Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het gaat ok de bedenktermijn voor het bedrijf.

Knaap1
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2023 13:48

Re: Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Knaap1 »

16again schreef:
06 dec 2023 20:44
Knaap1 wel, en daar reageer je op.
Want wat gebeurt er nu als Knaap1 weigert een nieuw Odido contract te sluiten?
Helemaal niets..

Knaap1
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2023 13:48

Re: Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Knaap1 »

Teunbosseman schreef:
07 dec 2023 09:50
16again schreef:
06 dec 2023 20:44
Knaap1 wel, en daar reageer je op.
Want wat gebeurt er nu als Knaap1 weigert een nieuw Odido contract te sluiten?
Dan blijft Tweak leveren tot einde abonnement. Zo hebben bekenden van mij ook. Deze wachten vooralsnog tot ergens volgend jaar.


Van TWEAK.NL

Wat gebeurt er als ik nu niet op het aanbod inga?
Niks. Wij doen je een aanbod en hopen dat je meegaat naar Odido. Jouw verbinding blijft gewoon werken tot je een keuze hebt gemaakt.
Er is helemaal nog geen glasvezel opgeleverd hier..
Tweak/Odido gaat niet leveren tenzij ik een nieuw contract aanga.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat ben je concreet overeengekomen met Tweak?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een bedenktermijn van 14 dagen.
Knaap1 schreef:
04 dec 2023 14:13
Tweak stelt van wel. In de voorwaarden van de overeenkomst staat dat beide partijen een bedenktijd hebben van 14 dagen. Een consument kan ook niet zomaar van een contract af?
In dit geval dus wel. Jij mag er zomaar vanaf binnen 14 dagen. En zij mogen er ook zomaar vanaf binnen 14 dagen.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Teunbosseman schreef:
06 dec 2023 09:31
Knaap1 schreef:
06 dec 2023 09:16
Bedankt voor jullie reacties.
Het gaat om een abonnement waarbij je zelf je eigen router regelt en waardoor je ook weer goedkoper uit bent.
Het 1 Gb/s abonnement bij Odido is op jaarbasis bijna dezelfde prijs, maar daarna vervalt de korting en moet je voor voordeel weer overstappen. En ik weet dat elke provider in principe moet faciliteren dat je je eigen router mag gebruiken/het geleverde modem/router mag weigeren, maar daar hebben de meeste providers geen zin in en ik heb ook geen zin in om daarvoor te moeten steggelen.
Verschil met Tweak en Odido is dat Odido nog een extra Huawei kastje plaats voor glasvezel terwijl Tweak direct vanuit glasvezel aansluiting naar modem aansloot.
Met modem van Tweak kostte 2,50 euro extra maar dan je geen gezeur als er iets stuk ging ( in de 7 jaar dat ik bij Tweak zat is dat 2 keer gebeurd )
Daarbij gaf Tweak geen ondersteuning bij eigen apparatuur opdat Tweak niet alle instellingen weer van alle verschillende modems.

Ik heb nog nooit gehoord dat een provider MOET faciliteren dat je een eigen router mag gebruiken. Ik heb een extra router bedraad achter de Zyxel hangen.
Maar je hebt gewoon toegang tot het Zyxel modem en kan daar instellingen naar wens aanpassen.
Ik heb de Zyxel nog in de doos zitten want mijn eigen Mesh kon ik rechtstreeks op het Huawei kastje (media converter) aansluiten. Heel eenvoudig door een Vlan 300 in te stellen en te kiezen voor een dynamisch ip adres. Dus letterlijk 2 kleine aanpassingen doen en het hele Zyxel modem is overbodig. Dus ook geen kans op ip conflicten door een router op een router aan te sluiten.

Plaats reactie