LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN/Telfort/Xs4ALL

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

KPN/Telfort/Xs4ALL

Ongelezen bericht door mich24 »

Wie hier heeft er verstand van,wat de reden kan zijn,waarom ik bijvoorbeeld het Telfort all in one pakket niet kan krijgen,maar het KPN(huidig) pakket dus wel en het duurdere XS4ALL pakket ook. Het gaat immers allemaal over dezelfde lijn cq centrale. Ik heb het idee dat KPN monopolistisch blijft in mijn postcode gebied,en niet toestaat dat er mensen een aansluiting nemen die een paar euro goedkoper is...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN/Telfort/Xs4ALL

Ongelezen bericht door ciske »

Misschien kan Hugo je dat vertellen?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: KPN/Telfort/Xs4ALL

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Hebben ze de reden niet gzegd?
Aangezien telfort toch ook kpn is?

Het kan ook de reden zijn dat telfort niet in u wijk? Nog niet levert?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: KPN/Telfort/Xs4ALL

Ongelezen bericht door sjohie »

Misschien omdat telfort hun producten (nog) via ADSL2 aanbied, en KPN en XS4ALL via de iets nieuwere VDSL techniek? En die laatste 2 zijn de "premium" merken, en zullen dus de nieuwste technieken (snelheden) het eerste aanbieden lijkt me?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN/Telfort/Xs4ALL

Ongelezen bericht door ciske »

http://tweakers.net/nieuws/73721/telfor ... 0mbps.html

Dat lijkt mij niet als ik dit lees.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: KPN/Telfort/Xs4ALL

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Telfort levert zowel over ADSL als VDSL.

@mich24,

Graag controleer ik wat er precies leverbaar is. In een privebericht kunt u uw postcode en huisnummer kenbaar maken.

Hugo

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: KPN/Telfort/Xs4ALL

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@mich24,

Gegevens inmiddels ontvangen, lijnlengte is ongeveer 2800 meter. Dit is lang voor VDSL vanuit de centrale en de straatkast waar u op bent aangesloten is helaas niet voorzien van VDSL apparatuur.

Dit is de "rauwe" output van de postcodecheck van KPN Wholesale, op basis hiervan geeft onze eigen check een advies:

Afbeelding
(klik voor groot)

Zoals u ziet is op uw adres leverbaar:
ADSL2 via WBA-A netwerk, zowel analoog als ISDN, maximaal leverbaar profiel: statisch tot 8Mb.
ADSL2 via WBA-E netwerk, alleen analoog, maximaal leverbaar profiel: statisch tot 8Mb.
ADSL2 via WBA-E netwerk, alleen analoog, maximaal leverbaar profiel: dynamisch tot 20Mb (DLM). Verwachte snelheid op uw adres is 4Mb.

Interactieve TV wordt alleen geleverd over WBA-E, maar door de verwachte bandbreedte van 4Mb is dit op uw adres niet over DSL leverbaar.

Dan blijft voor uw adres over: "EoF" ofwel ethernet-over-fiber, glasvezel. 100Mb up en down glasvezel via WBA-E netwerk, Interactieve TV is door voldoende bandbreedte daarbij wel leverbaar.

KPN en xs4all leveren al glasvezelaansluitingen. Telfort is momenteel nog met vraagbundeling bezig en zal pas op een later moment leverbaar worden in deze gebieden waar KPN en xs4all nu al wel leveren. Dat we op dit moment geen glas leveren heeft te maken met benodigde aanpassingen aan onze kant, wordt momenteel hard aan gewerkt.

Ik vermoed dus dat de postcodecheck van xs4all en KPN u uit laten komen op een abonnement op basis glasvezel en daarom een de internet+bellen+iTV pakketten als leverbaar tonen.

Hugo

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: KPN/Telfort/Xs4ALL

Ongelezen bericht door mich24 »

Hmmz. ik begrijp hem wel.ik krijg idd niet meer als 6 mb met mijn huidige pakket van KPN(+ITV).
Dus als ik het begrijp levert KPN dan over een ander lijntje??

