KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Veldt01
Berichten: 991
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Wij zijn deze zomer aan huis benaderd door een KPN glasvezel adviseur (iemand die naar later bleek niet in dienst is bij KPN maar zich wel als KPN mederwerker legitimeerde).

Deze persoon had een “geweldig” aanbod waardoor we geen nee meer zouden kunnen zeggen tegen een combi contract met 1 gig glazvezel van KPN. Na meerdere vragen (verkoper was de taal niet helemaal machtig) gevraagd of hij het aanbod in offerte kon zetten en per e-mail toesturen zodat ik bij akkoord kon bevestigen / overstappen naar KPN.
Ik zat tot 1 september sowieso vast aan Ziggo dus gewacht moest er toch worden.
Uiteindelijk heeft deze persoon een aantal zaken genoteerd (ipad liep ondertussen vast) en toegezegd dat ik een offerte zou krijgen.
Dag erop kreeg ik helaas een bevestiging dat er een overeenkomst was aangegaan met KPN en dat ik voor het bovengenoemd abonnement had gekozen (niet dus).
Ik moest nog wel even bevestigen (Niet gedaan) en er miste aardig wat data (lang niet alles doorgegeven) en toen begon het KPN “feest”.
Oneindig veel mailtjes van de kant van KPN met verzoeken tot aanvulling (niet gegeven) en zelf ca. 15 keer gebeld (oneindig in de wacht gestaan en vervolgens toch het abonnement op kunnen zeggen (opzegging ontvangen). Vervolgens in gesprek gegaan met de juiste afdeling en te horen gekregen dat de “speciale aanbieding” enkel door externe verkopers gegeven kon worden en niet door de KPN zelf??? (wist ook niet wat ik hoorde). Aansluitend gevraagd of ze dan wel aan konden geven wat ze konden bieden en of ze dit op mail wilden bevestigen. (volledige gesprek opgenomen en mijn boodschap was echt heel duidelijk)
Resultaat geen offerte ontvangen maar wel een bericht dat ik een nieuw abonnement aan was gegaan (Kafka is hier vergeleken niets bij). en wederom een hele reeks sms'jes en verzoeken om bevestinging en aanvulling en een opzegservice. Hier heb ik niets van beantwoord en ben wederom gaan bellen wat ze nu weer van plan waren. Drie keer had dit geen resultaat echter de vierde maal heb ik ook dit contract kunnen beëindigen (opzegging ontvangen).

Feit is dat er in de tussentijd en ongevraagd wel spullen naar mij zijn verzonden (deze zijn nooit aangekomen en retour naar KPN gegaan) en ook is er nooit een monteur oid geweest om iets aan te sluiten (dus ik heb op geen enkele manier van hun service kunnen "genieten.

Aan het eind van ovenstaand verhaal met twee opgezegde contracten gaf de laatste KPN contactpersoon telefonisch aan dat er wel heel erg veel aan de kant van KPN was misgegaan en dat een excuus namens het bedrijf op zijn plek zou zijn (ik zou nog worden gebeld). Dit speelde in juli / augustus en sindsdien niets meer vernomen tot ik vorige week een aanmaning kreeg voor een paar dagen contractkosten.

Het gaat me in dit geval niet om het bedrag (te klein om er een gerechtelijke procedure voor op te starten, en zonde van mijn tijd) en wellicht ligt het aan mij maar waarom moet ik betalen voor iets dat ik nooit gehad heb op basis van een reeks fouten die door het KPN zelf veroorzaakt zijn?

Heb hier uiteraard over gebeld en is zou terug worden gebeld. Dat is gebeurd (een wonder aangezien alle voorgaande toezeggingen over terugbellen niet zijn nagekomen) echter de beller wist te melden dat het gefactureerde bedrag absoluut terecht was en contactpersoon stond helemaal nergens voor open (betalen of incasso iets ander kon hij niet uitbrengen en dat meerdere malen).

Wat mij betreft heeft de KPN voor hele lange tijd afgedaan. Ze hebben aangetoond hun eigen systemen niet onder controle te hebben en simpelweg log en klantonvriendelijk te zijn. Ik zou iedereen willen adviseren deur aan deur verkopers (in dit geval KPN maar eigenlijk algemeen) meteen te laten weten niet geïnteresseerd te zijn en weg te sturen als ze aandringen (zijn enkel uit op snelle winst).
En wat betreft de KPN: het kan goed gaan (had er goede ervaringen mee) maar als er eenmaal iets fout gaat de ben je bij dit bureaucratische en klantonvriendelijke (mijn ervaring) bedrijf echt aan de goden overgeleverd.......

