LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fiber opgezegd, restitutie borg

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Messy65
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2018 14:58

Fiber opgezegd, restitutie borg

Ongelezen bericht door Messy65 »

Per 1-8-2018 eindelijk mijn abonnement van Fiber op kunnen zeggen! Na veel frustratie, het niet werken van hun diensten, niet bereikbaar zijn enz. enz.
Alles netjes opgestuurd, zoals ze opgaven. Kost ook nog eens geld, omdat je zelf via PostNL moet opsturen, daarna zou je je borg gerestitueerd krijgen. Na veel telefoontjes, klacht, ticket aangemaakt, heb ik na bijna 3 maanden nog steeds mijn geld niet terug. Weet echt niet meer wat ik kan doen....🤬
Nu weer gebeld, 3 kwartier gewacht, wordt gewoon niet opgenomen 🤬

Zelfs om het laatste stukje te regelen, weten ze je nog te irriteren en te frustreren! 🤯😰

Mensen wees slim en neem NOOIT, maar dan echt NOOIT een abonnement bij Fiber! Scheelt een hoop geld en frustratie! 👺

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fiber opgezegd, restitutie borg

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat is de reden die aangegeven wordt dat er niets terug betaald wordt? Heeft Fiber alles ontvangen en staat uw track en trace op afgeleverd?

Messy65
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2018 14:58

Re: Fiber opgezegd, restitutie borg

Ongelezen bericht door Messy65 »

Ik zou de reden niet kunnen zeggen. Alles netjes geretourneerd, bevestiging daarvan ontvangen. Vorige maand bevestiging gehad dat alles in goede orde is ontvangen, waarbij zij een factuur (25-09-2018) van opgemaakt hebben, om terug te betalen. Nu nog steeds niets ontvangen! Dus de reden..... geen idee!

Lady1234
Berichten: 27125
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Fiber opgezegd, restitutie borg

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze zullen waarschijnlijk wel één keer per maand betalingen doen.

Messy65
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2018 14:58

Re: Fiber opgezegd, restitutie borg

Ongelezen bericht door Messy65 »

Daarom ook wèèr netjes gewacht, omdat het nu de 25ste is, exact een maand....
En de 25ste incasseerde zij ook de abonnement kosten

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fiber opgezegd, restitutie borg

Ongelezen bericht door 16again »

In gebreke stellen, verloopt de 14 dagen termijn, dan vordering uit handen geven.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fiber opgezegd, restitutie borg

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een ingebrekestelling is een schriftelijk brief die je per e-mail of post verstuurd en waarin je aangeeft welk bedrag je binnen welke termijn (bijvoorbeeld 3 werkdagen) terug wilt hebben en ze je ze anders voor de vertraging aansprakelijk houdt.

Messy65
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2018 14:58

Re: Fiber opgezegd, restitutie borg

Ongelezen bericht door Messy65 »

Had al een klacht ingediend, maar dit ga ik dus ook doen. Dank jullie wel

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Fiber opgezegd, restitutie borg

Ongelezen bericht door BreejKC »

Geef in de brief naar Fiber ook aan dat, als binnen de door u gestelde termijn de borg niet aan u is terugbetaald, u deze zaak zult voorleggen aan de Geschillencommissie Telecom. En dit in voorkomend geval doen ook!
Wedden dat u zeer snel het bedrag dan op uw rekening teruggestort vindt? Die Geschillencommissie daar kijkt Fiber wel mee uit. Daar staan ze allang zeer slecht bekend, maar dat werkt dan weer in uw voordeel.

Messy65
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2018 14:58

Re: Fiber opgezegd, restitutie borg

Ongelezen bericht door Messy65 »

Al het bovenstaande gedaan. Ze reageren gewoon niet! Ik heb op de site van geschillencommissie telecom gekeken, maar ze helpen je natuurlijk niet gratis..
Dus dan gaat het mij nog meer kosten?!
Fiber blijkt dus toch ongevoelig te zijn hiervoor. 👹🤬

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Fiber opgezegd, restitutie borg

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je niet aangetekend hebt geretourneerd dan zal Fiber beweren je retourzending niet te hebben ontvangen. Je kan dan waarschijnlijk naar je geld fluiten. Klinkt onaardig maar zo is het niet bedoeld. Ik wil aangeven hoe het juridisch in elkaar steekt. Bruikleenspullen van providers altijd aangetekend terugsturen, ook al kost het je meer.

