LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
grebel
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2012 21:13

Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door grebel »

Op 8 febr. 2012 zijn wij overgestapt naar alles-in-1 van Ziggo. Wat betreft de tv zijn we er op vooruit gegaan met die HD-kwaliteit. Maar daar is ook alles mee gezegd. Dagen hebben we zitten tobben met de telefoon waardoor wij niet bereikbaar waren. Dit werkt nu gelukkig.
Onze grote ergernis is het internet. Wij kunnen internetten als we maar met 4 volwassenen lekker knus bij elkaar 1 meter van het modem blijven zitten. Dit terwijl ziggo in haar advertenties steeds praat over 'probleemloos internetten'. Als we een ping-test doen heeft het modem op 1 meter afstand continu time-outs.
Inmiddels hebben wij 5 keer een klacht ingediend. We worden na de 1e klacht afgehandeld met onzin verhalen over het feit dat allerlei andere apparaten kunnen storen op het modem: waterbedden (hebben we niet), magnetrons (natuurlijk hebben ook wij een magnetron, wie niet? Kunnen die ook allemaal niet werken met het modem?) Aquaria en glas-in-loodramen (hebben beiden we ook niet). Lekker praktisch dat je met dit modem geen magnetron mag hebben!?
Na de 2e klacht werden we aan het werk gezet om de verschillende kanalen uit te proberen. 'Moet u zeker een dagje op een kanaal blijven om te kijken of het werkt'. Na 13 kanalen en 14 dagen verder maar weer een klacht ingediend.
Na de 3e klacht zou er een monteur komen. Deze monteur is 5 min. binnen geweest! De monteur wist ons te vertellen dat het modem totaal ongeschikt was en dat Ziggo dat zelf ook best weet. Wij weer bellen en telefonisch de 4e klacht ingediend: we moesten een nieuwe release / update van het modem afwachten. Eind van de week moest alles naar behoren werken. We zijn inmiddels ruim een week verder en zitten nog steeds 'gezellig' met z'n viertjes rondom de meterkast!
Na onze 5e klacht, het is inmiddels 17 maart, hebben wij alleen een auto-reply ontvangen dat onze klacht ontvangen was. Daarna volgt een ijzige stilte.
Wij hebben Ziggo aangekondigd ons beklag bij jullie, Radar, te doen. Het lijkt wel of ze daar niet warm of koud van worden. Ik hoop dat jullie ze even zullen laten merken dat het maar beter zou zijn als ze zich met hun klanten bemoeien in plaats van met de beursgang: cashen is blijkbaar belangrijker dan klanten tevreden stellen! Wat ook zo vervelend is, is dat je altijd zelf contact met ziggo moet opnemen, het klanttevredenheid meten?, daarvan heeft Ziggo nog nooit gehoord. En ook is het erg vervelend dat je elke keer dat je belt weer al die keuzemenu's moet doorlopen om iemand aan de telefoon te krijgen: daarmee ben je al minuten kwijt.
Zou het ooit nog goedkomen bij ons met internet van Ziggo? We hebben er een hard hoofd in. Eigenlijk hebben wij inmiddels spijt van onze overstap naar Ziggo! Misschien is het beste om maar weer over te stappen naar een andere provider?!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door bprosman »

daarmee ben je al minuten kwijt.
Gelukkig kun je gratis bellen :wink:
Zou het ooit nog goedkomen bij ons met internet van Ziggo? We hebben er een hard hoofd in. Eigenlijk hebben wij inmiddels spijt van onze overstap naar Ziggo! Misschien is het beste om maar weer over te stappen naar een andere provider?!
Op zich is er met het Internet product van Ziggo niet zoveel mis. Helaas heeft het draadloze modem op dit moment inderdaad wat kinderziekten.
Daar zal over een tijdje best wel een oplossing voor komen.
De meest quick & dirty oplossing is de draadloze modem functie voorlopig uit te schakelen en hang er een eigen Linksys modem aan..

