LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tweak : Geweldig voor internet maar prut voor TV

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
k.mooijman
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2011 12:39

Tweak : Geweldig voor internet maar prut voor TV

Ongelezen bericht door k.mooijman »

Ik heb vele jaren geleden een abbonement afgesloten bij Tweak voor internet TV en telefoon.
Als het gaat om internet dan denk ik dat er geen betere is , top snelheid ( 850 Mbps + Up en Down ) en echt heel zelden problemen of downtime.
Maar de TV is echt knudde !

In 2014 is de provider afgestapt van de toenmalige tv leverancier naar een eigen product. We kregen allemaal een email met de specificaties van de nieuwe TV dienst. zo zouden we live kunnen pauzeren , een second screen op zowel mobile device als laptop , het gebruikelijke wat je toen de tijd van een tv dienst mocht verwachten.

Echter .... Vanaf het begin heeft Tweak enorm geworsteld met de dienst , de beloftes waren anderhalf jaar later nog niet vervuld en de stabiliteit van de tv weergave liet ook veel te wensen over. pas ergens in 2017 had ik het idee dat ze er bijna waren. MAAR toen hebben ze er voor gekozen om een hardware update te doen en kregen we een nieuwe "Sparql Box" maar helaas : "Het is ons niet gelukt de functie pauzeren te laten werken. Pauzeren zal op korte termijn worden geactiveerd." dit heeft weer een maand of 5 a 6 geduurd voordat dit functioneerde .
En nog steeds moest ik regelmatig contact opnemen met de provider omdat de TV niet stabiel was , de router en de box resetten was dan elke keer de eerste optie tot ik daar echt helemaal beroerd van werd , lijkt mij dat we vandaag de dag niet iedere maand alle apparatuur hoeven te resetten om het werkzaam te houden.

Als in mijn gevoel eindelijk de eindstreep gehaald lijkt te zijn stapt Tweak af van Sparql en gaat in zee met Canal Digitaal .

Veel van de problemen zijn dan acuut weer terug en vandaag de dag worstel ik nog met enkele van de issues.

Daarnaast werd ons in de zomer via de mail gemeld welke zenders we nieuw kregen en welke er weg zouden gaan vallen. echter bij aansluiten bleek dit niet correct weergegeven te zijn en moetten we nu enkele zenders missen die we erg fijn vonden

En ook al had ik nog nagevraagd en was mij bevestigd dat die zenders zouden blijven , Tweak kon er NIETS aan doen.

Zelfs uit coulance mij gratis het iets hogere pakket tv zenders leveren zit er niet in. Ook niet als goedmaker voor alle problemen die er de afgelopen jaren hebben gespeeld.

Nogmaals ze zijn echt super goed als het gaat om Internet maar de TV is ronduit PRUT ! en de klantenservice maakt het niet beter !
Laatst gewijzigd door k.mooijman op 06 jan 2019 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tweak : Geweldig voor internet maar prut voor TV

Ongelezen bericht door sylvesterb »

k.mooijman schreef:
06 jan 2019 13:45
Als het gaat om internet dan denk ik dat er geen betere is , top snelheid ( 850 Kbps + Up en Down ) en echt heel zelden problemen of downtime.
850 Kbps is extreem traag, dit is 0.85 Mbps, dit zou je televisie problemen wel verklaren want over een dergelijke verbinding krijg je geen TV stream.

Ook mis ik een vraag in je complete verhaal? Of heb je beloof aan Tweak dat je zou gaan klagen bij Tros Radar en is dit je klacht?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Tweak : Geweldig voor internet maar prut voor TV

Ongelezen bericht door bprosman »

Als het gaat om internet dan denk ik dat er geen betere is , top snelheid ( 850 Kbps + Up en Down )
Weet je dat zeker dat het Kbps is, dat is meer toBsnelheid. ? Ziggo doet hier al een tijdje 400 Mbps.

k.mooijman
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2011 12:39

Re: Tweak : Geweldig voor internet maar prut voor TV

Ongelezen bericht door k.mooijman »

klopt ! mijn fout het moet Mbps zijn
Ik heb het veranderd
Tx

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tweak : Geweldig voor internet maar prut voor TV

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Tijd om over te stappen dus.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Tweak : Geweldig voor internet maar prut voor TV

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Internet is inderdaad een van de snelste, zo niet de snelste van NL voor particulier gebruik.

Ik haal gemiddeld 900 - 950 Mbps Up en Down. Let wel, dat is dan wel bedraad. Heb een extra zware wifi router achter de Tweak Zyxel router gezet en haal hiermee gemiddeld 100-150 Mbps Up en Down op de 2,4 ghz en 450-550 Mbps Up en Down op de 5 ghz.

TV heb ik bewust nooit van Tweak genomen opdat er destijds ( en blijkbaar nu nog steeds ) problemen mee zijn.
TV heb ik van Ziggo met meerdere CI+ modules.

Door een jaar voorruit te betalen bij Tweak heb je +- 3 maanden gratis.


Helemaal eens dat Internet en bellen trouwens ook uit de kunst is maar TV nog steeds niet goed is.

Gesloten