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Lang verhaal. Om kort te houden;

Bij een offerte worden geen handtekening gezet. Bij verkoop wel.

Ongevraagd verkoop geeft vaak problemen of is achteraf duur.

U hebt 14 dagen bedenktijd www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... bedenktijd.

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl indien er problemen komen.


PS: KPN heeft vaak weekend deals. Tevens is het bijna black friday, misschien komen er dan leuke kortingen online.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door Nevyn »

Aan de deur wordt niet gekocht.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Wat bezielt mensen als TS toch om met zo'n verhaal in een openbaar forum te komen. En ook nog zonder concrete vraag. Alleen maar frustraties spuien.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door Dirkie »

Veldt01 schreef:
10 nov 2023 23:09
Wij zijn deze zomer aan huis benaderd door een KPN glasvezel adviseur
En gestopt met lezen. Adviseurs die ongevraagd aan huis komen hebben bij mij pech. Als ik advies wil dan heb ik Google of ik zoek zelf wel een adviseur.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Kpn stuurt geen verkopers op pad maar schakelt een extern bureau in om klanten te werven en die verkopers gaan heel ver in de verkooppraatjes en zodra u uw gegevens verstrekt zit u er eigenlijk al aan vast.
Offertes daar doen ze niet aan ze sturen het contract per mail op en als u niet reageert gaan ze er van uit dat u akkoord bent en gaat de bedenktijd in.
U kunt er dan nog onderuit komen door het contract binnen de opzegtermijn te ontbinden maar dan dient u zelf actie te ondernemen en hoe dat gedaan dient te worden staat in de contractsvoorwaarden.
Onderneemt u zelf geen actie zit u er na de bedenktijd aan vast en wat dat betreft heeft u nog geluk dat u het contract nog kon ontbinden.
Zie het bedrag als zijnde leergeld en ga in de toekomst het gesprek met een deurverkoper niet meer aan want u weet nu de gevolgen die het heeft.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door kuklos »

Veldt01 schreef:
10 nov 2023 23:09
Ik zou iedereen willen adviseren deur aan deur verkopers (in dit geval KPN maar eigenlijk algemeen) meteen te laten weten niet geïnteresseerd te zijn ..................
Sorry hoor, maar dit advies geven we al heel lang op het forum:

Wordt je gebeld met een mooie deal? Zeg "geen interesse" en hang op.
Ze bellen aan met een mooie deal? Zeg " geen interesse" en doe de deur dicht.
Je wordt op straat benaderd met een mooie deal? Zeg " geen interesse" en loop door.

Als je ongevraagd wordt benaderd, op welke manier dan ook, altijd weigeren en ze verder geen kans geven. Altijd.

Veldt01
Berichten: 991
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Even voor de helderheid enkel het eerste deel is veroorzaakt door de (aan de deur) verkoper. Behalve een e-mail adres en telefoonnummer is er niets verstrekt. Nergens is mondeling akkoord op gegeven (of voor getekend). En er is ruim binnen de bovengenoemde tijd opgezegd (dat is ook keurig verlopen). Vreemd is dat de verkoper. zich als kpn medewerker kon legitimeren (zelfde kaart als bijv de monteurs) De rest is echterdoor kpn zelf veroorzaakt, gegevens uit een ander account overnemen en vervolgens wederom en ongevraagd een nieuwe overeenkomst met ongunstigere voorwaarden opstellen (nieuw contract nummer) waar nooit goedkeur op is verkregen. En voor de helderheid het hele traject duurde 4-6 weken geen maanden (en dat alleen maar omdat kpn benaderen per belletje ca 30 minuten wachttijd inhoudt omdat de medewerkers 24/7 “erg druk” zijn. Kortom ben het eens aangaande de deur aan deur verkoop maar het vervolg is wel apart en een waarschuwing waard.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door kuklos »