Updaten van de netwerk drivers van de PC's wil ook nog wel eens helpen.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door Mousy »

Ik heb zelf een aantal jaren geleden ook gedonder gehad met ziggo, we hebben toen een brief aan de directeur gestuurd en probleem was in no time opgelost.

Ziggo hoofdkantoor
t.a.v. Bernard Dijkhuizen
Atoomweg 100
3542 AB Utrecht

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door TheLD »

http://tweakers.net/pricewatch/cat/662/ ... uters.html

En zoals bprosman zegt de wlan router uit laten schakelen in hun modem.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bprosman schreef: Gelukkig kun je gratis bellen :wink:
Dat is dan het enigste voordeel wat je hebt bij Ziggo mits je
geen contact hoeft op te nemen omdat je telefoonstoring/problemen hebt want dan kost het handenvol met geld om met je mobieltje naar Ziggo te bellen.

Dan kun je ook nog te horen krijgen van ach u belt toch gratis....nee ik bel niet gratis want ik bel met mobiel want ik heb toch geen kiestoon. :twisted:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar dat probleem heb je ook met UPC, KPN, Tele2, Vodafone etc.

hackworthli
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:12

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door hackworthli »

Daar zal over een tijdje best wel een oplossing voor komen. Afbeelding

cynthia85
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2012 11:55

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door cynthia85 »

Chocomelk schreef:
bprosman schreef: Gelukkig kun je gratis bellen :wink:
Dat is dan het enigste voordeel wat je hebt bij Ziggo mits je
geen contact hoeft op te nemen omdat je telefoonstoring/problemen hebt want dan kost het handenvol met geld om met je mobieltje naar Ziggo te bellen.

Dan kun je ook nog te horen krijgen van ach u belt toch gratis....nee ik bel niet gratis want ik bel met mobiel want ik heb toch geen kiestoon. :twisted:


sinds waneer kan je bij ziggo gratis bellen??????
ik heb een alles in1 pakket en nog betaal ik binnenlandse regio en ook de buitenlandse,en niet zo zuinig ook duur,
ik lees steeds meer naarigheid over ziggo

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door bprosman »

sinds waneer kan je bij ziggo gratis bellen??????
Ik had het over de HELPDESK bellen , dat is gratis via 1200.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:
sinds waneer kan je bij ziggo gratis bellen??????
Ik had het over de HELPDESK bellen , dat is gratis via 1200.
Cynthia kan niet lezen en maakt steeds nieuwe topic´s aan. :twisted:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

cynthia85 schreef:sinds waneer kan je bij ziggo gratis bellen??????
ik heb een alles in1 pakket en nog betaal ik binnenlandse regio en ook de buitenlandse,en niet zo zuinig ook duur,
Ziggo alles-in-1 klanten kunnen met 1200 gratis naar de helpdesk bellen.
Ziggo alles-in-1 klanten bellen gratis naar andere Ziggo alles-in-1 klanten.
cynthia85 schreef: ik lees steeds meer naarigheid over ziggo
Da's niet zo gek als u zelf al 3x hetzelfde topic aanmaakt.

Lees ook maar eens over UPC, KPN ed, ook zat klachten over te vinden.

Aerssens
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2012 08:48

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door Aerssens »

Ik heb me 2 maanden geleden aangemeld bij Ziggo voor het Alles-in-1 Extra pakket. Op 4 april tussen 12.00 en 18.00 zou het geïnstalleerd worden door de Ziggo-monteur. Op 2 april kreeg ik een herinnering aan de afspraak per sms, wat ik echt netjes vond. U raadt het al: 4 april komt de monteur niet opdagen, belt niet, Ziggo informeert je niet! Mijn vrouw heeft de hele dag vrij genomen voor de afspraak. Dit kost ons gewoon geld. Mijn vrouw belt naar Ziggo en legt het probleem voor (na ontzettend lange menu's doorlopen te hebben en lang in de wacht te hebben gestaan). Het antwoord was volgens Ziggo heel simpel: we krijgen Euro 20,00 vergoeding (mijn vrouw mist een dag werken, schade is veel groter) en er wordt een nieuwe afspraak gemaakt voor 12 april want eerder is onmogelijk. Belachelijk dat ze mij, als nieuwe klant, blijkbaar wel kunnen negeren en geen antwoorden geven op mijn vragen over het waarom er niet geïnformeerd wordt, maar niet de tijd vinden om mij te helpen. Omdat mijn contract met de oude provider 10 april afloopt, zal ik met dank aan Ziggo 2 dagen zonder telefoon, internet en televisie zitten. Als de monteur op 12 april komt opdagen want dat weet je nooit zeker (en Ziggo zelf ook niet).