zombo
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 aug 2015 19:22

Re: Fiber opgezegd, restitutie borg

Ongelezen bericht door zombo »

Messy65 schreef:
02 nov 2018 14:17
Al het bovenstaande gedaan. Ze reageren gewoon niet! Ik heb op de site van geschillencommissie telecom gekeken, maar ze helpen je natuurlijk niet gratis..
Dus dan gaat het mij nog meer kosten?!
Fiber blijkt dus toch ongevoelig te zijn hiervoor. 👹🤬
Als de Geschillencommissie je in het gelijk stelt hoor je de kosten terug te krijgen van Fiber. (Maar als je tussentijds tot een oplossing komt niet.)

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Fiber opgezegd, restitutie borg

Ongelezen bericht door sylvesterb »

zombo schreef:
02 nov 2018 15:17
Messy65 schreef:
02 nov 2018 14:17
Al het bovenstaande gedaan. Ze reageren gewoon niet! Ik heb op de site van geschillencommissie telecom gekeken, maar ze helpen je natuurlijk niet gratis..
Dus dan gaat het mij nog meer kosten?!
Fiber blijkt dus toch ongevoelig te zijn hiervoor. 👹🤬
Als de Geschillencommissie je in het gelijk stelt hoor je de kosten terug te krijgen van Fiber. (Maar als je tussentijds tot een oplossing komt niet.)
"Hoor je" moet zijn "Krijg je". Ik zou dus gewoon een klacht indienen hierna kunnen ze nog een schikking met je regelen, maar hierbij kun je de € 50,00 ook gewoon onderdeel hiervan laten zijn.

Messy65
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2018 14:58

Re: Fiber opgezegd, restitutie borg

Ongelezen bericht door Messy65 »

Bob Schurkjens schreef:
02 nov 2018 14:33
Als je niet aangetekend hebt geretourneerd dan zal Fiber beweren je retourzending niet te hebben ontvangen. Je kan dan waarschijnlijk naar je geld fluiten. Klinkt onaardig maar zo is het niet bedoeld. Ik wil aangeven hoe het juridisch in elkaar steekt. Bruikleenspullen van providers altijd aangetekend terugsturen, ook al kost het je meer.
Nee niet aangetekend verstuurd, maar wel bevestiging van ontvangst gehad. En bij de facturen staat het bedrag nog open.

Messy65
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2018 14:58

Re: Fiber opgezegd, restitutie borg

Ongelezen bericht door Messy65 »

sylvesterb schreef:
02 nov 2018 15:21
zombo schreef:
02 nov 2018 15:17
Messy65 schreef:
02 nov 2018 14:17
Al het bovenstaande gedaan. Ze reageren gewoon niet! Ik heb op de site van geschillencommissie telecom gekeken, maar ze helpen je natuurlijk niet gratis..
Dus dan gaat het mij nog meer kosten?!
Fiber blijkt dus toch ongevoelig te zijn hiervoor. 👹🤬
Als de Geschillencommissie je in het gelijk stelt hoor je de kosten terug te krijgen van Fiber. (Maar als je tussentijds tot een oplossing komt niet.)
"Hoor je" moet zijn "Krijg je". Ik zou dus gewoon een klacht indienen hierna kunnen ze nog een schikking met je regelen, maar hierbij kun je de € 50,00 ook gewoon onderdeel hiervan laten zijn.
Dat is ook een goede tip, dank je, ga er maar weer mee aan de slag. Zelfs na opzegging ben en blijf je er mee bezig! 🙃😰

Maureen71
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2019 14:17

Re: Fiber opgezegd, restitutie borg

Ongelezen bericht door Maureen71 »

Hai, ik wacht al sinds augustus 2018 op de borg. Heb het zelfs eerst een tweede keer moeten betalen omdat ze een debetfactuur hadden aangemaakt. ( heel vaag ) deze konden ze niet omzetten in een credit factuur of zoiets. Dus eerst betalen en dan zou ik 2x het bedrag terug ontvangen.
Nou keurig 1x ontvangen, maar nu de 2x blijft uit. Ben al maanden aan het bellen en inmiddels aan het appen want het kost me telkens mijn complete pauze om ze te bellen. Ze blijven om mijn geduld vragen. Belachelijk, 49 euro......... dat moet toch over te maken zijn ??

Gesloten