Een deur in iemands gezicht (in dit geval de verkoper) dicht smijten wordt overal begrepen, in elke taal.
Laatst gewijzigd door kuklos op 11 nov 2023 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door scontra »

kuklos schreef:
11 nov 2023 11:21
Een deur in iemands gezicht (jn dit geval de verkoper) dicht smijten wordt overal begrepen, in elke taal.
Gewoon met een 'nee dank u' de deur normaal dichtdoen heeft hetzelfde effect :wink:

Veldt01
Berichten: 991
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Deur dichtgooien is idd een optie, echter aangaande eerste deel is eigenlijk alles keurig opgelost (en afgesloten), volgende keer direct de hond loslaten? ;-)
Bij het vervolg zijn door kpn zelf (aantoonbaar) fouten gemaakt/regels overtreden en dat reken ik ze wel aan (enkel is het resterende bedrag zo laag dat “gelijk krijgen veel meer kost dan simpelweg betalen (en dat werd zelfs telefonisch bevestigd)

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar waarom zou je opzeggen, als je niets afgesloten hebt?

En waarom zou je betalen als je niets afgesloten hebt?

U kunt ook altij nog naar de geschillencommissie.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door marnix »

kuklos schreef:
11 nov 2023 09:48
Veldt01 schreef:
10 nov 2023 23:09
Ik zou iedereen willen adviseren deur aan deur verkopers (in dit geval KPN maar eigenlijk algemeen) meteen te laten weten niet geïnteresseerd te zijn ..................
Sorry hoor, maar dit advies geven we al heel lang op het forum:

WordtTTTT? je gebeld met een mooie deal? Zeg "geen interesse" en hang op.
Ze bellen aan met een mooie deal? Zeg " geen interesse" en doe de deur dicht.
Je wordt op straat benaderd met een mooie deal? Zeg " geen interesse" en loop door.

Als je ongevraagd wordt benaderd, op welke manier dan ook, altijd weigeren en ze verder geen kans geven. Altijd.

Veldt01
Berichten: 991
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Omdat zowel je email als sms box kompleet volgespamd wordt met berichten? Niets doen was idd een optie maar dan krijg je en veel post, een monteur aan de deur en kun je eea uiteindelijk via het incassobureau oplossen (ook dat komt goed maar kost aardig wat tijd. En nogmaals bij het eerste deel is er weinig mis gegaan (al waren er wel heel veel belletjes nodig. Bij het vervolg zijn zaken fout gegaan (geen bevestiging, persoongegevens uit andere contracten lenen en afspraken maken en vervolgens iets heel anders doen kan echt niet.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En nog overweegt u om te betalen. Compleet dwaas.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Lady1234 schreef:
11 nov 2023 11:40
Maar waarom zou je opzeggen, als je niets afgesloten hebt?

En waarom zou je betalen als je niets afgesloten hebt?

U kunt ook altij nog naar de geschillencommissie.
Ook geschillencommissie is geen optie naar mijn mening want er is geen contract afgesloten.
TS = @Veldt01 zit KPN hier zwart te maken vanuit frustratie over een slechte communicatie.

Wat is zijn/haar doel dan vraag ik me af.

Veldt01
Berichten: 991
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Zelfde reden als wat hier eerder aangegeven wordt over verkoop aan de deur. Dit is een consumentenforum en waarom zou je anderen niet mogen waarschuwen. zwart maken is doorgaans ongefundeerd en gebaseerd op aannames als alles perfect te onderbouwen is met berichten/screenshots en opnames is het gewoon de waarheid (en die mag je volgens mij gewoon delen)

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door kuklos »

Veldt01 schreef:
11 nov 2023 12:27
........... en waarom zou je anderen niet mogen waarschuwen.
De vraag is wel waar je nu precies tegen waarschuwt. Zijn de concurrenten zoveel beter?

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Bij Ziggo gaat altijd alles goed.....totdat je eens de moeite neemt op hun forum rond te neuzen.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: KPN neemt haar (potentiële) klanten niet serieus en heeft haar eigen processen niet onder controle

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@Veldt01 jou ervaring is slechts 1 ervaring van tienduizenden. Vervelend voor jou maar zegt helemaal niets over KPN als bedrijf. De grotere bedrijven hebben miljoenen klanten. Daar zal heus wel eens iets mis gaan in de communicatie. Maar daarom zijn het toch geen slechte bedrijven?

En je bent vrij om over te stappen naar ander bedrijf als het je niet bevalt.

Plaats reactie