Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Knaap1
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2023 13:48

Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Knaap1 »

Momenteel wordt er in mijn woonplaats glasvezel aangelegd. Mijn woning moet nog aangesloten worden. In juni 2023 sloot ik alvast een jaarcontract af voor internet via glasvezel bij provider Tweak. Nu werd Tweak in september onderdeel van Odido en stelden zij voor om via Odido een nieuw contract af te sluiten. Tweak gaat niet meer leveren. Mogen zij dit zomaar doen? Tweak stelt van wel. In de voorwaarden van de overeenkomst staat dat beide partijen een bedenktijd hebben van 14 dagen. Een consument kan ook niet zomaar van een contract af?
Het factuurbedrag voor het hele jaar zou volgens contract na oplevering geïncasseerd worden.
Ik zou graag zien dat het contract nagekomen wordt. De aanbiedingen bij Odido zijn onvoordeliger en hebben niet de voorwaarden die ik zoek.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Knaap1 schreef:
04 dec 2023 14:13
Momenteel wordt er in mijn woonplaats glasvezel aangelegd. Mijn woning moet nog aangesloten worden. In juni 2023 sloot ik alvast een jaarcontract af voor internet via glasvezel bij provider Tweak. Nu werd Tweak in september onderdeel van Odido en stelden zij voor om via Odido een nieuw contract af te sluiten. Tweak gaat niet meer leveren. Mogen zij dit zomaar doen? Tweak stelt van wel. In de voorwaarden van de overeenkomst staat dat beide partijen een bedenktijd hebben van 14 dagen. Een consument kan ook niet zomaar van een contract af?
Het factuurbedrag voor het hele jaar zou volgens contract na oplevering geïncasseerd worden.
Ik zou graag zien dat het contract nagekomen wordt. De aanbiedingen bij Odido zijn onvoordeliger en hebben niet de voorwaarden die ik zoek.
Ja dit mag, en nee daar kan je niets aan doen. Odido moet gewoon nakomen wat je met Tweak bent overeengekomen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Tweak biedt jaar abonnementen aan met dermate korting dat bijna 3 maanden voordeel is. Tweak ging eerst samenwerken mat Tmobile en daarna werd Tmobile dus Odido.

Ik ben recent overgestapt van Tweak naar Odido en ging voor 99,5% probleemloos. Odido veel beter modem ( Wifi 6 ) dan Tweak had. Retesnel wifi.
Kreeg netjes na 1 maand het restant van de jaarbetaling terug gestort.

Odido heeft aanbieidng gedaan voor Tweak klanten maar zie op hun site een soortgelijke aanbieding staan. 10 maanden 30 euro incl volledige installatie, wifi modem.
Omgerekend is dat zelfs iets goedkoper dan Tweak met jaarabo.

Bekenden van mij zitten nog bij Tweak en dmiv einde contract gaan deze ook over naar Odido. Tweak houdt op te bestaan,

Waar ben jij dan naar ozpoek wat niet goedkoper zou zijn bij Odido ? TV heb ik van Canal Digital maar wel apart van Odido.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Teunbosseman schreef:
05 dec 2023 14:10
Odido veel beter modem ( Wifi 6 ) dan Tweak had. Retesnel wifi.
Ah, heb net zondag ergens die Zyxel T56 ergens staan aansluiten ;-)

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door 16again »

Knaap1 schreef:
04 dec 2023 14:13
Het factuurbedrag voor het hele jaar zou volgens contract na oplevering geïncasseerd worden.
Mag je verplicht worden tot een jaar vooruitbetaling?

Knaap1
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2023 13:48

Re: Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Knaap1 »

Bedankt voor jullie reacties.
Het gaat om een abonnement waarbij je zelf je eigen router regelt en waardoor je ook weer goedkoper uit bent.
Het 1 Gb/s abonnement bij Odido is op jaarbasis bijna dezelfde prijs, maar daarna vervalt de korting en moet je voor voordeel weer overstappen. En ik weet dat elke provider in principe moet faciliteren dat je je eigen router mag gebruiken/het geleverde modem/router mag weigeren, maar daar hebben de meeste providers geen zin in en ik heb ook geen zin in om daarvoor te moeten steggelen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Moneyman schreef:
05 dec 2023 14:34
Teunbosseman schreef:
05 dec 2023 14:10
Odido veel beter modem ( Wifi 6 ) dan Tweak had. Retesnel wifi.
Ah, heb net zondag ergens die Zyxel T56 ergens staan aansluiten ;-)
Ben echt zeer aangenaam verrast ivgm oude Zyxel modem. 900 tot 1150mb via wifi. En ook bereik is groter.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

16again schreef:
05 dec 2023 21:10
Knaap1 schreef:
04 dec 2023 14:13
Het factuurbedrag voor het hele jaar zou volgens contract na oplevering geïncasseerd worden.
Mag je verplicht worden tot een jaar vooruitbetaling?

Haar voorruit betaling is een mogelijkheid welke Tweak bood. Je kreeg dan bijna 3 maanden gratis.
Je kan ook gewoon maand abo nemen maar dan betaal je dus volle pond.