Glasvezel is idd vorige week aangelegd. gaat telfort dat in de toekomst wel leveren?
Want dan stap ik wel over,aangezien ik geen 2 tuners verplichting wil bij KPN glasvezel. En ik vermoed dat Telfort sowieso €5,- onder de KPN prijs zal zitten,dat dan weer overeen zou komen met het KPN prijspakket met 1 tuner.
Snap je hem nog? ;);)

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: KPN/Telfort/Xs4ALL

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

KPN levert zelf niet over WBA-A / WBA-E, dat zijn wholesalenetwerken. Zelf leveren ze over het CM (consumer) netwerk. De koperlijn en lengte tot aan de centrale is altijd hetzelfde, de splitsing naar een ander netwerk vindt pas plaats in de wijkcentrale. Daar bevinden zich de DSLAM's (DSL centrales) van de verschillende netwerken.

De 4Mb verwachte snelheid voor WBA-E is een conservatieve schatting, zoals u zelf al ziet aan de 6Mb die u nu behaald. Deze snelheid zal u ook over de wholesalenetwerken halen.

Een SD TV stream is 4Mb, een HD stream 8Mb. Marge voor internetten naast het TV kijken houdt Telfort op 2Mb. Met 6Mb heeft u dus de absoluut minimale bandbreedte voor SD TV kijken + internetten tegelijk maar wij bieden het pas aan vanaf een minimaal verwachte snelheid van 8Mb.

Mogelijk lukt het nu ook niet meer bij KPN om DSL + TV te bestellen op uw adres of hebben zij niet de minimale ondergrens op 8Mb staan, dat durf ik u niet te zeggen. Ik doe liever geen uitspraken over andere providers.

Telfort gaat over een aantal maanden zeker glasvezel leveren, de prijzen zijn al bekend. Zie telfort.nl/glasvezel
Afbeelding

Hugo

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: KPN/Telfort/Xs4ALL

Ongelezen bericht door mich24 »

Okee duidelijk Hugo.
Ik kan idd niet bv het opnemen pakket krijgen of de Alles in 1 standaard ivm met mijn bandbreedte.

gezien de prijzen van jullie glasvezel,gaan we dan binnenkort eens bekijken,ziet er goedkoper uit..

Thnx voor de info!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: KPN/Telfort/Xs4ALL

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Eerlijkheids halve gebied me te zeggen dat ik dit een nette service vind van telfort.
Om eens op de site te reageren!!
Heel vaak wordt er gezegd mail ons..vervolgens,weten we nooit of iets gelukt of iets,danille van tele 2 bv..

Telfort legt het tenmiste uit!!

Mag wel eens gezegd worden

Uh nee werk er niet en heb geen telfort...tele 2 :oops: :lol:( overigens nooit problemen gehad in die 7 jr vergeleken met xs4 all daarvoor!!!)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN/Telfort/Xs4ALL

Ongelezen bericht door ciske »

rozemarijntje schreef:Eerlijkheids halve gebied me te zeggen dat ik dit een nette service vind van telfort.
Om eens op de site te reageren!!
Heel vaak wordt er gezegd mail ons..vervolgens,weten we nooit of iets gelukt of iets,danille van tele 2 bv..

Telfort legt het tenmiste uit!!

Mag wel eens gezegd worden

Uh nee werk er niet en heb geen telfort...tele 2 :oops: :lol:( overigens nooit problemen gehad in die 7 jr vergeleken met xs4 all daarvoor!!!)

Ik moet dit keer bij je aanslluiten, na die misser met iemand die van internet is getrokken, vind ik dat ze het nu netjes doen.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: KPN/Telfort/Xs4ALL

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Blij dat ik voor duidelijkheid heb kunnen zorgen, bedankt voor jullie leuke reacties :)

Hugo

Gesloten