KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Veldt01
Berichten: 991
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Vermoedelijk niet.
Ik heb nu drie overeenkonsten met kpn en eenmaal bij Ziggo en mijn ervaring is dat ze beide goed zijn zolang alles standaard is en de techniek werkt. Is een of beide niet goed dan is er grote kans op ellende.
Sterker nog kpn had het combicontract (toen nog via koper) ooit al echter dat was een multiaansluiting en een storing daarop bleek ook na herhaalde pogingen niet oplosbaar waarna we overgestapt zijn op coax van casema/ziggo. In onze buurt ligt al jaren een glasvezelnetwerk en daarop heeft kpn zich begin dit jaar ingekocht (met veel reclame hierover). De “aan de deur” verkoop was enkel gericht op de huizen zonder glavezelabonnement (de klanten van de andere glavezelproviders zijn niet benaderd) en het aanbod matchte de bedragen van de amdere glasvezelproviders em het aanbod was beter dan mijn huidige voorwaarden (vandaar ook mijn intrresse). Dit aanbod wilde kpn niet gestand doen en de voorwaarden van de tweede overeekomst waren geen verbetering (en dus was overstap niet meer intrressant). Wat me echt verbaasd is de logheid van Kpn en hoe een abonnement in kan gaan als de noodzakelijke technische aanpassing nog niet is doorgevoerd en er geen apparatuur beschikbaar is.

jochemd
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2022 20:47

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door jochemd »

Veldt01 schreef:
11 nov 2023 10:15
Even voor de helderheid enkel het eerste deel is veroorzaakt door de (aan de deur) verkoper. Behalve een e-mail adres en telefoonnummer is er niets verstrekt. Nergens is mondeling akkoord op gegeven (of voor getekend). En er is ruim binnen de bovengenoemde tijd opgezegd (dat is ook keurig verlopen).
Als je ergens binnen bedenktijd annuleert moet je niet vergeten daar een AVG verzoek bij te doen om al je gegevens te laten wissen of, indien de organisatie nog wel een grondslag heeft om je gegevens te verwerken, om je te verzetten tegen direct marketing. Op dubieuze colportage bedrijven heeft dat niet zo'n effect, maar grotere bedrijven nemen dat vrij serieus.

Je zou ook middels een verzoek tot inzage kunnen proberen te achterhalen welk colportagebedrijf het in eerste instantie was en welk bedrijf jou een tweede keer voor een contract heeft aangemeld.

Veldt01
Berichten: 991
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Waar ik me meer zorgen om maak is hoe een colportagebedrijf aan een kpn identificatiebewijs van kpn komt. Persoon was bekend bij kpn (foto van het bewijs aan ze toegestuurd met foto en naam). Tweede contract was vermoedelijk een foutje bij of de kpn helpdesk of degene die de opzegging van de eerste overeenkomst heeft verwerkt.

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Er is niks mis met vragen om info en/of aanbod op de mail te zetten. U heeft niks bevestigd dus niks afgesloten. Eerder schreef iemand hier al dat er niks opgezegd hoefde te worden, omdat er niks afgesloten was. Door op te zeggen bent u mss "mede verantwoordelijk" voor het tweede aanbod (maar ook dat had u niet afgesloten).
Een mededeling dat u niets afgesloten hebt was voldoende, en Ziggo inlichten dat KPN geen opzegging mag doen wat uw aansluiting betreft.

Veldt01
Berichten: 991
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Ziggo had ik een paar dagen na het eerste sms bombardement van KPN al ingelicht (leek me verstandig). Het deel over niets opzeggen omdat er ook niets is afgesloten is een goede. Dit had ik telefonisch al eens aangegeven waarna de tweede overeenkomst is beëindigt. Enige wat nu nog open staat een een bedrag voor drie dagen abonnement (wat op zich al een wonder is aangezien KPN geen enkele dienst heeft geleverd (behalve dan in de systemen bij KPN).

witte angora
Berichten: 30806
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan zou ik zeggen: niet betalen, laat ze er maar een incassobureau op af sturen. Of desnoods een rechter.