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door bprosman »

Hebben ze ook nog aangegeven waarom de monteur niet geweest is ?

Ziggo-webteam_Alex
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:36

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

@Aerssens,

Dat is erg vervelend. Eerder was er geen monteur beschikbaar? Als je via een privébericht je klant gegevens stuurt dan ga ik even kijken of het wat sneller kan.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door Har06 »

Ziggo-webteam_Alex schreef:@Aerssens,

Dat is erg vervelend. Eerder was er geen monteur beschikbaar? Als je via een privébericht je klant gegevens stuurt dan ga ik even kijken of het wat sneller kan.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

NIET KIJKEN MAAR DOEN

Aerssens
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2012 08:48

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door Aerssens »

Er is niet aangegeven waarom de monteur niet is geweest. Ik heb er natuurlijk naar gevraagd maar telefoniste Miny Fissher geeft me het belachelijke antwoord: "Meneer, ik zou het niet weten, u weet toch ook niet waarom uw buurman 's morgens om 07.00 uur de deur uitgaat en niet om 08.00 uur". Was dit mijn werknemer geweest, dan had ik haar eruit gesmeten. Ik kan me niet voorstellen dat ze allemaal zo zijn, dus ik wil Ziggo op dit punt niet afbranden voor wat een niet bijster intelligente telefoniste uitkraamt.
Ik zou het echt waarderen wanneer Ziggo webteam_Alex contact met me opneemt en deze blunder weet te herstellen. Aerssens/Assen

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef:
daarmee ben je al minuten kwijt.
Gelukkig kun je gratis bellen :wink:
Zou het ooit nog goedkomen bij ons met internet van Ziggo? We hebben er een hard hoofd in. Eigenlijk hebben wij inmiddels spijt van onze overstap naar Ziggo! Misschien is het beste om maar weer over te stappen naar een andere provider?!
Op zich is er met het Internet product van Ziggo niet zoveel mis. Helaas heeft het draadloze modem op dit moment inderdaad wat kinderziekten.
Daar zal over een tijdje best wel een oplossing voor komen.
De meest quick & dirty oplossing is de draadloze modem functie voorlopig uit te schakelen en hang er een eigen Linksys modem aan..

Updaten van de netwerk drivers van de PC's wil ook nog wel eens helpen.
Op zich heb je gelijk. Vanuit de klant bezien is het natuurlijk absurd dat je een modem geleverd krijgt dat het niet doet. Ziggo had die modems eerst grondig moeten testen.

tht
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2012 11:25

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door tht »

Nou goed u raadt het al...en om een verhaal kort te maken:
Mijn ziggo-monteur is ook niet opkomen dagen.

Ik ben overgestapt naar Ziggo met het Alles-in-1 pakket. Op 30 maart tussen 18.00 en 23.00 zou het geïnstalleerd worden door de Ziggo-monteur. Op 28e kreeg ik een herinnering aan de afspraak per sms. Helaas zijn ze niet langs gekomen tijdens het wachten heb ik meerdere malen gebeld. Echter de vrouw aan de telefoon vertelde dat ik gewoon wat meer geduld moest hebben.

