelijke groet,
"Cable Guy"
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Gesloten