En als je vrienden aanmelde kreeg je een maand gratis evenals de vrienden.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Knaap1 schreef:
06 dec 2023 09:16
Bedankt voor jullie reacties.
Het gaat om een abonnement waarbij je zelf je eigen router regelt en waardoor je ook weer goedkoper uit bent.
Het 1 Gb/s abonnement bij Odido is op jaarbasis bijna dezelfde prijs, maar daarna vervalt de korting en moet je voor voordeel weer overstappen. En ik weet dat elke provider in principe moet faciliteren dat je je eigen router mag gebruiken/het geleverde modem/router mag weigeren, maar daar hebben de meeste providers geen zin in en ik heb ook geen zin in om daarvoor te moeten steggelen.
Verschil met Tweak en Odido is dat Odido nog een extra Huawei kastje plaats voor glasvezel terwijl Tweak direct vanuit glasvezel aansluiting naar modem aansloot.
Met modem van Tweak kostte 2,50 euro extra maar dan je geen gezeur als er iets stuk ging ( in de 7 jaar dat ik bij Tweak zat is dat 2 keer gebeurd )
Daarbij gaf Tweak geen ondersteuning bij eigen apparatuur opdat Tweak niet alle instellingen weer van alle verschillende modems.

Ik heb nog nooit gehoord dat een provider MOET faciliteren dat je een eigen router mag gebruiken. Ik heb een extra router bedraad achter de Zyxel hangen.
Maar je hebt gewoon toegang tot het Zyxel modem en kan daar instellingen naar wens aanpassen.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Bij Odido (voormalige Tele2- & T-Mobile) moet je de aansluiting laten realiseren met het door Odido geleverde modem. Daarna mag je wel je eigen modem aansluiten.
Hierdoor krijg je geen korting op je abonnement en geen hulp bij storingen.
Bij storingen wordt je verzocht het door Odido geleverde modem weer aan te sluiten.
Pas dan kunnen ze actie ondernemen.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
05 dec 2023 11:17
Knaap1 schreef:
04 dec 2023 14:13
Momenteel wordt er in mijn woonplaats glasvezel aangelegd. Mijn woning moet nog aangesloten worden. In juni 2023 sloot ik alvast een jaarcontract af voor internet via glasvezel bij provider Tweak. Nu werd Tweak in september onderdeel van Odido en stelden zij voor om via Odido een nieuw contract af te sluiten.....
Ja dit mag, en nee daar kan je niets aan doen. Odido moet gewoon nakomen wat je met Tweak bent overeengekomen.
Nakomen van een oud contract is natuurlijk iets anders dan een nieuw contract te sluiten

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door 16again »

Teunbosseman schreef:
06 dec 2023 09:31
Ik heb nog nooit gehoord dat een provider MOET faciliteren dat je een eigen router mag gebruiken.
weliswaar off topic..
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-int ... der-kiezen

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
06 dec 2023 12:18
Moneyman schreef:
05 dec 2023 11:17
Knaap1 schreef:
04 dec 2023 14:13
Momenteel wordt er in mijn woonplaats glasvezel aangelegd. Mijn woning moet nog aangesloten worden. In juni 2023 sloot ik alvast een jaarcontract af voor internet via glasvezel bij provider Tweak. Nu werd Tweak in september onderdeel van Odido en stelden zij voor om via Odido een nieuw contract af te sluiten.....
Ja dit mag, en nee daar kan je niets aan doen. Odido moet gewoon nakomen wat je met Tweak bent overeengekomen.
Nakomen van een oud contract is natuurlijk iets anders dan een nieuw contract te sluiten
Ik schrijf gelukkig ook helemaal niet dat er een nieuw contract zou moeten worden afgesloten.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door 16again »

Knaap1 wel, en daar reageer je op.
Want wat gebeurt er nu als Knaap1 weigert een nieuw Odido contract te sluiten?

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
06 dec 2023 20:44
Knaap1 wel, en daar reageer je op.
Want wat gebeurt er nu als Knaap1 weigert een nieuw Odido contract te sluiten?
Lees nog eens wat ik schreef. Dan zie je het antwoord op je vraag al.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Je bedoeling zal ongetwijfeld goed zijn, maar het staat er gewoon onjuist, daardoor creeer je verwarring als je zegt dat het wél mag.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

16again schreef:
06 dec 2023 20:44
Knaap1 wel, en daar reageer je op.
Want wat gebeurt er nu als Knaap1 weigert een nieuw Odido contract te sluiten?
Dan blijft Tweak leveren tot einde abonnement. Zo hebben bekenden van mij ook. Deze wachten vooralsnog tot ergens volgend jaar.


Van TWEAK.NL

Wat gebeurt er als ik nu niet op het aanbod inga?
Niks. Wij doen je een aanbod en hopen dat je meegaat naar Odido. Jouw verbinding blijft gewoon werken tot je een keuze hebt gemaakt.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
07 dec 2023 00:36
Je bedoeling zal ongetwijfeld goed zijn, maar het staat er gewoon onjuist, daardoor creeer je verwarring als je zegt dat het wél mag.
Er staat simpelweg niets onjuist. De overgang naar Odido mag gewoon, waarbij Odido moet nakomen wat overeengekomen is. Daar is geen woord bij wat niet klopt. Ook mag Odido prima voorstellen om een nieuw contract af te sluiten. Het is aan TS om dat al dan niet te accepteren.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Misschien wordt het mogen aanbieden van een nieuw contract door de klant niet begrepen en als dwang gezien.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jaarcontract glasvezel via internetprovider Tweak wordt niet geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Thijs124 schreef:
07 dec 2023 10:02
Misschien wordt het mogen aanbieden van een nieuw contract door de klant niet begrepen en als dwang gezien.
Dat zou goed kunnen, maar is dus niet nodig. Odido moet gewoon nakomen.

Plaats reactie