Volgende dag wederom gebeld de vrouw aan de telefoon kon mij niet vermelden waarom er niemand was komen opdagen en daar moest ik het mee doen. Ze kon wel een nieuwe afspraak voor mij maken(10 april). Ik heb aangegeven dat ik een klacht wilde indienen omdat ik mijn internet verbinding nodig had voor mijn werk de mevrouw heeft mijn klacht opgenomen en vertelde mij dat ik nog bericht zou krijgen over de lopende klacht. Echter na enig wachten heb ik niets meer gehoord over mijn klacht. Deze was, toen ik wederom belde, ook niet meer in het systeem te vinden.

Hier heb ik het niet bij laten zitten en ben naar een ziggo winkel gegaan waar ik meteen een modem in mijn handen geduwd heb gekregen zodat ik de modem zelf kon installeren. De monteur kon niet gecanceld worden omdat dat problemen in het systeem zou geven. De jongen in de ziggo winkel vertelde mij, dat ik kon bellen met ziggo, om de precieze tijd van de komst van de monteur te achterhalen.

Na het bellen deze ochtend met ziggo bleek dat een opgave die te moeilijk was. En er was ook geen nummer van een monteur of iemand van de planning te achterhalen. Dus nu is het wachten op ziggo-monteur of hij daadwerkelijk tussen 1200-1800 langs komt om alleen mijn interactieve TV aan te sluiten.

Het is belachelijk, dat wanneer ZIGGO verzaakt de aansluiting te leveren, zij niet voor de gemaakte kosten opdraaien. Immers het contract gaat pas in op de dag dat de modem geactiveerd is.

Netto van het verhaal is dat
-ZIGGO gaat nonchalant om met gemaakte afspraken of komt afspraken niet na.
-De schadevergoeding die ZIGGO levert is niet afdoende.
-ZIGGO heeft een onvoldoende informatie voorziening ten aanzien van gemaakte afspraken.
-ZIGGO neemt klachten niet serieus door klachten te negeren of niet af te handelen.

Wil je toch een ziggo-aansluiting hebben, installeer dan alle producten zelf. Hiermee voorkom je veel problemen. Denk je daar niet zelf uit te komen dan kun je altijd familie of vrienden vragen om hulp dit bespaart je een hoop geld aan bel kosten en niet heel onbelangrijk, het bespaart je enorm veel tijd.

mvg Thomas

Ziggo-webteam_Alex
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:36

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

Hallo Aerssens,
Aerssens schreef:Ik zou het echt waarderen wanneer Ziggo webteam_Alex contact met me opneemt en deze blunder weet te herstellen. Aerssens/Assen
Ik heb contact gehad met onze planning, helaas is het niet mogelijk om nu nog eerder een monteur te laten komen. Ik heb wel even voor je gecontroleerd of de nieuwe monteur goed ingepland staat: Donderdag 12 april tussen 12 en 18 uur.

Nogmaals onze excuses voor het ongemakt en mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

@tht,

Ook bij jou wil ik beginnen met onze excuses. Het is inderdaad begrijpelijk dat het erg vervelend is als een afspraak niet wordt nagekomen. Vervelend genoeg is de reden voor ons niet altijd gelijk bekend. Graag zou ik willen helpen met dit probleem. En kijken of we antwoorden kunnen vinden.

Zou je daarom je klantgegevens via een privébericht willen sturen zodat ik kan kijken wat er precies gebeurd is.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

tht
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2012 11:25

Re: Klachten? Ziggo laat je mooi zitten!

Ongelezen bericht door tht »

Uiteraard heb ik al meerdere keren gebeld om te achterhalen wat de precieze oorzaak van het niet op komen dagen van de monteur is. De ene keer kreeg ik te horen dat de afspraak niet in het systeem stond (terwijl ik wel een bevestiging vd afspraak per sms kreeg) en de andere keer stond er niets vermeld bij de afspraak in het systeem.

Op dit moment wacht ik af of de monteur deze middag(2e afspraak) nog langskomt. Hierop zal ik, bij eventuele tekortkomingen van jullie kant, acties ondernemen.

mvg Thomas

Gesloten