Eduard46
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2023 21:36

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door Eduard46 »

Mijn ervaring met KPN. Na veel telefonisch contact met KPN op 3-10 jl. op mijn verzoek een samenvatting gekregen waarbij vermeld werd GRATIS PLUSPAKKET. OP 15-10 een aparte mail gekregen over GRATIS PLUSPAKKET. OP 3-11 een mail: uw gratis pluspakket vervalt.. Waarom? Geen idee. Tot op heden na ...tig verzoeken nog geen antwoord van de KPN gekregen. Dat lijkt me de KPN ONWAARDIG!

JohanKraaj
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2023 19:38

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door JohanKraaj »

1000 telefoontjes per dag bijna van KPN zakelijk. Bloed irritant. Ze blijven maar bellen, ondanks dat ik duidelijk aangeef elke keer dat ik NIET meer gebeld wil worden. wat een **** bedrijf met hun agressieve telefoon verkoop ( terreur!! :oops: :oops:

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door Moneyman »

JohanKraaj schreef:
18 dec 2023 19:44
1000 telefoontjes per dag bijna van KPN zakelijk. Bloed irritant. Ze blijven maar bellen, ondanks dat ik duidelijk aangeef elke keer dat ik NIET meer gebeld wil worden. wat een **** bedrijf met hun agressieve telefoon verkoop ( terreur!! :oops: :oops:
Niet overdrijven.

Verder: zie je andere topic.
viewtopic.php?p=2957684#p2957684

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

JohanKraaj schreef:
18 dec 2023 19:44
1000 telefoontjes per dag bijna van KPN zakelijk. Bloed irritant. Ze blijven maar bellen, ondanks dat ik duidelijk aangeef elke keer dat ik NIET meer gebeld wil worden. wat een **** bedrijf met hun agressieve telefoon verkoop ( terreur!! :oops: :oops:
Hey.. doe je maar in je eigen tijd
En blijkbaar heb je het niet druk genoeg om onzin topics neer te zetten en je kaapt andermans topic.

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Veldt01 schreef:
11 nov 2023 22:48
Ziggo had ik een paar dagen na het eerste sms bombardement van KPN al ingelicht (leek me verstandig). Het deel over niets opzeggen omdat er ook niets is afgesloten is een goede. Dit had ik telefonisch al eens aangegeven waarna de tweede overeenkomst is beëindigt. Enige wat nu nog open staat een een bedrag voor drie dagen abonnement (wat op zich al een wonder is aangezien KPN geen enkele dienst heeft geleverd (behalve dan in de systemen bij KPN).
Heel vreemd dat er voor drie dagen wordt gefactureerd: ofwel u heeft een contract afgesloten (wat niet het geval is) en dan zit u er een jaar aan vast; ofwel u heeft niets afgesloten en dan betaalt u niks.

Veldt01
Berichten: 991
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Heel vreemd dat er voor drie dagen wordt gefactureerd: ofwel u heeft een contract afgesloten (wat niet het geval is) en dan zit u er een jaar aan vast; ofwel u heeft niets afgesloten en dan betaalt u niks.
Dat vond de rechtsbijstand ook maar het bedrag was zodanig dat ze er geen tijd in wilden stoppen (zij hebben het betaald). Ik had inderdaad geen overeenkomst temeer omdat KPN volgens haar eigen regels pas start met de overeenkomst / factureren als de dienst gestart is (en dat was technisch niet mogelijk aangezien er geen apparatuur was verstrekt en mijn glasvezelaansluiting ook nog niet gereed was voor aansluiting). Enige probleem in deze was dat KPN te lam was om e.e.a. naar behoren op te lossen. Bij de andere (grote) kabelleveranciers zal het zoals gezegd niet veel beter zijn echter KPN heeft voor mij in ieder geval langjarig afgedaan (tevens gesteund door haar dubieuze colportage praktijken).

Ko194
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2024 18:20

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door Ko194 »

Helaas ook mijn ervaring. Telefonisch nieuw abonnement TV, Internet en pluspakket afgesloten. Zou 12 mnd korting pp Internet krijgen, 6 maanden korting op TV en gratis pluspakket. Gratis pluspakket niet gekregen. Reactie van KPN ik moest dan ook een mobielabonnement nemen. Dat staat te lezen op hun website. Dat moet zo'n medewerker toch weten en mij er dan op.wijzen?!

Plaats reactie